تست تبخال تناسلی

آزمایش با استفاده از نمونه خون صورت می‌گیرد و به سواب زدن یا درآوردن لباس احتیاجی نیست.

 

برای تست تبخال تناسلی، از آزمایشی که توسط FDA  (سازمان غذا و دارو) به تأیید رسیده است استفاده می‌کنیم؛ این تست، آنتی‌بادی‌های ویروس را جستجو می‌کند و می‌تواند بین HSV-1 (تبخال دهان) و HSV-2 (تبخال تناسلی) تمایز قائل شود و آنها را تشخیص دهد.

آزمایش با استفاده از نمونه خون صورت می‌گیرد و به سواب زدن یا درآوردن لباس احتیاجی نیست.

میزان دقت در تمام تست‌های آزمایشگاهی، از جمله تست‌های بیماری‌های مقاربتی (STD)، از نظر «حساسیت و ویژگی» اندازه‌گیری می‌شود. تست تبخال تناسلی دارای حساسیت 97٪ و ویژگی 98٪ است.

 

در تست تبخال تناسلی از خون استفاده می‌شود یا ادرار؟

جهت انجام این تست و برای شناسایی آنتی‌بادی‌های ویروس تبخال، از آزمایش خونی به نام آزمایش کمی ‌لومینسانس (CLIA) استفاده می‌شود.

 

برای این آزمایش آمادگی بخصوصی لازم است؟

برای آزمایش HSV-2 نیازی به ناشتایی یا آمادگی خاصی نیست.

 

بهترین زمان برای آزمایش تبخال تناسلی کِی است؟

زمان مناسبی برای آزمایش تبخال تناسلی وجود ندارد، زیرا بدن افراد با سرعت‌های متفاوتی آنتی بادی تولید می‌کند. اگرچه تشخیص هرپس نوع2، بعد از گذشت سه هفته از ابتلا امکان‌پذیر است، اما توصیه می‌شود 4 الی6 هفته پس از مواجهه صبر کنید. در صورت منفی بودن تست، توصیه می‌شود برای تأیید نتایج اولیه آزمایش، سه ماه دیگر دوباره تست را تکرار کنید.

 

علائم تبخال تناسلی چیست؟

به طور میانگین علائم تبخال تناسلی معمولا 2 الی 15 روز پس از آمیزش جنسی با فرد آلوده و انتقال ویروس هرپس به وجود می آیند. در ابتدا در ناحیه ی تناسلی و مقعد احساس سوزش و خارش شدید احساس می شود و به مرور علائم زیر مشاهده می گردد:

  • تاول هایی دردناک و آبدار مشابه زخم های عفونی روی پوست ناحیه ی تناسلی، مقعد ، باسن و ران ها
  • التهاب و قرمز شدن پوست نواحی فوق الذکر
  • در زنان هنگام ادرار درد به علت عبور ادرار از روی نواحی زخم شده احساس می شود.
  • سردرد
  • تب
  • علائم مشابه آنفلوانزا
  • خستگی
  • ضعف و درد عضلانی
  • تورم غدد لنفاوی
  • ترشحات در محل زخم ها

نتیجه آزمایش چگونه تفسیر می‌شود؟

اگر نتیجه منفی شد، جای نگرانی نیست چون هیچ نشانه‌ای از وجود تبخال تناسلی در شما وجود ندارد. اگر هم مثبت بود، یعنی شما به تبخال تناسلی مبتلا هستید. اگرچه تست های CLIA قابل اعتماد هستند، اما به دلیل شیوع کم ویروس HSV-2 در برخی از جمعیت‌ها، جواب “مثبت کاذب” نیز ممکن است.

نتایج آزمایش برای تبخال تناسلی در محدوده عددی قرار می‌گیرد؛ اگر تست شما مقدار 0.91 یا کمتر را نشان دهد، نتیجه منفی است. مقدار 1.09 یا بالاترمشاهده شد، نتیجه مثبت است.

 

منبع: stdcheck.com

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۱ اسفند ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 23 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر 51سال دارم و مشکل نعوظ دارم موقع رابطه در حالت عادی قرص فشار نمی‌خورم ولی با خوردن بعضی چیزها فشارم بالا میرود و اینکه با عرض پوزش تریاک مصرف میکنم از چ قرصی میتوانم استفاده کنم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱ اسفند ۲( 2 ماه پیش)

      با سلام يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل شود

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر