آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارند؟

آقایان در هر سنی در معرض التهاب پروستات هستند و به نظر می رسد جوانان به علت تنهایی و ازدواج نکردن و عدم تخلیه پروستات از طریق عمل جنسی بیشتر به این پدیده گرفتار می شوند. آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارد?

التهاب پروستات یا پروستاتیت چیست ؟

التهاب پروستات یا پروستاتیت ( Prostatitis ) بیماری نیست، بلکه علامت می باشد و بنابراین هیچگونه خطری چنانچه در مرحله حاد تشخیص داده شود و درمان شود ندارد. در صورت عدم تشخیص و مزمن شدن بیماری، بیمار دچار مسائل روانی و پرسیدن، اضطراب و نگرانی می شود، چون درمان طولانی مدت می شود و بیمار نیز با پزشک همکاری نمی کند و بهبودی دشوار می گردد.

گذشته از این مراجعه بیمار و پرداخت هزینه ویزیت از مسائل مهم دیگر بیمار می باشد. بیشتر التهاب پروستات در جوانان شکل می گیرد که نیاز به نگرانی و ترس از آن نیست. برای درمان بیماری التهاب پروستات یا پروستاتیت باید متخصص کلیه و مجاری ادرای تناسلی یا متخصص ارولوژی (ارولوژیست) مراجعه کنید.

التهاب پروستات و خودارضایی

بسیاری از جوانان برای ارضاء غریزه طبیعی خود ارضایی می کنند، چنانچه به هنگام استمنا مانع از خروج ترشحات شوند، ممکن است دچار التهاب پروستات شوند.

بسیاری از جوانان به دلیل ناشناخته ای چنین کاری را انجام می دهند. شاید بتوان یکی از عوارض خود ارضایی را  التهاب پروستات نامید. البته این مورد تائید نشده است ولی از آنجا که این عمل می تواند تاثیرات زیادی بر روان جوان ایجاد کند می تواند زندگی جوان را با اختلال روبرو کند.

خودارضايي و سرطان پروستات

یک مطالعه نشان می دهد که خودارضایی مکرر در مردان جوان با خطر ابتلا به سرطان زودرس پروستات مرتبط است. مقادیر زیاد هورمونهای جنسی مردانه یا آندروژن ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات در انسان را افزایش دهد.

با اطلاع رسانی جوانان را باید تشویق کنیم کم کم خودارضائی را ترک کنند زیرا زمانی که این عمل را انجام می دهند دچار مشکلات روحی روانی بسیاری و دچار التهاب پروستات می شود، ترشحات منی آنها هم رنگ خود را تغییر می دهد و گاهی ترشحات منی آبکی و به رنگ زرد تغییر می کند که آنها را مضطرب و نگران می کند.

ویزیت این جوانان توسط یک روانپزشک، حلال مشکلات آنها خواهد بود چون جوانانی که خودارضایی می کنند و سپس ازدواج می کنند، با همسر خود در عمل زناشوئی دچار مشکل می شوند، این جوانان هنوز ارضاء شدن خود را در خودارضائی می دانند و با روش جدید و ازدواج خود را تطبیق نداده اند، که نیاز به روانپزشک خواهند داشت.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران (متخصص ارولوژی)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر یوسف جمعه ۱۰ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 428 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر بنده سونوگرافی از پروستاتم انجام دادم که حجم ان 36 سی سی بود. الان نگران هستم که سرطان پروستات داشته باشم. پزشک برام قرص پروستاتن و یک انتیبیتویک تجویز کردند. تقریبا دردهایی مثل تیرکشیدن مثانه و الت تناسلی ام از بین رفته است ولی امروز بعد این که جنوب شدم کمی در حد ده ثانیه ادرارم با تاخیر شروع شد. تا حالا نه خونی در ادرارم مشاهده کرده ام و نه هنگام ادرار یا انزال درد داشته ام. ولی کمی درد خفیف در اتتهای کمرم حس میکنم که بعد از پیاده روی طولانی سراغم می اید در ضمن بنده واریکوسل گرید سه هم دارم. امروز تقریبا شش روز از که دارو مصرف میکنم.
    1. تصویر کاربر یوسف دوشنبه ۲۹ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      ضمنا 28 سال سن دارم. تصویر نتیجه سونوگرافی رو براتون اپلود کردم.علاوه بر مراجعه به پزشک ارولوزیست که برام اون داروها رو تجویز کرد. به صورت مجزا به یک متخصص داخلی هم مراجعه کردم که برام تست psaتجویز کرده ولی هنوز جوابشو نگرفتم. خیلی نگرانم که سرطان پروستات داشته باشم با توجه به حجم پروستاتم و اینکه امروز کمی فشار ادارام نسبت به قبل کمه و کمی هم دیر شروع میشه. بیشتر از این میترسم بقیه علائم سرطان پروستات یکی یکی ظاهر بشن.
    2. تصویر کاربر یوسف دوشنبه ۲۹ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      تصویر سونوگرافی
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۳ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)

      فكر سرطان را هرگز نكنيد و روزي يك عدد كپسول امنيك ميل كنيد

    4. تصویر کاربر یوسف جمعه ۳ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)
      ممنون اقاي دكتر.
    5. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۰ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)

      خواهش مي كنم

    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر فرشاد جمعه ۳ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 265 مشاهده پرسش
    سلام خدمت جناب دکتر
    من ۳۲ سال سن دارم . مدتی هست شبها بین ساعت ۵ الی ۶ برای ادرار بیدار میشم.واین موضوع باعث شده به خوابم لطمه بخوره..قبلا هرگز چنین موضوعی نداشتم. ضمنا حس میکنم کمی هم فشار ادرارم کم شده..کمی هم توان جنسی و توان التم پایین آمده..ممکنه مجموع این موارد به هم ارتباط داشته باشه و مشکلی برام به وجود آمده باشه؟قبلا وقتی عضله دتروسر رو جمع میکردم سر التم پف میکرد ولی مدتی هست کلا ضعیف عمل میکنه..ممنونم از سایت خوبتون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۳ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)

      ربطي ندارد روزي يك عدد كپسول تامسولوزين ميل كنيد

  • تصویر کاربر ابوالفضل.س جمعه ۲۶ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 875 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر.
    بنده ۳۱ سالمه .چندین سال خودارضایی میکردم گاهی وقتها روزی دوبار گاهی وقتها شاید هر چند روز یک بار.اخیرا بعد از هر بار خود ارضایی درد و سوزش خفیفی در کنار ابتدای الت تناسلیم ،و نمیدونم خود پروستاته یا کنار پروستاته چون وقتی من اون قسمت رو لمس میکنم چیزی شبیه رگی که ورم کرده حس میکنم.سمت راست الت تناسلیم و در کنارش هست.من دقیقا نمیدونم پروستاته یا رگیه اما نیدونم در حین انزال موقع خود ارضایی فشار زیادی بهش میاد و الان دردش طوری شده که وقتی بهش فکر میکنم منو بی حال میکنه یا حس میکنم که قراره حالم رو به وخامت بره(شاید دارم به خودم تلقین میکنم نمیدونم)اما چیزی که هست میدونم بعد از خودارضایی دردی رو کنار الت تناسلیم حس میکنم.و در کنار یا خود پروستاتم.این هم بگم وقتی لمسش میکنم و بهش فشار بیارم یه جورایی تیر میکشه.
    مشکل چیه؟و چه کار باید بکنم؟خودمم نگرانم.قصد دارم خودارضایی رو ترک کنم اما میترسم که اسیب بدی بهم وارد شده باشه
    لطفا بهم بگید که مشکل چیه و درمانش چیه
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۶ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)

      بايد معاينه شويد

  • تصویر کاربر پارسا جمعه ۲۶ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 285 مشاهده پرسش
    من قبلا خود ارضايي ميكردم الان خيلي خيلي ديتشويي ميكنم بايد چكار كنم ٣ماه هست ديگه خودارضايي نميكنم لطفا كمكم كنيد
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۶ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)

      جواب دادم

  • تصویر کاربر Ali پنجشنبه ۱۸ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 394 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب خدمت شما. من۳۲ سالم هست. مجرد هستم. با عرض معذرت متاسفانه قبلا دچار خود ارضایی شده بودم روزی ۲ یا ۳ بار. حدود ۷ ماه پیش ۳بار تو ادرارم لخته کوچک خون دیدم. خودارضايي رو کم کردم دیگه خون ندیدم. ولی رفتم دکتر سونو گرافی از بالا انجام دادم. متوجه شدم پروستاتم 18cc شده. ومثانه کامل تخلیه نمیشه. همین امر سبب شده تا شب یک بار برای ادرار از خواب بیدار بشم. فشار ادرارم هم در طول روزگاهی کمتری شه. با پیشنهاد خودم تست psa دادم که در زیر ارسال کردم. دکتر به من قرص افلوکساسین ۲۰۰ داد و ناپروکسن که به مدت ۶ هفته هر ۱۲ ساعت یکی. ولی بهم گفت که تنها راه درمانش ازدواج هست. ولی آنقدر استرس دارم که شبها خوابم نمی بره. از عمل جراحی پروستات. سرطان پروستات. خیلی میترسم. راهنمایم کنید چه کار کنم. ممنون.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۱۸ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)

      هرگز سرطان پروستات در سن شما ديده نمي شود 

  • تصویر کاربر Daee پنجشنبه ۱۸ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    آقای دکتر من با خوندن متن بالا و پرسش دوستان فهمیدم برای درمان التهاب پروستات باید خودارضايي رو ترک کنم همین کار رو هم کردم چند هفته ای میشه اما باز هم احساس میکنم مثانه م خوب خالی نمیشه الان احساس سوزش مثانه دارم حدود یک ماه پیش هم که هنوز ترک نکرده بودم دکتر برام سونوگرافی نوشت رفتم گفتن مثانه ات کاملا تخلیه میشه اما نمیتونی خوب ادرار تو نگه داری
    واقعا گیج شدم
    من الآن به دکتر مراجعه کنم یا فعلا کاری نکنم؟
    با سپاس.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۱۸ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول أمنيك ميل كنيد

  • تصویر کاربر فرزادشهرانی پنجشنبه ۱۸ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    باسلام واحترام وعرض خسته نباشید
    به پیوست جوابهای نمونه برداری از پروستات مربوط به بیمار67 ساله که در بیمارستان شهرکرد- کلینیک برادران اصفهان انجام شده وهمچنین آخرین ام آر آی گرفته شده از ایشان حضورتان ارسال می گردد .با توجه به اینکه اعلام کرده اند ظن ضعیف مبنی بروجود احتمالی توده وجود دارد خواهشمند است ارائه طریق فرمایید -
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۱۸ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)

      جواب پزشك درست است

  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۱ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 883 مشاهده پرسش
    سلام
    من حدود یک ماه پیش با سوزش سر الت به اورولوژیست مراجعه کردم، دکتر گفت که احتمالا سوزاکه و داکسی برای 15 روز تجویز کرد من هیچ گونه ترشحی نداشتم..
    بعد گذشت یک هفته احساس تب داشتم و شبها تکرر ادرار داشتم به یه پزشک دیگه مراجعه کردم 2تا سفتریا یک گرمی داد و یک دوره ازیترومایسین...
    بعد از گذشت یک هفته احساس کردم گره های لنفاوی ناحیه کشاله ران و زیر شکم درد ناک شدن و کمر درد میشدم و درد می‌ریخت تو کشاله رانم....
    به پزشک اورژانس مراجعه کردم دکتر گفت احتمالا پروستاتیته و سیپرو را شروع کن وسو نو و ازمایش نوشت...
    تو سو نو مشخص شد پروستات با حجم 30 و اکو پارانشیم غیر یکنواخت...
    بعد از استفاده 15 روز سیپرو احساس کردم گره های لنفاوی ام درگیرن و و خیلی کم حالت تب داشتم ...
    مجدد به پزشک اورولوژیست مراجعه کردم که دکتر گفت برای مزمن نشدن پروستاتیت 6 تا امپول آمیکاسین 500 تجویز کرد و گفت تا 10 روز بعدش سریپروفلوکساسین رو را مصرف کن...
    الان. 5 روز از آمیکاسین گذشته و سیپرو میخورم ، هنوز گاهی کشاله ران هام درد میکنه و احساس میکنم گره های لنفاوی ام درگیرن ... البته به شدت قبل نیست...
    به نظر شما چکار کنم زو تر خوب بشم...
    داری پروستاتان هم به پیشنهاد یکی دوستان مصرف کردم اما دستهایم و پا هام حالت سوزن سوزن و خارش میشد خصوصا پشت دستهام....
    نظر شما چیست
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۱۱ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)

      به متخصص عفوني مراجعه كنيد

  • تصویر کاربر یه پنجشنبه ۱۱ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 277 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت جناب دکتر
    من 33 سالمه مجرد هستم ولی رابطه جنسی شرعی دارم در هفته یکبار
    چند سالی خود ارضایی داشتم ولی الان ترک کردم مشکل تیرویید داشتم که کلا تیرویدم رو تخلیه کردم و الان 4 سالی هست قرص لیوتیروکسین میخورم وزنم هم 115 کیلو تازگیا متوجه شدم که به کبد چرب گرید 2 مبتلا شدم و دارو مصرف میکنم. الان مشکلی اصلی من زود انزالی و نعوظم که یکی دو سالی هست میشه گفت نسبتا ضعیف شده یعنی زود به حالت نعوظ میرسم ولی مثل یکسال یا دو سال پیش آلتم خیلی سفت و محکم نمیشه و حتی متوجه جمع شدن و حنی کوچک شدنش هم شدم.
    الان میخواستم از شما کمک بگیرم اول بابت تاخیر در ارضا شدنم چه دارویی می تونم مصرف کنم که باعث بشه مشکلم حل بشه با توجه به مشکل کبد چرب گرید 2 و دوم دارویی هست برای محکم کردم و سفت نگه داشتن آلت تناسلی
    این رو هم عرض کنم خدمتتون بعد اینکه ارضا میشم خیلی فوری در عرض چند ثانیه آلتم بسیار جمع و حالت خوابیده میگیره ولی از نظر منی یا میل جنسی مشکلی ندارم الان مشکل اصلیم اول خیلی زود ارضا شدن و دوم ضعیف شدن آلتم
    با تشکر از وقتی که میزارید
    آرزوی سلامتی دارم براتون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۱۱ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)

      روزي يك عدد قرص داپوكستين سه ساعت قبل از نزديكي براي درمان زود انزالي و يك ساعت قبل از نزديكي يك عدد قرص تادالافيل براي سفتي ألت

  • تصویر کاربر حمیدرضا سه شنبه ۹ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    سلام و عرض خسته نباشید
    بنده ۲۸ ساله مدت نزدیک دو ماه که در مایع منی خون میبینم به دکتر مراجعه کردم آزمایش خون و ادرار و مایع منی و سونوگرافی تجویز کردند بعد از انجام گفتند که همه چیز نرمال میباشد و قرص سیپروتد ۵۰۰ تجویز کردند دو هفته مصرف کردم ولی همچنان خون در مایع منی ادامه دارد دکتر آزمایش کشت نوشتند که هنوز انجام ندادم در ضمن ازدواج کردم و دو فرزند هم دارم ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۹ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)

      دارو لازم نيست خود به خود خوب مي شود 

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر