اختلال نعوظ در بیماری­های سیستمیک

اختلالات عصبی موجب اختلال جنسی شده که شامل سکته مغزی، اختلالات دژنراتیو عصبی (الزایمر، پارکینسون) و مولتیپل اسکلروز (MS) می­باشد. 85% افراد مبتلا به عوارض عروق مغزی و 75% افراد مبتلا به مالتیپل اسکلروز و بیماران مبتلا به اختلال ایمنی بدن دچار اختلال جنسی می­شوند. بیماری COPD (بیماری ریوی انسدادی مزمن)، بیماری کبد، اختلالات خواب ناشی از توقف تنفسی موجب اختلال جنسی می­گردد.

 آسیب (TRUMA)

 آسیب­های پرینه، آلت، و 50% کسانی که دچار شکستگی لگن شده­اند مبتلا به اختلال جنسی می­شوند که آسیب شریان آلت علت اصلی آن می­باشد. با ترمیم تنگی­های خلفی مجرا نیز اختلال جنسی ایجاد می­شود که علت آن قطع فیبرهای عصبی اتونوم مجاور مجرای خلفی می­باشد.  یک مطالعه بین 77 مرد که مبتلا به شکستگی لگن بودند، نشان داد که کاهش نعوظ در افرادی که جابجایی استخوان پوبیس داشتند در مقایسه با افرادی که فقط شکستگی لگن داشتند بیشتر است.

این مطالعه نشان داد که ضایعه­ی عصب کاورنوز(آلت) هنگام جابجایی استخوان باعث افزایش بیش از حد اختلال جنسی می­شود. مطالعه اخیر در یکی از کشورهای اروپایی در 36 فرد مبتلا به تنگی خلفی مجرا ثانوی به شکستگی لگن، مشخص نمود که 18 مورد (72%) دچار اختلال جنسی شده­اند در حالی که ترمیم تنگی مجرا در آنها انجام نشده است.

راههای طبیعی درمان اختلال نعوظ

در 13 مورد اختلال جنسی از نوع نروژنیک(عصبی) بوده که با تزریق دارو به داخل آلت و سونوگرافی داپلر سالم بودن عروق را نشان داد و در 5 مورد اختلال جنسی از نوع عروقی با جراحی عروق درمان صورت گرفت.

در یورتروپلاستی (ترمیم مجرا) تنگی خلفی مجرا در مقایسه با ترمیم تنگی مجرای قدامی درصد بیشتری از اختلال جنسی را دربرمی­گیرد، به طوری که در 168 بیمار که تحت عمل جراحی ترمیم تنگی مجرای قدامی قرار گرفتند، فقط یک بیمار به اختلال جنسی دچار شد. جراحی رادیکال پروستاتکتومی با اختلال جنسی همراه بوده که احتمال می­رود علت آن اختلال نروژنیک یا بیمای عروقی کورپورا باشد، و نیز جراحی لگن که برای کانسر مثانه و رکتوم انجام می­گیرد موجب اختلال جنسی می­شود. شبکه عصبی ساکرال که عصب کاورنوز از آن منشعب می­شود ممکن است در انجام دو جراحی فوق آسیب ببیند.  طبق یک مطالعه در کشورهای اسکاندیناوی 60 مرد که در مسابقه 450 کیلومتر دوچرخه سواری شرکت کرده بودند بعد از پایان مسابقه در 22% اختلال جنسی و بی حسی آلت مشاهده شده که علت آن فشار روی اعصاب پودندال و کاورنوز بود.

 داروها

بیمارانی که درمان با داروهای ضد فشار خون بالا در آنها انجام می­گیرد دچار اختلال جنسی می­شوند. مطالعات نشان می­دهد پاتوفیزیولوژی(علت) فشار خون روی عروق نیز در ایجاد این اختلال موثر است. داروهایی که برای درمان فشار خون استفاده می­شوند شامل، دیورتیک­ها، بتابلوکرها و بلوکرهای کانال کلسیم می­باشند. طبق یک گزارش شیوع اختلال جنسی در بیماران مبتلا به فشار خون بالا بعد از 24 ماه درمان یا دارو 17% و در یک گروه دیگر بعد از 48 ماه در حدود 11 الی 18% بوده است. محققین عقیده دارند که اختلال جنسی ناگهانی در بیماران مبتلا به فشار خون بالا ارتباطی به دارو نداشته و ممکن است به علت عدم کنترل فشار خون بالا باشد. سایمتیدین و استروژن­ها با اثر آنتی اندروژنیک، باعث اختلال جنسی می­شوند. دیگوکسین با اثر روی ممبران سلولی مانع از شل شدن عضله صاف کاورنوز گردیده و در نتیجه اختلال جنسی به وجود می­آید. (با اثر انقباضی روی عضله صاف) علت عدم شلی عضله صاف، نفوذ زیاد کلسیم به داخل سلول به وسیله دیگوکسین است.

در ادامه شما را به دیدن ویدیو 👇 درمان ناتوانی جنسی یا اختلال نعوظ  👇 دعوت می کنم.

 

 

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر خداوردی جمعه ۱۹ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 303 مشاهده پرسش
    اقای دکتر هیحده ماه پیش عمل باز قلب انجام دادم
    مشکوک ب مارکینسون خفیف هستم و داروی لودوپا 250 روزی یک عدد مصرف میکنم
    داروهای قلب اسپرین80
    متو پرولول
    اترو استاتین
    نیترو کانتین64 مصرف میکنم
    مدت یکماه است ک ب دچار نعوظ گشته ام
    صبحها ک در خواب هستم نعوظ ب شکل نصف نیم اتفاق می افتد
    لطفا راهنمایی فرموده و در صورت نیاز حضوری خدمت برسم
    ضمنا مبتلا ب دیسگ گردن و کمر هستم
    مدتی است ک در روز یک الی دو ساعت ب صورت صاف ب روی کمر میخوابم ک فکر میکنم باعث تشدید گردید در امر نعوظ
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۹ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      يك ساعت قبل از نزديكي قرص تادالافيل ميل كنيد
  • تصویر کاربر علی جمعه ۱۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 333 مشاهده پرسش
    با سلام بنده قبل از ازدواج دارای میل جنسی بالایی بودم ولی بعد از ازدواج میلم کم شده بخصوص حین رابطه نعوذ ندارم یا خیلی کم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      احتمالا مشكل شما ذهني-فكري است قرص وياگرا يك سلعت قبل از نزديكي ميل كنيد
  • تصویر کاربر میثاق جمعه ۵ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 290 مشاهده پرسش
    با عرض سلام.اقای دکتر مدتی است ک الت من نعوض کامل نمیکند و زود هم ب حالت عادی برمیگردد.یعنی این ک تا یک حدی نعوض میکند و ن بیشتر و خیلی زود هم ب حالت عادی خود یا همان خوابیده برمیگردد.چه باید بکنم؟لطفا راهنماییم کنید؟ چه باید بکنم؟مشکل من با دارو حل میشود؟اصلا چرا دچار به این مشکل شدم و نعوض کامل و سابق خودم را از دست دادم؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۵ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      بايد از شما شرح حال گرفته شود كه علت آن در اين سن مشخص شود بنابراين به مطب مراجعه كنيد
  • تصویر کاربر Hamed دوشنبه ۲۴ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 273 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من خیلی خیلی زود ارضا میشم یعنی کمتراز سیی ثانیه 22سالمه دکتر جون عزیزت اگه راهی هست واسه درمانم بگو تورو امام حسین کمکم کن
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۴ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      قرص پاروكستين روزي يك عدد به مدت دو ماه
  • تصویر کاربر امین شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 286 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر من 28سالمه 4سال ازدواج کردم ولی خیلی تو ای چهارسال رابطه داشتم ولی الان یه مدت احساس میکنم آلت تناسلیم خیلی بیش از حد ضعیف شده وقت رابطه مثل قبل نمیشه با اینکه به اوج میرسم
    ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۵ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      از قرص تادالافيل استفاده كنيد
  • تصویر کاربر قوا چهارشنبه ۱۲ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 346 مشاهده پرسش
    سلام من قرص سفکسیم هر 12ساعت یکی و مترونیدازول هر8 ساعت یکی مصرف میکنم اگر قطع کنم بینی من پر عفونت میشه و سرفه های شدید میکنم فکر میکنم به عفونت تناسلی مربوط میشه میخوام ازمایش بدم نمیشه تا دارو را قطع میکنم عفونت زیاد میشه در حدی که فکر میکنم دارم خفه میشم ازمایشگاه میگه باید سه روز دارو نخورم ولی نمیتونم چکار کنم دکتر هم رفتم جواب نگرفتم سفتریاکسون میتونه مناسب باشه کمکم کنید نیاز به داروی مناسب هست
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱۲ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      عفونت ها به هم ارتباطي ندارد ولي مي توانيد از سفتيراكسون استفاده كنيد
  • تصویر کاربر حسین سه شنبه ۲۸ شهریور ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    سلام.دچار انزال زود رس هستم بطوری که قبل از دخول ارضا میشم.چند نوع قرص هم مصرف کردم مثل ترامادول و کینگ دول داروهای تاخیری ولی جواب نداده بطوری که نعوذم به مشکل میندازه،الان بهم پیشنهاد شده سرترالین مصرف کنم خواستم در مورد مصرفش راهنماییم کنین.باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۸ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      روزي يك قرص به مدت دو ماه
  • تصویر کاربر امیرحسینی جمعه ۱۷ شهریور ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 210 مشاهده پرسش
    ضعف میل جنسی باعدم سفتی آلت
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۷ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      يك ساعت قبل از عمل جنسي يك عدد قرص تادالافيل ميل كنيد
  • تصویر کاربر شهاب یکشنبه ۸ مرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 240 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    من 28 ساله و مجرد هستم . رابطه ی من با شریک جنسیم خیلی دیر به دیر اتفاق میفته و به همین دلیل در زمان نزدیکی دارای اضطراب و هیجان بالایی هستم به طوری که تپش قلب دارم و پاهام سست میشه. و در مدت کوتاهی زیر1 دقیقه انزال میشم به نظر شما برای کنترل هیجان که موجب انزال زودرس میشه قرص پاروکستین موثر هست ؟چه پیشنهاد دیگری برای رفع مشکل من توصیه میکنید؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۸ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      با سلام پاروكستين خوب است ، براي رفع نگراني قرص ضد اضظراب استفاده كنيد .
  • تصویر کاربر حسین دوشنبه ۹ مرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 283 مشاهده پرسش
    من67ساله هستم مدتیست تمایلات جنسیم ازبین رفته ونعوظ کامل ندارم ضمنا مدتهاست بعلت افسردگی ازقرص نوروتریپتلن25 روزانه یکعدد وحدودیکماه است ازقرص استرا40 زیرنظر پزشک استفاده میکنم ومشکل فوق بیشر روی اعصابم فشارمی اورد لطفا راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۹ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      با سلام از داروي ويگرا يك ساعت قبل از عمل جنسي استفاده .
    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۹ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      اگر منضور بروفن است بله ضرر دارد .
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۹ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر