علائم عفونت پروستات چیست و چه درمانی دارد؟

پروستات بخشی از سیستم تولید مثل مردان است که شامل آلت تناسلی مرد، پروستات، وزیکولهای منی و بیضه است. پروستات (Prostate) غده‌ای به اندازه گردو است که در مردان با ترشح مایعی، به تغذیه و محافظت از اسپرم کمک می‌کند و در تولید مثل مردان نقش دارد.

پروستات کجاست؟

پروستات درست در زیر مثانه و در جلوی راست روده قرار دارد. به اندازه یک گردو است و مجرای ادرار (لوله تخلیه ادرار از مثانه) را احاطه کرده است و مایعی تولید می کند که بخشی از منی را تشکیل می دهد.

عفونت پروستات

عفونت پروستات (پروستاتیت) هنگامی رخ می دهد که پروستات و ناحیه اطراف آن ملتهب می شوند. برخی از مردان مبتلا به پروستاتیت هیچ نشانه ای از علائم پروستات ندارند، در حالی که بعضی دیگر علائمی مثل درد شدید دارند.

پروستات تقریبا اندازه یک گردو است که بین مثانه و پایه آلت تناسلی قرار دارد. مجرایی (پیشابراه) که ادرار را از مثانه به آلت تناسلی منتقل می کند، از مرکز پروستات عبور می کند. پیشابراه همچنین مایع منی را از غدد جنسی به آلت تناسلی منتقل می کند.
 

انواع پروستاتیت

در اینجا 4 نوع پروستاتیت آورده شده:

1- پروستاتیت باکتریایی حاد

این نوع کمترین شیوع را دارد. اگر درمان نشود، تهدید کننده ی حیات است. و ساده ترین نوع پروستاتیت برای تشخیص است.

2- پروستاتیت باکتریایی مزمن

علائم شدیدی ایجاد نمی کند و در طی چندین سال پیشرفت می کند. بیشتر در مردان جوان و میانسال اتفاق می افتد و باعث عفونت های مکرر دستگاه ادراری می شود.

3-پروستاتیت مزمن یا سندرم درد مزمن لگنی

این بیماری موجب درد و ناراحتی در ناحیه کشاله ران و لگن می شود و در هر سنی می تواند اتفاق بیافتد.

4-پروستاتیت التهابی بدون علامت

پروستات ملتهب است، اما علائم وجود ندارد. معمولا هنگامی که پزشک به دنبال تشخیص بیماری دیگری است، آن را کشف می کند.

علل ایجاد عفونت پروستات

علت عفونت پروستات همیشه مشخص نیست. علت دقیق پروستاتیت مزمن ناشناخته است. محققان معتقدند:
 
1-یک میکروارگانیسم می تواند پروستاتیت مزمن ایجاد کند.
 
2-سیستم ایمنی بدن شما به یک UTI ( عفونت سیستم ادراری) قبلی پاسخ می دهد.
3-سیستم ایمنی بدن شما به آسیب عصبی در منطقه، واکنش نشان می دهد.
عفونت های باکتریایی علت پروستاتیت باکتری های حاد و مزمن هستند. گاهی اوقات، باکتری ها می توانند از طریق مجرای ادرار به پروستات وارد شوند.
اگر از یک کاتتر یا یک ابزار پزشکی که با مجرای ادراری سر و کار دارد استفاده می کنید، در معرض خطر ابتلا به عفونت پروستات هستید. سایر عوامل خطر عبارتند از:
 
1- انسداد در مثانه
2- عفونت
3- بیماری های منتقله از راه جنسی (STDs)
4- پروستات بزرگ یا آسیب دیده، که می تواند ابتلا به عفونت را افزایش دهد.
 
 

علائم عفونت پروستات

علائم عفونت پروستات که همان علائم پروستات هم گفته میشود تا حد زیادی به نوع آن وابسته است:

# علائم پروستاتیت باکتریایی حاد

علائم پروستاتیت حاد باکتریایی جدی هستند و ناگهانی اتفاق می افتند. در صورت تجربه، فورا به پزشک مراجعه کنید:
1- سوزش یا درد در هنگام ادرار کردن
2- تهوع و استفراغ
3- کوفتگی
4- ناتوانی در خالی کردن مثانه
5- تب و لرز
6- درد شکم یا کمر درد
اگر هر کدام از علائم زیر بیش از چند روز طول بکشد باید پزشک خود را مطلع کنید:
1- تجربه اشکال در ادرار کردن، چه در شروع، چه داشتن جریان ضعیف ادرار
2- فکر می کنید UTI دارید
3- تکرر ادرار
4- تجربه شب ادراری، و یا نیاز به تخلیه ی ادرار دو یا سه بار در طول شب
شما همچنین ممکن است تجربه ی بوی ناخوشایند یا خون در ادرار یا مایع منی خود، یا احساس درد شدید در قسمت تحتانی شکم و یا درد حین ادرار کردن داشته باشید. اینها ممکن است علائم عفونت پروستاتیت باکتریایی حاد باشند.
 
تنگی مجرا

# علائم پروستاتیت باکتریایی مزمن

علائم عفونت مزمن که ممکن است به وجود آید و ادامه یابد، به اندازه یک عفونت حاد نیست. این علائم به تدریج زیاد می شوند یا متوسط باقی می مانند. علائم می تواند بیش از سه ماه طول بکشد و شامل موارد زیر است:
1-سوزش ادرار
2-تکرر ادرار یا نیاز فوری به تخلیه
3-درد در اطراف کشاله ران، قسمت تحتانی شکم یا کمر
4-درد مثانه
5-درد بیضه یا آلت تناسلی
6-مشکل در شروع ادرار کردن یا داشتن جریان ضعیف ادرار
7-انزال دردناک
UTI-8

# علائم پروستاتیت مزمن

علائم پروستاتیت مزمن شبیه علائم حاد است. شما ممکن است سه ماه یا بیشتر احساس ناراحتی یا درد را تجربه کنید:
1-بین اسکروتوم (کیسه ی بیضه) و سوراخ مقعد
2-قسمت مرکزی زیر شکم
3-در اطراف آلت تناسلی، اسکروتوم، یا کمر
4-در حین یا بعد از انزال
اگر درد لگن، ادرار یا انزال دردناک دارید، به پزشک مراجعه کنید.

 

در صورت بروز علائم پروستات چه کار کنیم؟

اگر یک یا چند نشانه از علائم پروستات را دارید، سریعاً با پزشک خود مشورت کنید. حتی شرایط خوش خیم (غیر سرطانی) پروستات مانند بزرگ شدن پروستات، نیاز به مراقبت به موقع پزشکی دارد، بنابراین درمان پروستات را به تعویق نیندازید. سرطان پروستات معمولاً به راحتی قابل درمان است و در مراحل اولیه تشخیص داده می شود.

درد یکی از شایع ترین علائم پروستات است که به طور ناگهانی و همراه با تب شدید، لرز، دردهای مفصلی و عضلانی و خستگی عمیق آغاز می شود. علاوه بر این، ممکن است در ناحیه آلت تناسلی و پشت بیضه، درد در ناحیه کمر و احساس پر رکتوم داشته باشید.

توجه داشته باشید که در ابتدا، سرطان پروستات علائمی ایجاد نمی کند. با رشد سرطان، ممکن است در ادرار کردن نیز مشکل داشته باشید. بعضی از مردان به خصوص در شب به دفعات زیاد ادرار می کنند. برخی نیز درد یا سوزش در حین دفع ادرار، خون در ادرار یا مایع منی، درد در پشت ، باسن یا لگن و انزال دردناک دارند.

 

درمان عفونت پروستات

در طول درمان، پزشک ممکن است توصیه کند که مصرف مایعات را برای کمک به حذف باکتری ها افزایش دهید. احتمالا اجتناب از الکل، کافئین و غذاهای اسیدی و تند مفید باشد.
 
برای پروستاتیت باکتریایی، آنتی بیوتیک ها یا ضد میکروب ها را به مدت 6 تا 8 هفته مصرف کنید. اگر عفونت شدید حاد دارید، ممکن است به بستری شدن نیاز داشته باشید. در طول این مدت، مایعات و آنتی بیوتیک ها را به صورت داخل وریدی دریافت خواهید کرد.
 
یک عفونت باکتری مزمن به مصرف حداقل شش ماه آنتی بیوتیک نیاز دارد. این کار برای جلوگیری از عفونت های مکرر است. پزشک شما همچنین ممکن است داروهای مسدودکننده ی α را تجویز کند تا عضلات مثانه را شل کند و علائم را کاهش دهد.
 
اگر در مثانه انسداد یا مشکلات آناتومیکی دیگری باشد، ممکن است به جراحی نیاز داشته باشید جراحی می تواند با از بین بردن بافت اسکار، باعث بهبود جریان و ذخیره ی ادرار شود.
عفونت پروستات در مردان
 

پزشک چگونه عفونت پروستات را تشخیص می دهد؟

تشخیص عفونت پروستات بر اساس شرح حال، معاینه ی فیزیکی و آزمایشات است. پزشک شما همچنین می تواند شرایط جدی دیگر مانند سرطان پروستات را در طول آزمایشات مورد بررسی قرار دهد. در طول معاینه فیزیکی، دکتر یک معاینه دیجیتال رکتال را برای آزمایش پروستات انجام خواهد داد که به دنبال موارد زیر خواهد بود:
 
1-ترشح
2-گره های لنفاوی بزرگ یا دردناک
3-اسکروتوم متورم یا دردناک
 
پزشک همچنین ممکن است در مورد علائم پروستات شما، UTI های اخیر و داروها یا مکمل هایی که مصرف می کنید بپرسد. سایر آزمایش های پزشکی که می توانند به تشخیص و برنامه درمان شما کمک کنند عبارتند از:
 
1-تجزیه ی ادرار یا مایع منی برای بررسی عفونت

2-بیوپسی پروستات یا آزمایش خون برای آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA)

3-تستهای دینامیکی ادرار، برای دیدن نحوه ی ذخیره ی ادرار در مثانه و پیشابراه
 
4-سيستوسکوپي، بررسی داخل مثانه و پیشابراه از لحاظ انسداد
 
پزشک شما همچنین می تواند یک سونوگرافی را برای بررسی دقیق تر به منظور انتخاب دوره ی درمانی مناسب انجام دهد.
 
بزرگی پروستات
 

درمان بیماری پروستاتیت مزمن

درمان پروستاتیت مزمن بستگی به علائم شما دارد. پزشک شما در ابتدا آنتی بیوتیک ها را برای جلوگیری از عفونت باکتریایی تجویز می کند. داروهای دیگر برای کمک به کاهش ناراحتی و درد عبارتند از:
 
1- سیلیدوسین (راپافلو)
2- داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDS) مانند ایبوپروفن و آسپرین
3- گلیکوزآمینوگلیکان (کندریتین سولفات)
4- شل کننده های عضلانی مانند سیکلوبنزاپرین و کلونازپام
5- آرامبخش ها

درمان های متناوب

موارد زیر ممکن است برای برخی افراد مفید باشد:
 
1-حمام گرم یا ماساژ پروستات
2-درمان حرارتی با بطری آب داغ یا پد گرمایی
3-انجام تمرین کگل (نوعی ورزش برای تقویت عضلات کف پرینه) ، برای کمک به بهبود عملکرد مثانه
4-آزاد سازی میوفاسیال (نوعی ماساژ)، برای کمک به استراحت بافت نرم در کمر
5-تمرینات آرامش بخش
6-طب سوزنی
7-بیوفیدبک (نوعی تکنیک درمانی به کمک امواج الکتریکی خود فرد است.)
همیشه قبل از استفاده از درمان مکمل یا جایگزین با پزشک خود مشورت کنید. درمان هایی مانند مکمل ها و گیاهان ممکن است با داروهایی که قبلا مصرف کرده اید تداخل داشته باشند.
 

پروستاتیت عود کننده

مهم است تمام داروهایی را که پزشک برای از بین بردن باکتری ها تجویز کرده را مصرف کنید. اما پروستاتیت باکتریایی ممکن است حتی با آنتی بیوتیک ها دوباره تکرار شود. این ممکن است به این دلیل باشد که آنتی بیوتیک ها موثر نیستند یا همه باکتری ها را نابود نمی کنند.
 
ممکن است مجبور باشید داروها را برای یک دوره طولانی مصرف کنید یا از داروهای دیگر استفاده کنید. اگر پروستاتیت عود کننده دارید، به یک متخصص اورولوژی مراجعه کنید که می توانند تست اختصاصی برای تعیین باکتری های خاصی که باعث عفونت می شوند را درخواست دهند. برای جمع آوری این اطلاعات، پزشک، پروستات شما را از مایع خالی خواهد کرد. بعد از شناسایی باکتری، پزشک ممکن است داروهای مختلفی تجویز کند.
 
التهاب پروستات مزمن

عوارض پروستاتیت حاد

در مورد یک عفونت، پروستاتیت باکتریایی با درمان مناسب برطرف می شود. پروستاتیت مزمن ممکن است به درمان های مختلفی نیاز داشته باشد.
عوارض پروستاتیت حاد شامل:
1- باکتری در جریان خون
2- شکل گیری آبسه
3- ناتوانی در ادرار کردن
4- سپسیس
5- در موارد شدید مرگ
عوارض پروستاتیت مزمن ممکن است شامل موارد زیر باشد:
1- اشکال در ادرار کردن
2- اختلال عملکرد جنسی
3- درد مزمن لگن
4- درد مزمن حین ادرار کردن
 
ممکن است سطح PSA با یک عفونت پروستات افزایش یابد و در عرض یک تا سه ماه به محدوده طبیعی برسد. پیگیری بعد از اتمام درمان را انجام دهید. اگر سطح PSA کاهش نیافت، پزشک شما ممکن است برای دوره طولانی تری آنتی بیوتیک ها را تمدید کند یا بیوپسی پروستات را برای جستجوی سرطان پروستات توصیه کند.

آیا عفونت پروستات خطرناک است؟

عفونت پروستات، حتی آنهایی که مزمن هستند، هیچ ارتباطی با سرطان پروستات ندارند. آنها خطر ابتلا به سرطان پروستات را نیز افزایش نمی دهند. عفونت پروستات مسری نیست و یا توسط شریک زندگی شما ایجاد نمی شود. تا زمانی که احساس ناراحتی نکنید، می توانید به روابط جنسیتان ادامه دهید.
 
اگر علائم عفونت پروستات را دارید با پزشک خود صحبت کنید. این علائم ممکن است ناراحتی هنگام ادرار یا درد در ناحیه کشاله ران یا کمر باشد. تشخیص و درمان زود هنگام بسیار مفید است. در برخی موارد، مانند پروستاتیت حاد باکتریایی، درمان اولیه برای روند بهتر بهبودی مهم است.

آیا عفونت پروستات باعث ناباروری می شود؟

عفونت پروستات می تواند تولید اسپرم در غده پروستات را مختل کند که این امر بر قدرت باروری مرد تأثیر می گذارد. در برخی از مردان، پروستاتیت ممکن است سطح آنتی ژن مخصوص پروستات (PSA) را افزایش دهد. اگر عفونت پروستات مزمن ناشی از باکتری باشد، آنتی بیوتیک ها ممکن است التهاب و ناباروری را کم کنند.

تاثیر عفونت پروستات در کاهش تعداد اسپرم

کاهش تعداد اسپرم می تواند با تعدادی از شرایط مختلف از جمله سرطان بیضه، سرطان پروستات و برخی از انواع سرطان خون همراه باشد. تعداد کم اسپرم نیز با بیماری عروق کرونر در مردان مرتبط است.

 

 

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر نورالله چهارشنبه ۱ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 278 مشاهده پرسش
    سلام بنده 75سالم هست باوجود که سابقه نداشتم ادرار با خون همراه شد به پزشک مراجعه کردم یک قرص خارجی نوشت که بهتر شدم تکرر ادرار نداشتم و ندارم گفتن کمی پرستات بزرگ شده ایا نیاز به عمل دارم یا باید مرتب این دارو مصرف کنم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      حتما بايد سيستوسكوپي شويد كه مثانه ديده شود
  • تصویر کاربر اکبر یکشنبه ۲۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    بنده مجرد هستم. یک ماه پیش متوجه شدم که رنگ مایع منی ام قهوه ای شده البته با دقتی که کردم متوجه خونی نشدم. بعد متوجه شدم که آلتم کمی بی حس شده و در نعوظ مشکل پیدا کرده. رفتم دکتر آزمایش خون و ادرار و کلیه و اسپرم دادم گفت مشکلی نیست صرفا یه التهاب پروستات بوده و ده تا قرص تاوانکس داد. محض احتیاط رفتم سونوگرافی گفت مشکلی نیست و حجم پروستاتت 18 سی سیه. الان بی حسیه آلتم خداروشکر بهتر شده و رنگ منی هم مشکلی نداره ولی الان دو روزه زیر شکمم (بالای آلت) گهگاهی درد غریبی حس میکنم که قبلا تجربه نکرده بودم و وقتی میرم دسشویی برای مدفوع زور میزنم احساس میکنم برآمدگی کوچیکی زیر بیضه حس میکنم( در حالت عادی چنین برامدگی وجود ندارد فقط وقتی زور میزنم) که دوباره رفتم سونوگرافی گفت حجم پروستات و نمای آن طبیعیه و علائم مربوط به هماتوم و کالکشن هم مشاهده نشده.لازم به ذکر است که درست یک هفته قبل از تغییر رنگ منی از پله افتادم و سه پله را با باسن اومدم پایین. اینم که بگم تو این چند وقته شکمم هر روز کار میکنه ولی نه مثه قبل (نوعی احساس یبوست دارم).
    در حال حاضر این سه سوال ذهنمو مشغول کرده
    1- درد زیر شکمم علتش چیه؟ ممکنه بخاطر پروستات یا یبوست باشه؟
    2- برآمدگی زیر بیضه هنگام زور زدن (تقریبا کمتر از نصف گردو) طبیعیه؟
    3- جسارتا هنگام نعوظ زیر بیضه هم در راستای سفتی آلتم سفت می شه این طبیعیه؟
    اینم بگم آقای دکتر که تو این چند ماه اخیر تو شدیدترین حالت استرسی زندگیم بودم که این اتفاق هم داره اذیتم می کنه.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.س
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۲۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      بايد مورد معاينه قرار گيريد
  • تصویر کاربر حمید یکشنبه ۲۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    بنده30 سال دارم و با سنوگرافی، پروستات بنده 48 گرم تخمین زده شد که پس از مصرف یک سری دارو پروستات بنده 33 گرم شد اما دوباره بعد از درد در کشاله ران و انجام سنوگرافی پروستات 40 گرم تخمین زده شد میخواستم ببینم با توجه به اینکه مجرد هستم آیا خطری از جمله سرطان پروستات وجود داره یا خیر در ضمن بنده علائم ادراری ندارم و مقدار psa در رنج مناسب قرار داشت. نکته آخر اینکه در نعوظ مشکل دارم و واریکوسل گرید یک در بیضه سمت چپ وجود داره . متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۲۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      دليلي ندارد در معرض سرطان باشيد براي نعوظ يك ساعت قبل از نزديكي قرص وياگراميل كنيد
  • تصویر کاربر فرزاد چهارشنبه ۱ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 260 مشاهده پرسش
    سلام وخسته نباشید
    بنده ۳۰ ساله ومجرد هستم و اعتیاد شدید به خود ارضایی داشتم ولی از خروج مایع جلوگیری میکردم بعد متوجه مشکلات جدی ادراری شامل تکرر،سوزش،درد کلیه و مثانه وبیضه،درد والتهاب دستگاه تناسلی هنگام خروج مایع منی هستم خجالت میکشیدم‌و به دکتر نرفتم تا اینکه پارسال بخاطر درد زیاد رفتم دکتر سونو پروستاتو کلیه و مثانه انجام دادم معاینه مقعدی پروستات و ترشحات پروستات هم انجام دادم دکتر گفت عفونت تو پروستات دارم انتی بیوتیک مصرف کردم ولی جواب نداد شما بگیددقیقا مشکل بنده چیست
    ممنون از لطفتون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      مشكل شما پروستاتيت احتقاني است
    2. تصویر کاربر فرزاد جمعه ۲۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام اقای دکتر من چیکار کنم هر دارویی مصرف میکنم درست نمیشه اگه میشه بفرمایید چیکار کنم ممنون
    3. تصویر کاربر فرزاد جمعه ۲۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام اقای دکتر‌میشه بفرمایید من چیکار کنم
    4. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۲۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      براي انجام سيستوسكوپي به مطب مراجعه كنيد
    5. تصویر کاربر فرزاد یکشنبه ۲۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      چشم حتما میام اقای دکتر قابل درمان هست بیماری من اخرین سوالمخ
    6. تصویر کاربر فرزاد یکشنبه ۲۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      لطف کنین هزینه سیتوسکوپی رو هم بفرمایید
    7. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      مشكل شما حل مي شود هزينه ٧٠٠ هزار تومان مي باشد
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر سهیل چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 168 مشاهده پرسش
    سلام روز بخیر psi 8.6
    بار دوم ازمایش
    psi <cl> 5.6
    free psi .64
    ضمنا من ارتریت روماتویید دارم و قرص متوتروکساید 2.5 میخورم
    ایا باید نمونه برداری شود
    چه دارویی را توصیه میفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      چون چون بار اول ٨ بوده و در نوبت دوم كمتر شده نيازي به نمونه برداري نيست
  • تصویر کاربر امیرورسیده چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 489 مشاهده پرسش
    باسلام بنده ۵۰ساله هستم ومدتی است که بامراجعه به پزشک وآزمایش وسونو متوجه بزرگی پروستات شدم والان تهت درمانم توسط دکتر رزاقی چند وقته احساس خوبی از نزدیکی وانزال ندارم یاکم است یا خشک که بعداز انزال تمام بدنم کرخت وبیحس است درکل احساس خوبی ندارم ودرضمن داروهای مخصوص برای کوچک کردن پروستات مصرف میکنم از جمله فیناستراید۵وآندروستین۵۰ ولریکا۷۵ وکپسول اومنیک.اولاراه درمان داره وعلتش مصرف این داروهاست واینکه برای کوچک شدن پروستات ماساژپروستات از راه مقعددرسته یانه ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      مشكلات جنسي مربوط به فينسترايد است و ماساژ اثري ندار
    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 206 مشاهده پرسش
    سلام.من یک پسر 17 ساله هستم.در اخرین باری که استمنا داشتم لکه های خون دیدم:(وضعیت من ایا طبیعیه یا نه باید به دکتر مراجعه کنم؟منظورم از طبیعی بودن یعنی اینکه به طور خود به خود خوب میشه یا نه؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      درماني نياز ندارد خوب مي شود
  • تصویر کاربر میثم پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 235 مشاهده پرسش
    با سلام
    اقای دکتر سی ساله هستم ومجرد.مدتی هست ادرارم به خوبی تخلیه نمیشه.در ضمن ماای دو بار با ادرار منی هم خارج میشه.به پزشک مراجع کردم پس از ارمایش کشت ادرار و psaو سونو و تست نوار مثانه و سیستوسکوپی تشخیص دادند پروستاتم زیاد ملتهب شده وجدار مثانه هموتا حدودی ضعیف شده. امپول جنتامایسین چهار عدد.قرص بتانکول هر 12 ساعت یکی.تامسولین روزی یک.شربت پروستان و افلوکسین نیز تجویر کرده ان ایا نسخه ایشون خوبه.چقدر داروها رو باید مصرف کنم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      شبي يك عدد كپسول أمنيك و هر ١٢ ساعت يك عدد افلوكساسين مصرف كنيد
  • تصویر کاربر بدون پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    دکتر جان سلام مجدد
    مرسی از اینکه وقت میذارید و پاسخ میدید
    بنده 30 سالمه ومجرد. ماه پیش مشکل تکرر ادرار ، کم فشاری ادرار ، عدم تخلیه کامل ادرار، درد در قسمت پرینه و نوک آلت شدم.
    شش ماه پیش هم چکاپ کامل خون و مدفوع و ادرار ، و سونوگرافی مثانه و کلیه نرمالی داشتم.
    تشخیص شما و پزشک معالجم التهاب پروستات بود. با تجویز شبی یک عدد کپسول آمنیک.
    اولین قرصر که خوردم فرداش به طور کامل همه مشکلات ادراریم حل شد،
    ولی درچار حمله گذرا و 10 دقیقه ای شدم همراه با(سوزش کل بدن و صورت، فشار خون 17/11، رنگ پریدگی صورت، سر درد و تپش قلب)
    بعد از حمله ، فشار خونم اود 12/8 و حالم خوب شد.
    بنده سالهای پیش این حملات خفیف تری سراغم میومد ولی با قرص سیتالوپرام و کلونازپام کاملا کنترل شد.
    بنظرتون عوارض کپسول آمنیک هست؟
    آیا کپسول و ادامه بدم؟
    میشه لطف کنیید بگید چیکار کنم؟
    ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      ممكن است از دارو باشد از قرص پرازوسين يك ميلي گرمي هر دوازده ساعت يك عدد
  • تصویر کاربر محمدمسعود پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 210 مشاهده پرسش
    باسلام وخسته نباشيد . بنده 49 ساله ، سه ماه پيش در آزمايش ساليانه PSA برابر 2.76 بود ( سال گذشته اين عدد 1.55 بود )‌ و جواب سونو گرافي پروستات با حجم 26سي سي بااكوي هتروژن مشاهده شد پس از voiding حجم باقيمانده ادراري 20 سي سي اندازه گيري شد . داروي افلوكساسين و امنيك بمدت 6 هفته مصرف كردم . هفته پيش در آزمايش مجدد PSA برابر 3.17 شده است و درسونوگرافي حجم پروستات به 23 سي سي كاهش يافته است . رفتارهاي ادراري ام تغييري نكرده است . تعداد ادرار در روز زياد و شب ها هم نزديك صبح يكبار . سوزش ودرد هم ندارم . دستورجنابعالي براي ادامه چيست ؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      نمونه برداري از پروستات حتما انجام شود
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر