سلامت آلت تناسلی

چقدر با مشکلات آلت تناسلی مردانه آشنا هستید؟

سلامت آلت تناسلی شما بخش مهمی از سلامتی شماست و چیزی فراتر از توانایی شما برای نعوظ، انزال و تولید مثل است.

مشکلات آلت تناسلی می‌تواند نشانه یک بیماری زمینه‌ای باشد. این مشکلات علاوه بر اینکه سلامت آلت تناسلی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، می‌تواند بر سایر بخش‌های زندگی شما تأثیر بگذارد و باعث استرس، مشکل در روابط یا تضعیف اعتماد به نفس شود.

مشکلات مربوط به آلت تناسلی عبارتند از:

 

اختلال نعوظ: ناتوانی در ایجاد و حفظ نعوظ به اندازه کافی برای رابطه جنسی

مشکلات انزال: از جمله ناتوانی در انزال، انزال زودرس، تاخیر در انزال، انزال دردناک، کاهش انزال یا انزال پسرفته، زمانی که منی به جای خارج شدن از آلت تناسلی وارد مثانه می‌شود.

آنورگاسمی: ناتوانی در رسیدن به ارگاسم با وجود تحریک کافی

کاهش میل جنسی: عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی

عفونت‌های مقاربتی: از جمله زگیل تناسلی، سوزاک، کلامیدیا، سیفلیس و تبخال تناسلی، که باعث ادرار دردناک، ترشحات آلت تناسلی و زخم یا تاول در ناحیه تناسلی می‌شود.

عفونت قارچی: می‌تواند باعث التهاب سر آلت تناسلی (بالانیت)، بثورات قرمز مایل به قرمز، لکه‌های سفید روی آلت تناسلی، خارش یا سوزش و ترشح سفید شود.

بیماری پیرونی: یک بیماری مزمن که شامل ایجاد بافت اسکار غیرطبیعی در داخل آلت تناسلی است که اغلب منجر به نعوظ خم‌شده یا دردناک می‌شود.

شکستگی آلت تناسلی: شکستگی آلت تناسلی (بافت فیبری و لوله مانند در آلت تناسلی) در حین نعوظ. این اتفاق معمولاً در اثر برخورد شدید لگن زن با آلت تناسلی مردانه در حین رابطه جنسی رخ می‌دهد.

پریاپیسم: نعوظ مداوم و معمولاً دردناکی که به دلیل تحریک یا برانگیختگی جنسی ایجاد نمی‌شود.

فیموز: وضعیتی است که در آن پوست ختنه‌گاه آلت آنقدر تنگ است که به عقب بر نمی‌گردد (دور کردن از سر آلت) تا سر آلت نمایان شود.

پارافیموز: وضعیتی که در آن پوست ختنه گاه نمی‌تواند پس از جمع شدن به موقعیت طبیعی خود بازگردد و باعث تورم دردناک آلت تناسلی و اختلال در جریان خون می‌شود.

سرطان آلت تناسلی: ممکن است به صورت تاول روی پوست ختنه گاه، سر یا ساقه آلت تناسلی شروع شود و سپس تبدیل به یک زگیل مانند شود که چرک آبکی ترشح می‌کند.

 

منبع: mayoclinic

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر فران شنبه ۱۱ فروردین ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 44 مشاهده پرسش
    سلام خدمت دکتر گرامی چندماهی است پسرم درحین دوچرخه زدند در باشگاه آلت تناسلی بی حس شده این موضوع باعث مشکل در زندگیش شده فکر وذکر این موضوع شده چون دانشجو هست ومجرد حتی دستگاه ریجی اسکن شده ونعوظ شبانه داشته ولی پسرم قبول نمیکنه ممنونمیشم راهنمایی کنید اگر امکان هست ویزیت تلفنی داشته باشیم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۱ فروردین ۳( 2 هفته پیش)

      با سلام بي حسي ايشان جنبه فكري ،، ذهني دارد نگران و استرس نداشته باشند

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر