آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارند؟

آقایان در هر سنی در معرض التهاب پروستات هستند و به نظر می رسد جوانان به علت تنهایی و ازدواج نکردن و عدم تخلیه پروستات از طریق عمل جنسی بیشتر به این پدیده گرفتار می شوند. آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارد?

التهاب پروستات یا پروستاتیت چیست ؟

التهاب پروستات یا پروستاتیت ( Prostatitis ) بیماری نیست، بلکه علامت می باشد و بنابراین هیچگونه خطری چنانچه در مرحله حاد تشخیص داده شود و درمان شود ندارد. در صورت عدم تشخیص و مزمن شدن بیماری، بیمار دچار مسائل روانی و پرسیدن، اضطراب و نگرانی می شود، چون درمان طولانی مدت می شود و بیمار نیز با پزشک همکاری نمی کند و بهبودی دشوار می گردد.

گذشته از این مراجعه بیمار و پرداخت هزینه ویزیت از مسائل مهم دیگر بیمار می باشد. بیشتر التهاب پروستات در جوانان شکل می گیرد که نیاز به نگرانی و ترس از آن نیست. برای درمان بیماری التهاب پروستات یا پروستاتیت باید متخصص کلیه و مجاری ادرای تناسلی یا متخصص ارولوژی (ارولوژیست) مراجعه کنید.

التهاب پروستات و خودارضایی

بسیاری از جوانان برای ارضاء غریزه طبیعی خود ارضایی می کنند، چنانچه به هنگام استمنا مانع از خروج ترشحات شوند، ممکن است دچار التهاب پروستات شوند.

بسیاری از جوانان به دلیل ناشناخته ای چنین کاری را انجام می دهند. شاید بتوان یکی از عوارض خود ارضایی را  التهاب پروستات نامید. البته این مورد تائید نشده است ولی از آنجا که این عمل می تواند تاثیرات زیادی بر روان جوان ایجاد کند می تواند زندگی جوان را با اختلال روبرو کند.

خودارضايي و سرطان پروستات

یک مطالعه نشان می دهد که خودارضایی مکرر در مردان جوان با خطر ابتلا به سرطان زودرس پروستات مرتبط است. مقادیر زیاد هورمونهای جنسی مردانه یا آندروژن ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات در انسان را افزایش دهد.

با اطلاع رسانی جوانان را باید تشویق کنیم کم کم خودارضائی را ترک کنند زیرا زمانی که این عمل را انجام می دهند دچار مشکلات روحی روانی بسیاری و دچار التهاب پروستات می شود، ترشحات منی آنها هم رنگ خود را تغییر می دهد و گاهی ترشحات منی آبکی و به رنگ زرد تغییر می کند که آنها را مضطرب و نگران می کند.

ویزیت این جوانان توسط یک روانپزشک، حلال مشکلات آنها خواهد بود چون جوانانی که خودارضایی می کنند و سپس ازدواج می کنند، با همسر خود در عمل زناشوئی دچار مشکل می شوند، این جوانان هنوز ارضاء شدن خود را در خودارضائی می دانند و با روش جدید و ازدواج خود را تطبیق نداده اند، که نیاز به روانپزشک خواهند داشت.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران (متخصص ارولوژی)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر امیرعلی چهارشنبه ۲۷ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 211 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت جناب آقای دکتر پسر مجردی هستم با سن ۲۶ سال
    بنده حدود یک ماه ‌و نیم هست که مدل خارج شدن ادرارم تغییر کرده و همچینین به صورت خطی از آلت خارج میشود
    همچنین اخیراسوزش شدید در ناحیه آلت بعد از ادرار را دارم و حجم ادرارم هم کاملا کم شده است و همینطور بعد از خروج منی درد در ناحیه مقعد و سوزش آلت را دارم همیچین در هفته اخیر در ابتدای ادارام به صورت دو شاخه خارج میشود
    همچینین گاهی درد در ناحیه کشاله ران و کمر احساس میکنم
    سونوگرافی و آزمایش معمولی ادرار هم انجام دادم که دکتر عمومی گفت چیزی نیست البته در حین آزمایش ادرار کپسول سیپروفلوکساسین مصرف میکردم هر ۱۲ ساعت به مدت یک هفته
    سپاسگزارم من رو راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۷ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد كپسول امنيك ده روز ميل كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي استعمال كنيد ده روز 

       

  • تصویر کاربر اکبر شنبه ۹ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض خسته نباشید
    چند وقت پیش یک سوال درمورد بیماریم پرسیدم شما بهم قرص وزیکر دادید . بهتر شدم وتعداد مراجعم به دستشویی کمتر شد اما خوب نشدم . وبعد ده روز همه چیز به روز اول برگشت تو این ده روز هر بار دستشویی می رفتم سوزش شدید داشتم وبعدتمام شدن قرص سوزش شدید شد وتکرر ادرار وتمام علائم مثل بیضه درد دل درد و نفخ شدید برگشت. بعضی وقت ها کمرم هم درد می گیره به شکلی که نمی تونم صاف وایستم و وقتی که شکمم کار می کنه بهتر می شم نمی دونم مشکل پروستات یا مشکل روده ولی در کل خروج منی تو خواب باعث می شه بهتر شم اما بعد چند ساعت دوباره حالم بد می شه. قرص های وزیکر فیناستراید بکلوفن سرتالین و فلوکسیتین رو امتحان کردم اما خوب نشدم . دکتری که می رفتم می گفت نباید بذاری منی تجمع پیدا کنه و در کنار قرص ها کمک کننده هست اما من نمی تونم کاری که گفت رو انجام بدم.
    ولی درد امانم رو بریده
    علائمم:
    تکرر ادرار
    سوزش مجرا
    درد زیر شکم
    نفخ شدید
    Psa :0.9
    بعضا کمرم تا چند روز می گیره.
    خواهش می کنم راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۹ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      با سلام  هر ١٢ ساعت يك عدد قرص سيپروفلوكساتين ٢٥٠ ميلي گرم دو هفته ميل كنيد و هر ١٢ ساعت يك عدد قرص بكلوفن ميل كنيد دو هفته و روزي دو بار هر بار ١٥  دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي استعمال كنيد

  • تصویر کاربر امین چهارشنبه ۲۷ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 527 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب ، ببخشید من ۳۹ ساله و مجردم و الان ۸ ماه هست که دچار التهاب مزمن پروستات یا همان سندرم دردهای لگنی مزمن هستم ، ابتدا با تشخیص اشتباه در صورتی که هیچ علائمی نداشتم و فقط دوتا شن ۲ میلی داشتم به اورولوژیست مراجعه کردم که بعد از مصرف داروهای تامسولوسین ، سیپروفلوکساسین ، و پروستاباریج متاسفانه کم کم علائم تکرر و سوزش و درد لگن بنده هم شروع شد ، در این مدت انواع آنتی بیوتیک ها رو مصرف کردم از جمله آمیکاسین و ایمی پنم وریدی که نه تنها خوب نشدم بلکه درد لگن و تکرر ادرارم بیشتر هم شد ، که با عوض کردن پزشک و مشورت با چندتا از بهترینهای همکاران شما در شیراز به من گفتن که مشکل من اصلا عفونی نبوده و همون پروستاتیت مزمن هست ، که ممکن هست عصبی باشه و شبی یک عدد گاباپنین ۱۰۰ و یک چهارم ترازودن ۵۰ برای بهبود خوابم میخورم ، دکتر جان ببخشید یعنی هیچ درمانی برای این نوع التهاب وجود نداره ، واقعا دارم خیلی عذاب میکشم ، آخرین بار که پیش یه پزشک رفتم و مشکلم رو مطرح کردم داروهای که به پیوست ارسال کردم رو برام نوشتن که مصرف کنم ، میخواستم در این زمینه راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر امین یکشنبه ۳ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      دکتر ببخشید من فراموش کردم که خدمتتون عرض کنم به شدت به سرما حساس شدم در این مدت به طوری که اگه محیط سرد باشه تکرر و درد و سوزش در لگنم بیشتر میشه و چون بیماری اکتیوز پوستی دارم و نشستن در آب گرم برام خوب نیست از نشتن روی کیسه آبگرم استفاده میکنم که بهتر میشم با این کار
    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      با سلام دارو ها را قطع كنيد روزي يك عدد كپسول امنيك يك ماه ميل كنيد و روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ده روز ميل كنيد و قرص بكلوفن هر ١٢ ساعت يك عدد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ استعمال كنيد ده روز

    3. تصویر کاربر امین یکشنبه ۱۰ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      ضمن تشکر از پاسخ گویی شما ، منظور شما از اینکه داروها رو قطع کنم کدام داروها هست آقای دکتر ، داروهایی که به پیوست خدمتتان ارسال کردم یا گاباپنتین و ترازودون که عرض کردم رو میفرمایید ، الان اون نسخه دارویی که به پیوست ارسال کردم طبق آخرین سونوگرافی هست که مشخص شده هم التهاب پروستاتت دارم و هم شن کلیه و آیا همچنان باید دارو اوروسیترا ۱۰ را ادامه بدم یا اون هم دیگه لازم نیست بخورم آقای دکتر ؟؟
      بعد جسارتا خدمتتون عرض کردم که با توجه به مشکل پوستی که دارم نشستن در آب گرم برام مقدور نیست میشه از نشستن بر روی کیسه آب گرم استفاده کنم ممنونم از راهنمایی ارزنده شما
    4. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۷ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      با سلام در أب گرم بايد نشسته شود هر دارويي كه مصرف مي كنيد قطع كنيد

    5. تصویر کاربر امین چهارشنبه ۲۷ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      حتی اون داروی اوروسیترا ۱۰ میلی که برای شن کلیه ام هست و همکاراتون تجویز کردن برام هم باید ترک کنم آقای دکتر ؟؟
    6. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۷ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      با سلام اروسيترا را قطع نكنيد

    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر احمد سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 712 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر امیدوارم که حالتون خوب باشه . من سرباز هستم و یک روز در پادگان شیفت بودم بعد از استراحتم که از خواب بیدار شدم متوجه یک گوشت اضافه و کمی درد در همان ناحیه که بین مقعد و بیضه ها است شدم البته بیشتر نزدیک به مقعد همراه با فاصله .
    3 روزه که از تین اتفاق میگزره و در راه رفتن و نشستنم مشکل به وجود اومده درد و تورم ان گوشت اضافه نیز بیشتر شده لازم به ذکره که من قبل از اینکه این گوشت اضافه به وجود بیاد یک گوشت اضا فه در همان ناحیه نزدیکتر به مقعد داشتم که مشکلی برام به وجود نمی اورد و من اون را طبیعی میدونستم و حتی جزئی از بدن .
    که یادم نمیاد از چه وقتی این به وجود اومده بود و گوشت اضافه جدید میشه گفت
    باکمی فاصله به قبلی چسبیده و اینکه حس میکنم کمی بزرگ تر و سفت تر شده و در صورت فشار درد نیزدارد .
    در حال حاضر در راه رفتن و نشستن مشکل دارم و اینکه نمیدونم که ایا اینهاهمان هموروئید هستند یا نه خونریزی مقعدی هم ندارم با توجه به موقعیتشان و نشانه ها در ضمن من مشکل یبوست هم دارم و برای خروج مدفوع هم همشه باید تلاش زیادی بکنم . و جایی خوندم که این موضوع میتواند از عوامل ایجاد کننده هموروئید باشه و این که تغذیه مناسبی هم نداشتم به عنوان مثال اب و سبزیجات کم میخورم و تعداد وعده های غذایی کمی هم دارم شاید در طول روز حتی یک بار غذا بخورم به علت شرایط سربازی یکی دیگه از کار هایی که احتمال میدم باعث این مشکل شده باشد عمل استبرا بوده که محکم از نزدیکی مقعد تا زیر بیضه ها رو محکم با انگشت سه بار فشار میدام .
    به دکتر عمومی نیز مراجعه کردم و فقط علائم را گفتم و ایشان چند دارو دادند که یکی از ان ها مترو ماکس است و دیگری لاکتولوز و پماد رکتول . ببخشید اقای دکتر ولی مجبورم خجالت راهم کنار بگزارم و دوعکس برای شما بفرستم .
    اقای دکتر من بشدت نگرانم اگر ممکنه راهنماییم کنید .
    باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۵ تیر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام بايد ليزر كنيد

  • تصویر کاربر امیر پنجشنبه ۱۰ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 170 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر بنده ۳۱ساله هستم و چند ماهی میشه که درد زیر شکم بیشتر سمت چپ و سوزش در ناحیه تناسلی و حتی گاهی اوقات درد در ناحیه لگن چپم دارم قبلا بیضه چپم هم سوزش و درد داشت ولی الان تقریبا درد ندارم فقط گاهی اوقات خارش در ناحیه بیضه ها دارم ولی درد ناحیه پروستاتم چون من ورزش هم میکنم در هنگام دویدن کمی درد دارم و وقتی گرم دویدن میشم دیگه از بین میره ممنون میشم کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۱۰ تیر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ديكلوفناك١٠٠ ميلي ده روز استعمال كنيد

  • تصویر کاربر محمدرضا دوشنبه ۳۱ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقتتون بخیر
    دکتر من جوانی هستم 22 ساله که خودارضایی می کنم، سوالم اینکه دارویی هست که باهاش خودارضایی و میل جنسیم رو کم کنم به شرطی که عوارض نداشته باشه، عوارضی مثل افسردگی یا عقیم شدن یا... تو این دارو نباشه.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۳۱ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      با سلام دارويي وجود ندارد

  • تصویر کاربر مرتضی پنجشنبه ۲۰ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 187 مشاهده پرسش
    سلام .من ۳۵ سال سن دارم و ۷ ساله که ازدواج کردم در زمان مجردی استمنا داشتم بعضی موقع ها هر روز و در زمان متاهلی خیلی کم اقای دکتر من مدت یک هفته است فشار ادرارم کم شده و پس از خروج از دستشویی حدود یک ربع بعد احساس ادرار مجدد دارم و وقتی میرم میزان و فشارش کم هست نظر شما چیست ؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲۰ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      التهاب پروستات است روزي يك عدد كپسول امنيك ميل كنيد يك ماه

  • تصویر کاربر محسن دوشنبه ۱۰ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    سلام من یه مرد ۳۷ساله هستم وصبها کلیه به شدت درد میگیره وبا ادرار کردن خوب میشه ۳ماهی هست منو درگیر خودش کرده مشکل من چیه دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۰ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      با سلام سونوگرافي از كليه ها انجام شود

  • تصویر کاربر محمد شنبه ۸ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر وقتتون بخیر
    بنده از حدود ۴ سال پیش مشکل تکرر ادرار و دفع چندین بار ادرار پیدا کردم و ۲بار دارو مصرف کردم ولی باز به مرور زمان به علت تحریک بیش از حد و خود ارضایی با علائم سخت تر برگشت الان کلا اون کار رو دیگه به هیچ وجه انجام نمیدم ولی علائمش مونده و قرصایی که قبلا مصرف کردم پروترال ۰/۴ و ترازوسین ۲ بوده
    ولی الان دوباره اومدم مصرف کنم بدنم پس میزنه این ۲ قرص رو تپش قلب و گر گرفتی و گرفتی قفسه سینه و فشار خون پیدا میکنم --فکر میکنم به علت مصرف زیاد-
    میخواستم ببینم داروی دیگه غیر از این دو قرص هست که مصرف کنم و این عوارضو پیدا نکنم؟
    عکس سونوگرافی قدیمی رو براتون گذاشتم الان هم تقریبا همون حالت رو دوباره پیدا کردم ۲۵ سالمم هست
    با تشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۸ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      http:/روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ميل كنيد يك ماه

  • تصویر کاربر مسعود یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 254 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من ۲۰ سال دارم و بیضه سمت راستم پایین تر هست وچند روزی هست که یه روز در میان احساس درد دارم در ناحیه مثانه وبیضه وقتی هم که هوا سرد میشه ومن بیرون هستم این احساسو دارم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      • پايين بودن بيضه طبيعي است روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي استعمال كنيد ده روز
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر