آیا التهاب پروستات مزمن خطرناک است؟

پروستاتیت، التهاب پروستات است. می‌تواند ناگهانی و حاد باشد و یا طولانی مدت یا مزمن. ضمنا می‌تواند به علت میکروب و عفونی باشد.

پروستاتیت چیست؟

التهاب پروستات که همان پروستاتیت خوانده می شود،می تواند به صورت حاد و مزمن ظاهر شود که نوع مزمن آن به دو فرم دیده می‌شود. یکی پروستاتیت عفونی مزمن که به علت عفونت میکروبی مداوم و پایدار ایجاد می‌شود. نوع دوم سندروم مزمن درد لگنی یا به عبارتی به نام CPPS می‌باشد.

علت نوع دوم التهاب پروستات مزمن هنوز کاملا مشخص نشده است. التهاب پروستات مزمن معمولا باعث درد در ناحیه تحتانی لگن ایجاد می‌کند. درمان می‌تواند سخت باشد و با آنتی بیوتیک و سایر داروها صورت گیرد.

 غده پروستات فقط در مردان دیده می‌شود و زیر گردن مثانه قرار گرفته است. این غده چنانچه بزرگ شود مجرای خلفی را مسدود می‌کند و باعث علائم ادراری می‌شود. غده پروستات ترشحات انزال را افزایش می‌دهد و 20 تا 30 درصد حجم منی از ترشحات پروستات است و ترشحات آن در سرعت و فعال کردن نطفه‌ها دخالت دارد.

تشخیص التهاب پروستات

تشخیص التهاب پروستات مزمن

تشخیص پروستاتیت مزمن بر اساس علائم است که بیمار حداقل سه ماه باید این علائم را داشته باشد. در التهاب پروستات حاد علائم معمولا ظاهر می‌شود و سریعا ناپدید می‌گردد.

انواع التهاب پروستات مزمن

1.پروستاتیت عفونی مزمن

2.پروستاتیت مزمن/ سندرم درد لگنی مزمن (CPPS)

التهاب پروستات مزمن در بین مردان بسیار شایع است. تقریبا دو مرد از ده مرد در طول عمر و زندگی خود مبتلا به پروستاتیت مزمن دارای سندرم مزمن درد لگنی (CPPS) هستند. از هر 10 نفر، 1 نفر به پروستاتیت مزمن مبتلا می‌باشند که دارای پروستاتیت عفونی است.

ناحیه درد پروستات کجاست؟

التهاب پروستات علت میکروبی پروستاتیت مزمن، شبیه میکروب عفونت ادراری است. علائم پروستاتیت ممکن است زیاد شود یا از بین رود. وقتی بیماری تظاهر کند، به صورت درد و ناراحتی در فرد مبتلا ایجاد می‌شود و این درد را در ناحیه آلت، اطراف مقعد، در ناحیه پشت و بالاخره بالای استخوان پوبیس در فرد بیمار احساس می‌شود. دفع مدفوع ممکن است همراه با درد باشد و درد در بیضه‌ها منتقل شود.

علائم التهاب پروستات مزمن

علائم ادراری به شکل تکرر ادرار و دفع ادرار همراه با درد از مشکلات این بیماری می‌باشد. علائم ممکن است به مدت طولانی تداوم پیدا کند. اگر چه ممکن است علائم گاهی ظاهر و گاهی از بین رود و از نظر شدت متفاوت است. این علائم به صورت سوزش و تکرر ادرار می‌باشد. این علائم شبیه علائم مربوط به پروستاتیت حاد می‌باشد. به هر حال درد در مردان مبتلا به پروستاتیت مزمن در مقایسه با پروستاتیت حاد در مشاهدات بالینی کمتر است. برای مثال در پروستاتیت مزمن در مقایسه با پروستاتیت حاد، بیمار تب ندارد یا پایین است و احتمال درد عمومی بدن و آلت کمتر است. وقتی پروستاتیت مزمن با دارو درمان شود، علائم عمومی از بین می‌رود. اگر چه دارو کاملا عفونت را از پروستات ریشه‌کن می‌کند ممکن است دوباره عفونت عود نماید.

علت بزرگ شدن پروستات چیست و چگونه درمان می شود؟

التهاب پروستات مزمن/ سندرم مزمن درد لگنی (CPPS)

پروستاتیت مزمن و CPPS عبارت از درد و ناراحتی مداوم در ناحیه پایین لگن است. این درد در آلت و اطراف مقعد است. برای تشخیص، این علائم از سه ماه قبل باید شروع شده باشد. علت این بیماری ناشناخته مانده ولی عللی برای آن پیشنهاد کرده‌اند.

عوامل ایجاد کننده عفونت مزمن پروستات

  • عفونت پروستات با میکروبی که تاکنون مشخص نشده است.
  • مشکلات عصبی که پروستات را گرفتار می‌کند.
  • مشکلات سیستم دفاعی بدن
  • ورود ادرار به داخل پروستات هنگام زور زدن برای تخلیه ادرار

اصطلاح پروستاتیت مزمن به التهاب یا عفونت غده پروستات اطلاق می‌شود. علت واقعی پروستاتیت مزمن ناشناخته مانده است.

به همین علت بعضی پزشکان ترم و اصطلاح سندرم درد مزمن لگنی (CPPS) را به کار می برند.

علائم التهاب پروستات مزمن

— درد در ناحیه مقعد، آلت، پشت و بیضه‌ها، درد از نظر شدت روز به روز فرق می‌کند.

— علائم ادراری، درد موقع ادرار کردن، نیاز فوری به توالت رفتن برای تخلیه ادرار (urgency)

— کاهش فشار ادرار و زور زدن موقع ادرار کردن (hesitancy)

مشکلات جنسی، که به صورت اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی و انزال دردناک می باشد.

— احساس خستگی و درد عمومی آلت

دارو برای التهاب پروستات

درمان التهاب پروستات مزمن

درمان پروستاتیت مزمن بسیار سخت می‌باشد، ولی در بیشتر افراد مبتلا علائم بعد از ماه‌ها فروکش می‌کند.

درمان پیشنهادی شامل دادن آنتی بیوتیک به مدت 4 هفته در صورتی که عفونت ادراری داشته‌اند یا حمله یا برگشت پروستاتیت در سال قبل وجود داشته باشد، ولی باید پزشک مطمئن باشد که عفونتی وجود داشته باشد. سایر داروهای تجویزی مسکن و ملین می‌باشند. پروستاتیت مزمن غیر میکروبی یک نوع دیگر از پروستاتیت است که باعث درد و التهاب در پروستات و قسمت سیستم تحتانی ادراری می‌شود. علائم این بیماری شبیه بیماری قبلی است. علت آن نامشخص است و یک مشکل در  حال پیشرفت می‌باشد. علائم بیماری باید در یک زمان و مدت طولانی تداوم داشته و وجود داشته باشد. هدف از درمان بهبود علائم است ولی استفاده از آنتی بیوتیک در این بیماری مورد بحث می‌باشد.

بسیاری عقیده دارند میکروب قابل شناسایی نمی‌باشد ولی آنتی بیوتیک تجویز می‌کنند. سایر مواردی که به درمان کمک می‌کند، خودداری از خوردن الکل، کافئین و مایعات اسیدی می‌باشد. یبوست باید با استفاده از ملین‌ها بهبود یابد. فعالیت آرام‌بخش نیز مفید است.

در آب گرم نشستن نیز به درمان کمک می‌کند. روی اجسام نرم باید نشست. از ماساژ هم می‌توان کمک گرفت.

بعضی بیماران به علت مصرف داروهای آزاردهنده طولانی مدت، دچار مشکلاتی به صورت اضطراب، افسردگی و ناامیدی می‌شوند. لذا گاهی لازم است از داروهای ضد افسردگی و پزشک روانپزشک استفاده کرد.

درد مزمن لگنی در مردان (Chronic pelvic pain in men)

اصطلاح پروستادی نیا (prostadynia) یا سندرم درد لگنی مزمن (CPPS) به منظور درد مزمن لگن که دلیل روشنی برای آن معلوم و مشخص نیست به کار می‌رود. این درد همراه با علائم تحریکی مثانه (تکرر و سوزش ادرار) می‌باشد. درد ممکن است در ناحیه کشاله ران، ژنیتالیا، پرینه و نشیمنگاه وجود داشته باشد. این علائم بدون وجود میکروب در کشت ادرار به وجود می‌آید.

ممکن است در ترشحات پروستات افزایش سلول‌های سفید (WBC) یا میکروب در کشت ترشحات دیده شود.

اصطلاح پروستادی نیا (Prostadynia) در پزشکی کاربرد دارد و استفاده آن تشویق نمی‌شود.

اگر به دنبال بهترین روش درمان بیماری پروستات هستید، بر روی درمان پروستات کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر کامران چهارشنبه ۲۵ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 125 مشاهده پرسش
    با سلام اقای دکتر من ۳۷ سالمه ۳ساله ازدواج کردم قبل ازدواج ب مدت طولانی خود ارضایی میکردم حدود سه ماه پیش درد در ناحیه بیضه کشاله ران ودر هنگام نشستن درد بین مقعد و بیضه احساس میکردم به دکتر مراجعه کردم بعد معاینه بیضه گفتن واریکوسل نیس و دارو دادن که بعد مصرف دو هفته انتی بیوتیک بهبودی حاصل نشد دوباره مراجعه کردم فرستادن سونو ک مثانه و کلیه و پروستات مشکلی نداشت و واریکوسل خفیف دو طرف داشتم الان دردم بیشتر شده هردو کشاله ران و زیر بیضه مخصوصا هنگام نشستن درد میگیره و زندگی رو برام مثل جهنم کرده حتی دراز هم میکشم این درد ادامه داره درد در ناحیه کشاله خیلی بیشتر از بیضه هاس بنظر شما چیکار بایدبکنم تکرر ادرار ندارم ولی گاهی سوزش ادارر دارم ازمایش کشت ادرار هم دادم ک مشکلی نداشت ...من در مطالب شما نشستن در اب گرم و شیاف ایندومتاسین رو خوندم و ده روز انجام دادم ولی افاقه نکرد لطفا منو راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۵ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      با سلام هر ٨ ساعت يك عدد قرص ناپروكسن ٢٥٠ ميلي گرم ميل كنيد ده روز و هر ١٢ ساعت يك عدد قرص بكلوفن ده روز ميل كنيد

  • تصویر کاربر رضا جمعه ۶ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 137 مشاهده پرسش
    سلاام... حدود یکسالی التهاب و عفونت پروستات دارم درد هنگام انزال داشتم کم کم درد به کمر و رون پام زد سوزش سر الت داشتم پیش دکتر رفتم حدود دو ماه سه ماه دارو مصرف کردم با شاک ویو رفتم ۵ جلسه حالم بهتر شد و خوب شدم...
    ولی دوباره خودارضایی که کردم بدش ارضا شدم دوباره درد و سوزش سر آلتم اومد البته نه مثل دفع قبل کمتر این دفع ولی درد کمر و رون پا ندارم نعوظ و راست شدن ندارم اصلا راست نمیشه...
    بخاطر همین التهاب و عفونت پروستات بنظر شما؟!!
    البته الان آنتی بیوتیک میخورم و سر آلتم هنوز سوزش و درد نسبی هست...

    توروخدا یه راهنمایی ای بکنید چیشد مگ میشه یه دفه نعوظ و حس رو از دست بده...؟!!
    یا بخاطر همین مریضیم عفونت و التهاب پروستات؟!!
    اصن میتونه باعث اختلال نعوظ بشه؟!!

    خواهشا درمانش هم بگید یه کمکی بکنید... مچکرم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۶ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      با سلام یک ساعت قبل از رابطه یک عدد قرص تاداگرا۲۰ میلی میل کنید و روزی دو بار هر بار ۱۵ دقیقه در آب گرم ده روز نشسته شود  و روزی یک عدد شیاف ایندومتاسین ۱۰۰ میلی ده روز استعمال کنید

  • تصویر کاربر منصور سه شنبه ۲۶ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    عرض ادب و احترام خدمت جناب اقای دکتر قوامی
    من ۵۷ سال سن دارم و ۵ ماه درگیر ابسه مقعدی بود که از این مدت ۲ ماهه که دوره نقاهت عمل فیستول را گذراندم و در ابن مدت شاید کمتر از ۱۰ بار ارتباط جنسی با همسرم برقرارکردم و یکی از علل علاوه بر درد مقعد دردی شدیدی بود که به خصوص هنگام انزال دقیقا از ناحیه پایین بدن و بین فاصله بین بیضه ها و مقعد شروع و به عضلات پشت ران تا پشت راه ساق پا ختم میشد
    و الان هم با وجود اینکه مشکلی در ناحیه عمل شده ندارم ولی در بالای مقعدم هر چند وقتی احساس عفونتی میکنم و دردی را که عرض کردم هنوز دارم آیا امکان دارد که مشکل پروستات باشد ممنون و متشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۶ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي ده روز استعمال كنيد

  • تصویر کاربر حسین سه شنبه ۲۶ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 155 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر بنده حدود هشتاد روز پیش به دلیل سرما خوردگی به دکتر مراجعه کردم که سفتریاکسون داخل سرم تجویز کردن بعد از مصرف دارو تکرر ادرار پیدا کردم چند روز ادامه داشت تا اینکه با مشکل تخلیه ادرار مواجه شدم به دکتر مراجعه کردم تاوانکس برای ده روز تجویز کردن بعد مصرف فرقی نکردم تا اینکه پنی سیلین هم مصرف کردم و با گذشت ۲۴ روز کامل خوب شدم جناب دکتر حدود دو هفته خوب بودم ولی دوباره علائم برگشت تکرر ادرار فوریت در ادرار سخت ادرار کردن سوزش و یکماه سیپرو و ملوکسیکام و امنیک مصرف کردم همچنان تکرر و فوریت ادامه داره
    1. تصویر کاربر حسین شنبه ۲۳ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      جناب دکتر تمام آزمایشات و سونوگرافی نرمال هست فقط در سونوگرافی افزایش ضخامت مخاط مثانه ذکر شده
    2. تصویر کاربر حسین شنبه ۲۳ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      الان با مصرف پنی سیلین سوزش و درد ندارم ولی تکرر و فوریت در ادرار همچنان مونده معذرت بابت طولانی شدن سوال
    3. تصویر کاربر حسین شنبه ۲۳ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      آقای دکتر با قطع امنیک دوباره سختی در ادرار شروع میشه
    4. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۶ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ده روز ميل كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود به مدت ده روز

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا شنبه ۹ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 168 مشاهده پرسش
    حدود 45 روز است سوزش ادار (غیر از مجرای آلت) داخل شکم دارم شبها درد ندارم. موقع نشستن بیشتر است انگار داخل بدن یک نقطه خارش همراه با حالت انزال و لرزش بدن دارم. آزمایش های عفونت ادار سنگ کلیه و پروستات همه خوب بوده
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۹ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي ده روز استعمال كنيد

  • تصویر کاربر محمدی جمعه ۸ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 137 مشاهده پرسش
    سلام من 57سال دارم سابقه پروستاتیت دارم الان نزدیک چند ماه است سوزش تکرر ادار بوی بد ادار دارم چند بار دکتر رفتم دارو افلوکسا سلین 200 وسیپرفلوکسا سلین 500 وامنیک دادن ولی هنوز خوب نشدم وهنگام ادار درد دارم الان چکار کنم ببخشید قبل ازپروستات زود ارضا میشدم ولی الان قبل از نزدیکی سریعا ارضا میشوم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۸ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي ده روز استعمال كنيد

  • تصویر کاربر امیر جمعه ۱ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    جناب دکتر قوامی
    باسلام
    بنده ۴۳سال سنم هست دردی در ناحیه مثانه ، لگن ،آلت و بیضه دارم حتی در برخی مواقع خون در منی داشتم پزشک اورولوژی مراجعه کردم که تشخیص سندروم مزمن درد لگن دادن
    با ترازوسین ۲ و نورتریپ تلین ۱۰تجویز کردن بعد از ۳ماه کمی بهتر شدم بعد از ویزیت مجدد ترازوسین ۵ و نور ۲۵ تجویز کردن چون هنوز در ناحیه لگن درد و سوزش دارم و اختلال در نعوظ لطفا راهنمایی نمایید که آیا شاکویو تراپی درمان مناسبی جهت بنده می باشد
    ویا انچه که شما تشخیص میدهید چیست.؟؟سپاس.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      با سلام شوك وي اثري ندارد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب دو هفته نشسته شود و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين ١٠٠ ميلي استعمال كنيد و هر ١٢ ساعت يك عدد قرص بكلوفن ده روز ميل كنيد    شياف هم ده روز

  • تصویر کاربر امیر پنجشنبه ۱۶ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 277 مشاهده پرسش
    عرض سلام و خسته نباشید
    آقای دکتر بنده۴۳ سال دارم و از سال ۹۲با علائم سوزش بعد اداراردرقسمت فوقانی آلت همراه با درد آلت به پزشک مراجعه کردم با عمل سیستوسکپی بیماری من پروستاتیت مزمن تشخیص داده شد و دو سال داروهای فیناستراید ۵ میلی و ترازوسین و سیتالوپرام همراه با یک ماه افلوکساسین ۳۰۰ به من تجویز شد که بعد دو سال کاملا خوب شدم ولی از اواخر سال ۹۷دوباره با شروع علائم ذکر شده در بالا به پزشک مراجعه کردم این بار تا این تاریخ دوسال تامسولوسین همراه با انتی بیوتیک و ۶ ما هم هست که فیناستراید۵ اضافه شده به داروها مصرف میکنم و با قطع یک‌هفته ای داروها دوباره علائم بیماری شروع میشه . جناب دکتر بنده از تبریز وقت شما رو میگیرم اگر درمان بهتری واسه بهبودی کامل وجود دارد برای معاینه شدن به مطبتان در تهران مراجعه کنم . باتشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۱۶ دی ۰( 2 سال پیش)

      با سلام دارو ها را قطع كنيد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم ده روز نشسته شود و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي ده روز استعمال كنيد و هر ١٢ ساعت يك عدد قرص بكلوفن ده روز ميل كنيد

  • تصویر کاربر مهرداد جمعه ۲۶ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    وقتتوت بخیر
    ۳۳ سالمه، وزن ۷۶ قد ۱۸۳
    یک سال پیش با علاییم پروستاتیت به دکتر مراجعه کردم و پروستاتیت تشخیص داده شد با حجم چهل و یک سی سی یک دوره دو ماهه تاوانکس ۷۵۰ روزی یک عدد خوردم و با قطع دارو علاییم برگشت دوباره سرخود بدون تجویز پزشکی روزی یکی یه دوره چهار ماهه مصرف کردم،که یک هفته پیش با سوال از شما دارو هارو قطع کردم و فقط توی تشت ابگرم میشینم،هم زمان با مصرف چهارماهه دارو سنوگرافی هم میگرفتم و به ترتیب از ۴۱ سی سی به ۳۲ سی سی و ۲۳ سی سی رسید حجم پروستاتم،الان هیچکدوم از علاییم پروستاتیت رو مثل درد،اضطرار توی دفع ادرار دو سه بار در طول شب رو ندارم،فقط وقتی بم فشار عصبی میاد قشنگ حس میکنم کل فشار عصبی میزنه به پروستاتم و اونجا واسه پنج دقیقه درد میگیره که سعی میکنم اروم کنم خودم رو یا تو تشت ابگرم میرم و خیلی بهتر میشم،حالا سوال و مشکلی که بعد قطع دارو پیدا کردم اینه من تکرر ادرار دارم با حجم کم ،فک کردم بخاطر قند خون بالا باید باشه و مصرف مایعات در اخر شب،کلا قند خیلی وم خوردم و مایعات رو کم کردم و تکرر ادرارم الان شده یک بار در طول شب اونم وقتی که خوابم سبک شه اونوخ به حالت نیمه اضطرار حتما باید برم ادرار کنم اونم به حجم کم و پر رنگ و چیزی که اذیتم میکنه بوی بد ادرارمه،مثلا از یک تا ده ادرارم به مقیاس پنج تا بد بو شده،حالا مشکلاتم فقط همینه، بوی بد ادرار و ادرار شبانه که وقتی میرم دستشویی دیگه چون خواب از سرم میپره دیگه خوابم نمیبره، ببخشید اما پیش خودم میگم که نکنه با مصرف زیاد انتی بیوتیک به کلیه هام اسیب زدم،دکتر همچین چیزی امکان داره؟
    چرا تا وقتی انتی بیوتیک میخورم همممچی خوبه نه تکرر ادراری نه دردی نه هیچی به محض قطع زندگیم مختل میشه،
    نمیدونم قضیه چیه دیگه،
    نکنه بخاطر مصرف انتی بیوتیک قارج مجاری ادراری یا کلیه گرفتم و بوی بد و تکررشم بخاطر قارچه،
    یا شایدم پروستاتیت من اصلا خوب نشده به طور کامل و باید بیمارستان بستری شم وریدی بم انتی بیوتیک بزنن تا خوب شم کاملا چون الان دقیقا یک ساله درگیرشم،،
    یا اینکه نکنه همه ی این مسایل عصبی باشه و من سرکار گزاشتم خودم رو،ولی اخه بوی بد ادرار هم مگه ریشه عصبی میتونه داشته باشه؟
    یا اینکه قند خونم بالاست و این باعث تکرر ادرارمه چون قند که نمیخورم تکرر ادرارم به یک بار بجای سه چهار بار در طول شب تقلیل پیدا میکنه،
    در کل نمیدونم چمه نیازمند تشخیص و کمک شما
    هستم دکتر اگه ازمایشی باید انجام بدم که همه ی گزینه هارو در بر داشته باشه بفرمایید انجام بدم بیارم خدمتتون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۶ آذر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام بوي بد ادرار به علت اينستكه مايعات كم ميل مي كنيد در أب گرم دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم ده روز نشسته شود و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي ده روز استعمال كنيد و روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ده روز ميل كنيد و أنتي بيوتيك استفاده نكنيد

  • تصویر کاربر مجید دوشنبه ۲۲ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 258 مشاهده پرسش
    باسلام قریب۱۶ساله پروستاتیت دارم نزد پزشکان زیادی رفتم۲بارسیستوسکوپی ویک بار نوارعصب گرفتم تشخیص نهایی توسط همکاران پروستاتیت بوده همیشه درمجری سوزش دارم یکبار۶۰عددسفکسیم۴۰۰خوردم اثرکرد بعدازان هیچ انتی بیوتیکی اثرگزارنبودبنده دراوایل ازدواجم یکبار دررابطه جنسی درزیر قرارگرفتم وارضای بنده زودترازهمسرم انجامشد وجهت همکاری فشارزیادی واردشد واز ان به بعداینطوری شدم بخشی ازداروهایی که مصرف کردم بشرح ذیل است فلوماکس_تامسینولون_سیپرو_افلوکساسین ولووافلوکساسین_پرازوسین_ایمی پرامین _تولترودین_ترازوسین_ویتامین ب۱_باکلوفن_ایمی پرامین_کلردیازپوکساید-سلکسیب هم بهم دادن_فنازوپیریدین_امنیک_هر۶ماه تست psaمیدم وسونو انجام میدم دارای ۳فرزند هستم ومحل کارم هم تو قسمت اداری بیمارستان هست ممنون میشم کمک کنید دکتر کرمی مرحوم دکتر صفاری دکترکریمی دکترشفاهی تنهابخشی ازپزشکانی هستند که مراجعه داشته ام ۱۰جلسه هم توبلوار میرداماد شاک ویوترپی رفتم خوب نشدم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۲ آذر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام شما ١٦ سال است مبتلا به پروستات هستيد اتتظار نداشته باشيد زود خوب شويد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه دو ماه در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي ده روز استعمال كنيد و هر ١٢ ساعت يك عدد قرص بكلوفن ميل كنيد

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر