آیا بیماران مبتلا به سرطان مثانه درمان می شوند؟

سرطان مثانه یا (Bladder cancer) معمولا در افراد با سنین بالا به وجود می آید، اگر چه ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد. از هر 10 سرطان مثانه 7 مورد آن در مراحل اولیه که قابل درمان است، تشخیص داده می شوند.

در این مقاله علل و فاکتورها، علائم، تشخیص، جلوگیری از عود و چگونگی درمان سرطان مثانه آمده است.

علل سرطان مثانه

  • یک فرد سیگاری 50 برابر شانس بیشتری برای ابتلا دارد.
  •  تومور مثانه، بیشتر در مردان سفیدپوست بالای ۴۰ سال دیده می شود. وجود سابقه این بیماری یا مجاری ادراری در خانواده‌ی نزدیک، احتمال ابتلا سایر اعضا را تشدید می‌کند.
  •  شغل هایی که با مواد شیمیایی سرو کار دارند. افرادی که در آزمایشگاه ها کار می کنند و یا افرادی که در قسمت های نفتی شرکت نفت کار می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به کانسر مثانه قرار دارند.
  • در صورتیکه عفونت مثانه عود کند یا عامل دیگری در دراز مدت باعث تحریک مثانه شود، احتمال ابتلا به توده در مثانه افزایش میابد.
  •  اگر بیشتر از یک سال است که داروی پیگلیتازون (اکتوز) را مصرف می کنید، متأسفانه در خطر بیماری سرطان در ناحیه مثانه قرار دارید. سایر داروهای دیابت نیز که حاوی این ماده‌ی دارویی می باشند، خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند.
  •  اگر ناحیه‌ی لگن شما تحت پرتودرمانی قرار گرفته است، امکان ایجاد توده مثانه در شما زیاد است. شیمی‌ درمانی و مصرف داروهای سیکلو فسفامید نیز ممکن است موجب ایجاد سرطان در مثانه شوند.
  •  انگل شیستوزوما، باعث ایجاد سرطان در مثانه می شود.

عوامل دیگر عبارتند از:

  • جراحی تقویت مثانه. برخی افراد این پروسه را برای کمک به بی اختیاری انجام می دهند. این جراحی احتمال ابتلا به سنگ های مثانه را بیشتر می کند.
  • دیورتیکول مثانه. این دیورتیکول ها، کیسه های کوچکی هستند که در مثانه شما تشکیل می شوند. برخی افراد با آن ها متولد می شوند، در حالی که در برخی دیگر آن ها ناشی از عفونت یا مشکل پروستات می باشند.
  • سیستوسل. این حالت فقط در زنان اتفاق می افتد. بخشی از دیواره مثانه ضعیف شده و به داخل واژن می افتد که می تواند جریان ادرار را مسدود کند.
  • رژیم غذایی. یک رژیم غذایی سرشار از چربی، قند و نمک که فاقد ویتامین های A و B است می تواند احتمال ابتلا به سنگ مثانه را افزایش دهد، اگرچه این مورد در کشورهای در حال توسعه بیشتر است.

احساس درد در مثانه

علائم دقیق سرطان مثانه چیست؟

  • ادرار خونی که به دو صورت دیده می شود: یا فرد از ادرار خونی و دفع لخته خون شکایت دارد یا در آزمایش ادرار، خون گزارش می شود. از هر 10 نفر مبتلا به این بیماری،  8 نفر ادرار خونی دارند. ادرار خونی معمولاً بدون درد است.
  •  ادرار دردناک یا سوزش ادرار
  •  گاهی تکرر ادرار
  •  عفونت های ادراری
  •  اگر تومور از مثانه خارج شده باشد، بیمار ممکن است از درد پشت اطراف مثانه شکایت داشته باشد.
  •  ورم اندام تحتانی
  •  کاهش وزن
  •  کم خونی
  •  توده در لگن
  •  درد مقعد و لگن

علائم سرطان مثانه در مردان

در ایران مردان بیشتر از زنان به این بیماری دچار می شوند اگر این بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود و فرم پیشرفته نباشد ارگانها را گرفتار (متاستاز) نکرده باشد به صورت زیر می باشد:

👈 مطلب مرتبط: برای آشنایی بیشتر با سوزش ادرار ناشی از التهاب مثانه و علت های آن بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

سوزش ادرار ناشی از التهاب مثانه

اگر بیمار به نوع بدخیم و پیشرفته کنسر که ممکن است استخوانها ، کبد و یا ریه را مبتلا شده باشد علائم ریوی ، کبدی و درد استخوانی را نیز دارا خواهد بود.

علائم سرطان مثانه در زنان

بطور شایع و بیشتر سرطان مثانه در دو طرف جدار مثانه بوجود می آید و محل شایع دیگری که سرطان بوجود می آید ، کف مثانه می باشد در نوع اول علائم این بیماری بیشتر ادرار خونی و دفع لخته می باشد و چنانچه تومور نزدیک سوراخ مثانه ایجاد شده باشد باعث کاهش فشار ادرار ، تکرر ادرار ، سوزش ادرار و احتباس ادراری می باشد.

 

انواع سرطان های مثانه

3 نوع سرطان در مثانه وجود دارد. شایع ترین نوع سرطان مثانه، نوع ترانزیشنال (Transitional Cell Carcinoma) می باشد که در حدود 92 درصد سرطان های مثانه را تشکیل می دهند.

ترانزیشنال (Transitional Cell Carcinoma) : سرطانی است که در سلول‌های موجود در درونی‌ترین لایۀ پوشش دستگاه ادراری مربوط به مثانه ایجاد می‌شود. بیش‌تر سرطان‌های مثانه در این سلول‌های ارتجاعی ایجاد می‌شوند.

دو نوع سرطان دیگر مثانه آدنوکار سینوما و اسکاموس هستند که تومورهای بسیار بدخیم هستند و بعد از درمان بیمار طول عمر زیادی نخواهد داشت.

نوع اول سرطان مثانه خود به دو دسته تقسیم می گردد:

◀  دسته اول که 70 تا 80 درصد تومورهای مثانه را تشکیل می دهند، تومورهایی هستند که از نظر درجه یا گرید به داخل مثانه نفوذپذیری ندارند و این نوع سرطان ها را سرطان های سطحی می گویند.

◀  دسته دوم سرطان هایی هستند که درجه و یا گرید آنها بالا بوده و به داخل مثانه نفوذ کرده اند.

درمان سرطان مثانه

آیا سرطان مثانه کشنده است ؟

150 نوع سرطان در بدن انسان وجود دارد. هر کدام که در مرحله پیشرفته تشخیص داده شود، بیمار طول عمر چندانی نخواهد داشت و منجر به مرگ می شود. سرطان در ناحیه مثانه به 2 فرم دیده می شود. نوع اول خوشخیم است و کشنده نیست.

نوع دوم که توده های بدخیم از مثانه خارج شده و ارگانها را گرفتار کرده باشد باعث می شود طول عمر کاهش یابد و بعد از حداکثر 2 سال منجر به مرگ می شود.

احتمال زنده ماندن بعد از سرطان مثانه

میزان زنده ماندن می تواند به شما ایده بدهد که چند درصد از افراد مبتلا به همان نوع و با همان مرحله سرطان با گذشت زمان مشخصی( معمولاً 5 سال) پس از تشخیص هنوز زنده هستند. آن ها نمی توانند به شما بگویند که چه مدت زنده هستید، اما ممکن است به شما کمک کنند درک بهتری از موفقیت درمان داشته باشید.

طول عمر بیماران سرطان مثانه

به خاطر داشته باشید که میزان بقا بر اساس نتایج قبلی تعداد زیادی از افراد مبتلا به سرطان خاص تخمین زده می شود، اما آن ها نمی توانند پیش بینی کنند که در مورد هر شخص خاصی چه اتفاقی می افتد. این آمار می تواند گیج کننده باشد و ممکن است شما را به سوالات بیشتری سوق دهد. با پزشک خود در مورد چگونگی محاسبه ی این اعداد صحبت کنید، زیرا وی با شرایط شما آشنا است.

نحوه تشخیص سرطان مثانه

گام های مختلفی برای تشخیصتوده در این ناحیه و میزان پیشرفت آنها طی می شود.

  • آزمایش ادرار
  • معاینه فیزیکی که در آن به کمک انگشت، ناحیه مقعد و یا واژن مورد بررسی قرار گرفته و وجود هرگونه توده غیر طبیعی تشخیص داده می شود.
  • سیستوسکوپی که در آن دوربین کوچکی از طریق میزراه وارد مثانه میشود و پزشک می تواند توسط آن وجود هر گونه بدخیمی را مشاهده کند.
  • بیوپسی که در آن، از بافت دیواره مثانه از طریق وارد کردن لوله ای کوچک به داخل میزراه، نمونه برداری می شود.
  • سی تی اسکن
  • عکس برداری از مثانه بوسیله ی تزریق ماده حاجب
  • ایکس ری

سیستوسکوپی

پس از تعیین حجم و ابعاد توده و گرید کنسر، درمان متناسب با آن اتخاذ می شود، از آنجایی که این بیماری در مراحل اولیه به راحتی قابل درمان است، آزمون های سالانه و غربالگری این سرطان اهمیت بسیاری دارد.

درمان سرطان مثانه

درمان سرطان های شایع سطحی مثانه

برای تشخیص این نوع از سرطان  از سیستوسکوپی استفاده می شود. این نوع سرطان ممکن است یک عدد یا چند عدد باشد. پس از تشخیص، یک دستگاه مخصوص را وارد مثانه کرده و بافت های سرطانی را خارج می کنیم. پس از خارج کردن سرطان، شیمی درمانی داخل مثانه ای هفته ای یک بار با ب ث ژ بمدت 6 هفته باید صورت گیرد.

👈مطلب مرتبط: برای آشنایی بیشتر با سیستوسکوپی و عوارض آن بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

سیستوسکوپی

سیستوسکوپی این سرطانها بعد از عمل شانس عود دارند، لذا باید هر سه ماه یکبار به مدت 2 سال، مثانه را با دستگاه برای تشخیص عود سرطان بررسی کنیم و پس از 2 سال هر 6 ماه یکبار به مدت 5 سال مثانه را مورد بررسی قرار دهیم.
اخیراً برای جلوگیری از عود مجدد کنسر مثانه داروی ب ث ژ را برای چند ماه ادامه می دهیم.

آیا سرطان مثانه قابل درمان است؟

این بیماری اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود به طور کامل قابل کنترل و درمان است.

اما اگر متاستاز پیشرفته باشد درمان آن رضایت بخش نیست و طول عمر چند ساله با شیمی درمانی امکان پذیر است . در این حالت تو ده های بد خیم از مثانه خارج شده و به ترتیب استخوانها، کبد و ریه را گرفتار می کنند و بیمار طول عمر زیادی نخواهد داشت.

درمان سرطان های غیر سطحی و نفوذ پذیر در عضله مثانه

این سرطانها بر خلاف سرطان هایی که قبل تر ذکر شد، بزرگتر و قسمت وسیعی از مثانه را گرفتار می کنند و کنسر به داخل عضله مثانه پیشرفت می کند. برای تشخیص این بیماری، از سیستوسکوپی استفاده می شود و باید توده های سرطانی با دستگاه  ادراری کاملاً خارج شود و با دستگاه قسمتی از عضله مثانه را هم خارج می کنیم تا مشخص شود تا چه مقدار از دیواره ی مثانه گرفتار کنسر شده است.

این کنسر به علت درجه و گرید بالا و گرفتاری عضله مثانه، درمان آن خارج کردن مثانه و پروستات و درست کردن مثانه از روده کوچک است به این صورت که انتهای مثانه مصنوعی را به جدار پوست شکم وصل می کنیم.

درمان گیاهی درد مثانه

شایع ترین علت درد مثانه که همراه با تکرر ادرار می باشد.، التهاب و عفونت مثانه می باشد که در این دو حالت تجویز داروی آنتی بیوتیک و داروی ضد درد ضروری است.

در حال حاضر هیچ دارویی گیاهی برای درد مثانه وجود ندارد و کاربردی ندارد و بر خلاف تبلیغات، هیچ کدام از محصولاتی که تبلیغ می شوند اثر تایید شده ای بر جلوگیری از پیشرفت کنسر در مثانه ندارند.

پیشگیری از سرطان مثانه

متاسفانه امروزه بده ما در معرض انواع امواج، تشعشعات، آلودگی ها و هم چنین مواد غذایی با ترکیبات سرطانزا قرار دارد. برای پیشگیری از انواع تومور ها در ناحیه های مختلف بدن از جمله مثانه توصیه های عمومی وجود دارد :

  • در معرض قرار نگرفتن با مواد شیمیایی صنعتی
  • از شغل هایی که با مواد رنگی، کابل، رنگ آمیزی سرو کار دارند خودداری شود.
  • خودداری از خوردن غذاهای پر چرب، کلسترول زیاد
  • خوردن سبزیجات و میوه فراوان
  • خوردن مایعات فراوان

ولی به طور خاص تخلیه کامل ادرار در هر نوبت و رسیدگی سریع به التهابات و عفونت های مثانه، میتواند به پیشگیری از ایجاد توده در مثانه کمک کند.

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

منبع ویکی پدیا فارسی

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر Shayan چهارشنبه ۱ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 319 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر من خیلی وقته که تکرر ادرار دارم، خیلی تند به تند مثانه‌م فشار میاره و مجبور میشم برم دستشویی، حجم ادرار هم هر بار معمولیه و در حد چند قطره نیست، قبلا به ارولوژیست مراجعه کردم آزمایش کشت ادرار و قند خون و سونوگرافی کلیه و مثانه نوشتن، انجام دادم و چون نتیجه آزمایشات موردی رو نشون نمیداد پیگیر نشدم، واقعا از این وضعیت خسته شدم نظر شما چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      براي انجام سيستوسكوپي مراجعه كنيد
  • تصویر کاربر داود جمعه ۱۷ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 430 مشاهده پرسش
    جناب دكتر هرچقدر تلاش ميكنم نمتونم آزمايشات و سيستوكپي آپلود نميشه، اگر ايميلتون به بنده بديد ممنون ميشم، جهت تشخصيص دقيق بيماري و آيا قابل درمان مي باشد يا خير؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۲۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      به مطب مراجعه كنيد
    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۲۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      به مطب مراجعه كنيد
    3. تصویر کاربر داود یکشنبه ۲۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      متاسفانه من زاهدان هستم و خيلي از پايتخت دور...
      گفتم شما مشاهده كنيد آزمايشات بندرو اگو قابل درمان هست، يا درمان جديدي براي اين بيماري ارايه شده خدمت برسم...
    4. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۶ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      سيستوسكوپي را بايد پزشك معالج بايد انجام دهد و با ديدن أزمايش امكان پذير نيست
    5. تصویر کاربر داود دوشنبه ۶ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام.
      سيستوسكپي انجام دادم و نمونه نيز از مثانه من برداشته شده و مورد آزمايش قرار گرفت.
      جواب نمونه برشي از مثانه: التهاب بدون باكتريال اعلام گرديد...
      ميخوام بدونم آيا قابل درمان هست از نظر شما؟
    6. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۶ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      نيازي اصلا به نمونه برداري نبوده و مشكل شما قابل درمان است نگران نباشيد
    7. تصویر کاربر داود دوشنبه ۶ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      ٣ سال تحت درمان قرار بودم ولي جواب نگرفتم،اگر فكر ميكنيد كه قابل درمان هست،به مطبتون مراجعه كنم؟
      در ضمن سيستم دفاعي بدن من بسيار ضعيف با قرص هاي تقويت سيستم دفاعي بدن، التهاب و تكرر مثانه من شروع و افزايش پيدا ميكند.
    8. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۰ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      قابل درمان است مشكل شما طولاني مي باشد مراجعه كنيد
    9. تصویر کاربر داود جمعه ۱۰ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      سپاس دكتر.
      مزاحمتون ميشم.
      اميدوار، اميدم به دليل زياد نشده باشه....🙏🏽
    10. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۷ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      فقط مي توانيد سوال كنيد
    11. نمایش سایر 9 پاسخ
  • تصویر کاربر داود چهارشنبه ۱ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 538 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و احترام.
    اينجانب به مدت ٧ سال در حا حاضر مبتلا به سيستيت بينابيني مثانه مي باشم، وبا توجه به توضيحات شما در قسمت انواع سيستيت، خواهشمندم در اين زمينه توضيحاتي در رابط با چگونگي تشخيص جناب عالي از نوع سيستيت،و در ادامه آيا نوع سيستيت قابل شناسايي مي باشد؟
    لازم به ذكر است سيستوسكپي كه از بنده شده التهاب مجاري اداري را مثبت و غيرباكتريال اعلام كرده...
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      بهترين روش تشخيص اين بيماري انجام سيستوسكوپي مي باشد تا زخم معروف هانر ديده شود
    2. تصویر کاربر داود جمعه ۲۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      با تشكر از جوابدهي شما.
      منطور بنده نوع سيستيت ( سيستيت شيميايي، سيستيت اشعه، سيستيت اتوايمون) قابل شناسايي و كداميك نوع قابل درمان است؟
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      سيستيت بينابيني با سيستوسكوپي قابل تشخيص است
    4. تصویر کاربر داود جمعه ۲۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      ممنون از تواضع شما بابت پاسخ دهي...
      دكتر اگه اشكالي نداره ادرس ايميلتون رو بدين كه من جواب ازمايش رو براتون ايميل كنم به دليل اينكه اينجا اپلود نميشه
      باتشكر
    5. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      نمي توانم
    6. تصویر کاربر داود جمعه ۲۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      با تشكر از تواضع شما....
      جناب دكتر اگر محبت كنيد ايميلتون به بنده بديد كه آزمايش هاي خودم به همراه سيستوسكپي براي شما ايميل كنم ممنون ميشم، چون اينجا هر چه تلاش كردم آپلود نشد.
    7. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      اگر سوال در مورد بيماري داريد مطرح كنيد وقت ندارم
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر ش پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 910 مشاهده پرسش
    با سلام خانمی ۳۰ ساله هستم . چند سالی بر حسب عادت برای تخلیه کامل ادرار از فشار آب استفاده می کنم . پارسال به پزشک مراجعه کردم و نوار مثانه و سیستوسکوپی انجام دادم . تنگی مختصر مجرا وجود داشت که برطرف شد . قرص بتانیکول تجویز شد که ابتدا روزی یکی تا سه عدد مصرفف شد . هنگام مصرف قرص مدام احساس ادرار داشتم و هر ساعت حتی شب ها برای تخلیه میرفتم و خیلی احساس ناراحتی داشتم چون مدام احساس ادرار داشتم . پزشک قرص را یکی یکی کم کرد و بعد گفتن حس مثانه ات برگشته و قرص را قطع کردن . من عنوان کردم که برای تخلیه بدون فشار آب چکار کنم که عنوان کردن از فسار آب ایتفاده کن . مساله مهم این بود که در سونوگرافی اول از فشار آب استفاده نکردم و حجم باقی مانده ۱۵۰ بود ولی در دومی از فشار آب کمک گرفتم و حجم صفر بود . در نوار مثانه هم وقتی سوند وصل شد احساس بی حسی داشتم و اصلا چیزی حس نمیکردم و به سختی تخلیه را انجام دادم . پزشک عنوان کردند که مثانه ات تنبل است و زود زود دستشویی برو و از فشار آب استفاده کن . مشکل من این است که فشار ادرارم کم است و حتما باید از فشار آب کمک بگیرم . آیا این مسئله مشکلی ندارد
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      خير مشكلي ندارد
  • تصویر کاربر Owes جمعه ۱۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    سلام برای در مان تکرار ادرار در نوجوانان به علت عفونت مثانه چیست علت به وجود امدن این بیماری نگه داشتن ادرار بوده ومثانه. باد کرده لطفا درمانش چیست
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      عكس رنگي كليه ها بايد بگيرد
  • تصویر کاربر نادر چهارشنبه ۲۶ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 569 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من شهرستانم تهران نیستم
    اگر میشه راهنمائیم کنید تا در صورت الزام بیام تهران
    4 سال پیش بعد از آمدن منی درد شدیدی آغاز شد و تا همین الان ادامه دارد، چنتا دکتر رفتم و هیچکدوم تاثیری نداشته، در قسمت زیر بیضه ها و تمام آلت علل خصوص سر آلت درد دارم و بعد از ادرار این درد افزایش پیدا میکنه، در این مدت بعد از هر سرماخوردگی سوزش ادراری پیدا میکنم و آنتی بیوتیک مصرف میکنم، سوزش درمان میشود ولی همچنان درد با من میماند، یکساله ازدواج کردم ولی نمیتونم رابطه خوبی داشته باشم چون بعد از انزال درد به مراتب شدیدتر میشود و عذاب آور است
    ترخدا بگید چکار کنم
    چند سال باید درد بکشم
    تا الان 3تا سونوگرافی و 5تا آزمایش خون و ادرار دادم همش طبیعی بوده
    قرص هایی که تا الان خوردم:
    افلوکساسین سیپروفلوکساسین فلووکسامین میترانیدازول سلکسیب فنازوپریدین گاباتین ملوکسیکام باکلوفن
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۶ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      نگران نباشيد احتمالا التهاب پروستات است بايد سيستوسكوپى شويد مراجعه كنيد با٧٧٤٤٢٥١٨ تماس بگيريد تا وقت داده شود
  • تصویر کاربر نیما چهارشنبه ۲۶ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 290 مشاهده پرسش
    باسلام
    4 سال پیش بعد از آمدن منی درد شدیدی آغاز شد و تا همین الان ادامه دارد، چنتا دکتر رفتم و هیچکدوم تاثیری نداشته، در قسمت زیر بیضه ها و تمام آلت علل خصوص سر آلت درد دارم و بعد از ادرار این درد افزایش پیدا میکنه، در این مدت بعد از هر سرماخوردگی سوزش ادراری پیدا میکنم و آنتی بیوتیک مصرف میکنم، سوزش درمان میشود ولی همچنان درد با من میماند، یکساله ازدواج کردم ولی نمیتونم رابطه خوبی داشته باشم چون بعد از انزال درد به مراتب شدیدتر میشود و عذاب آور است
    ترخدا بگید چکار کنم
    چند سال باید درد بکشم
    تا الان 3تا سونوگرافی و 5تا آزمایش خون و ادرار دادم همش طبیعی بوده
    قرص هایی که تا الان خوردم:
    افلوکساسین سیپروفلوکساسین فلووکسامین میترانیدازول سلکسیب فنازوپریدین گاباتین ملوکسیکام باکلوفن
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۴ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      جواب شما طولاني است به مطب مراجعه كنيد
    2. تصویر کاربر نیما دوشنبه ۲۴ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      با سلام
      من شهرستان هستم آقای دکتر
      اگر جواب بدید ممنون میشم
      که بدونم جریان چیه بعد بیام تهران
    3. تصویر کاربر نیما دوشنبه ۲۴ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      با سلام
      من شهرستان هستم آقای دکتر
      اگر جواب بدید ممنون میشم
      که بدونم جریان چیه بعد بیام تهران
    4. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۶ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      مبتلا به پروستاتيت هستيد به سايت مراجعه كنيد
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر 09363913562 دوشنبه ۲۴ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 267 مشاهده پرسش
    09363913562

    سلام جناب دکتر،
    ی مدته مثانم هم درد داره هم تکرر دارم،حجم پروستاتم22سی و زخامت دیواره مثانه طبیعی هستش
    دکتر ب من ویسول همراه سلوکسیب دادن، بعدش چشمم درد گرفتم دکتر گفتن که مصرف دارو رو قطع کنم الان مثانم خیلی کم درد داره ولی علائم پر کاری مثانه هنو دارم لطفا راهنمایی کنین، تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۴ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      هر دوازده ساعت يك قرص ٥ ميلي گرم وزيكر ميل كنيد
  • تصویر کاربر کرم سه شنبه ۲۸ شهریور ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر.یک ماهی هست که تکرر ادرار دارم و رمگش زرد و بودار هست.ازمایش دادم فقط جزیی عفونت داشت.الان تکررش بیشتر شده و احساس شدت ادرار و سنگینی مثانه دارم.و بعضی مواقع درد خفیف کلیه ها.ممنون میشم جواب بدین.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۸ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      در آب گرم بنشينيد و از شياف ايندومتاسين صد ميلي گرم روزي يك عدد استفاده كنيد
  • تصویر کاربر سارا شنبه ۲۵ شهریور ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 791 مشاهده پرسش
    با سلام
    پسر ۷ ساله بنده از سوزش ادرار شکایت داشت.طبق نظر پزشک متخصص آزمایش کشت ادرار و سونوگرافی انجام شد .همه موارد نرمال بود به جز حجم باقی مانده ادرار در مثانه که ۲۰ سی سی بود
    نظر دکتر معالج این بود که این مقدار کمی بالاست اما با توجه به سایر موارد که نرمال هستن در این مقطع دارویی تجویز ننموند و چکاپ مرتب را توصیه نمودند
    خواستم نظر شما را هم بدانم.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۵ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      ادرارش را زود به زود تخليه كند
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر