آیا بیماران مبتلا به سرطان مثانه درمان می شوند؟

سرطان مثانه یا (Bladder cancer) معمولا در افراد با سنین بالا به وجود می آید، اگر چه ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد. از هر 10 سرطان مثانه 7 مورد آن در مراحل اولیه که قابل درمان است، تشخیص داده می شوند.

در این مقاله علل و فاکتورها، علائم، تشخیص، جلوگیری از عود و چگونگی درمان سرطان مثانه آمده است.

علل سرطان مثانه

  • یک فرد سیگاری 50 برابر شانس بیشتری برای ابتلا دارد.
  •  تومور مثانه، بیشتر در مردان سفیدپوست بالای ۴۰ سال دیده می شود. وجود سابقه این بیماری یا مجاری ادراری در خانواده‌ی نزدیک، احتمال ابتلا سایر اعضا را تشدید می‌کند.
  •  شغل هایی که با مواد شیمیایی سرو کار دارند. افرادی که در آزمایشگاه ها کار می کنند و یا افرادی که در قسمت های نفتی شرکت نفت کار می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به کانسر مثانه قرار دارند.
  • در صورتیکه عفونت مثانه عود کند یا عامل دیگری در دراز مدت باعث تحریک مثانه شود، احتمال ابتلا به توده در مثانه افزایش میابد.
  •  اگر بیشتر از یک سال است که داروی پیگلیتازون (اکتوز) را مصرف می کنید، متأسفانه در خطر بیماری سرطان در ناحیه مثانه قرار دارید. سایر داروهای دیابت نیز که حاوی این ماده‌ی دارویی می باشند، خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند.
  •  اگر ناحیه‌ی لگن شما تحت پرتودرمانی قرار گرفته است، امکان ایجاد توده مثانه در شما زیاد است. شیمی‌ درمانی و مصرف داروهای سیکلو فسفامید نیز ممکن است موجب ایجاد سرطان در مثانه شوند.
  •  انگل شیستوزوما، باعث ایجاد سرطان در مثانه می شود.

عوامل دیگر عبارتند از:

  • جراحی تقویت مثانه. برخی افراد این پروسه را برای کمک به بی اختیاری انجام می دهند. این جراحی احتمال ابتلا به سنگ های مثانه را بیشتر می کند.
  • دیورتیکول مثانه. این دیورتیکول ها، کیسه های کوچکی هستند که در مثانه شما تشکیل می شوند. برخی افراد با آن ها متولد می شوند، در حالی که در برخی دیگر آن ها ناشی از عفونت یا مشکل پروستات می باشند.
  • سیستوسل. این حالت فقط در زنان اتفاق می افتد. بخشی از دیواره مثانه ضعیف شده و به داخل واژن می افتد که می تواند جریان ادرار را مسدود کند.
  • رژیم غذایی. یک رژیم غذایی سرشار از چربی، قند و نمک که فاقد ویتامین های A و B است می تواند احتمال ابتلا به سنگ مثانه را افزایش دهد، اگرچه این مورد در کشورهای در حال توسعه بیشتر است.

احساس درد در مثانه

علائم دقیق سرطان مثانه چیست؟

  • ادرار خونی که به دو صورت دیده می شود: یا فرد از ادرار خونی و دفع لخته خون شکایت دارد یا در آزمایش ادرار، خون گزارش می شود. از هر 10 نفر مبتلا به این بیماری،  8 نفر ادرار خونی دارند. ادرار خونی معمولاً بدون درد است.
  •  ادرار دردناک یا سوزش ادرار
  •  گاهی تکرر ادرار
  •  عفونت های ادراری
  •  اگر تومور از مثانه خارج شده باشد، بیمار ممکن است از درد پشت اطراف مثانه شکایت داشته باشد.
  •  ورم اندام تحتانی
  •  کاهش وزن
  •  کم خونی
  •  توده در لگن
  •  درد مقعد و لگن

علائم سرطان مثانه در مردان

در ایران مردان بیشتر از زنان به این بیماری دچار می شوند اگر این بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود و فرم پیشرفته نباشد ارگانها را گرفتار (متاستاز) نکرده باشد به صورت زیر می باشد:

👈 مطلب مرتبط: برای آشنایی بیشتر با سوزش ادرار ناشی از التهاب مثانه و علت های آن بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

سوزش ادرار ناشی از التهاب مثانه

اگر بیمار به نوع بدخیم و پیشرفته کنسر که ممکن است استخوانها ، کبد و یا ریه را مبتلا شده باشد علائم ریوی ، کبدی و درد استخوانی را نیز دارا خواهد بود.

علائم سرطان مثانه در زنان

بطور شایع و بیشتر سرطان مثانه در دو طرف جدار مثانه بوجود می آید و محل شایع دیگری که سرطان بوجود می آید ، کف مثانه می باشد در نوع اول علائم این بیماری بیشتر ادرار خونی و دفع لخته می باشد و چنانچه تومور نزدیک سوراخ مثانه ایجاد شده باشد باعث کاهش فشار ادرار ، تکرر ادرار ، سوزش ادرار و احتباس ادراری می باشد.

 

انواع سرطان های مثانه

3 نوع سرطان در مثانه وجود دارد. شایع ترین نوع سرطان مثانه، نوع ترانزیشنال (Transitional Cell Carcinoma) می باشد که در حدود 92 درصد سرطان های مثانه را تشکیل می دهند.

ترانزیشنال (Transitional Cell Carcinoma) : سرطانی است که در سلول‌های موجود در درونی‌ترین لایۀ پوشش دستگاه ادراری مربوط به مثانه ایجاد می‌شود. بیش‌تر سرطان‌های مثانه در این سلول‌های ارتجاعی ایجاد می‌شوند.

دو نوع سرطان دیگر مثانه آدنوکار سینوما و اسکاموس هستند که تومورهای بسیار بدخیم هستند و بعد از درمان بیمار طول عمر زیادی نخواهد داشت.

نوع اول سرطان مثانه خود به دو دسته تقسیم می گردد:

◀  دسته اول که 70 تا 80 درصد تومورهای مثانه را تشکیل می دهند، تومورهایی هستند که از نظر درجه یا گرید به داخل مثانه نفوذپذیری ندارند و این نوع سرطان ها را سرطان های سطحی می گویند.

◀  دسته دوم سرطان هایی هستند که درجه و یا گرید آنها بالا بوده و به داخل مثانه نفوذ کرده اند.

درمان سرطان مثانه

آیا سرطان مثانه کشنده است ؟

150 نوع سرطان در بدن انسان وجود دارد. هر کدام که در مرحله پیشرفته تشخیص داده شود، بیمار طول عمر چندانی نخواهد داشت و منجر به مرگ می شود. سرطان در ناحیه مثانه به 2 فرم دیده می شود. نوع اول خوشخیم است و کشنده نیست.

نوع دوم که توده های بدخیم از مثانه خارج شده و ارگانها را گرفتار کرده باشد باعث می شود طول عمر کاهش یابد و بعد از حداکثر 2 سال منجر به مرگ می شود.

احتمال زنده ماندن بعد از سرطان مثانه

میزان زنده ماندن می تواند به شما ایده بدهد که چند درصد از افراد مبتلا به همان نوع و با همان مرحله سرطان با گذشت زمان مشخصی( معمولاً 5 سال) پس از تشخیص هنوز زنده هستند. آن ها نمی توانند به شما بگویند که چه مدت زنده هستید، اما ممکن است به شما کمک کنند درک بهتری از موفقیت درمان داشته باشید.

طول عمر بیماران سرطان مثانه

به خاطر داشته باشید که میزان بقا بر اساس نتایج قبلی تعداد زیادی از افراد مبتلا به سرطان خاص تخمین زده می شود، اما آن ها نمی توانند پیش بینی کنند که در مورد هر شخص خاصی چه اتفاقی می افتد. این آمار می تواند گیج کننده باشد و ممکن است شما را به سوالات بیشتری سوق دهد. با پزشک خود در مورد چگونگی محاسبه ی این اعداد صحبت کنید، زیرا وی با شرایط شما آشنا است.

نحوه تشخیص سرطان مثانه

گام های مختلفی برای تشخیصتوده در این ناحیه و میزان پیشرفت آنها طی می شود.

  • آزمایش ادرار
  • معاینه فیزیکی که در آن به کمک انگشت، ناحیه مقعد و یا واژن مورد بررسی قرار گرفته و وجود هرگونه توده غیر طبیعی تشخیص داده می شود.
  • سیستوسکوپی که در آن دوربین کوچکی از طریق میزراه وارد مثانه میشود و پزشک می تواند توسط آن وجود هر گونه بدخیمی را مشاهده کند.
  • بیوپسی که در آن، از بافت دیواره مثانه از طریق وارد کردن لوله ای کوچک به داخل میزراه، نمونه برداری می شود.
  • سی تی اسکن
  • عکس برداری از مثانه بوسیله ی تزریق ماده حاجب
  • ایکس ری

سیستوسکوپی

پس از تعیین حجم و ابعاد توده و گرید کنسر، درمان متناسب با آن اتخاذ می شود، از آنجایی که این بیماری در مراحل اولیه به راحتی قابل درمان است، آزمون های سالانه و غربالگری این سرطان اهمیت بسیاری دارد.

درمان سرطان مثانه

درمان سرطان های شایع سطحی مثانه

برای تشخیص این نوع از سرطان  از سیستوسکوپی استفاده می شود. این نوع سرطان ممکن است یک عدد یا چند عدد باشد. پس از تشخیص، یک دستگاه مخصوص را وارد مثانه کرده و بافت های سرطانی را خارج می کنیم. پس از خارج کردن سرطان، شیمی درمانی داخل مثانه ای هفته ای یک بار با ب ث ژ بمدت 6 هفته باید صورت گیرد.

👈مطلب مرتبط: برای آشنایی بیشتر با سیستوسکوپی و عوارض آن بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

سیستوسکوپی

سیستوسکوپی این سرطانها بعد از عمل شانس عود دارند، لذا باید هر سه ماه یکبار به مدت 2 سال، مثانه را با دستگاه برای تشخیص عود سرطان بررسی کنیم و پس از 2 سال هر 6 ماه یکبار به مدت 5 سال مثانه را مورد بررسی قرار دهیم.
اخیراً برای جلوگیری از عود مجدد کنسر مثانه داروی ب ث ژ را برای چند ماه ادامه می دهیم.

آیا سرطان مثانه قابل درمان است؟

این بیماری اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود به طور کامل قابل کنترل و درمان است.

اما اگر متاستاز پیشرفته باشد درمان آن رضایت بخش نیست و طول عمر چند ساله با شیمی درمانی امکان پذیر است . در این حالت تو ده های بد خیم از مثانه خارج شده و به ترتیب استخوانها، کبد و ریه را گرفتار می کنند و بیمار طول عمر زیادی نخواهد داشت.

درمان سرطان های غیر سطحی و نفوذ پذیر در عضله مثانه

این سرطانها بر خلاف سرطان هایی که قبل تر ذکر شد، بزرگتر و قسمت وسیعی از مثانه را گرفتار می کنند و کنسر به داخل عضله مثانه پیشرفت می کند. برای تشخیص این بیماری، از سیستوسکوپی استفاده می شود و باید توده های سرطانی با دستگاه  ادراری کاملاً خارج شود و با دستگاه قسمتی از عضله مثانه را هم خارج می کنیم تا مشخص شود تا چه مقدار از دیواره ی مثانه گرفتار کنسر شده است.

این کنسر به علت درجه و گرید بالا و گرفتاری عضله مثانه، درمان آن خارج کردن مثانه و پروستات و درست کردن مثانه از روده کوچک است به این صورت که انتهای مثانه مصنوعی را به جدار پوست شکم وصل می کنیم.

درمان گیاهی درد مثانه

شایع ترین علت درد مثانه که همراه با تکرر ادرار می باشد.، التهاب و عفونت مثانه می باشد که در این دو حالت تجویز داروی آنتی بیوتیک و داروی ضد درد ضروری است.

در حال حاضر هیچ دارویی گیاهی برای درد مثانه وجود ندارد و کاربردی ندارد و بر خلاف تبلیغات، هیچ کدام از محصولاتی که تبلیغ می شوند اثر تایید شده ای بر جلوگیری از پیشرفت کنسر در مثانه ندارند.

پیشگیری از سرطان مثانه

متاسفانه امروزه بده ما در معرض انواع امواج، تشعشعات، آلودگی ها و هم چنین مواد غذایی با ترکیبات سرطانزا قرار دارد. برای پیشگیری از انواع تومور ها در ناحیه های مختلف بدن از جمله مثانه توصیه های عمومی وجود دارد :

  • در معرض قرار نگرفتن با مواد شیمیایی صنعتی
  • از شغل هایی که با مواد رنگی، کابل، رنگ آمیزی سرو کار دارند خودداری شود.
  • خودداری از خوردن غذاهای پر چرب، کلسترول زیاد
  • خوردن سبزیجات و میوه فراوان
  • خوردن مایعات فراوان

ولی به طور خاص تخلیه کامل ادرار در هر نوبت و رسیدگی سریع به التهابات و عفونت های مثانه، میتواند به پیشگیری از ایجاد توده در مثانه کمک کند.

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

منبع ویکی پدیا فارسی

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر پریسا شنبه ۱۲ اسفند ۲( 3 هفته پیش) تعداد بازدید: 15 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب .اقای دکتر بزرگواری بفرمایید در مورد این سونوگرافی مثانه نظر بدید .
    1. تصویر کاربر پریسا دوشنبه ۷ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      با سلام و عرض ادب .اقای دکتر میشه لطفا راهنمایی بفرمایید
    2. تصویر کاربر پریسا دوشنبه ۷ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      با سلام و عرض ادب .آقای دکتر لطفا راهنمایی بفرمایید این توده تا چه حد خطرناک است و ایا در مراحل ابتدایی هستیم ؟
    3. تصویر کاربر پریسا دوشنبه ۷ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      با سلام .اقای دکتر حمیده سلیمی 65 ساله هساتم لطفا نظرتون رو در مورد سونوگرافی پیوست شده بفرمایید .
    4. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۲ اسفند ۲( 3 هفته پیش)

      با سلام غده خوش خيم مي باشد و با دستگاه أنرا خارج مي كنند اصلا جاي نگراني نيست

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر بهین شنبه ۱۹ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 171 مشاهده پرسش
    سلام.بیمار۴۵ ساله آقا بدون سابقه مصرف دخانیات و الکل و بدون سابقه خانوادگی. با چکاپ دوره‌ای متوجه خون در ادرار، سپس سونوگرافی و ct انجام شد.سپس جراحی تورب انجام شد و توده به پاتولوژی ارسال و تشخیص اوروتلیال پاپیلاری کارسینوما بدون نفوذ به عروق و عضله. جراح برداشتن کلیه و حالب را سریعا ضروری دانسته، نظر شما چیست؟ آیا راه دیگری وجود ندارد؟ خلاصه گزارش پزشک:بیمار به علت توده مثانه، عمل جراحی Turbشده است. توده در اطراف سوراخ حالبی راست بود. بعد از Turbتوده از حالب راست خارج شده بود که در یورتروسکوپی انجام شده، تا دو سانتی حالب حاوی توده بوده است.
    سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۹ شهریور ۱( 1 سال پیش)

      با سلام عمل جراحي ضروري است

  • تصویر کاربر ساناز چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 235 مشاهده پرسش
    اقای دکتر لطف میکنید نظرتون راجب جواب پاتولوژی بفرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۸ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      با سلام بايد عمل خارج كردن مثانه انجام شود 

    2. تصویر کاربر ساناز چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      اقای دکتر درمان شدنی هست؟ وضعش وخیمه؟
      دکترش فعلا فقط تومور هارو خارج کرده و گفته باید دوباره همین کار انجام بده
    3. تصویر کاربر ساناز چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      اقای دکتر مثانه مصنوعی در همین عمل گزاشته میشه یا جراحی جداگانس؟ بیمار مرد ۵۸سالس
    4. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      با سلام عمل مصنوعي مثانه انجام شود و درمان مي شود

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر مهرزاد پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 146 مشاهده پرسش
    سلام
    مادر من در سال 98 با هماچوری به اورولژ مراجعه و بعد از 6 بار turbt تا امسال ، در حدود یک ماه قبل سیستوسکوپی شدند و بی توقف ادرار خونی است.جواب پاتولوژی گرید پایین ttc است.آیا درمانی برای کاهش خون در ادرار این خانم 90 ساله و کم کردن اضطراب ایشان وجود دارد؟ البته سی تی اسکن هم شدند و هیچ اثاری از تومور یا ضایعه در کلیه و مثانه وجود ندارد و فقط یک لیپوم کوچک در لوله حالب است. متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      با سلام ممكن است عود كرده باشد سيستوسكوپي انجام شود  اگر تومور بود مجددا turbt شوند.و ب ث ژ هم انجام شود

  • تصویر کاربر بخشي سه شنبه ۲۷ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 290 مشاهده پرسش
    سلام خدمت دكتر،من بيمار ضايع نخاعي از سطح گردن از سال 1379 حدود 21 سال هست كه ضايعه نخاعي شدم و از كاندوم شيت جهت دفع ادرار استفاده ميكنم و چند روز پيش خون از مثانه خارج شد و با توجه به اينكه شهرستان زندگي ميكنم و امكان سيستوسكوپي و پزشك متخصص خوب نبود به تهران امدم و بيمارستان خاتم الانبيا سيستوسكوپي كردم و مداركم رو ميفرستم ،ميخوام بدونم كه مشكل من چي هست و درماني وجود دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۷ مهر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام التهاب مثانه است و سرطان نيست روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود 

  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۲۱ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 373 مشاهده پرسش
    سلام خدمت شما استاد گرامی،چندین سال است که از سوزش ادرار زجر میکشم،دکتر رفتم و دارو دادن،گاهی کم و گاهی زیاد،با کمی ادرار سوزش بیشتر میشود،وقتی ادرارم تمام میشود وقتی زیاد فشار بیارم عفونت خارج میشود،رنگ ادرارم گاهی خیلی پررنگ و گاهی کم رنگ است ،خاهشا راهنمایی کنید ما در شهر ی زندگی میکنیم که امکانات زیادی ندارد
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۱ مهر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي ده روز استعمال كنيد و هر ٨ ساعت يك عدد قرص فنازومكس ده روز ميل كنيد و سيتولو ژي ادزاز هم انجام شود

  • تصویر کاربر مهیار دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 510 مشاهده پرسش
    سلام .پسرم چهار سالشه ۲۰ روزه تکرر ادراری خیلی شدید داره ازمایش واسش دادم عفونت ادراری ام نداشته و همه چی سالم .اما تو سونو نوشته جداره مثانه ۵میلی متر ضخیم شده . بردم دکتر بهش شربت سفیکسیم ۱۰۰ داده روزی ۲ بار یک قاشق چای خوری و قرص یوریناسین ۵ روزی یک نصفه بعده شام. الان ۵ روزه حدودا دارم بهش میدم اما هیچ تاثیری نداشته. دلشم یک ماهی میشه حدودا درد میکنه و سمت چپش بیشتره .
    چی کار کنم و چه دارویی بدم بهش؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام بايد توسط متخصص اطفال سيستوسكوپي شوند

  • تصویر کاربر متین دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 357 مشاهده پرسش
    باسلام 37سال دارم نزدیک به 15سال هست متاهل هستم.درضمن فتق سمت راست هم دارم یکماه هست تاخیر ادرار دارم مخصوصا اول صبح ها گاهی 2یا3دقیقه طول میکشه تابیاد و یکباره هم تخلیه نمیشه دوسه مرتبه تخلیه میشه ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد كپسول امنيك ده روز ميل كنيد

  • تصویر کاربر Afshin دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 296 مشاهده پرسش
    عرض ادب اقای دکتر
    من دو هفته پیش ادرارم به رنگ قهوه ای در اومد ( البته یکبار هم چند ماه پیش اینطور شدم که سریع رفع شد) ادامه دار شد در طول روز اما کم کم رنگش به سمت زرد پررنگ در اومد. سونو و ازمایش خون و کشت ادرار انجام دادم جز چند سنگ ریزه در هر دو کلیه و خون +++ در ادرار مشکل دیگه ای نداشتم
    رفته رفته رنگ ادرارم با مصرف مایعات نسبتا روشن تر شد ( اما کمی حالت کدر داشت) تا اینکه شنبه هفته گذشته مجدد یکبار قهوه ای شد اما باز هم بهتر شده تا به الان
    وقتی به رنگ قهوه ای در میاد قبل از دفع حالت تهوع و مقداری حس تشویش و گر گرفتگی میاد سراغم
    موقع دفع هم سوزش در ناحیه الت دارم که حتی بعد از دفع هم می مونه این درد و سوزش. ادرارم هم بوی نسبتا تندی پیدا کرده و بوی زُخم
    ۲۸ ساله هستم مبتلا به دیابت هم هستم و متاسفانه سیگار میکشم

    ممکنه این حالات به خاطر دفع سنگ ریزه ها باشه و مجرا زخم شده باشه؟ یا ممکنه سرطان باشه و ازمایش های بیشتر نیاز هست؟
    مدارک رو خدمتتون ارسال کردم
    پیشاپیش سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام سرطان نيست بايد سيستوسكوپي كنيد

  • تصویر کاربر محمد شنبه ۱۰ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 360 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر پدربنده از طریق سونوگرافی دکتر گفت تومورسرطان قبلی که چندسال پیش عمل کردم باز عود کرده و بعد از جراحی و تیکه برداری جواب آزمایش بدخیمی مثانه بود و ب مدت ۶هفته هفته ای یک مرتبه آمپول ب ث ژ تزریق شد اما الان بعداز اتمام ۶آمپول خیلی دردمثانه داره و سوزش ادرار،دردستون فقرات و خون در ادرار مشاهده میشه وبه دکترمعالج مراجعه کردیم قرص ایزونیازید۳۰۰براش تجویز کرده آیا به این دکتردرکرمانشاه ادامه بدیم یا به خدمت خودتون بیاییم و تحت نظرخودتون بشود؟ممنون میشم راهنمایی م کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۵ مهر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام دستورات پزشك خودتان را اجرا كنيد

    2. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۵ مهر ۰( 2 سال پیش)
      آیا سرطان بدخیم مثانه کشنده و خطرناک است؟
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۵ مهر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام اين نوع سرطان خوب درمان مي شود

    4. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۵ مهر ۰( 2 سال پیش)
      ممنون بابت پاسختون بعنوان آخرین سوال آیا درمان خوب سرطان مثانه باهمین تزریق ۶آمپول ب ث ژ امکانپذیره یا جنابعالی داروی خاصی مدنظرتونه اگر صلاح میدونید تا عکس جواب آزمایش بعدازعمل رو خدمتتون ارسال کنم
    5. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۰ مهر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام درمان با همين ٦ أمپول مي باشد

    6. نمایش سایر 4 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر