اختلال نعوظ در بیماری­های سیستمیک

اختلالات عصبی موجب اختلال جنسی شده که شامل سکته مغزی، اختلالات دژنراتیو عصبی (الزایمر، پارکینسون) و مولتیپل اسکلروز (MS) می­باشد. 85% افراد مبتلا به عوارض عروق مغزی و 75% افراد مبتلا به مالتیپل اسکلروز و بیماران مبتلا به اختلال ایمنی بدن دچار اختلال جنسی می­شوند. بیماری COPD (بیماری ریوی انسدادی مزمن)، بیماری کبد، اختلالات خواب ناشی از توقف تنفسی موجب اختلال جنسی می­گردد.

 آسیب (TRUMA)

 آسیب­های پرینه، آلت، و 50% کسانی که دچار شکستگی لگن شده­اند مبتلا به اختلال جنسی می­شوند که آسیب شریان آلت علت اصلی آن می­باشد. با ترمیم تنگی­های خلفی مجرا نیز اختلال جنسی ایجاد می­شود که علت آن قطع فیبرهای عصبی اتونوم مجاور مجرای خلفی می­باشد.  یک مطالعه بین 77 مرد که مبتلا به شکستگی لگن بودند، نشان داد که کاهش نعوظ در افرادی که جابجایی استخوان پوبیس داشتند در مقایسه با افرادی که فقط شکستگی لگن داشتند بیشتر است.

این مطالعه نشان داد که ضایعه­ی عصب کاورنوز(آلت) هنگام جابجایی استخوان باعث افزایش بیش از حد اختلال جنسی می­شود. مطالعه اخیر در یکی از کشورهای اروپایی در 36 فرد مبتلا به تنگی خلفی مجرا ثانوی به شکستگی لگن، مشخص نمود که 18 مورد (72%) دچار اختلال جنسی شده­اند در حالی که ترمیم تنگی مجرا در آنها انجام نشده است.

راههای طبیعی درمان اختلال نعوظ

در 13 مورد اختلال جنسی از نوع نروژنیک(عصبی) بوده که با تزریق دارو به داخل آلت و سونوگرافی داپلر سالم بودن عروق را نشان داد و در 5 مورد اختلال جنسی از نوع عروقی با جراحی عروق درمان صورت گرفت.

در یورتروپلاستی (ترمیم مجرا) تنگی خلفی مجرا در مقایسه با ترمیم تنگی مجرای قدامی درصد بیشتری از اختلال جنسی را دربرمی­گیرد، به طوری که در 168 بیمار که تحت عمل جراحی ترمیم تنگی مجرای قدامی قرار گرفتند، فقط یک بیمار به اختلال جنسی دچار شد. جراحی رادیکال پروستاتکتومی با اختلال جنسی همراه بوده که احتمال می­رود علت آن اختلال نروژنیک یا بیمای عروقی کورپورا باشد، و نیز جراحی لگن که برای کانسر مثانه و رکتوم انجام می­گیرد موجب اختلال جنسی می­شود. شبکه عصبی ساکرال که عصب کاورنوز از آن منشعب می­شود ممکن است در انجام دو جراحی فوق آسیب ببیند.  طبق یک مطالعه در کشورهای اسکاندیناوی 60 مرد که در مسابقه 450 کیلومتر دوچرخه سواری شرکت کرده بودند بعد از پایان مسابقه در 22% اختلال جنسی و بی حسی آلت مشاهده شده که علت آن فشار روی اعصاب پودندال و کاورنوز بود.

 داروها

بیمارانی که درمان با داروهای ضد فشار خون بالا در آنها انجام می­گیرد دچار اختلال جنسی می­شوند. مطالعات نشان می­دهد پاتوفیزیولوژی(علت) فشار خون روی عروق نیز در ایجاد این اختلال موثر است. داروهایی که برای درمان فشار خون استفاده می­شوند شامل، دیورتیک­ها، بتابلوکرها و بلوکرهای کانال کلسیم می­باشند. طبق یک گزارش شیوع اختلال جنسی در بیماران مبتلا به فشار خون بالا بعد از 24 ماه درمان یا دارو 17% و در یک گروه دیگر بعد از 48 ماه در حدود 11 الی 18% بوده است. محققین عقیده دارند که اختلال جنسی ناگهانی در بیماران مبتلا به فشار خون بالا ارتباطی به دارو نداشته و ممکن است به علت عدم کنترل فشار خون بالا باشد. سایمتیدین و استروژن­ها با اثر آنتی اندروژنیک، باعث اختلال جنسی می­شوند. دیگوکسین با اثر روی ممبران سلولی مانع از شل شدن عضله صاف کاورنوز گردیده و در نتیجه اختلال جنسی به وجود می­آید. (با اثر انقباضی روی عضله صاف) علت عدم شلی عضله صاف، نفوذ زیاد کلسیم به داخل سلول به وسیله دیگوکسین است.

در ادامه شما را به دیدن ویدیو ? درمان ناتوانی جنسی یا اختلال نعوظ  ? دعوت می کنم.

 

 

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر امین سه شنبه ۲۶ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت شما وتشکر از زحماتتون.
    جناب دکتر من هنگام آمیزش جنسی نعوظ دارم اما زود آلتم از حالت نعوظ خارج میشه و در نتیجه رابطه جنسی من و همسرم کامل نمیشه، از طرفی ما تمایل زیادی به پدر مادر شدن داریم.
    خواهشمندم من رو راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۶ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      براي قادر بودن به بچه دار شدن أزمايش اسپرم بدهيد و علت مشكل نعوظ فكري است
  • تصویر کاربر مهدی سه شنبه ۲۶ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 248 مشاهده پرسش
    سلام بنده فردی بودم بسیار هات و داغ. چند ماه پیش برای ریزش و رشد مو پیش این دکتری که خیابان کمیل شعبه زده بود رفتم . یه سری دارو داد که گفت میل جنسی رو میاره پایین ولی فقط برای چند دوره ست. من الان 4 ماه دارو رو قطع کردم . ولی به شدت در نعوظ مشکل پیدا کردم . خیلی به سختی انجام میشود
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۶ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      يك ساعت قبل از نزديكي يك عددقرص تادالافيل ميل كنيد
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۲۵ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    باسلام و خسته نباشید
    بنده 21 سالمه ومشکل زود انزالی و نعوظ کامل دارم اگر امکان دارد تا حد ممکن راهنمایی بفرماییید ممنون از پاسخگوییتون
    باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۵ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      قرص پاروكستين روزي يك عدد به مدت دو ماه ميل كنيد
  • تصویر کاربر ج،ع چهارشنبه ۲۰ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 323 مشاهده پرسش
    سلام علیکم، بنده در طول رابطه جنسی ، دچار نعوظ ناقص هستم یعنی در طول نزدیکی نعوظ به طور کامل رخ نمی دهد ، البته به ارگاسم میرسم اما لذت کافی را نمیبرم و تا حدودی هم دچار زود انزالی هستم،یکی دو سال پیش سابقه افسردگی و بیماری گوارشی و کاهش وزن داشتم که مدتی دارو مصرف میکردم که با ازدواج رفع شد،ممنون از راهنماییتون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۰ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      مشكل شما فكري است تادالافيل قرص يك ساعت قبل از نزديكي ميل كنيد
  • تصویر کاربر ابراهیم چهارشنبه ۲۰ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 331 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر محترم. بنده ۳۸سال دارم و ۴ ماه میشه که ازدواج کردم. قبل از ازدواج میل جنسی بسیار بالایی داشتم و هر هفته چندباری رابطه جنسی برقرار میکردم. اینقدر شهوتم زیاد میبود که حتی اگر هرروز رابطه میداشتم باز احساس نیاز میکردم. چند ماه قبل از ازدواجم هیچگونه رابطه نداشتم. اما بعد از عروسیم نه هیچ گونه حسی دارم و اصلا تحریک نمیشم و حتی نعوظ هم ندارم و در طی این چهار ماه فقط تونستم ۳ بار با همسرم نزدیکی کنم. بیشترین مشکلم نعوظ نداشتن میباشد حتی با لمس کردن آلتم. خواهش میکنم راهنماییم کنید و دارویی برای بهبودیم معرفی کنید.
    باتشکر.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۰ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      جنبه فكري دارد يك ساعت قبل از نزديكي قرص تادالافيل ميل كنيد
  • تصویر کاربر رکسانا چهارشنبه ۲۰ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 321 مشاهده پرسش
    سلام
    حدود یک سال ۲ماهه ازدواج کردم از اول رابطه مون خوب بود حدود ۲ ساعت رابطه همرم ۲ یا ۳ بار انزال داشت.
    الان یک ماه و نیمه که انزالی اداره ولی پیََشاب داره. حتی زمان رابطه به ۵ ساعتم میکشه ولی نداره. خودش میگه چون قبلا زود ارضا میشدم خیلی خجالت میکشیدم خواستم جلوشو بگیرم نیاد که الان کلا نمیاد فک کنم خودشو منقبض میکنه یا هر چی.محض اطلاعتون پارسال دارو ضدافسرگی مصرف میکرده و الان ب خاطر سردرهای عصبی ۳ هفته یکبار ویزیت میشه. الان رابطه خیلی طول میکشه من خیلی درد میکشم و اون انزال نداره
    و اینکه حس میکنم از درد من بیشتر لذت مبیره و رابطه خشن دوس داره این منو خیلی ناراحت میکنه. حتی گفت من اول دست تورو ببندم یا تو دست منو

    خیلی ممنون میشم کمک کنین
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۰ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      بايد ويزيت شوند
  • تصویر کاربر شهرام پنجشنبه ۷ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 607 مشاهده پرسش
    باسلام.حدودهفت ساله ازدواج کردم.نعوضم هنگام نزدیکی خوبه. تحریکم خوبه. ولی متاسفانه طول مدت نزدیکیم کمتر از دو دقیقه حتی به ثانیه میرسه.استرس کاری و زندگی و فکری دارم. بنظرتون چکار کنم بتوانم بیشتر بتوانم همسرم را بهترارضا کنم.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۷ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      قرص پاروكستين روزي يك عدد به مدت دو ماه ميل كنيد
  • تصویر کاربر محمدرضا سه شنبه ۲۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 622 مشاهده پرسش
    باسلام بنده با مشکل ناتوانی جنسی نسبتا شدید مواجه هستم و الان برای درمان مثانم چند نوع قرص برام تجویز کردن مانند باکلوفن و امگا و افلوکساسین و دوباره نزد دکترم رفتم وگفتمش اختلال نعوظ و انزال زود رس پیدا کردم نمیتونم جماع کنم و بهم قرص امگا۳ و یوهمبین فلوکستین و کلومیپرامین داد و دارم استفاده میکنم ولی نتیجه نگرفتم نظر شما چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      براي درمان نعظ يك عدد قرص تادالافيل يك ساعت قبل از نزديكي و روزي يك عدد قرص پاروكستين به مدت دو ماه ميل كنيد براي زود انزالي
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 308 مشاهده پرسش
    سلام علامت بیماری پیرونی در مراحل اولیه حاد چیست
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      ،درد ألت
  • تصویر کاربر ش.ش شنبه ۱۱ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 258 مشاهده پرسش
    با سلام؛ من 34 سال سن دارم و تا سال گذشته مشکلی در نعوظ نداشتم هرچند بنظر خودم یکم زودانزالی داشتم اما الان یکسالی میشه که میل جنسیم کم شده و کمتر نعوظ دارم و از طرفی دیر انزال شدم!!! باید بگم که سال گذشته برا چند ماه از قرص فیناستراید جهت جلوگیری ریزش مو هم استفاده کردم ولی دیگه ادامه ندادم؛ 10سال پیش هم بمدت 2 سال استفاده کرده بودم ولی تاثیری روی میل جنسیم نداشت! حالا با توجه به چیزایی که گفتم میخواستم بدونم مشکل الانم میتونه بخاطر این دارو باشه و اگه نیست و مشکل داخلی پیدا کردم از چه راهی میتونم بفهمم عیب کار کجاست و درمانش کنم؟ آیا با آزمایش یا MRI قابل تشخیصه؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۱ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      زود گذر است خوب مي شويد
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر