اختلال نعوظ در بیماری­های سیستمیک

اختلالات عصبی موجب اختلال جنسی شده که شامل سکته مغزی، اختلالات دژنراتیو عصبی (الزایمر، پارکینسون) و مولتیپل اسکلروز (MS) می­باشد. 85% افراد مبتلا به عوارض عروق مغزی و 75% افراد مبتلا به مالتیپل اسکلروز و بیماران مبتلا به اختلال ایمنی بدن دچار اختلال جنسی می­شوند. بیماری COPD (بیماری ریوی انسدادی مزمن)، بیماری کبد، اختلالات خواب ناشی از توقف تنفسی موجب اختلال جنسی می­گردد.

 آسیب (TRUMA)

 آسیب­های پرینه، آلت، و 50% کسانی که دچار شکستگی لگن شده­اند مبتلا به اختلال جنسی می­شوند که آسیب شریان آلت علت اصلی آن می­باشد. با ترمیم تنگی­های خلفی مجرا نیز اختلال جنسی ایجاد می­شود که علت آن قطع فیبرهای عصبی اتونوم مجاور مجرای خلفی می­باشد.  یک مطالعه بین 77 مرد که مبتلا به شکستگی لگن بودند، نشان داد که کاهش نعوظ در افرادی که جابجایی استخوان پوبیس داشتند در مقایسه با افرادی که فقط شکستگی لگن داشتند بیشتر است.

این مطالعه نشان داد که ضایعه­ی عصب کاورنوز(آلت) هنگام جابجایی استخوان باعث افزایش بیش از حد اختلال جنسی می­شود. مطالعه اخیر در یکی از کشورهای اروپایی در 36 فرد مبتلا به تنگی خلفی مجرا ثانوی به شکستگی لگن، مشخص نمود که 18 مورد (72%) دچار اختلال جنسی شده­اند در حالی که ترمیم تنگی مجرا در آنها انجام نشده است.

راههای طبیعی درمان اختلال نعوظ

در 13 مورد اختلال جنسی از نوع نروژنیک(عصبی) بوده که با تزریق دارو به داخل آلت و سونوگرافی داپلر سالم بودن عروق را نشان داد و در 5 مورد اختلال جنسی از نوع عروقی با جراحی عروق درمان صورت گرفت.

در یورتروپلاستی (ترمیم مجرا) تنگی خلفی مجرا در مقایسه با ترمیم تنگی مجرای قدامی درصد بیشتری از اختلال جنسی را دربرمی­گیرد، به طوری که در 168 بیمار که تحت عمل جراحی ترمیم تنگی مجرای قدامی قرار گرفتند، فقط یک بیمار به اختلال جنسی دچار شد. جراحی رادیکال پروستاتکتومی با اختلال جنسی همراه بوده که احتمال می­رود علت آن اختلال نروژنیک یا بیمای عروقی کورپورا باشد، و نیز جراحی لگن که برای کانسر مثانه و رکتوم انجام می­گیرد موجب اختلال جنسی می­شود. شبکه عصبی ساکرال که عصب کاورنوز از آن منشعب می­شود ممکن است در انجام دو جراحی فوق آسیب ببیند.  طبق یک مطالعه در کشورهای اسکاندیناوی 60 مرد که در مسابقه 450 کیلومتر دوچرخه سواری شرکت کرده بودند بعد از پایان مسابقه در 22% اختلال جنسی و بی حسی آلت مشاهده شده که علت آن فشار روی اعصاب پودندال و کاورنوز بود.

 داروها

بیمارانی که درمان با داروهای ضد فشار خون بالا در آنها انجام می­گیرد دچار اختلال جنسی می­شوند. مطالعات نشان می­دهد پاتوفیزیولوژی(علت) فشار خون روی عروق نیز در ایجاد این اختلال موثر است. داروهایی که برای درمان فشار خون استفاده می­شوند شامل، دیورتیک­ها، بتابلوکرها و بلوکرهای کانال کلسیم می­باشند. طبق یک گزارش شیوع اختلال جنسی در بیماران مبتلا به فشار خون بالا بعد از 24 ماه درمان یا دارو 17% و در یک گروه دیگر بعد از 48 ماه در حدود 11 الی 18% بوده است. محققین عقیده دارند که اختلال جنسی ناگهانی در بیماران مبتلا به فشار خون بالا ارتباطی به دارو نداشته و ممکن است به علت عدم کنترل فشار خون بالا باشد. سایمتیدین و استروژن­ها با اثر آنتی اندروژنیک، باعث اختلال جنسی می­شوند. دیگوکسین با اثر روی ممبران سلولی مانع از شل شدن عضله صاف کاورنوز گردیده و در نتیجه اختلال جنسی به وجود می­آید. (با اثر انقباضی روی عضله صاف) علت عدم شلی عضله صاف، نفوذ زیاد کلسیم به داخل سلول به وسیله دیگوکسین است.

در ادامه شما را به دیدن ویدیو 👇 درمان ناتوانی جنسی یا اختلال نعوظ  👇 دعوت می کنم.

 

 

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر مسعود یکشنبه ۲۵ تیر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 333 مشاهده پرسش
    باسلام و خسته نباشيد،براى درمان اختلال نعوظ و زود انزالى(هردو با هم)چكار بايد كرد و از كدام دارو بايد استفاده كرد.باتشكر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۲۵ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      برای زود انزالی از قرص پاروکستین روزی یک عدد به مدت دو ماه و برای نعوظ از قرص تادالافیل یک عدد یک ساعت قبل از نزدیکی
    2. تصویر کاربر مسعود یکشنبه ۲۵ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      باسلام خيلى ممنون بابت جوابدهى
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۲۵ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      ممنون
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر کیومرث شنبه ۲۴ تیر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    مشکل نعوظ دارم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۴ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      کامل وضعیت خود را بنویسید
  • تصویر کاربر علیرضا شنبه ۲۷ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 257 مشاهده پرسش
    با سلام،جوانی هستم ۲۶ ساله،دچار انزال زودرس ،طوری که هنگام انجام دخول ده الی ۱۵ ثانیه هم دوام نمیاورم،از لحاظ اندازه اندام جنسی مشکلی ندارم ولی اصلا قادر به کنترل انزال نیستم،در نوجوانی خود ارضایی زیاد میکردم،الان این مشکل گریبان گیرم شده،لطفا کمکم کنید،زندگی مشترکم در خطر است.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۷ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      قرص پاروكستين با نام پاكسيل روزى يك عدد به مدت دو ماه ميل كنيد
  • تصویر کاربر rastin یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 320 مشاهده پرسش
    با سلام و وقت بخیر
    من جوانی 17 ساله ای هستم مدتی هست ک مشاهده میکنم هنگامی ک منی از بدنم خارج می شود همراه با یه سری چیز های ژله مانندی و رنگش از منی شفاف تر هست ینی این ژله مانند ها رنگ اب هس اما بقیه منی سفید رنگه...به دکتر مراجعه کنم؟چیکار کنم؟جواب بدین مرسی
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      این ترشح طبیعی مجرا است و نگرانی ندارد
  • تصویر کاربر مهدی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 341 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام خدمت جناب آقای دکتر
    بنده جوانی 25 ساله هستم که یک ماه است ازدواج کردم اما هر دفعه که رابطه جنسی داشته ام با اینکه نعوظ هم دارم ولی مایع منی از من خارج نمی شود و صرفا مقداری آب قبل از مایع منی بیرون می آید. اما در خواب جُنُب می شوم ولی در بیداری نمی تونم. نکته دیگر اینکه گاهی اوقات چه قبل از ازدواج چه بعدش، هنگام ادرار مقداری مایع سفت شبیه منی و اسپرم بیرون می آید. ممنون میشم راهنمایی کنید. با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      1- روزی دو بار هر 15 دقیقه در آب گرم به دو هفته بنشینید
      2- شیاف ایندومتاسین 100 میلی گرم دو بار در روز به مدت یک هفته
      3- تخلیه ادرار زودتر انجام شود
      4- از خوردن تندی ها خوداری شود
      5-عمل سیستوسکپی باید انجام شود به من مراجعه کنید
  • تصویر کاربر بی دوشنبه ۱۱ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 326 مشاهده پرسش
    با سلام من زود انزالی شدید دارم و به دارو و قرصهایی که پزشکان به من دادند آلرژی دارم و روی من جواب نداد.کمی هم آلتم کوچک میباشد آیا راهی برای درمان هردوی آنها وجود دارد این قضیه سکس من و همسرم اگه درست نشه مجبوریم از هم جداشیم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۱ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      زود انزالی یک مسئله نسبی است و در سن قبل از ازدواج بعلت عدم نزدیکی کافی عادی است و درمان ان ١-افزايش تعداد دفعات نزديكى ٢-افزايش زمان معاشقه حد اقل ٤٥ دقيقه بدون دخول بلکه مالش روی کلیتوریس پاتنر است ٣-در موقع دخول گرفتن الت بمدت يك دقيقه و فشار دادان ان و دردناك كردن ان بدون کج و انحنا دادن الت توسط فرد یا پاتنر . ٤-مصرف كلومى پيرامين ٢٥ میلی هفته اول يك قرص و از هفته دوم صبح و شب تا سه ماه سپس با گاهش مصرف بارامى ظرف ده تا يك هفته قطع و فقط سه ساعت قبل از هر نزديكى همين قرص ميل شود در شروع ممكن است عوارض دارو اذيت كند ولى با تحمل بعد از چند روز اثرش ظاهر مى شود و عارضه از بين مى رود. پس صبور باشید عوارض مهم ان بیخوابی یا خواب الودگی است که بعد از دو هفته کاملا قابل تحمل است .براى بزرگ كردن مجددا سؤال كنيد
  • تصویر کاربر بی دوشنبه ۱۱ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 919 مشاهده پرسش
    با سلام من جوانی ۲۲ساله هستم که ازسن بلوغ تا به این سن تقریبن به طورمرتب خودارضای میکنم الان دچارترس واظطراب برای آینده وازدواجم شده..ایا مشکلی برایم ایجاد میکند
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۱ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      کلیه چیزهاکه در رابطه با خود ارضایی گفته می شود تقریبا غیر واقعی یا از نگاه علمی نیست نه باعث ناباروی و زود انزالی و نه بیماری دیگر خود ارضايى يك مسئله طبيعى و ناشى از سن بلوغ است كه بعلت ميل شديد به جنس مخالف پديد مى ايد و بيمارى نيست بلكه يك دفاع بدن در برابر غريزه كه گاها غير كنترول است باعث كنترول فرد مى شود و طبيعى است و عارضه ندارد تعداد و دفعات وابسته به ژن عوامل محيطى تحريك كننده عدم مشغول بودن و بيكارى از عوامل تشديد كننده است و يكى از عوامل و پيشگيرانه خطر براى فرد است زيرا در مواردى باعث اسيب جسمى و روحى به خود و يا جنس مخالف مى شود كه بطور طبيعى با افزايش سن از بين مى رود و ياد گيرى يك هنر مانند نقاشى و يا موسيقى ، يادگيرى يك فن مورد علاقه ، ورزش بخصوص سنگين مانند كوهنوردى ، مطالعه و افزايش روحيه غير مادى و افزايش رابطه هاى انسانى به جنس مخالف و احساسى و كمتر فيزيكى به همراه مصرف سيتالوپرام بيست هر شب يك قرص موقع خواب كمك كننده است.
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر