اختلال نعوظ در بیماری­های سیستمیک

اختلالات عصبی موجب اختلال جنسی شده که شامل سکته مغزی، اختلالات دژنراتیو عصبی (الزایمر، پارکینسون) و مولتیپل اسکلروز (MS) می­باشد. 85% افراد مبتلا به عوارض عروق مغزی و 75% افراد مبتلا به مالتیپل اسکلروز و بیماران مبتلا به اختلال ایمنی بدن دچار اختلال جنسی می­شوند. بیماری COPD (بیماری ریوی انسدادی مزمن)، بیماری کبد، اختلالات خواب ناشی از توقف تنفسی موجب اختلال جنسی می­گردد.

 آسیب (TRUMA)

 آسیب­های پرینه، آلت، و 50% کسانی که دچار شکستگی لگن شده­اند مبتلا به اختلال جنسی می­شوند که آسیب شریان آلت علت اصلی آن می­باشد. با ترمیم تنگی­های خلفی مجرا نیز اختلال جنسی ایجاد می­شود که علت آن قطع فیبرهای عصبی اتونوم مجاور مجرای خلفی می­باشد.  یک مطالعه بین 77 مرد که مبتلا به شکستگی لگن بودند، نشان داد که کاهش نعوظ در افرادی که جابجایی استخوان پوبیس داشتند در مقایسه با افرادی که فقط شکستگی لگن داشتند بیشتر است.

این مطالعه نشان داد که ضایعه­ی عصب کاورنوز(آلت) هنگام جابجایی استخوان باعث افزایش بیش از حد اختلال جنسی می­شود. مطالعه اخیر در یکی از کشورهای اروپایی در 36 فرد مبتلا به تنگی خلفی مجرا ثانوی به شکستگی لگن، مشخص نمود که 18 مورد (72%) دچار اختلال جنسی شده­اند در حالی که ترمیم تنگی مجرا در آنها انجام نشده است.

راههای طبیعی درمان اختلال نعوظ

در 13 مورد اختلال جنسی از نوع نروژنیک(عصبی) بوده که با تزریق دارو به داخل آلت و سونوگرافی داپلر سالم بودن عروق را نشان داد و در 5 مورد اختلال جنسی از نوع عروقی با جراحی عروق درمان صورت گرفت.

در یورتروپلاستی (ترمیم مجرا) تنگی خلفی مجرا در مقایسه با ترمیم تنگی مجرای قدامی درصد بیشتری از اختلال جنسی را دربرمی­گیرد، به طوری که در 168 بیمار که تحت عمل جراحی ترمیم تنگی مجرای قدامی قرار گرفتند، فقط یک بیمار به اختلال جنسی دچار شد. جراحی رادیکال پروستاتکتومی با اختلال جنسی همراه بوده که احتمال می­رود علت آن اختلال نروژنیک یا بیمای عروقی کورپورا باشد، و نیز جراحی لگن که برای کانسر مثانه و رکتوم انجام می­گیرد موجب اختلال جنسی می­شود. شبکه عصبی ساکرال که عصب کاورنوز از آن منشعب می­شود ممکن است در انجام دو جراحی فوق آسیب ببیند.  طبق یک مطالعه در کشورهای اسکاندیناوی 60 مرد که در مسابقه 450 کیلومتر دوچرخه سواری شرکت کرده بودند بعد از پایان مسابقه در 22% اختلال جنسی و بی حسی آلت مشاهده شده که علت آن فشار روی اعصاب پودندال و کاورنوز بود.

 داروها

بیمارانی که درمان با داروهای ضد فشار خون بالا در آنها انجام می­گیرد دچار اختلال جنسی می­شوند. مطالعات نشان می­دهد پاتوفیزیولوژی(علت) فشار خون روی عروق نیز در ایجاد این اختلال موثر است. داروهایی که برای درمان فشار خون استفاده می­شوند شامل، دیورتیک­ها، بتابلوکرها و بلوکرهای کانال کلسیم می­باشند. طبق یک گزارش شیوع اختلال جنسی در بیماران مبتلا به فشار خون بالا بعد از 24 ماه درمان یا دارو 17% و در یک گروه دیگر بعد از 48 ماه در حدود 11 الی 18% بوده است. محققین عقیده دارند که اختلال جنسی ناگهانی در بیماران مبتلا به فشار خون بالا ارتباطی به دارو نداشته و ممکن است به علت عدم کنترل فشار خون بالا باشد. سایمتیدین و استروژن­ها با اثر آنتی اندروژنیک، باعث اختلال جنسی می­شوند. دیگوکسین با اثر روی ممبران سلولی مانع از شل شدن عضله صاف کاورنوز گردیده و در نتیجه اختلال جنسی به وجود می­آید. (با اثر انقباضی روی عضله صاف) علت عدم شلی عضله صاف، نفوذ زیاد کلسیم به داخل سلول به وسیله دیگوکسین است.

در ادامه شما را به دیدن ویدیو 👇 درمان ناتوانی جنسی یا اختلال نعوظ  👇 دعوت می کنم.

 

 

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر davood شنبه ۱۶ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 188 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب ، مدتی است تغییراتی در خودم حس میکنم که قبلا اصلا" به این شکل نبودم. الان به سختی تحریک میشم . الان یه جوری شدم که دقیقا نمی دونم چم شده که بتونم توضیح بدم . نمی دونم میل جنسیم کم شده ، قبلا" همیشه یه پالس عصبی داشتم که آلتم رو احساس میکردم ولی الان هیچ حسی نداره . حتی قبلا هر لحظه که میخواستم یک تصویر سازی می کردم . الان اصلا" قادر به تصویر سازی نیستم. مهمش این که قبلا مایع منی با جهش بالا تخلیه میشد که لذت بخش بود ولی الان جهش نداره. ازمایش تیروئید دادم که کم کار بود . به مدت شش ماه دارو مصرف کردم یک مقدار بهتر شدم ولی نه اون چیزی که قبلا بودم. الان خودم داروی تیروئید رو هم قطع کردم. ممنون می شم راهنمایی بفرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۶ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      جنبه مشكل ذهني و فكري دارد ،، استرس و اضطراب نداشته باشيد قبل از رابطه جنسي يك عدد قرص تادالافيل ميل كنيد

  • تصویر کاربر مراد سه شنبه ۲۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 189 مشاهده پرسش
    اختلال نعوظ
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا ميل كنيد

  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 277 مشاهده پرسش
    سلام وعرض خسته نباشید
    یه سوال داشتم خدمت شما
    من الت تناسلیم به سمت چپ درهنگام نعوظ متمایل میشه کمتر از ۳۰ درجه ایه که تو مقاله ها میگن هست خواستم بدونم عمل باید بشه یا دارو مصروف کنم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      عمل لازم نيست

  • تصویر کاربر سپهر سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    من 52 ساله ام اززمانی که بیاد دارم نعوظم مشکل داشت یعنی همیشه چندثانیه حالت نعوظ گرفته وبعدیه پیشابه خیلی کم ظاهر می شدو آلتم شل می شد اما هنگام خواب از ابتدا تا خود صبح کاملابصورت کامل نعوظ هستم و بعداز ازدواج برای آمیزش فقط دمدمای صبح می تونستم آمیزش کنم الآنم همینطورم اصلا روزا نمی تونم و شبها همین حالت رادارم و الان میل جنسی کاملا کاهش یافته است خواهش می کنم کمکم کنید . سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۱ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      يك ساعت قبل از نزديكي يك عدد قرص تادالافيل ميل كنيد

    2. تصویر کاربر سپهر دوشنبه ۱۱ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      دکترجان با سپاس
      لطفاً بفرمایید چند میلی گرم باشه
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      ده ميلي

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر Sam شنبه ۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    سلام من 28 سالمه الان يك هفته شده که الاتم نعوظ نمیکنه مشکلش چی هست قبلا انیتور نبوده
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      جنبه ذهني ،، فكري دارد

  • تصویر کاربر فرهاد پنجشنبه ۳۱ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 348 مشاهده پرسش
    سلام جناب آقای دکتر قوامی
    من ۳۹ سال سن دارم و از یک سال و نیم پیش دچار اختلال نعوظ شدید و زود انزالی کمتر از ۳۰ ثانیه شدم ( به صورت همزمان ) در ضمن متاهل و دارای دو فرزند می‌باشم
    آن زمان شما مصرف ۳ماه پاروکستین را تجویز نمودید که به طور کامل استفاده کردم و قبل از نزدیکی هم از قرصهای تادالافیل ۱۰ یا سیلدنافیل استفاده میکردم که هر دو مشکل کاملاً برطرف شد ولی مجدداً ۳ ماه است که زود انزالی برگشته و تاثیر قرصهای تادالافیل و سیلدنافیل هم کم شده
    لطفاً درصورت امکان راهنمایی بفرمایید
    متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۳۱ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      از قرص أسنترا و دادالافيل استفاده كنيد

  • تصویر کاربر علیرضا یکشنبه ۳ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 481 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب . سپاسگذارم از بابت پاسخگویی تون . قربان در صورتیکه در سونوگرافی با تزریق نعوظ صورت نگیرد چه درمانهایی وجود دارد ؟ ایا عمل جراحی بستن ورید ها را حضرت عالی انجام میدید ؟ هزینه آن حدودا چقدر است و ایا بیمه تامین اجتماعی پوشش میدهد ؟ خدا حفظتون کنه ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۳ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      جواب دادم

  • تصویر کاربر Amir جمعه ۴ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 180 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض خدا قوت
    بنده ۲۹سال است دارای دیابت نوع یک و تزریق انسولین هستم. چندی است که دچار اختلال نعوظ شدم و بدون تجویز پزشک از نصف قرص ویاگرا استفاده می کنم.
    در زمان نزدیکی علیرغم نعوظ کامل و با استفاده از کاندوم معمولی، به انزال نمی رسم گرچه بدون کاندوم یا با استمنا انزال ایجاد می شود.
    راه درمان چیست?
    ممنون از پاسخگویی شما
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۴ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      جنبه فكري دارد

  • تصویر کاربر امیر جمعه ۲۸ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    ینده 30 سالمه و مجرد هستم. بدلیل عقاید مذهبی که دارم خودارضایی نمی کنم .سوال بنده اینست که آیا این خارج نشدن منی از بدن مشکلی ایجاد خواهد کرد یا نه؟ آخرین بار 4 ماه پیش در خواب مقداری منی از بنده خارج شد.
    ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۸ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      خير ايجاد نمي كند

  • تصویر کاربر علی جمعه ۲۸ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 347 مشاهده پرسش
    با سلام
    برای درمان شلی آلت پس از چند دقیقه نزدیکی چه دارویی رو پیشنهاد میدهید که آلت تا آخر رابطه جنسی سفت بایستد؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۸ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      قرص وياگرا

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر