آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارند؟

آقایان در هر سنی در معرض التهاب پروستات هستند و به نظر می رسد جوانان به علت تنهایی و ازدواج نکردن و عدم تخلیه پروستات از طریق عمل جنسی بیشتر به این پدیده گرفتار می شوند. آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارد?

التهاب پروستات یا پروستاتیت چیست ؟

التهاب پروستات یا پروستاتیت ( Prostatitis ) بیماری نیست، بلکه علامت می باشد و بنابراین هیچگونه خطری چنانچه در مرحله حاد تشخیص داده شود و درمان شود ندارد. در صورت عدم تشخیص و مزمن شدن بیماری، بیمار دچار مسائل روانی و پرسیدن، اضطراب و نگرانی می شود، چون درمان طولانی مدت می شود و بیمار نیز با پزشک همکاری نمی کند و بهبودی دشوار می گردد.

گذشته از این مراجعه بیمار و پرداخت هزینه ویزیت از مسائل مهم دیگر بیمار می باشد. بیشتر التهاب پروستات در جوانان شکل می گیرد که نیاز به نگرانی و ترس از آن نیست. برای درمان بیماری التهاب پروستات یا پروستاتیت باید متخصص کلیه و مجاری ادرای تناسلی یا متخصص ارولوژی (ارولوژیست) مراجعه کنید.

التهاب پروستات و خودارضایی

بسیاری از جوانان برای ارضاء غریزه طبیعی خود ارضایی می کنند، چنانچه به هنگام استمنا مانع از خروج ترشحات شوند، ممکن است دچار التهاب پروستات شوند.

بسیاری از جوانان به دلیل ناشناخته ای چنین کاری را انجام می دهند. شاید بتوان یکی از عوارض خود ارضایی را  التهاب پروستات نامید. البته این مورد تائید نشده است ولی از آنجا که این عمل می تواند تاثیرات زیادی بر روان جوان ایجاد کند می تواند زندگی جوان را با اختلال روبرو کند.

خودارضايي و سرطان پروستات

یک مطالعه نشان می دهد که خودارضایی مکرر در مردان جوان با خطر ابتلا به سرطان زودرس پروستات مرتبط است. مقادیر زیاد هورمونهای جنسی مردانه یا آندروژن ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات در انسان را افزایش دهد.

با اطلاع رسانی جوانان را باید تشویق کنیم کم کم خودارضائی را ترک کنند زیرا زمانی که این عمل را انجام می دهند دچار مشکلات روحی روانی بسیاری و دچار التهاب پروستات می شود، ترشحات منی آنها هم رنگ خود را تغییر می دهد و گاهی ترشحات منی آبکی و به رنگ زرد تغییر می کند که آنها را مضطرب و نگران می کند.

ویزیت این جوانان توسط یک روانپزشک، حلال مشکلات آنها خواهد بود چون جوانانی که خودارضایی می کنند و سپس ازدواج می کنند، با همسر خود در عمل زناشوئی دچار مشکل می شوند، این جوانان هنوز ارضاء شدن خود را در خودارضائی می دانند و با روش جدید و ازدواج خود را تطبیق نداده اند، که نیاز به روانپزشک خواهند داشت.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران (متخصص ارولوژی)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر Afer شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر من دیروز هنگام خود ارضایی حاله کمرنگ قرمز در مایع منی خود مشاهده کردم و در همان روز فعالین جنسی با فردی داشتم که به ارضای جنسی ختم نشد میخواستم بدونم مشکل از کجاست
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      علت نا مشخص خود به خود خوب مي شود

    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      علت نا مشخص خود به خود خوب مي شود

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر داود جمعه ۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام دکتر عزیز. خدا قوت
    دکتر ۲۷ سالمه و مجرد ولی گاهی کم خود ارضایی میکردم و چون مطالعه داشتم هم دینی و پزشکی واقعا از این عمل ب شدت نارحت بودم ک چرا انجامش میدم ولی گریزی از شهوت نبود. اما مبارز میکردم با این عمل خیلی هم خوب بودم تا مدتها میشد ک انجام نمیدادم مثلا ماهی یکبار یا دو بار خیلی باشه.
    اونم میترسیدم ک منی تولید شده دراثر تخلیه نکردن داخل مجرا بمونه و مشکل ساز بشه. اما چند وقتیه ک چ تحریک میشم یا تحریک نشم منظورم خود ارضایی نیست یکی دو قطره منی میاد بیرون هر چند نمیدونم منی هست یا نه. حالات چسبندگی رو داره. در صورتی ک قبلا اگ هم تحریک میشدم حالت سفت شدن حالت یا نعوظ داشتم ولی منی یا اون ماده چسبناک نمیزد بیرون. هیچ دردی احساس نمیکنم چه در بیضه یا شکم یا هر جای دیگ
    واقعا خیلی ناراحتم دکتر جان ک من نصف خیلی از آدما خود ارضایی نکردم بعد اینجوری بشم. چون نماز میخونم خیلی سختمه ب خاطر این مورد همش باید بری غسل کنی. دکتر نظرت شما چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود دو هفته

  • تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۲۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 184 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من 41 سالمه الان 3 ساله مشکل ادراری دارم خیلی دکتر رفتم ولی هنوز خب نشدم الان طبق آخرین سونو گرافی انازه پروستات من 24 سی سی هستش دارو هایی که خوردم چون هی عفونت ادراری میکردم اینا هستن سپرو فلاکسیسین 000سفکسیم ولی در کل دارو های آنتب بیوتیک میخورم راحت ادرار میکنم تا تموم میشه دوباره شروع میشه در ضمن آزمایش p.s.a دادم که اولیشp.s.a= result 0.37 >or=2.5 و دومیش free p.s.a result 0.10 up 0.9اینم جوابش متشکرم دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول امنيك ميل كنيد يك ماه

  • تصویر کاربر رضا شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 304 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خیلی وقته ادارم بصورت یک دست خون هست کاملا و همه ی ازمایشات و سنو و سی تی با تزریق انجام دادم هیچ مشکلی از پروستات و کلیه و مثانه نبود و درکل نمیدونن از چیه.سیستوپلاسمی هم انجام دادم هیچ مشکلی نبود
    اما خودم حس میکنم از پروستات و التهاب داره
    نظره شما چیه ؟؟؟راه درمانش چیه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      بايد سيستوسكوپي انجام شود

    2. تصویر کاربر رضا جمعه ۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سیستوپلاسمی هم انجام داد دکترجان
      دوبارهم انجام دادم هیچ مشکلی نبود
    3. تصویر کاربر رضا جمعه ۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سیستوپلاسمی هم انجام دادم هیچ مشکلی نبود
    4. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      از پروستات است

    5. تصویر کاربر رضا شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      راه درمانش چیه اقای دکتر ؟؟؟
    6. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      اگر سن بالاي ٥٠ سال است عمل بسته در غير اينصورت خوب مي شود

    7. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      اگر سن بالاي ٥٠ سال است عمل بسته در غير اينصورت خوب مي شود

    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر سلام پنجشنبه ۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    سلام جناب دكتر وقت بخير، حدود دو ماه است ناحيه بين مقعد و زير بيضيهام بشدت سوزش دارد از روي پوست نيست ظاهراو همچنين قسمت داخلي ران پاهام سوزش شديد مثل وقتي پوست دست مي سوزد نگراني زيادي دارم همچنين روي خود آلت هم سوزش شديد پيدا مي كنم هيچگونه تغيير در ادرار هم ندارم ممنون ميشم راهنمايي كنيد.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين صد ميلي استعمال كنيد ده روز 

  • تصویر کاربر م دوشنبه ۲۹ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    بنده یک هفته دارای دردی در ناحیه بالای الت تناسلی سنت راست نزدیک ب کشاله ران دارم که در هنگام کشش یا اویزان شدن از بارفیکس یا بالا اوردن پا تحت فشار احساس میکنم نظر شما چیست ربطی ب پروستات دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۹ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      ورم پروستات است روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين صد ميلي استعمال كنيد ده روز

  • تصویر کاربر محمد شنبه ۲۰ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من پسر 17سال دارم و مدت زیادی خودارضایی داشتم و آخرین باری که خودارضایی کردم دردی در زیر شکمم فکر کنم مثانه یا پروستات باشه و بعد از خودارضایم همیشه صبح که ادرار میکنم آخر ادرار و یک قطره خون صورتی و بعضی وقتها قهوه ای میومد . الان یک ماه بیشتر ترک کردم و قرص سفکسیم و نوافن مصرف میکنم خونی ندیدم دیگه ولی دیشب فقط تحریک شدم و برای چند دقیقه آلت ام بزرگ شده بود دوباره امروز یک قطره خون قهوه‌ای دیدم. (قرص ها هنوز تموم نشده ). و آقای دکتر الان خیلی ترسیدم که سرطان یا چیز دیگه ای نباشه و تا چند وقت طول می‌کشه این موضوع.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      سرطان نيست ،، خود ارضايي را ترك كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز

  • تصویر کاربر سعید چهارشنبه ۱۷ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    سلام شما به من گفتید که امنیک مصرف کنم یک ماه من در اونجا عرض کرده بودم که به تازگی عمل شدم و دکتر به من گفته که تا مدتی سفکسیم ۴۰۰ مصرف کن خواستم ببینم این دو تا با هم منافاتی ندارن ؟ یا اگه دارن چیکار کنم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱۷ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      خير منافاتي ندارد

  • تصویر کاربر هومن دوشنبه ۸ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 1172 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید من سایت شمارو دنبال کردم قشنگ نظر هاتونو خوندم میخواستم مطمن بشم که مشکل من چیه خیلی ممنون میشم کمک کنید
    من ورزشکارم شدید و کلا تغذیه من خیلی مقوی و خوبه اصلا تغذیه بد ندارم
    ولی هوس زیاد دارم ناچارم خود ارضایی کنم بعضی موقع ها بخصوص شبا بعد خود ارضایی سوزش دارم که با دوبار دستشویی رفتن خوب میشه
    و هروقت اب یا چای یکم زیاد بنوشم بعد پنج دقیقه باید برم دستشویی
    نظرتون چیه خیلی ممنون میشم جواب کلی بدید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۸ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين صد ميلي استعمال كنيد ده روز

  • تصویر کاربر Reza دوشنبه ۸ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 329 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر
    من با یک مقاله روبرو شدم که درباره پی اسپات و ماساژ پروستات با قصد افزایش لذت جنسی و همچنین درمان زود انزالی گفته بود. می خواستم بدونم که آیا این کار رو توصیه می کنین و آیا در درمان زودانزالی تاثیری داره یا این ادعا بی اساس هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۸ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      خير همچين چيزي وجود ندارد روزي يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ ميلي به مدت سه ماه ميل كنيد

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر