برای درمان زود انزالی چی بخوریم؟

یکی از سوالات زرایج مردم این است که آیا درمان های خانگی برای بهبود زود انزالی و کمک به روند درمان زود انزالی مفید است؟ در این مقاله در ارتباط با این سوال پاسخ داده شده است. این را به خاطر داشته باشید که این مواد به بهبود روند درمان کمک می کنند و راه حل قطعی درمان زود انزالی نیستند.

تحقیقات نشان داده در موارد محدودی، انزال زودرس (PE) می‌تواند ناشی از رژیم غذایی باشد. در این راستا، برخی از مواد غذایی می‌توانند بر تجربه‌ی جنسی شما تأثیر مثبت بگذارند. اگرچه این مواد غذایی به طور مستقیم بر PE تاثیر نمی‌گذارند یا آن را “درمان” نمی‌کنند، اما می‌توانند مشکلاتی را که زمینه‌ساز PE هستند، بهبود بخشند.

برخی از بهترین مواد غذایی برای عملکرد بهتر و مدیریت بالقوه انزال زودرس عبارتند از:

آیا مواد طبیعی برای درمان زود انزالی مفید است؟

مواد مغزی برای درمان زود انزالی

در ادامه مواد غذایی مفید برای درمان و بهبود زود انزالی آورده شده است.

1- شکلات تلخ برای بهبود زود انزالی

شکلات تلخ نه تنها به دلیل داشتن شیرین‌کننده‌ی کمتر، سالم‌تر است، بلکه منبع عالی منیزیم، روی و سایر مواد مغذی ضروری نیز می‌باشد. اگرچه تحقیقات محدود است، اما یک مطالعه‌ی کوچک نشان می‌دهد که سطوح پایین منیزیم ممکن است در انزال زودرس نقش داشته باشد و مصرف شکلات تلخ به درمان زود انزالی کمک کند.

2- بلوبری

بلوبری حاوی بسیاری از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های ضروری است. همچنین حاوی فلاونوئید است و غذاهای غنی از فلاونوئید با نرخ پایین‌تر اختلال عملکرد جنسی و عملکرد بهتر جنسی مرتبط هستند.

3- آووکادو مناسب برای بهبود انزال

آووکادو به لطف ویتامین E و چربی‌های سالم موجود در آن، سلامت قلب و عروق و جریان خون را بهبود می‌بخشد. مصرف آووکادو همچنین با عملکرد بهتر متابولیک مرتبط است، به این معنی که مصرف آووکادو می‌تواند خطر ابتلا به چاقی – که عامل مهمی در اختلال نعوظ است – را کاهش دهد.

آووکادو مفید برای درمان زود انزالی

4- ماهی‌های چرب

ماهی‌های چرب – مانند ماهی تن، سالمون و ساردین – سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 هستند که برای سلامت قلب مفید بوده و به مدیریت فشار خون و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کنند. آنها همچنین حاوی روی هستند که جریان خون سالم‌تر را در رگ‌های خونی، از جمله رگ‌های ناحیه تناسلی که به نعوظ کمک می‌کنند، تشویق می‌کند.

5- موز میوه مفید برای درمان انزال زودرس

موز میوه‌ای سرشار از پتاسیم است که به قلب، اعصاب و عضلات کمک می‌کند. سلامت قلب و عروق و عملکرد عضلات و اعصاب برای عملکرد و استقامت جنسی و درمان زود انزالی ضروری هستند. همچنین، کمبود پتاسیم با فشار خون بالا مرتبط است، بنابراین موز ممکن است به کنترل فشار خون نیز کمک کند.

6- عسل

اگر به دنبال شیرین‌کننده‌ای برای غذاهایتان هستید که بتواند از عملکرد جنسی شما نیز به طور طبیعی محافظت کند، عسل گزینه‌ی مناسبی است. قندهای طبیعی عسل برای انرژی می‌توانند سلامت روانی را بهبود بخشند. همچنین طبق برخی تحقیقات، ممکن است نقش محافظتی در سلامت قلب و عروق و جنسی داشته باشد.

7- هندوانه مناسب برای بهبود انزال در آقایان

هندوانه سرشار از سیترولین است – اسید آمینه‌ای که بدن شما آن را به آرژنین تبدیل می‌کند. آرژنین به شل شدن عروق خونی برای بهبود جریان خون کمک می‌کند.

هندوانه همچنین حاوی ال سیترولین است – اسید آمینه‌ای که ممکن است با سرطان مبارزه کند و به مدیریت وزن افراد کمک کند – بنابراین ممکن است به پیشگیری از فشار خون بالا و سایر شرایط پزشکی مرتبط با اختلال عملکرد جنسی کمک کند.

هندوانه مفید برای درمان زود انزالی

8- انار

انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مفیدی است که می‌تواند سلامت عروق‌های خونی شما را در کنار سایر فواید سلامتی بهبود بخشد. در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، یک مطالعه در سال 2007 روی 53 مرد انجام شد که دلیلی برای این باور وجود دارد که انار ممکن است میل جنسی و عملکرد نعوظ را نیز افزایش دهد.

9- چغندر

چغندر حاوی نیترات است که می‌تواند فشار خون را کاهش دهد. این خاصیت، چغندر را برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مفید می‌کند، و همچنین نوعی ویاگرای طبیعی به شمار می‌آید.

10- سیر ماده ی مفید برای درمان زود انزالی

سیر به دلیل داشتن ترکیباتی مانند آلیسین که باعث بهبود گشادی عروق خونی و افزایش تولید اکسید نیتریک می‌شود، برای برقراری رابطه‌ی جنسی عالی است.

11- صدف

احتمالا شهرت صدف به عنوان یک ماده‌ی محرک جنسی را شنیده‌اید. صدف سرشار از روی است که برای تولید تستوسترون مورد نیاز برای اکثر عملکردها و میل جنسی شما ضروری است. فقط توجه داشته باشید که کمبود روی بسیار نادر است، بنابراین ممکن است به مکمل آن نیاز نداشته باشید.

12- آجیل از موارد مفید برای درمان طبیعی زود انزالی

در حالی که یک مشت از مخلوط آجیل فقط هنگام پیاده‌روی به استقامت شما کمک می‌کند، اسیدهای چرب امگا-3 و روی موجود در مغزها و دانه‌ها به سلامت قلب و عروق کمک می‌کنند. آنها با کمک به حفظ جریان خون در عروق خونی آلت تناسلی و سایر نقاط بدن، از عملکرد جنسی حمایت می‌کنند.

آجیل مفید برای درمان زودانزالی در مردان

13- هویج

هویج سرشار از آنتی‌اکسیدان و بتاکاروتن است که می‌تواند جریان خون را در عضلات آلت تناسلی تقویت کند و به طور بالقوه عملکرد جنسی را بهبود بخشد. مصرف هویج برای تقویت عملکرد جنسی مفید است.

14- پیازچه مفید برای درمان زود انزالی

پیازچه یک ماده‌ی محرک جنسی است که باعث افزایش استقامت و قدرت برای انجام فعالیت‌های جنسی شده و به مدیریت PE کمک می‌کند. یک عدد پیازچه‌ی خرد شده را با آب مخلوط کنید و سه بار در روز تا زمانی که قدرت و میل جنسی خود را به دست آورید، میل کنید.

15- قارچ

قارچ نه تنها منبع خوبی از ویتامین D است، بلکه حاوی روی و کولین نیز می‌باشد. قارچ به تقویت سطح تستوسترون، بهبود جریان خون و افزایش قدرت عضلات آلت تناسلی کمک می‌کند. هفته‌ای سه بار قارچ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

16- بادام

بادام سرشار از ویتامین E است که می‌تواند قدرت عضلات کف لگن را افزایش دهد. همچنین به دلیل مزایای عالی در بهبود سلامت جنسی، می‌تواند به جلوگیری از انزال زودرس کمک کند. سعی کنید روزانه 10 تا 12 عدد بادام را در وعده‌ی صبحانه‌ی خود مصرف کنید.

17- تخم مرغ از مواد غذایی مفید برای انزال

تخم مرغ، سرشار از پروتئین و ویتامین B1، برای جلوگیری از و تقویت سلامت جنسی ضروری است. ویتامین B1 به حفظ انرژی و میل جنسی شما کمک می‌کند. برای داشتن سلامت جنسی و قوای جسمانی خوب، روزانه دو عدد تخم مرغ میل کنید.

تخم مرغ مفید برای درمان زود انزالی در مردان

18- زنجبیل و عسل

پس از مصرف مخلوط رنده شده‌ی زنجبیل و عسل که حاوی مواد محرک جنسی برای بهبود عملکرد جنسی است، شاهد تفاوت در عملکرد جنسی خود خواهید بود. زنجبیل و عسل را دو بار در روز، در وعده‌ی صبحانه و قبل از شام میل کنید.

19- روی (Zinc)

ممکن است بین مصرف مکمل‌هایی مانند روی و اختلال عملکرد جنسی ارتباطی وجود داشته باشد. روی ممکن است در باروری مردان نقش داشته باشد. همانطور که یک مقاله معتبر در سال ۲۰۱۸ اشاره می‌کند، برخی مطالعات نشان داده‌اند که میزان روی در مایع منی مردان نابارور کاهش یافته است. مصرف مکمل روی ممکن است اختلال عملکرد جنسی را بهبود بخشد و سطح تستوسترون خون را افزایش دهد. این امر به طور کلی می‌تواند میل جنسی را بهبود بخشد.

با این حال، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مصرف روی بتواند انزال زودرس را کاهش دهد. برای برقراری ارتباط واضح‌تر بین روی و انزال زودرس، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

مواد حاوی روی مفید برای درمان زود انزالی در مردان

20- منیزیم (Magnesium)

منیزیم یکی دیگر از مواد معدنی مهم برای تولید اسپرم سالم و سلامت باروری است. بررسی‌ای در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که سطح پایین منیزیم در انزال زودرس نقش دارد، زیرا ممکن است باعث افزایش برخی انقباضات عضلانی شایع در ارگاسم شود. به همین دلیل، دریافت کافی منیزیم از طریق رژیم غذایی ممکن است به انزال زودرس کمک کند.

21- جایگزین‌های غذایی برای درمان انزال زودرس

رژیم غذایی شما تنها راه درمان انزال زودرس (PE) نیست و درمان‌های خانگی نیز محدودیت‌‎های درمان PE را نشان نمی‌دهند. در اغلب موارد، شما می‌توانید با ترکیبی از درمان‌های بدون نسخه، تغییرات سبک زندگی، درمان‌های رفتاری و در صورت نیاز، داروهای تجویزی برای PE، انزال زودرس را درمان کنید.

22- رژیم غذایی متعادل

در حالی که بعید است تغییرات رژیم غذایی به طور ناگهانی انزال زودرس شما را برطرف کند، یک رژیم غذایی روزانه خوب می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت کلی، عملکرد جنسی و کیفیت زندگی شما داشته باشد.

سعی کنید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید که حاوی غذاهای غنی از مواد مغذی باشد. لیست‌های ما از غذاهای مناسب برای پیشگیری از اختلال نعوظ و افزایش سطح تستوسترون، مواد تشکیل دهنده خاصی را مورد بحث قرار می‌دهند که شاید بخواهید برای سلامت جنسی کلی خود در اولویت قرار دهید.

نکته: توجه داشته باشید که این مقاله برای آگاهی از روش های خانگی بهبود زود انزالی می باشد. برای درمان کامل این بیماری به متخصص اورولوژی مراجعه فرمایید.

دکتر هوشنگ قوامی متخصص کلیه و مجاری ادراری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر سعید دوشنبه ۲۲ مرداد ۳( 3 هفته پیش) تعداد بازدید: 13 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت بخیر،
    من مرد ۴۰ساله دارای ۱فرزند دچار زود انزالی هستم. تادالافیل ۱۰ مصرف کردم جواب نداده، داپوکستین هم میخورم حالت تهوع بهم دست میده, میخواستم بدونم داروی دیگه چی میتونم مصرف کنم، یا راه حل دیگه وجود داره؟ ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۲ مرداد ۳( 3 هفته پیش)

      با سلام روزي يك عدد قرص پاروكستين ٢٠ ميلي يك ماه ميل كنيد

  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۸ مرداد ۳( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 20 مشاهده پرسش
    سلام 41سالمه مشکل نعوض دارم درزمان دخل التم شل میشه درضمن دیابت دارم قندخونمبدونه صبحانه۱۳۰میباشد
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۸ مرداد ۳( 1 ماه پیش)

      با سلام يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل كنيد

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر