آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارند؟

آقایان در هر سنی در معرض التهاب پروستات هستند و به نظر می رسد جوانان به علت تنهایی و ازدواج نکردن و عدم تخلیه پروستات از طریق عمل جنسی بیشتر به این پدیده گرفتار می شوند. آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارد?

التهاب پروستات یا پروستاتیت چیست ؟

التهاب پروستات یا پروستاتیت ( Prostatitis ) بیماری نیست، بلکه علامت می باشد و بنابراین هیچگونه خطری چنانچه در مرحله حاد تشخیص داده شود و درمان شود ندارد. در صورت عدم تشخیص و مزمن شدن بیماری، بیمار دچار مسائل روانی و پرسیدن، اضطراب و نگرانی می شود، چون درمان طولانی مدت می شود و بیمار نیز با پزشک همکاری نمی کند و بهبودی دشوار می گردد.

گذشته از این مراجعه بیمار و پرداخت هزینه ویزیت از مسائل مهم دیگر بیمار می باشد. بیشتر التهاب پروستات در جوانان شکل می گیرد که نیاز به نگرانی و ترس از آن نیست. برای درمان بیماری التهاب پروستات یا پروستاتیت باید متخصص کلیه و مجاری ادرای تناسلی یا متخصص ارولوژی (ارولوژیست) مراجعه کنید.

التهاب پروستات و خودارضایی

بسیاری از جوانان برای ارضاء غریزه طبیعی خود ارضایی می کنند، چنانچه به هنگام استمنا مانع از خروج ترشحات شوند، ممکن است دچار التهاب پروستات شوند.

بسیاری از جوانان به دلیل ناشناخته ای چنین کاری را انجام می دهند. شاید بتوان یکی از عوارض خود ارضایی را  التهاب پروستات نامید. البته این مورد تائید نشده است ولی از آنجا که این عمل می تواند تاثیرات زیادی بر روان جوان ایجاد کند می تواند زندگی جوان را با اختلال روبرو کند.

خودارضايي و سرطان پروستات

یک مطالعه نشان می دهد که خودارضایی مکرر در مردان جوان با خطر ابتلا به سرطان زودرس پروستات مرتبط است. مقادیر زیاد هورمونهای جنسی مردانه یا آندروژن ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات در انسان را افزایش دهد.

با اطلاع رسانی جوانان را باید تشویق کنیم کم کم خودارضائی را ترک کنند زیرا زمانی که این عمل را انجام می دهند دچار مشکلات روحی روانی بسیاری و دچار التهاب پروستات می شود، ترشحات منی آنها هم رنگ خود را تغییر می دهد و گاهی ترشحات منی آبکی و به رنگ زرد تغییر می کند که آنها را مضطرب و نگران می کند.

ویزیت این جوانان توسط یک روانپزشک، حلال مشکلات آنها خواهد بود چون جوانانی که خودارضایی می کنند و سپس ازدواج می کنند، با همسر خود در عمل زناشوئی دچار مشکل می شوند، این جوانان هنوز ارضاء شدن خود را در خودارضائی می دانند و با روش جدید و ازدواج خود را تطبیق نداده اند، که نیاز به روانپزشک خواهند داشت.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران (متخصص ارولوژی)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر سعيد پنجشنبه ۷ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 290 مشاهده پرسش
    درد از معقد به سمت آلت تناسلی و سوزش ادار بعد از عمل فیشر و لگن این درد قبل از عمل فیشر و لگن بوده است و بعد از اعمال جراحی درد ادامه دارد که مقطی است درد بیضه و زیر شکم ندارم ،درد کمر از قطع بعضی از اعصاب دارم ، درد ران کمی دارم...دکتر ارتوپد من در امریکا گفته مشکل اعصاب شدید دارم که قرار است به دکتر مغز و اعصاب ارجاع داده شوم ... در صورت خوردن قرص اعصاب خیلی از دردهام رفع میشود . دکتر جواهری در اهواز به من گفت دردهایم مشکل عصبی دارند
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۷ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      بله درست است
  • تصویر کاربر آزاده پنجشنبه ۳۰ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 326 مشاهده پرسش
    با سلام.
    یکی از بستگان من به مدت یک هفته بستری بود در بیمارستان و سوند براش گذاشتند..دو روز بعد از ترخیص احساس سوزش ادرار پیدا کرد.پزشک اورولوژی بعد از انجام سیستوسکوپی تشخیص دادن که پروستات دچار التهاب شدید شده.. و درمان آنتی بیوتیک خوراکی و وریدی رو شروع کردن و روزی دوبار مورفین برای تحمل درد..سوند نلاتون هم گذاشتن برای یکماه.میخواستم ببینم این روش درمانی جواب میده و شانس موفقیت چقدر هست؟یا تنها راه دراوردن پروستات هست؟
    اگر کار به جراحی بکشه پروستات باید کامل در بیارن یا بخشی از پروستات؟
    عوارض ناتوانی جنسی و تکرر ادرار رو چقدر امکان هست بوجود بیاد ؟
    با تشکر 🙏🌺 فقط در صورت نیاز به جراحی میخواستم ببینم پروستات کامل برداشته میشه یا بخشی از اون؟و اینکه عوارضش چقد ممکنه بوجود بیاد؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۳۰ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      بايد عمل شوند واگر خوب عمل صورت گيرد عارضه اي ندارد
  • تصویر کاربر میسم دوشنبه ۶ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 296 مشاهده پرسش
    باسلام وخسته نباشیدبنده 65سال سن دارم مشکل بزرگی پرستات دارم ولی دکتر تهرانچی تو ارومیه بهم قرص داده گفته فعلا عمل نمیکنم سایر پرستات 80هست این 5روزیه شدید نمیتونم ادار کنم درد شدید دارم بنظر شما بنده عفونت دارم با پرستاتم داره مشکل سازه میشه حتی دشویی بزرگم هم درد میکنه بزور میرم باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۶ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      مشكل شما پروستات بزرگ مي باشد اگر مايل بوديد مراجعه كنيد با عمل بسته پروستات خارج مي شود
  • تصویر کاربر مسعود جمعه ۲۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 301 مشاهده پرسش
    درمان پرستاتیت
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      عمل جنسي ، در آب گرم نشتن وسيپروفلوكساسين هر ١٢ ساعت يك عدد
  • تصویر کاربر امید جمعه ۲۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 350 مشاهده پرسش
    دکتر من اون ویزیکر 5 میلی کتفی که فرمودید استفاده کردم ولی از روز سوم به حالت اول برگشت علت چیست و چیکار باید کنم؟ تکرر ادارم خوب نشده بی اختیاری و سوزش ادرارم خوب نشده چیکار باید کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      مراجعه كنيد بايد سيستوسكوپي شويد
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 679 مشاهده پرسش
    با سلام، جناب دکتر من 30 ساله هستم و مدت 2 سال و نیم هست که دچار مشکل پروستاتیت یا عفونت مزمن پروستات شده ام، و به تجویز یکی از همکاران خودتون یک سال و نیم قرص کوتریموکسازول مصرف کردم، بعد از این مدت کوتریموکسازول جواب نداد و در حین مصرف قرص علایم بی حالی آنفولانزا مانند شروع شد و قرص را تعویض کرده و 20 عدد قرص فکتیو مصرف کردم و بعد به علت گرانی قرص به مدت 1 ماه قرص سیپروفلوکسازین که آن هم بعد این مدت جواب نداد و دچار عفونت حاد شدم با علامت تب و لرز و خون در مایع منی ... شدم که با تزریق 10 عدد آمپول آمیکاسین 500 بهتر شدم و هم زمان روزی یک عدد هم سفیکسیم 400 مصرف می کردم. الان سفیکسیم هم جواب نمیدهد و دولاره علایم شروع شده. واقعا دارم عذاب میکشم. ممنون میشم اگه راهنمایی کنین چیکار کنم.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      به مطب مراجعه كنيد
  • تصویر کاربر فرید جمعه ۱۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 579 مشاهده پرسش
    بنده 31سال دارم از یکسال و نیم قبل به مرور یک سری علائم ادراری و مشکلات مربوط به نعوظ و عدم لذت جنسی در من بوجود اومد::علائم شامل این موارد هست:1-فوریت برای دفع ادرار و گاهی تکرر ادرار2-داشتن سوزش و درد قبل از تخلیه ادرار3-گاهی اوقات درد و ناراحتی حین تخلیه ادرار4-قطع و وصل شدن جریان ادرار در انتها و گاهی دوشاخه شدن و قطره ای شدن ادرار در انتهای تخلیه5-احساس سوزش و درد در پایان تخلیه ادرار6-چکه کردن ادرار بعد از انجام تخلیه کامل ادرار7-منقبض شدن عضلات شکم و زیر شکم و گاهی سوزش و درد دور ناف8-حساس شدن ماهیچه زیر شکم قبل از تخلیه ادرار9-عدم ایجاد یک نعوظ پایدار و لذت بخش 10-درد در الت هنگام ایجاد نعوظ و فروکش کردن نعوظ بدلیل درد و سوزش داخل الت 11- زود انزالی 12- درد و سوزش در الت بعد از انزال تا چند ساعت 13- هنگام اجابت مزاج عضله مقعد تمایل به جم شدن داره و به همین دلیل گاهی دچار مشکل و ناراحتی میشوم 14- عدم نعوظ صبجگاهی 15- درد و ناراحتی و سوزش الت در هنگام استراحت 16- خستگی عمومی بدن مخصوصا احساس درد و بیحسی در پاهایم و احساس خشم و عصبانیت و افسردگی...طی 2مرجله به پزشک ارولوژیست مراجعه کردم در مرحله اول داروهای مگافن (به مدت 10روز)، باکلوفن 10(به مدت 30روز)، تولترین 2(به مدت 30روز)، اوفلووکساسین 300(به مدت 20روز) و پروتال 0.4 (به مدت 30روز) را تجویز کرد و داروها را به صورت کامل و سروقت مصرف کردم اما نتیجه راضی کننده ای نگرفتم در مرحله دوم که به همان پزشک مراجعه کردم داروهای تاوانکس 500 (به مدت 15روز)، آمپول سفتریاکسون اگرم (4عدد هر 12ساعت یک عدد از طریق تزریق عضلانی) و قرص باکلوفن 25 (هر 12 ساعت 1عدد به مدت 30 روز) و قرص یوریناسین 5(به مدت 30 روز) برایم تجویز کرد و الان این داروها رو به مدت 15روز که دارم مصرف میکنم کماکان علائم اشاره شده در بالا رو دارم و نسبت به قبل از مصرف داروها تفاوت انچنانی ایجاد نشده است!!...آقای دکتر لطفا منو راهنمایی کنید...چون این قضیه روی روح و روان بنده خیلی تاثیر منفی گذاشته و با اینکه کاملا پیگیر مشکلم بودم اما نتیجه ای نگرفتم...اگه میشه بفرمائید من چیکار باید بکنم؟...و مشکل بنده چی هست...متشکر از توچهتون. ضمنا بنده تهران نیستم و توو یکی از شهرهای دور افتاده هستم و دسترسی به مطب جنابعالی ندارم.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      مشكل شما پروستاتيت مزمن احتقاني است ودرمان درست انجام شده ولي سيستوسكپي هم بايد انجام شود
  • تصویر کاربر amer شنبه ۲۲ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 295 مشاهده پرسش
    باسلام وعرض ادب.کارمن فروشندگی هست و بیشتر اوقات سر پا هستم ولی بعضی از اوقات اگه زیاد سر پا ایستاده باشم احساس یه درد خفیفی در قسمت مخرج دارم ایا میتونه از پروستات باشه یا استرس میتونه دخیل باشه تو این امر چون مشکل کاری دارم و همیشه فکرم مشغوله.کلیه سنگ ساز دارم و دو سالی میشه که همه چیز خوب تا اینکه یه شش ماهی میشه که دوباره یه سنگ سه میل تو کلیه راست پیدا شده ازمایش دادم یوریک اسید 7.10و بی یو ان 17.30 و کراتنین 1.07ضمنان باشگاه بدن سازی میرم و پودر وی با امینو اسید استفاده میکنم.ایا مشکلی دارم یا میتونه از این مواد باشه که استفاده میکنم.مرسی از لطفتون.ارزوی سلامتی و موفقیت شما دکتر عزیز
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۲ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      درد مقعد ارتباطي به پروستات ندارد وبراي سنگ كليه از مصرف زياد گوشت خدداري كنيد و روزي سه ليتر مايعات بنوشيد
  • تصویر کاربر هوتن پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    باسلام به پزشک عزیز در ادامه سوال قبل آیا درمان برای پروستاتیت التهابی وجود دارد ؟ شما چه راهی پیشنهاد میکنید برای درمان؟ باتشکر فراوان از دکتر عزیز
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      در آب گرم بنشينيد، روزي يك عدد شياف ايندومتاسين بگذاريد وعمل جنسي داشته باشيد
  • تصویر کاربر غلامحسین چهارشنبه ۲۲ شهریور ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    48 سال دارم. سیزده ماه پیش عمل رادیکلال پروستاکتومی انجام داده ام. مصرف ویاگرای 100 برای رابطه موثر بوده ولی کامل نیست. در این مرحله امکان استفاده از تزریق برای رابطه جنسی هست یا راه دیگری وجود دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۲ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      داروهاي تزريقي در آلت وجود دارد
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر