آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارند؟

آقایان در هر سنی در معرض التهاب پروستات هستند و به نظر می رسد جوانان به علت تنهایی و ازدواج نکردن و عدم تخلیه پروستات از طریق عمل جنسی بیشتر به این پدیده گرفتار می شوند. آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارد?

التهاب پروستات یا پروستاتیت چیست ؟

التهاب پروستات یا پروستاتیت ( Prostatitis ) بیماری نیست، بلکه علامت می باشد و بنابراین هیچگونه خطری چنانچه در مرحله حاد تشخیص داده شود و درمان شود ندارد. در صورت عدم تشخیص و مزمن شدن بیماری، بیمار دچار مسائل روانی و پرسیدن، اضطراب و نگرانی می شود، چون درمان طولانی مدت می شود و بیمار نیز با پزشک همکاری نمی کند و بهبودی دشوار می گردد.

گذشته از این مراجعه بیمار و پرداخت هزینه ویزیت از مسائل مهم دیگر بیمار می باشد. بیشتر التهاب پروستات در جوانان شکل می گیرد که نیاز به نگرانی و ترس از آن نیست. برای درمان بیماری التهاب پروستات یا پروستاتیت باید متخصص کلیه و مجاری ادرای تناسلی یا متخصص ارولوژی (ارولوژیست) مراجعه کنید.

التهاب پروستات و خودارضایی

بسیاری از جوانان برای ارضاء غریزه طبیعی خود ارضایی می کنند، چنانچه به هنگام استمنا مانع از خروج ترشحات شوند، ممکن است دچار التهاب پروستات شوند.

بسیاری از جوانان به دلیل ناشناخته ای چنین کاری را انجام می دهند. شاید بتوان یکی از عوارض خود ارضایی را  التهاب پروستات نامید. البته این مورد تائید نشده است ولی از آنجا که این عمل می تواند تاثیرات زیادی بر روان جوان ایجاد کند می تواند زندگی جوان را با اختلال روبرو کند.

خودارضايي و سرطان پروستات

یک مطالعه نشان می دهد که خودارضایی مکرر در مردان جوان با خطر ابتلا به سرطان زودرس پروستات مرتبط است. مقادیر زیاد هورمونهای جنسی مردانه یا آندروژن ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات در انسان را افزایش دهد.

با اطلاع رسانی جوانان را باید تشویق کنیم کم کم خودارضائی را ترک کنند زیرا زمانی که این عمل را انجام می دهند دچار مشکلات روحی روانی بسیاری و دچار التهاب پروستات می شود، ترشحات منی آنها هم رنگ خود را تغییر می دهد و گاهی ترشحات منی آبکی و به رنگ زرد تغییر می کند که آنها را مضطرب و نگران می کند.

ویزیت این جوانان توسط یک روانپزشک، حلال مشکلات آنها خواهد بود چون جوانانی که خودارضایی می کنند و سپس ازدواج می کنند، با همسر خود در عمل زناشوئی دچار مشکل می شوند، این جوانان هنوز ارضاء شدن خود را در خودارضائی می دانند و با روش جدید و ازدواج خود را تطبیق نداده اند، که نیاز به روانپزشک خواهند داشت.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران (متخصص ارولوژی)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر وحید شنبه ۸ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من ۲۸ساله هستم و از سن هفت سالگی با بیماری تنگی مجرای ادرار مواجه شدم،نزدیک به ۱۵ بار عمل سرپایی انجام دادم که مجددا بعد از گذشت چندماه این گرفتگی برگشته،میخواستم بدونم عمل جراحی (باز) تا چه حد ممکنه این گرفتگی رو از بین ببره.ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۸ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      ٩٠ درصد

  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 257 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید - 33 ساله هستم - مدتی بود ک دچار تکرر ادرار بودم سونوگرافی انجام دادم ک نشون داد ادرار کامل تخلیه نمیشه - عفونت نداشتم - ی مدت قرص تامسولوسین مصرف کردم خیلی خوب بود دیگه شبا نمیرفتم - حالا نوار مثانه انجام دادم - گفتن مشکلی نداری عصبی هست مثانه * دکتر دیگه بهم اپمی یرامین ده دادن -حالا خود ارضایی ک انجام دادم باعث شد سوزش شدید بگیرم دوروز بعدا کمتر شد ولی الان حساس اینو دادم ک سوزش سر یا دردی نزدیک سر الت بعد اون - حساس اینکه دارم ادرار از این منطقه ب سختی میخاد رد بشه
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد شياف ايندومتاسين صد ميلي استعمال كنيد و روزي دو بار در گرم نشسته شود هر بار ١٥ دقيقه ده روز

  • تصویر کاربر علی شنبه ۱۸ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر
    میخواستم بدونم آیا رابطه جنسی به مقدار زیاد میتونه باعث سرطان پروستات بشه یا خیر؟
    باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۸ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      جواب خير است

  • تصویر کاربر کاوه پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 274 مشاهده پرسش
    سلام استاد.59 سالمه .پیارسال پی اس آ 4.7 بود یه دکتر تاوانکس داد چند روز خوردم بدحال شدم رفتم یه دکتر متخصص پروستات فقط پرترال با پروستاتان داد ادامش دادم.شبها میخورم .سونو گرفتم گفتن پروستات بیشتر سنم بزرگه.از دهسال پیش رابطه جنسیم قطع شد ولی چون میل جنسیم خیلی شدیده بهم فشار زیاد میاد و اگر خودارضا نکنم آلتم در حال عادی بزرگ میشه اذیتم میکنه.بنظر شما همزمان با پرترال فیناسترایت هم بخورم تا هم میلم کم شه هم پروسم کوچیک شه.تو یه شهرستان دورافتاده ام دکتر قوی نیست.با تشکر استاد.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد فيناسترايد ٥ ميلي گرم ميل كنيد

  • تصویر کاربر امیرحسین پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 280 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و احترام خدمت آقای دکتر
    از سن ۱۳ سالگی تا ۲۳ سالگی خودارضایی تقریبا روزانه داشتم و عمل سکس نداشتم متوجه وجود توده ای در بیضه سمت راست شدم که این توده گاهی باعث ایجاد درد جزئی در زیر شکم سمت راست و همچنین بیضه راست می شود حدود ۳ ماه پیش سونوگرافی رفتم و به پزشک متخصص نیز مراجعه کردم که گفتن مشکلی نیست و یک سری مسکن دادند و مصرف کردم منتهی هنوز هم درد خفیفی در زیر شکم سمت راست احساس می شود در واقع بیضه سمت راست را ضعیفتر از سمت چپ احساس میکنم آیا ممکنه سرطان باشه ممنون میشم توصیه ای داشته باشید دچار استرس شدید شدم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      نگران نباشيد هرگز سرطان نيست درمان مصرف مسكن است يك ماه

  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر من ۲۳ سالم هست و مدتی خود ارضایی میکردم و احساس میکردم رنگ منی من زرد رنگ شده و افتادگی بیضه هم دارم، با اینکه این کار را ترک کردم اما نگرانم ممنون میشم راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      زود گذر است خوب مي شويد

  • تصویر کاربر رامین پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 260 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید...من ۲۶سالمه ۴سال پیش سوزاک گرفتم و با مصرف دارو خوب شد اما بعد از چند وقت بالای شکمم درد حس میکردم و ادرارم با چند ثانیه(۴یا۵ ثانیه) تاخیر میومد الانم همینم و بعضی وقتا یک مقدار سوزش کم مخصوصا اول صبح هنگام ادرار دارم...هفته ای یکی دوبارم خود ارضایی میکنم اما هم منیم جهش داره هم رنگش طبیعیه مانع اومدنم نشدم هیچوقت...و توی خدمتم ماشاژ پروستات و آزمایشاتو انجام دادم گفتن التهاب پروستاته و آزمایش اسپرمم دادم ۲سال پیش که همه چی خوب بود...ولی درد بالای شکم پیش میاد خیلی وقتا جوری که همش با دست ماساژ میدم والان چند روزه برا اولین بار بیضه راستم ملتهب شده درد آنچنانی نداره اما یجوری فکرو زندگیمو‌مختل کرده و همش باهامه این چند روز یکم کارای سنگینم کردم و یه بار توپ بهش خورد تو‌فوتبال ... و وقتی رگای کنار بیضه سمت راستو یه مقدار نگه میدارم خیلی درد شدید میشه حس میکنم همون درد پخش میشه تو‌ بیضم (اپی دیدیم)...دکتر مشکلم جدیه؟!این با مشکلات با اون سوزاک در ارتباطه؟!و چیکار باید کنم؟!با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      ارتباطي به سوزاك ندارد روزي يك عدد قرص ملوكسيكام بعد از غذا ميل كنيد مشكل شما التهاب پروستات مي باشد

  • تصویر کاربر محمد جمعه ۲۷ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید،
    من مجرد و ۲۴ سال سن دارم،یه مدتی هست که دچار درد چرخشی در مثانم شدم و همزمان موقع دفع ادرار مایع منی هم خارج میشد و ادرارم با سوزش و تغییر رنگ همراه هست،گاهی اوقات لگنم تیر میکشه و بین بیضه و مقعدم درد شدیدی میگیره واسه یکی دو ثانیه،تکرر و تخلیه نشدن
    ادرار هم دارم،انزالمم دردناکه و کمرمم درد میکنه،ی مدت سیپروفلوکساسین با مترونیدازول مصرف کردم بهتر شدم ولی بازم همه علائما برگشتن،لطفا راهنمایی کنید اقای دکتر خیلی تاثیر بدی گذاشته رو زندگی روزمرم.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۷ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد شياف ايندومتاسين ٢٥٠ ميلي گرم استعمال كنيد ده روز و روزي دو بار در أب گرم نشسته شود

    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۷ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد شياف ايندومتاسين ٢٥٠ ميلي گرم استعمال كنيد ده روز و روزي دو بار در أب گرم نشسته شود

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۲۷ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 228 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر عزیز.
    بنده 38 سال سن دارم. قرص اعصاب میخورم وشوک درمانی شدم تازگی مشکل پروستات هم دارم سونوگرافی دادم حجم پروستات 21 سی سی است گاهی اوقات تکرر ادرار شدید میگیرم گاهی اوقات هم از مجرا بعد از ادرار خون می آید البته همسر دارم ولی معمولا بعد از یک بار نزدیکی یک بار هم همسرم برای من استمناء می کند.
    آیا این کار تأثیری بر پروستاتم داره. البته فاویسم هم دارم. طبق تجویز پزشک یک دوره سفکسیم مصرف کردم و قرصهای سولیفکس و پروستاباریج هم مصرف میکنم.
    لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۷ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي دو بار در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين ١٠٠ ميلي گرم استعمال كنيد

  • تصویر کاربر امین پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 258 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید اقای دکتر.
    من ۱۷ سال دارم و از ۱۳سالگی خور ارضایی می‌کرد.
    و یکی از مشکلات من درد در ناحیه کمر است که هنگام انجام هر نوع فعالیت بدنی مثل ورزش کردن ( که فکر می‌کنم درد از ناحیه‌ کلیه باشد) شروع می‌شود. ولی تازگی خیلی شدید تر شده و حتی با راه رفتن ساده هم درد خفیفی رو در ناحیه کمر حس می‌کنم.و یه مشکل دیگه ای هم که دارم تکرر ادرار است و همیشه حس میکنم که ادرار کامل تخلیه نمیشه.
    و اخرین مشکلم اینه که بیشتر اوقات بعد از چند دقیقه که خود ارضایی انجام دادم ، مقدار کمی مایع منی از من خارج میشه.
    می‌خواستم بدونم ایا این سه مشکل با ترک خود ارضایی خوب می‌شوند ؟ و یا باید کار دیگری هم برای درمان انجام داد.
    ممنون میشم اگر راجبه هر سه مشکلی که گفتم توضیح دهید که چگونه درمان می‌شوند.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      درد كمر مربوط به پزشك ارتوپد است ،،،.  روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم براي تكرار ادرار ميل كنيد و روزي يك عدد كپسول أمنيك ميل كنيد ده روز

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر