آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارند؟

آقایان در هر سنی در معرض التهاب پروستات هستند و به نظر می رسد جوانان به علت تنهایی و ازدواج نکردن و عدم تخلیه پروستات از طریق عمل جنسی بیشتر به این پدیده گرفتار می شوند. آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارد?

التهاب پروستات یا پروستاتیت چیست ؟

التهاب پروستات یا پروستاتیت ( Prostatitis ) بیماری نیست، بلکه علامت می باشد و بنابراین هیچگونه خطری چنانچه در مرحله حاد تشخیص داده شود و درمان شود ندارد. در صورت عدم تشخیص و مزمن شدن بیماری، بیمار دچار مسائل روانی و پرسیدن، اضطراب و نگرانی می شود، چون درمان طولانی مدت می شود و بیمار نیز با پزشک همکاری نمی کند و بهبودی دشوار می گردد.

گذشته از این مراجعه بیمار و پرداخت هزینه ویزیت از مسائل مهم دیگر بیمار می باشد. بیشتر التهاب پروستات در جوانان شکل می گیرد که نیاز به نگرانی و ترس از آن نیست. برای درمان بیماری التهاب پروستات یا پروستاتیت باید متخصص کلیه و مجاری ادرای تناسلی یا متخصص ارولوژی (ارولوژیست) مراجعه کنید.

التهاب پروستات و خودارضایی

بسیاری از جوانان برای ارضاء غریزه طبیعی خود ارضایی می کنند، چنانچه به هنگام استمنا مانع از خروج ترشحات شوند، ممکن است دچار التهاب پروستات شوند.

بسیاری از جوانان به دلیل ناشناخته ای چنین کاری را انجام می دهند. شاید بتوان یکی از عوارض خود ارضایی را  التهاب پروستات نامید. البته این مورد تائید نشده است ولی از آنجا که این عمل می تواند تاثیرات زیادی بر روان جوان ایجاد کند می تواند زندگی جوان را با اختلال روبرو کند.

خودارضايي و سرطان پروستات

یک مطالعه نشان می دهد که خودارضایی مکرر در مردان جوان با خطر ابتلا به سرطان زودرس پروستات مرتبط است. مقادیر زیاد هورمونهای جنسی مردانه یا آندروژن ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات در انسان را افزایش دهد.

با اطلاع رسانی جوانان را باید تشویق کنیم کم کم خودارضائی را ترک کنند زیرا زمانی که این عمل را انجام می دهند دچار مشکلات روحی روانی بسیاری و دچار التهاب پروستات می شود، ترشحات منی آنها هم رنگ خود را تغییر می دهد و گاهی ترشحات منی آبکی و به رنگ زرد تغییر می کند که آنها را مضطرب و نگران می کند.

ویزیت این جوانان توسط یک روانپزشک، حلال مشکلات آنها خواهد بود چون جوانانی که خودارضایی می کنند و سپس ازدواج می کنند، با همسر خود در عمل زناشوئی دچار مشکل می شوند، این جوانان هنوز ارضاء شدن خود را در خودارضائی می دانند و با روش جدید و ازدواج خود را تطبیق نداده اند، که نیاز به روانپزشک خواهند داشت.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران (متخصص ارولوژی)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر عباسی چهارشنبه ۳ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    با سلام و خداقوت خدمت جناب دکتر
    بنده ۲۰ سالمه و یه مدته بیضه سمت چپم لمس درد ناک داره و کمی از سمت راست کوچک تر و بالاتره.
    خودارضایی م دارم
    دفع ادرار مشکلی چندانی ندارم
    و مکرر ادرارم اندکی.
    ممنونم از راهنماییتون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۳ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)

      سونوگرافي كنيد و به اورولوژيست مراجعه كنيد چون نياز به معاينه است 

  • تصویر کاربر رامتین دوشنبه ۱ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 264 مشاهده پرسش
    سلام. من بیست سالمه
    و حدود دو سال پیش برای درد مبهمی که تو بیضه هام داشتم و خونی که تو اسپرمم بود رفتم دکتر و ایشون گفتن چیزی نیست و به خاطر نشستن زیاده و استرس کنکور و این جور چیزا. به مرور زمان خوب میشه. یه چیزیم از پروستاتیت گفتن فکر کنم! سفازولین دادن و گفتن عفونت نداری ولی محض احتیاط باید بخوری. از اون موقع تا الان علائمش هیچوقت خوب نشد اما طوری هم نبود که از زندگی مختل کنه من رو! اما چند روزه دوباره اون درد مبهم زیاد شده. فشار ادرارم کم شده و نصفه نیمه تخلیه میشه. نعوظ درستی هم ندارم!
    ضمنا تقریبا هر روز خودارضایی میکنم!
    این علائم خطرناکه؟
    باید به دکتر مراجعه کنم؟
    احتمال سرطان یا توده هست؟
    و اینکه تاثیری روی باروری میذاره؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)

      خطرناك نيست ، احتمال سرطان نيست و روي باروري اثري ندارد ، روزي يك عدد كپسول تامسولوزين ميل كنيد 

  • تصویر کاربر مهدی دوشنبه ۱ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 284 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    من ۱۸ سالمه.دیشب موقع خواب ناگهانی احساس ادرار داشتم همراه با فشار در ناحیه مثانه و مقعد رفتم دسشویی و برگشتم بعد از یک ساعت بازم ادارم میومد با فشار، در صورتی ک میرفتم دسشویی ادرارم زیاد نبود الانم همش تکرر ادرار دارم و با کمی فشار در ناحیه مقعد
    آیا التهاب پروستات دارم؟
    درمانش چیه؟
    ممنون میشم جواب بدید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)

      خير التهاب نيست روزي يك عدد قرص vesicare ميل كنيد 

  • تصویر کاربر بهنام شنبه ۲۹ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 251 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشیداثای دکتر من چندسال است کخ التهاب پروستات دارم بعضا گاهی مواقع علایم شدیدمیشود.
    من وقتی تحریک میشوم گاهی اقات انزال نمیکنم که بعدش دراردار کردن خیلی سخت میشودبرام و ادرارم دوشاخه میشود
    وایا بعداز انزال ناقص و دیر ادرار کرن مثلادوساعت باعث تنگی یا مجاری ادرار به غیراز پروستات می شود؟
    اگرمیشودیک راهنمایی کنیدباتشکر.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۹ دی ۹۷( 5 سال پیش)

      مشكلات مربوط به پروستات است و بايد توسط اورولوژيست درمان شويد 

  • تصویر کاربر محسن سه شنبه ۲۵ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 397 مشاهده پرسش
    درود دکتر در آزمایش خون وادرار بنده همزمان گلبول سفید و باکتری وجود دارد و در ناحیه مثانه درد دارم و دفع ادرارم همراه با درد و سوزش هست و تکرر ادرار شدید دارم و شب ها موقع خواب دچار بی اختیاری ادرار میشوم و خودم را خیس میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۵ دی ۹۷( 5 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول تامسولوزين ميل كنيد

  • تصویر کاربر پارسا سه شنبه ۲۵ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 306 مشاهده پرسش
    من يك ماه هست خودارضايي رو ترك كردم اما يك چند روزي هست كه زياد ميرم دستشويي ميترسم برام اتفاقي افتاده باشه به مرور زمان خوب ميشه؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۵ دی ۹۷( 5 سال پیش)

      به مرور خوب مي شويد

  • تصویر کاربر پارسا شنبه ۲۲ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    سلام من چند مدتي بود خود ارضايي ميكردم ولي يك ماه هست ترك كردم ولي چند مدتي هست خيلي به دستشويي ميروم و ميترسم بايم اتفاقي افتاده باشد لطفا كمك كنيد ايا به مرور زمان خوب ميشود
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۲ دی ۹۷( 5 سال پیش)

      بمرور زمان خوب مي شود

  • تصویر کاربر محمدرضا شنبه ۲۲ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    با سلام پدررمن۸۱ سالشه تکرر ادارم داره ۹سال هست که کراتینش بالاس و دارو مصرف میکنه اینسری دکتر خودش نبود یه دکتر دیگه طی عمل جراحی دبل جی واسش قرار داد که از اون زمان ادرارش خون شده سوزش و درد ادرار داره حال عمومیشم روز به روز بدتر بدتر داره میشه طی ازمایش بدنشم عفوتت کرده که داره دارو مصرف میکنه اصلا ایا واسه کراتین بالا دبل جی قرار میدن واین دبل جی تاکی باید باشه فعلا که شده بلای جونش تمام ادارش خون شده بردمش پیش همون دکتر میگه چیز مهمی نیس با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۲ دی ۹۷( 5 سال پیش)

      بله درمانش دبل جي مي باشد

  • تصویر کاربر سیاوش شنبه ۲۲ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    با سلام بنده چند ماهه به دلیل ورم دست وپا مراجعه به متخصص قلب کردم ارجاع داد به نفرولوژیست پروتوئین در ادرار داشتم 4 بار ازمایش دادم فقط دفعه اول خون در ادرار داشتم .با تی اس اچ بالا نزد دکتر غدد رفتم هاشمیتو تشخیص داده شد.دوبار ازمایش دادم که در مجموع 6 بار ازمایش از اردیبهشت تا بحال .در این دوبار پروتوئین که به 900 رسیده بود اول 500 وبار اخر 300 شد ولی دو بار خون درادرار داشتم بار اول many وبار دوم 6ت8گلبول قرمز بقیه خوب بود کراتین از 1.29 دربار اول به 1.58 در بار 4رسید ولی بار 5 به 1.35 کاهش یافت .اوره طبیعی اسید اوریک بالا بود اومده پائین با قرص.تکرر ادرار دارم نه خیلی ولی ادرارم کامل تخلیه نمیشه بلند میشم از دستشوئی دوباره باید بشینم اورولوژی رفتم بیمارستان ضیائیان فقط کشت ادرار داد جوابش رو بردم گفت سالمه ولی اگه خون ادامه پیدا کرد باید توی مثانه رو چک کنیم نه معاینه کرد نه چیزی گفت دو بار هر بار سی ثانیه منو ویزیت کرد ولی دکتر نفرولوژیست بهم قرص تامسوور داده در سونو گرافیم مثانه وپروستات طبیعی بودن کلیه راست نرمال کلیه چپ در پل تحتانی تصاویراکوژن همراه سایه خلفیfaintمشاهده میشود در این رابطه طرح کلسیفیکاسیونهای عروقی سنگهای کوچکتر از 3میل نیز قابل طرح است قشر وسیستم پیلوکالیسیل نرمال باقیمانده ادراری دیده نشد البته این سونو 20 تیر گرفتم.نظر حضرتعالی رو میخوام واگر احتیاج باشه دلم میخواد خدمت برسم در مطبتون.ممنون ببخشید طولانی شد.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۲ دی ۹۷( 5 سال پیش)

      شما بايد به نفرولوژيست مراجعه كنيد

  • تصویر کاربر رضا شنبه ۲۲ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 270 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید. من پسر15ساله ای هستم و سه یا چهار سال است که به عمل خود ارضایی بدون اطلاع از عوارض آن ، آن عمل را انجام می دادم و درحال ترک آنم . می خواستم عوارض آن را بدانم و بدانم که آیا با سرطان پروستاد و واریکوسل ارتباط دارد و آیا عوارض آن پس از ترک از بین می رود؟
    خواهش میکنم جواب را به جیمیلم ارسال کنید . من از خجالت نمی توانم به دکتر یا روانشناس بروم. با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۲ دی ۹۷( 5 سال پیش)

      به سرطان ووايكوسل ارتباطي ندارد و عوارض بعد از تر از بين ميرود

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر