علل و درمان کاهش میل جنسی در زنان

کاهش میل جنسی به اختلال میل جنسی (HSDD) اطلاق می شود و یکی از شایع ترین اختلال جنسی در تمام گروه سنی زنان می باشد.

مطالعات گسترده اخیر نشان داده که تقریبا”3/1 زنان در سنین 8 تا 60 ساله از کاهش میل جنسی(LOSS OF LIBIDO) شکایت دارند.

چرا زنان تمایل جنسی خود را از دست می دهند؟

با بالا رفتن سن زنان، کاهش هورمون ها، اضطراب و استرس، شغل، مسائل ارتباطی و سایر مشکلات در اتاق خواب، آنها را دچار آسیب و ضایعه می کند. برعکس آقایان که بیشتر از اختلال نعوظ رنج می برند، اکثر مشکلات جنسی خانم ها علت دیگری دارد. در خانم ها مهمترین و بزرگترین مشکل جنسی آنها از مخلوطی مسائل مغزی (فکری) و فاکتورهای فیزیکال سرچشمه می گیرد و با خوردن قرص درمان می شوند. مسئله جنسی زنان چند علتی می باشد و منصفانه پیچیده است.

اگرچه تمایل به این است که درمان به سادگی صورت می گیرد ولی باید درمان توسط متخصص سایکولوژیست و روان شناس حل شود.

علل اختلال نعوظ

کاهش میل جنسی چیست؟

برخلاف باور مورد قبول و باتجربگان، تکرر و انجام عمل جنسی باعث رضایت و تمایل جنسی نمی شود. وقتی خانمی از کاهش قابل توجه در علاقه به عمل جنسی شکایت دارد و روی کیفیت زندگی وی اثر دارد و باعث استرس و اضطراب می شود، در این صورت او به عنوان یک خانم مبتلا به کاهش و علاقه میل جنسیHSDD  مبتلا است.

کاهش میل جنسی از نظر پزشکی نوعی اختلال جنسی است که باعث می‌شود فرد علاقه‌ای به برقراری رابطه جنسی با شریک خود نداشته باشد. این مشکل می‌تواند در هر زمانی از زندگی افراد، چه مرد و چه زن، رخ دهد.

کاهش میل جنسی به مواردی که میل جنسی کم است یا اصلا وجود ندارد، گفته می‌شود. باید در نظر داشته باید که این تعریف با توجه به میزان رضایت بیمار از میل جنسی خود می تواند متفاوت باشد. فعالیت جنسی در بعضی مردان به گونه ایست که ممکن است از نظر بقیه کم به نظر برسد. مشکلات میل جنسی بر درصد کمی از مردان در کل جامعه تأثیر می‌گذارد. میل جنسی عمدتاً یک پدیده هورمونی و مغزی است. میل جنسی به سطح طبیعی تستوسترون (هورمون مردانه) در خون و جذابیت در فرد مقابل مورد نظر نیاز دارد.

علت کم شدن میل جنسی در مردان

فردی که فاقد میل جنسی است، تمایلی به شروع ارتباط جنسی ندارد. گاهی ممکن است کاهش میل جنسی به صورت عدم توانایی در رسیدن به نعوظ نیز نمایان شود یا ممکن است فقط در شرایط خاصی این مشکل برای وی ایجاد گردد. اگر بیمار در مرحله اول اختلال نعوظ، هیچ‌گونه علائم جنسی قبلی و نعوظ کافی در شب نداشته باشد، احتمالاً علت آن یک مشکل روانی است و مشکل نعوظ نیست. باید بررسی شود که مرد اغلب در موارد جنسی همیشه چنین احساسی داشته یا موقتی است؟

برخی از این علل کاهش میل جنسی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر
  • افسردگی
  • اضطراب و استرس
  • اختلاف با همسر
  • خستگی
  • برخی اختلالات هورمونی
  • بیماری سیستمیک
  • کمبود تستوسترون

 

دکتر برای درمان اختلال نعوظ (درمان ناتوانی جنسی مردان)

علت کم شدن رابطه زناشویی

همانطور که می دانید رابطه زناشویی موفق و رضایت بخش یکی از عوامل مهم در رضایت از زندگی مشترک می باشد. انواع مشکلات جنسی در خانمها و اقایان وجود دارد که شیوع انها کم نیست و در هر سنی اتفاق می افتد.

آگاهی و دانش از روابط جنسی، بهترین راه جلوگیری و کنترل مشکلات جنسی می‌باشد. توسط پزشک معالج، درمان اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی، پس از بررسی فرد به صورت گرفتن شرح حال دقیق و امتحان بالینی بیمار باید صورت گیرد تا ضمن تشخیص علت ناتوانی جنسی درمان مناسب را تجویز کند.

درمان کاهش میل جنسی

۴۳ درصد زنان از اختلال جنسی به دلایل مختلف رنج می برند که به علت داروها یا بیماری های موجود در زن و یا کاهش میل جنسی می باشد.

در مردان اختلال در کاهش تمایلات جنسی 95 درصد منشاء روانی دارد و درصدی مربوط به استفاده از مواد مخدر، خشم و غضب در فرد و عدم علاقه وی به همسر می باشد. بندرت ممکن است مسائل عصبی مربوط به نخاع شوکی باشد. این مردان مبتلا به بیماری اختلال نعوظ نمی باشند و مبتلا به اختلالات جنسی نیستند.

برخی از راه های درمان کاهش میل جنسی در مردان عبارت اند از:

✅ انتخاب سبک زندگی سالم‌تر، بهبود رژیم غذایی، انجام ورزش های منظم، خواب کافی، پرهیز از مصرف نوشیدنی های الکلی و کاهش اضطراب.

✅ اگر داروی مصرفی تان، موجب کاهش میل جنسی در شما شده است، با نظرپزشک معالج تان، نوع دارویتان را عوض کنید.

✅ درمان تستوسترون

✅ مشاوره برای درمان مشکلات روحی

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

  • تصویر کاربر نعمت سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 180 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید.زود انزالی شدید دارم زیر یک دقیقه ارضا میشم متاسفانه دوران دبیرستان تا مدتها بعدش خود ارضایی داشتم.میخواستم بدونم درمان قطعی داره با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش)

      روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ سه ماه ميل كنيد

  • تصویر کاربر سینا سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 339 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر بنده مدتی هست مشکل کمر درد درد پهلو و بیضه دارم دکتر هم ارولوژ هم دکتر مغز و اعصاب سونوگرافی انجام دادم گفتن چیزی نیست در صورتی که در بیضه هام التهاب به وجود میاد و درد میکنه ودر ضمن مجرد هستم ازدواج نکردم ام ارای هم برای کمرم انجام دادم که دکتر گفت دیسک کمر مهره ۳ و۴ داری اماعملی نیست ۱۰ جلسه فیزیو تراپی انجام دادم بهتر شدم اما این ناراحتی همچنان با من هست و اذیت میکنه قرص تامیولوسین مصرف میکنم protral04 مصرف میکنم قبلا دکتر گفته ۲ سه سال پیش ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين ١٠٠ ميلي استعمال كنيد ده روز

  • تصویر کاربر محمد جمعه ۲۵ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 174 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر بنده 49 سال سن دارم مدت 1 سال است که به علت بیماری دیابت میل جنسی را از دست داده ام و آلتم حالت نعوظ را از دست داده است و اکنون هیچ گونه میل جنسی ندارم و راهم با تهران دور است خواهشمند است مرا راهنمایی بفرمائید ممنون میشوم ویک دفعه هم سئول کردم فرمودید ته تادگرا 20 بخورید ولی هیچ گونه اثری نکرد و حتی میل جنسی ام هم کم شد
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش)

      از أمپول تزريقي پاپاورين در ألت بايد استفاده كنيد

    2. تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۱۶ تیر ۰( 2 سال پیش)
      آیا صدرصد مشکل برطرف میشود
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۵ تیر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام بله حل مي شود

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر powerman سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 330 مشاهده پرسش
    سلام خدمت دکتر قوامی گرامی من 5 سال ازدواج کردم ابتدا مشکل زودانزالی داشتم ک با وسایل پیشگیری تاخیری و استپ و استارت کنترلش کردم و تا حدودی خوب شدم اما بدلیل مشکلات ناباروی ازو اسپرم انسدادی این مسله مجددا تکرار شد. برای درمان ب پزشک مراجعه کردم ک پزشکان داروهای زیر نوشتن گنادرکس، کلومیفن، تادالافیل
    تستوسترون خون خیلی کمه کمتر 2.5 هستش.
    الان خانمم درخواست طلاق بدلیل عسر و حرج دادن و تقاضای پزشکی قانونی دادن
    اگه مسله زودانزالی حل شه خانمم درخواست پس میگیرن اما نشه طلاق میگیرن و چون تو مردم گفتن موضوعو ابرو میره.
    چکار کنم مشکل حل شه راهکار بدین
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش)

      روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ سه ماه ميل كنيد

  • تصویر کاربر روح سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 153 مشاهده پرسش
    سلام وعرض ادب خدمت شما.بنده ۳۸سال سن دارم یک وهفتاد قد و۶۵کیلو وزن دارم وهیچ گونه بیماری ندارم فقط بعضی مواقع تپش قلب میگیرم.۱۵ساله که ازدواج کردم و از زودانزالی خیلی رنج میبرم طوری که بعداز دخول به چندثانیه نمیرسه که ارضا میشم خیلی از اوقات نمیتونم شریک جنسی خودم وبه اورگاسم برسونم حتی چندبار از اسپری تاخیری استفاده کردم که کلاً آلتم خوابید دیگه سفت نمیشد که نزدیکی کنم واینکه در خیلی از مواقع بعداز اینکه آلتم سفت میشه تا بخوام کاندوم بزنم شل میشه ازشما خواهش میکنم اگه راه درمانی داره راهنماییم کنید چون واقعاً رنج میبریم.ممنونم از لطف شما ببخشید سوالم طولانی شد
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ سه ماه ميل كنيد

  • تصویر کاربر کامران سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 401 مشاهده پرسش
    با سلام بنده 56 سال سن دارم و کلیه هایم سنگ ساز هستند و هر از چند گاهی سنگ بدون سوزش دفع میکنم. مدتی است که بعضأ در ادرار خود خون زیاد مشاهده میکنم و پس از آن سنگ درشت از من دفع میشود و خونریزی قطع می گردد و چند روز رنگ ادرارم زرد کمرنگ میشود تا دوباره هنگام دفع سنگ همین قضیه تکرار میشود. آیا این خونریزی جای نگرانی دارد یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام نگران نباشيد سونوگرافي كليه ها و مثانه گرفته شود و سيستوسكوپي هم انجام شود

  • تصویر کاربر زهره سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 214 مشاهده پرسش
    سلام.من و همسرم 7 سال است که ازدواج کرده ایم.و از همان ابتدای ازدواجمان همسرم متوجه شد که هیچ گونه خروج مایع منی ندارد.یعنی در هنگام رابطه همه حالات و نعوظ صورت میگیرد ولی اگر ساعت ها رابطه ادامه پیدا کند هیچ گونه مایع منی از ایشان خروج پیدا نمیکند و همین مشکل باعث شده که روان ایشان تحت فشارقرار گیرد.به پزشک های متعددی در زمینه ناباروری مراجعه کردیم هم در اهواز و هم در تهران ودر نهایت عمل میکرو اینجکشن و ای وی اف را پیشنهاد دادند.که از طریق شکاف از بیضه همسرم اسپرم را برداشته و عمل انتقال را انجام دادند...ولی هر دوبار عمل میکرو بی نتیجه بود.و هیچ کدام از پزشکان تا کنون علت این مشکل را متوجه نشدند و همه میگفتند که همچین چیزی غیر ممکن است که کسی خروج نداشته باشدو برای انها هم یک بیماری نادر به حساب می امد.
    از شما پزشک محترم خواهشمندم در رابطه با این مشکل که همه از درمان ان عاجز و ناتوانند اگر راه حلی هست برای درمان به غیر از عمل ای وی اف و میکرو لطفا این بنده حقیر را راهنمایی بفرمایید.من و همسرم دیگر به فکر بچه دار شدن نیستیم.تنها ارزوی ما خوب شدن همسرم هست تا مثل یک مرد عادی بتواند زندگی کند .سپاس از شما
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام متاسفانه من هم راهكاري را براي رفع اين مشكل ندارم

  • تصویر کاربر bmw سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 154 مشاهده پرسش
    سلام بهترین دارو برای نعوذ اینها که ذکر شده سیلدنافیل و...نیست لطفاداروی قوی تر اگر میشناسید راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام از قرص تاداگرا٢٠ ميلي مي توانيد استفاده كنيد

  • تصویر کاربر پروین سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 427 مشاهده پرسش
    سلام من خارش زیاد مجاری ادرار دارم برای درمانش‌ چه دارویی مصرف کنم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي دوو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي استعمال كنيد ده روز

  • تصویر کاربر فرخ سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 330 مشاهده پرسش
    سلام دکتر سال 77 عمل واریکوسل بیضه چپ انجام دادم ..حود 10 سال میشه در رگهایی که به بیضه ختم میشوند درد دارم بخوص هنگام نزدیکی بالای 20 دکتر مراجعه کردم متاسفانه نتیجه نگرفتم بعضی اوقات مجبورم ترامادول بخورم..یا سلکسیپ استفاده کنم...تعداد اسپرمهام هم کم شده ..نمیدونم چکار کنم تمام صفحات شمار خوندم دکترهایی که مراجعه کردم از مطالب که شما گذاشتید هیچ سوالی از من نکردند ازمایشهایی که شما گفتید انجام ندادند اکثرا ازمایش اسپرم؟نوشتند ..من هنگام تخلیه منی مشکل پیدا کردم احساس میکنم کامل تخلیه نمیشه گیر میکنه ..وبعد از نزدیکی وقتی الت تناسلی رو فشار میدم به اندازه ای که قبلا تخلیه شده با مالش دست خالیدمیشود از دست درد رگهای منتهی به بیضه چپ به ستوه امدم لطفا راهمایی وکمک بفرماییید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي استعمال كنيد ده روز

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر محمدرضا جمعه ۲۹ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 285 مشاهده پرسش
    با عرض سلام دکتر من آلت کوچیک است و زود ارضا هستم میخواستم ببینم مشکلی ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۹ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      با سلام الت به طور طبیعی ۱۰ سانتی متر است که در ۴۰ درصد جمعیت دنیا ممکن است کوچکتر از حد طبیعی باشد. برای زودانزالی اگر زمان ان زیر یک دقیقه باشد قرص پاروکستین (پاکسین) ۲۰ میلی گرم به مدت ۲ ماه روزی یک عدد میل کنید
  • تصویر کاربر عباسی جمعه ۱۶ تیر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 337 مشاهده پرسش
    سلام؛
    مقاله ی جامع و کامل شما درخصوص زودانزالی را خواندم. حقیقتش من چندسال است که زودانزالی و اختلال نعوظ دارم اما بخوبی درمان نشدم و هنوزم مشکل دارم.
    حال باید چه شرح حالی بدهم تا مناسب ترین دارو را به من معرفی نمایید؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۱ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      با سلام وتشکر زودانزالی و اختلال نعوظ دو مقوله جداگانه است بنابراین درمان انها هم متفاوت است . ایا زودانزالی شما اولیه یا ثانویه است؟ ایا مشکلات فکری و درگیریهای ذهنی و اظطراب و استرس دارید لطفا موارد فوق را پاسخ دهید و اختلال نعوظ شما از کی شروع شده است؟
    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۶ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات