آیا التهاب پروستات مزمن خطرناک است؟

پروستاتیت، التهاب پروستات است. می‌تواند ناگهانی و حاد باشد و یا طولانی مدت یا مزمن. ضمنا می‌تواند به علت میکروب و عفونی باشد.

پروستاتیت چیست؟

التهاب پروستات که همان پروستاتیت خوانده می شود،می تواند به صورت حاد و مزمن ظاهر شود که نوع مزمن آن به دو فرم دیده می‌شود. یکی پروستاتیت عفونی مزمن که به علت عفونت میکروبی مداوم و پایدار ایجاد می‌شود. نوع دوم سندروم مزمن درد لگنی یا به عبارتی به نام CPPS می‌باشد.

علت نوع دوم التهاب پروستات مزمن هنوز کاملا مشخص نشده است. التهاب پروستات مزمن معمولا باعث درد در ناحیه تحتانی لگن ایجاد می‌کند. درمان می‌تواند سخت باشد و با آنتی بیوتیک و سایر داروها صورت گیرد.

 غده پروستات فقط در مردان دیده می‌شود و زیر گردن مثانه قرار گرفته است. این غده چنانچه بزرگ شود مجرای خلفی را مسدود می‌کند و باعث علائم ادراری می‌شود. غده پروستات ترشحات انزال را افزایش می‌دهد و 20 تا 30 درصد حجم منی از ترشحات پروستات است و ترشحات آن در سرعت و فعال کردن نطفه‌ها دخالت دارد.

تشخیص التهاب پروستات

تشخیص التهاب پروستات مزمن

تشخیص پروستاتیت مزمن بر اساس علائم است که بیمار حداقل سه ماه باید این علائم را داشته باشد. در التهاب پروستات حاد علائم معمولا ظاهر می‌شود و سریعا ناپدید می‌گردد.

انواع التهاب پروستات مزمن

1.پروستاتیت عفونی مزمن

2.پروستاتیت مزمن/ سندرم درد لگنی مزمن (CPPS)

التهاب پروستات مزمن در بین مردان بسیار شایع است. تقریبا دو مرد از ده مرد در طول عمر و زندگی خود مبتلا به پروستاتیت مزمن دارای سندرم مزمن درد لگنی (CPPS) هستند. از هر 10 نفر، 1 نفر به پروستاتیت مزمن مبتلا می‌باشند که دارای پروستاتیت عفونی است.

ناحیه درد پروستات کجاست؟

التهاب پروستات علت میکروبی پروستاتیت مزمن، شبیه میکروب عفونت ادراری است. علائم پروستاتیت ممکن است زیاد شود یا از بین رود. وقتی بیماری تظاهر کند، به صورت درد و ناراحتی در فرد مبتلا ایجاد می‌شود و این درد را در ناحیه آلت، اطراف مقعد، در ناحیه پشت و بالاخره بالای استخوان پوبیس در فرد بیمار احساس می‌شود. دفع مدفوع ممکن است همراه با درد باشد و درد در بیضه‌ها منتقل شود.

علائم التهاب پروستات مزمن

علائم ادراری به شکل تکرر ادرار و دفع ادرار همراه با درد از مشکلات این بیماری می‌باشد. علائم ممکن است به مدت طولانی تداوم پیدا کند. اگر چه ممکن است علائم گاهی ظاهر و گاهی از بین رود و از نظر شدت متفاوت است. این علائم به صورت سوزش و تکرر ادرار می‌باشد. این علائم شبیه علائم مربوط به پروستاتیت حاد می‌باشد. به هر حال درد در مردان مبتلا به پروستاتیت مزمن در مقایسه با پروستاتیت حاد در مشاهدات بالینی کمتر است. برای مثال در پروستاتیت مزمن در مقایسه با پروستاتیت حاد، بیمار تب ندارد یا پایین است و احتمال درد عمومی بدن و آلت کمتر است. وقتی پروستاتیت مزمن با دارو درمان شود، علائم عمومی از بین می‌رود. اگر چه دارو کاملا عفونت را از پروستات ریشه‌کن می‌کند ممکن است دوباره عفونت عود نماید.

علت بزرگ شدن پروستات چیست و چگونه درمان می شود؟

التهاب پروستات مزمن/ سندرم مزمن درد لگنی (CPPS)

پروستاتیت مزمن و CPPS عبارت از درد و ناراحتی مداوم در ناحیه پایین لگن است. این درد در آلت و اطراف مقعد است. برای تشخیص، این علائم از سه ماه قبل باید شروع شده باشد. علت این بیماری ناشناخته مانده ولی عللی برای آن پیشنهاد کرده‌اند.

عوامل ایجاد کننده عفونت مزمن پروستات

  • عفونت پروستات با میکروبی که تاکنون مشخص نشده است.
  • مشکلات عصبی که پروستات را گرفتار می‌کند.
  • مشکلات سیستم دفاعی بدن
  • ورود ادرار به داخل پروستات هنگام زور زدن برای تخلیه ادرار

اصطلاح پروستاتیت مزمن به التهاب یا عفونت غده پروستات اطلاق می‌شود. علت واقعی پروستاتیت مزمن ناشناخته مانده است.

به همین علت بعضی پزشکان ترم و اصطلاح سندرم درد مزمن لگنی (CPPS) را به کار می برند.

علائم التهاب پروستات مزمن

— درد در ناحیه مقعد، آلت، پشت و بیضه‌ها، درد از نظر شدت روز به روز فرق می‌کند.

— علائم ادراری، درد موقع ادرار کردن، نیاز فوری به توالت رفتن برای تخلیه ادرار (urgency)

— کاهش فشار ادرار و زور زدن موقع ادرار کردن (hesitancy)

مشکلات جنسی، که به صورت اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی و انزال دردناک می باشد.

— احساس خستگی و درد عمومی آلت

دارو برای التهاب پروستات

درمان التهاب پروستات مزمن

درمان پروستاتیت مزمن بسیار سخت می‌باشد، ولی در بیشتر افراد مبتلا علائم بعد از ماه‌ها فروکش می‌کند.

درمان پیشنهادی شامل دادن آنتی بیوتیک به مدت 4 هفته در صورتی که عفونت ادراری داشته‌اند یا حمله یا برگشت پروستاتیت در سال قبل وجود داشته باشد، ولی باید پزشک مطمئن باشد که عفونتی وجود داشته باشد. سایر داروهای تجویزی مسکن و ملین می‌باشند. پروستاتیت مزمن غیر میکروبی یک نوع دیگر از پروستاتیت است که باعث درد و التهاب در پروستات و قسمت سیستم تحتانی ادراری می‌شود. علائم این بیماری شبیه بیماری قبلی است. علت آن نامشخص است و یک مشکل در  حال پیشرفت می‌باشد. علائم بیماری باید در یک زمان و مدت طولانی تداوم داشته و وجود داشته باشد. هدف از درمان بهبود علائم است ولی استفاده از آنتی بیوتیک در این بیماری مورد بحث می‌باشد.

بسیاری عقیده دارند میکروب قابل شناسایی نمی‌باشد ولی آنتی بیوتیک تجویز می‌کنند. سایر مواردی که به درمان کمک می‌کند، خودداری از خوردن الکل، کافئین و مایعات اسیدی می‌باشد. یبوست باید با استفاده از ملین‌ها بهبود یابد. فعالیت آرام‌بخش نیز مفید است.

در آب گرم نشستن نیز به درمان کمک می‌کند. روی اجسام نرم باید نشست. از ماساژ هم می‌توان کمک گرفت.

بعضی بیماران به علت مصرف داروهای آزاردهنده طولانی مدت، دچار مشکلاتی به صورت اضطراب، افسردگی و ناامیدی می‌شوند. لذا گاهی لازم است از داروهای ضد افسردگی و پزشک روانپزشک استفاده کرد.

درد مزمن لگنی در مردان (Chronic pelvic pain in men)

اصطلاح پروستادی نیا (prostadynia) یا سندرم درد لگنی مزمن (CPPS) به منظور درد مزمن لگن که دلیل روشنی برای آن معلوم و مشخص نیست به کار می‌رود. این درد همراه با علائم تحریکی مثانه (تکرر و سوزش ادرار) می‌باشد. درد ممکن است در ناحیه کشاله ران، ژنیتالیا، پرینه و نشیمنگاه وجود داشته باشد. این علائم بدون وجود میکروب در کشت ادرار به وجود می‌آید.

ممکن است در ترشحات پروستات افزایش سلول‌های سفید (WBC) یا میکروب در کشت ترشحات دیده شود.

اصطلاح پروستادی نیا (Prostadynia) در پزشکی کاربرد دارد و استفاده آن تشویق نمی‌شود.

اگر به دنبال بهترین روش درمان بیماری پروستات هستید، بر روی درمان پروستات کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر مهران سه شنبه ۲ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 314 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب خدمت جناب آقای دکتر قوامی عزیز

    ۳۶ سالمه و مشکل تکرر ادرار دارم و هنگام ادرار تاخیر دارم ولی قطع و وصل نمیشه و سوزش هم ندارم انزال دردناک هم ندارم ولی بعد ادرار چند قطره ناخودآگاه نشتی دارم و خیلی خیلی کم سوزش.خود ارضایی قبلا زیاد داشتم امکان داره به پروستات آسیب خورده باشه ؟ اکهدارویی جد نظر هست اعلام کنید ممنونم از شما چون خیلی تکرر زیاد دارم . رنگ ادرار هم شفاف هست و زرد نیست .

    با تشکر و امتنان
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۹ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول امنيك ده روز ميل كنيد و روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ميل كنيد ده روز و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم ده روز نشسته شود

    2. تصویر کاربر مهران شنبه ۳۰ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      ممنونم ازتون دکتر عزیز . باور کنید خیلی بهتر شدم با تجویز شما ممنونم ازتون امنیک معجزه کرد برام . تو اینترنت درباره فیناستراید خوندم که کوچیک میکنه پروستات رو مصرف کنم یا نه ؟ ممنون خیلی گل هستید و حرفه ای ❤
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      مصرف كنيد

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین شنبه ۲۶ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید.
    جوانی هستم ۲۱ ساله . ۲ ماهی میشه که سوزش زیر شکم در پشت محل رویش موی آلت دارم . آزمایش ادرار و سونوگرافی دادم هیچ مشکلی نبود. سایز پروستات هم نرمال بود. سوزشی که دارم همیشگی نیست و بعضی اوقات حین ادرار سوزش آلت دارم و تکرر ادرار در صبح ها دارم. خود ارضایی نمیکنم ولی دفعات زیادی مانع جهش منی شدم و سر آلتو گرفتم. فکر میکنم التهاب باشه و علائمش هست. درضمن بعد دفع ادرار مقداری ادرار در مجرا میمونه و مجبورم با دست تخلیه کنم. سیپروفلکسسین ۵۰۰ هم ۳ ورق استفاده کردم ولی خوب نشدم. کمکم کنید دکتر
    1. تصویر کاربر حسین سه شنبه ۲۲ تیر ۰( 2 سال پیش)
      دکتر بی زحمت این آزمایشارم نگاه کنید. درگیر نفخ روده و معده هم هستم حالا نمیدونم که به این مسائل مربوط میشه یا نه
    2. تصویر کاربر حسین سه شنبه ۲۲ تیر ۰( 2 سال پیش)
      دکتر بی زحمت این آزمایشارم نگاه کنید. درگیر نفخ روده و معده هم هستم حالا نمیدونم که به این مسائل مربوط میشه یا نه
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۶ تیر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ميل كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين ١٠٠ ميلي ده روز استعمال كنيد

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر کامیار جمعه ۲۵ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    به نام خدا
    با عرض سلام و خدا قوت خدمت جناب آقای دکتر
    بنده از سال ۱۳۸۳ تا به حال دچار عفونت مزمن پروستات هستم که در اوایل با درمانهای که انجام شد بهبودی نسبی حاصل شده بود و امکان مدارا وجود داشت اما متاسفانه از سه سال قبل، دقیقا از سال ۹۷ مجددا عفونت به شدت ظهور پیدا کرده و بدون وقفه حتی یک روزه در این سه سال انواع و اقسام آنتی بیوتیک ها از لینزولید گرفته تا تاوانکس را مصرف نموده ام در زمان مصرف دارو خبری از خروج بیش از حد عفونت و طغیان نیست به محض قطع دارو ظرف چند روز عفونت مجددا با شدت زیاد برگشته و موجبات خروج چرک فراوان و سوزش ادرار شدید را فراهم می کند منشا عفونت بر اساس آزمایشات متعدد باکتری استافیلو کوکوس اورئوس طلایی می باشد
    در ضمن بنده متاهل و دارای دو فرزند هستم
    و این بیماری عرصه را بر من تنگ نموده و طاقت از کف داده ام
    محبت نموده بنده را در صورت امکان راهنمایی فرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۵ تیر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد كپسول امنيك يك ماه ميل كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي استعمال كنيد ده روز

  • تصویر کاربر فرزاد سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 297 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید خدمت اقای دکتر..اقای دکتر بنده پسری۲۵ ساله هستم که مدت زیادی است هنکام جنب شدن تا چندین ساعت بلغم در بدنم ترشح میشود،بطوریکه در روده ام میرود و باعس یبوست میشود و در شکمم میرود و چون مدت زیادی است این بیماری رادارم این ماده به بالای بدنم نیز رفته و باعس آسم نیز شده است و این ماده حتی پس از زور زدن در دستشویی بعلت یبوست وارد مغزهم هم شده است...من پیش دکتر رفتم تشحیص ایشان عفونت روده بود ولی این بلغم ها از جلوی رودم یعنی قسمت نزدیک به شکمم پس از هر بار جنب شدن ترشح میشود..من در ابتدا حس میکردم که اصلا این ماده اسپرم است‌.و دچار پارگی کیسه منی شدم یا احتقان پروستات..اقای دکتر کمکم کنید.دیگه دارم دیوونه میشم.من بااین بیماری نه میتوانم ازدواج کنم اصلا بدنم از بین رفته بااین ترشحات...ولی علایمی از جمله سوزش در ادرار و یاتکرر ادرار ندارم...ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام متاسفانه من كمكي نمي توانم به شما بكنم

  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۱۴ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 244 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب.
    اقای دکتر حدودا یک هفته قبل من متاسفانه با یک جسم استوانه ای سخت و تنگ خود ارضایی داشتم و بعد از ارضا ،خیلی سریع التم به شدت کوچیک و جمع شد در حدی که فقط سرش بیرون موند و بیضه هام هم جمع شدن تو شکمم.البته موقع خود ارضایی اضطراب شدید گرفتم چون اصولا اهل خود ارضایی نیستم و همین که التم کوچیک شد احساس کردم جونم داره بالا میاد و نفس هام عمیق و شماره شماره شد.التم یکم حالت بی حسی گرفت و سریعا رفتم دکتر ازمایش خون و ادار ازم گرفت و عفونت و خون توش نبود البته به دکتر نگفتم دقیقا چی شده فقط گفتم فشار زیاد بهش وارد شده.فرداش کلیه هام و کشاله ران و خطوط کنار بیضه شروع به درد گرفتن کرد و نوک الت تناسلیم هم دچار سوزش شد و بیضه هام داغ و سوسوزن میشدن و ناحیه مقعد و بین بیضه ها هم درد میکرد و داغ شده بود.رفتم سونو کلیه و میزراه و بیضه و همه چیز اوکی بود مشکلی نداشت.دکتر بهم قرص سیپروفلوکساسین ۵۰۰ داد هر ۱۲ ساعت و قرص تادالافیل ۱۰ یک روز در میان نصف قرص.الان با گذشت چند روز مشکلم رفع نشده ،التم نعوظ پیدا میکنه بعضی مواقع طولانی بعضی مواقع هم کم ولی بیشتر مواقع جمع شده هست بیضه هام هم یکم قرمزه و احساس گرما دارم و زیر بیضه و ناحیه مقغد احساس درد و در نشستن یکم اذیت میشوم.تکرر ادرار دارم . زیر شکم و کلیه هام هم درد میکنه.خواهش میکنم کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۴ تیر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي استعمال كنيد ده روز

  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۳۱ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشيد.. دقیقا دوماه ونیم پیش با علائم تکرر ادار پرشدن مثانه ودرد خفیف زیر شکم به دکتر مراجعه کردم گفتن که التهاب پروستات دارم.. ابتدا در 21روز اول بهم قرص افلوکساسین 300 وقرص دیگه دادن بهتر شدم ولی کامل نه.. بعد از اون 3هفته هست که برام کوتریموکسازول تجویز کردن.. علائم بیماری م خیلی از روز اول بهتره ولی گاهی اوقات درد خفیف دارم در کشاله و شکم.. به نظرتون کی کاملا بهبود پیدا میکنه نیاز هست برم دکتر.. البته تغذیه رو رعایت میکنم محرک نمی‌خورم.. ممنون میشم راهنمایی م کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۳۱ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      با سلام لازم نيست به دكتر مراجعه كنيد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده رود و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي استعمال كنيد ده روز

  • تصویر کاربر بهرام جمعه ۲۸ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 192 مشاهده پرسش
    سلام وعرض ادب خدمت شما،من68ساله هستم،مدت یک سال تزدیکی نکردم بعدازاین مدت ونزدیکی کردن خون در منی خود مشاهده کردم وبعداز سه ماه دوباره همین مورد تکرار شدویک هفته بعد هم این وضع تکرار شد،خیلی نگران شدم ضمنا پروستات دارم وروزی یک کپسول پروترال،4%استفاده می کنم،لطفا راهنمایی بفرمایید،سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۸ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      سونوگرافي از راه مقعد انجام شود

  • تصویر کاربر karimiparizi سه شنبه ۴ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت شما بخیر
    بنده ۴۵ سالمه و مدت ۹ ساله دیابت دارم و انسولین استفاده می کنم ، مدتی است ادرارم با سوزش میاد و گاهی اوقات از ناحیه لگن درد احساس میکنم دیروز رفتم آزمایش دادم prostatic نه دهم و free psa شش دهم را نشان می دهد و با توجه به اینکه میل جنسی ام کم شده و در شب آزمایش نزدیکی نداشتم داخل ادرارم اسپرم نشان میده ، ممنون میشم راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي استعمال كنيد ده روز

    2. تصویر کاربر karimiparizi چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      این هم فراموش کردم که حجم ادرارم کمه مثال اگر یک فرد سالم در روز ۷ بار ادرار میکند من ۲ بار و با حجم خیلی کم ادرار می کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.
      آزمایش به پیوست تقدیم می گردد.
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۴ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      ازمايشات طبيعي هستند اگر مايعات زياد ميل كنيد دفعات ادرار كردن زياد مي شود و طبيعي روزانه ٥ بار مي باشد

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    سلام خدا قوت اقاي دكتر
    من ٤٨ سالمه و تيرماه ٩٩ سونوگرافي اندازه پروستات ٣٢ سي سي بوده سال ٩٧ يادمه ٢٦ سي سي بود الان ارديبهشت ١٤٠٠ سونو دادم ٤٠ سي سي شده طبيعيه تو يكي دو سال اين مقدار بزرگ بشه؟ در ضمن من كليه هام سنگساز هست هميشه سنگ دارم و كوهنوردي هم ميرم كه خوشبختانه نميگذاره سنگ ها بزرگتر بشن و باعث افتادن سنگها ميشه. گاهي در ناخيه ركتوم احساس درد دارم مخصوصا زمستون فك كنم بيشتره مثلا ماهي يه بار ايا بدليل پروستاتيت بوده؟ علايم عدم توانايي نگه داشتن ادرار رو الان ندارم ولي زمستون حدود يه ماهي داشتم ، يه مقدار هم احتلالات نعوظ هست جديدا تو چند ماهه گذشته البته يه مقدار هم وضعيت روحيم خوب نيس به خاطر از دست دادن پدرم از پاييز
    بي نهايت سپاسگزارم از زحماتتون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      با سلام  اندازه پروستات طبيعي است و يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل كنيد

  • تصویر کاربر یوسف دوشنبه ۲۳ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 200 مشاهده پرسش
    با سلام
    بنده ۲۷ سالمه
    چند سالی هست که تکرر ادرار دارم بیشتر موقع خواب میرم دستشویی ولی بازم میخوام بخوابم حس میکنم کمی ادرار باقی مونده و وقتی میرم دستشویی خیلی کم ادرار میکنم
    ایا مشکل پروستات دارم ؟
    باید چیکار کنم؟
    در ضمن سوزش یا درد ندارم فقط با تخلیه ادرار مشکل دارم
    یک ماه هم هست حس میکنم اول صبح چند قطره ادرار خارج شده
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۳ فروردین ۰( 3 سال پیش)

      يك ماه روزي يك عدد كپسول امنيك ميل كنيد التهاب پروستات داريد

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر