آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارند؟

آقایان در هر سنی در معرض التهاب پروستات هستند و به نظر می رسد جوانان به علت تنهایی و ازدواج نکردن و عدم تخلیه پروستات از طریق عمل جنسی بیشتر به این پدیده گرفتار می شوند. آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارد?

التهاب پروستات یا پروستاتیت چیست ؟

التهاب پروستات یا پروستاتیت ( Prostatitis ) بیماری نیست، بلکه علامت می باشد و بنابراین هیچگونه خطری چنانچه در مرحله حاد تشخیص داده شود و درمان شود ندارد. در صورت عدم تشخیص و مزمن شدن بیماری، بیمار دچار مسائل روانی و پرسیدن، اضطراب و نگرانی می شود، چون درمان طولانی مدت می شود و بیمار نیز با پزشک همکاری نمی کند و بهبودی دشوار می گردد.

گذشته از این مراجعه بیمار و پرداخت هزینه ویزیت از مسائل مهم دیگر بیمار می باشد. بیشتر التهاب پروستات در جوانان شکل می گیرد که نیاز به نگرانی و ترس از آن نیست. برای درمان بیماری التهاب پروستات یا پروستاتیت باید متخصص کلیه و مجاری ادرای تناسلی یا متخصص ارولوژی (ارولوژیست) مراجعه کنید.

التهاب پروستات و خودارضایی

بسیاری از جوانان برای ارضاء غریزه طبیعی خود ارضایی می کنند، چنانچه به هنگام استمنا مانع از خروج ترشحات شوند، ممکن است دچار التهاب پروستات شوند.

بسیاری از جوانان به دلیل ناشناخته ای چنین کاری را انجام می دهند. شاید بتوان یکی از عوارض خود ارضایی را  التهاب پروستات نامید. البته این مورد تائید نشده است ولی از آنجا که این عمل می تواند تاثیرات زیادی بر روان جوان ایجاد کند می تواند زندگی جوان را با اختلال روبرو کند.

خودارضايي و سرطان پروستات

یک مطالعه نشان می دهد که خودارضایی مکرر در مردان جوان با خطر ابتلا به سرطان زودرس پروستات مرتبط است. مقادیر زیاد هورمونهای جنسی مردانه یا آندروژن ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات در انسان را افزایش دهد.

با اطلاع رسانی جوانان را باید تشویق کنیم کم کم خودارضائی را ترک کنند زیرا زمانی که این عمل را انجام می دهند دچار مشکلات روحی روانی بسیاری و دچار التهاب پروستات می شود، ترشحات منی آنها هم رنگ خود را تغییر می دهد و گاهی ترشحات منی آبکی و به رنگ زرد تغییر می کند که آنها را مضطرب و نگران می کند.

ویزیت این جوانان توسط یک روانپزشک، حلال مشکلات آنها خواهد بود چون جوانانی که خودارضایی می کنند و سپس ازدواج می کنند، با همسر خود در عمل زناشوئی دچار مشکل می شوند، این جوانان هنوز ارضاء شدن خود را در خودارضائی می دانند و با روش جدید و ازدواج خود را تطبیق نداده اند، که نیاز به روانپزشک خواهند داشت.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران (متخصص ارولوژی)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر محمدرضا دوشنبه ۱۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    با سلام ،
    من ۳۳سالم هست که حس کردم بیضه سمت چپم بزرگتر از بیضه سمت راستم هست و دست به بیضه ام میزدم احساس میکردم که یه حاله ای دورش قرار گرفته که به دکتر مراجعه کردم و برام سونا نوشت،بعداز سونا گرافی،جواب سونا
    Rt=47x21mm and Lt=44x19mm
    up to 3.6mm in Rt side and up to 4.2mm in Lt side
    دکتر با دیدن این جواب آزمایش ،گفت واریکوسل دارید و باید عمل کنید
    البته هیچ دارویی برام تجویز نکرد
    حالا بنظرتون حتما باید عمل کنم و غیراز عمل درمانی ندارد،متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      ابتدا أزمايش اسپرم بايد انجام شود تا تصميم گرفته شود

  • تصویر کاربر آریا دوشنبه ۱۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام من 21سالمه حدود7سالی هس خودارضایی میکنم از دیروز با درد زیر شکم بعد آلت داشتم از دیشب تاحالا بیضه درد گرفتم باید چیکارکنم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين صد ميلي استعمال كنيد يك هفته

  • تصویر کاربر saeed شنبه ۱۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما.بنده پسری 21 ساله هستم که از 5 سال پیش به علت استرس و... به صورت مرتب خودارضایی میکردم.تقریبا هر روز و خیلی وقت ها روزی چند بار.از حدود 3 سال پیش درد در ناحیه کشاله ران و بیصه احساس کردم و به پزشک مراجعه کردم و تشخیص عفونت پروستات داد و دارو داد.دارو ها را مدت زمان کوتاهی مصرف کردم اما بعد سر خود قطع کردم.حال هم گاهی بیصه ها درد میگیرد درد کشاله ران دارم و ادرار به صورت کامل تخلیه نمیشود و تکرر ادرار دارم و خیلی از اوقات بعد از عمل استبراء حس میکنم در مجرای ادرارم هنور ادرار وجود دارد.آقای دکتر خیلی ترسیده ام و میترسم سرطان داشته باشم و عقیم شوم حال بابد چکار گنم و تشخیص شما چیست. با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      سرطان نيست ورم مزمن پروستات است ،،. روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين صد ميلي استعمال كنيد ده روز،،،،و روزي يك عدد كپسول امنيك ميل كنيد ده روز

  • تصویر کاربر طاها جمعه ۱۴ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    سلام...دکتر من ۱۴ سالمه و الان دو ساله خود ارضایی دارم..و الان دچار تکرر ادرار شدم..ولی اگر خود ارضایی نکنم هیچ شکلی ندارم و وقتی خود ارضایی کنم به مدت ۲ تا۴ روز تکرر ادامه داره و بعد عادی میشه..میخاستم بدونم که اگر خود ارضایی رو ترک کنم این مشکل برطرف میشه؟ و یه چیز دیگه موقع ادرار..ادرار انگار پخش میشه
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۴ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      ترك كنيد تمام مشكلات حل مي شود

  • تصویر کاربر amirreza پنجشنبه ۱۳ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید ببخشید من از ۱۴ سالگی دائما به خودارضایی اعتیاد دارم بطوری که در هفته دو یا سه بار اینکارو انجام میدم الان ۲۰ سالمه ، چند روزی میشه که وقتی تحریک میشم در قسمت مثانه احساس میکنم اندکی درد دارم و خودارضایی از سرم میپره ، خاستم بپرسم احیانا خودارضایی باعث سرطان پروستات که نمیشه ؟ مشکلی در ادرار هم ندارم اصلا فقط موقع تحریک شدن احساس درد در مثانه دارم ..
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۱۳ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      نگران نباشيد سرطان ايجاد نمي كند

  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۳ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید با تشکر فراوان
    بند ۲۴ سالمه خیلی وقته خود ارضایی رو گذاشتم کنار و انجام نمیدم .
    ولی در خواب خیلی جنب میشم .
    وحتی در حالت معمولی که بیدار هستم خروج اب منی یا مواد سفید ازم خارج میشه برای حل مشکل باید چکار کنم .
    ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۱۳ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      ترشحات طبيعي است درماني ندارد

  • تصویر کاربر armin سه شنبه ۴ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر من ۲۵ سالمه تقریبا چند سالی به تعداد مکرر خودارضایی داشتم خیلی زیاد چند روزی احساس سوزش و درد در ناحیه نوک الت تناسلی پیدا کردم میخواستم ببینم باید چه کار کنم
    ممنون میشم راهنمایی کنین
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۴ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      • روزي دو بار هربار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۹ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 228 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر بنده 54 سال سن دارم مدتی هست صبحها که از خواب برمیخیزم و دستشویی میروم ادرام کندتر از قبل خارج میشود و احساس میکنم مانعی بر سر راه وجود دارد وقتی مدفوع خارج میشود بعداخیلی راحت تر ادرار خارج میشود هنوز به پزشک مراجعه نکردم ممنون و متشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۹ آبان ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول امنيك ميل كنيد

  • تصویر کاربر ابراهیم سه شنبه ۱۳ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 189 مشاهده پرسش
    باسلام.مدتیه که سوزش دارم در آلت تناسلی دارم دوتا آمپول اسپکتینومایسین2میلی هم زدم.کپسول چرک خشک کن هم استفاده کردم.الان هم چندشبه که کپسول تامسولوسین شبی یک عدد میخورم اما هنوز سوزش دارم.بعصی روزها کمی بهترمیشه ولی شبها معمولا سوزش دارم.میشه راهنمایی بفرمایید.البته رنگ ادارم زرد رنگ شده و کمی هم بو میده.ازمایش عفونت ادار دادم که منفی بود.متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۳ آبان ۹۹( 3 سال پیش)

      سيستوسكوپي كنيد

  • تصویر کاربر Cyrus سه شنبه ۱۳ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 305 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان خسته نباشید، من جوانی هستم ۲۲ ساله به مدت تقریبا ۷ سال از نوجوانی دچار عارضه و بیماری خود ارضایی بودم به صورتی که در ابتدا خیلی کم یعنی مثلا هفته ای یکبار یا دو هفته ای یکبار این عمل رو انجام میدادم ولی در ۳ سال اخیر توازن این عمل به هم ریخته و گاهی زیاد و گاهی کم بود و در یکسال اخیر بدلیل وجود کرونا و دائم در خانه سپری شدن ایام بشدت دچارش بودم اما مشکل اینجاست که معمولا هر دفعه که ترک کردم احساس سوزش و گرما بعد از ادرار داشتم و تا زمانی که زیاد آب میخورم سوزش برطرف نمی‌شود به دکتر های زیادی مراجعه کردم ولی علت اصلی گفته نشد و معمولا آنها آمپول های مانند دگزامتازون و تتراکساکتید به همراه قرص سلکوسیب تجویز کردند و در بعضی مواقع قرص افلوکساسین یا سیپروفلوکساسین هم تجویز شد ولی هر دفعه هم که آزمایش ادرار و خون دادم چیز خاصی نشون نداده... میخواستم ببینم اولا باید چیکاررکنم؟ دوما اینکه اخیرا دوباره به دلیل افزایش خود ارضایی و ترکش که حدودا ۱ هفته میشه دوباره دچار سوزش شدم و ضمنا لازمه بگم این در مواقعی که تحریک شدم ولی خود ارضایی نکردم یه جورایی باعث ایجاد این درد شده پیشنهادتون چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۳ آبان ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد شياف ديكلوفناك صد ميلي گرم استعمال كنيد ده روز

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر