آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارند؟

آقایان در هر سنی در معرض التهاب پروستات هستند و به نظر می رسد جوانان به علت تنهایی و ازدواج نکردن و عدم تخلیه پروستات از طریق عمل جنسی بیشتر به این پدیده گرفتار می شوند. آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارد?

التهاب پروستات یا پروستاتیت چیست ؟

التهاب پروستات یا پروستاتیت ( Prostatitis ) بیماری نیست، بلکه علامت می باشد و بنابراین هیچگونه خطری چنانچه در مرحله حاد تشخیص داده شود و درمان شود ندارد. در صورت عدم تشخیص و مزمن شدن بیماری، بیمار دچار مسائل روانی و پرسیدن، اضطراب و نگرانی می شود، چون درمان طولانی مدت می شود و بیمار نیز با پزشک همکاری نمی کند و بهبودی دشوار می گردد.

گذشته از این مراجعه بیمار و پرداخت هزینه ویزیت از مسائل مهم دیگر بیمار می باشد. بیشتر التهاب پروستات در جوانان شکل می گیرد که نیاز به نگرانی و ترس از آن نیست. برای درمان بیماری التهاب پروستات یا پروستاتیت باید متخصص کلیه و مجاری ادرای تناسلی یا متخصص ارولوژی (ارولوژیست) مراجعه کنید.

التهاب پروستات و خودارضایی

بسیاری از جوانان برای ارضاء غریزه طبیعی خود ارضایی می کنند، چنانچه به هنگام استمنا مانع از خروج ترشحات شوند، ممکن است دچار التهاب پروستات شوند.

بسیاری از جوانان به دلیل ناشناخته ای چنین کاری را انجام می دهند. شاید بتوان یکی از عوارض خود ارضایی را  التهاب پروستات نامید. البته این مورد تائید نشده است ولی از آنجا که این عمل می تواند تاثیرات زیادی بر روان جوان ایجاد کند می تواند زندگی جوان را با اختلال روبرو کند.

خودارضايي و سرطان پروستات

یک مطالعه نشان می دهد که خودارضایی مکرر در مردان جوان با خطر ابتلا به سرطان زودرس پروستات مرتبط است. مقادیر زیاد هورمونهای جنسی مردانه یا آندروژن ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات در انسان را افزایش دهد.

با اطلاع رسانی جوانان را باید تشویق کنیم کم کم خودارضائی را ترک کنند زیرا زمانی که این عمل را انجام می دهند دچار مشکلات روحی روانی بسیاری و دچار التهاب پروستات می شود، ترشحات منی آنها هم رنگ خود را تغییر می دهد و گاهی ترشحات منی آبکی و به رنگ زرد تغییر می کند که آنها را مضطرب و نگران می کند.

ویزیت این جوانان توسط یک روانپزشک، حلال مشکلات آنها خواهد بود چون جوانانی که خودارضایی می کنند و سپس ازدواج می کنند، با همسر خود در عمل زناشوئی دچار مشکل می شوند، این جوانان هنوز ارضاء شدن خود را در خودارضائی می دانند و با روش جدید و ازدواج خود را تطبیق نداده اند، که نیاز به روانپزشک خواهند داشت.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران (متخصص ارولوژی)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۵ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 162 مشاهده پرسش
    سلام 20 سالم هست از حدود اذر97 اول یا اخر ادرارم چند قطره خون میدیدم..چندبارم بعد از این که ادرارم میکردم فکرمکیدرم چند قطره خارج شده ...من خودارضایی رو هم خیلی کم کرده بودم ماهی یه بار و یا هر دوماه یه بار ..رفتم دکتر سونوپرافی هم گرفته بودم همه چیز اوکی بود و نوشته بود اکوی طبیعی و حجم پروستات 15 سی سی دکتر گفت که التهاب پروستات هست و قرص داد ..بعد از اینکه قرص ها تموم شد دیگه لازم نیس بخورم؟توی بعضی از سایت ها نوشته به خودارضاییی ربطی نداره ..قرص هایی رو هم که به من داده تموم شده حس میکنم خون توی ادرارم کم شده نسبت به قبل ولی بازم هست ..میشه منو راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۵ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      يك دوره ديگر دارها را تكرار كنيد

  • تصویر کاربر حسام پنجشنبه ۲ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 202 مشاهده پرسش
    سلام دکتر، خسته نباشید
    ۲۶ سالمه و حدود ۸ ساله که هفته ای ۲ بار خود ارضایی دارم. حدود 20 روزه که بخاطر ماه رمضان خود ارضایی نکردم. اما چند روزیه که بعد از ادرار کردن احساس میکنم بازم در مثانه ام ادرار هست و این احساس همراه با سوزش کم هستش
    ممنون میشم علت رو بفرمایید و اینکه چیکار باید بکنم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول تامسولوزين ميل كنيد

  • تصویر کاربر مصطفی پنجشنبه ۲ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    سلام عرض می کنم آقای دکتر...
    اقای دکتر گاهی وقتا باوجود اینکه ادرارمو تخلیه میکنم بلافاصله در کمتر از 10 دقیقه دوباره احساس می کنم که باید به سرویس بهداشتی مراجعه کنم متوجه شدم که مثانم در بار اول کاملا تخلیه نمیشه و در انتهای عمل تخلیه هم ادرارم بصورت قطره قطره از نوک الت تناسلیم دفع میشه این عدم تخلیه کامل باعث شده که شبا بصورت اتوماتیک از خواب بیدارشم و جهت دفع اقدام کنم. آیا من مشکل التهاب پروستات دارم؟ میشه داروی مربوطه رو همینجا لطف کنین بنویسین تا من تهیه کنم... ممنون
    سن من 27 هستش...
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول تامسولوزين ميل كنيد

  • تصویر کاربر دبیر شنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 163 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر، جوانی هستم که از مدتها پیش خود ارضایی میکردم، البته در شروع این کار از حدود دوره راهنمایی بود، تا حدود دو سال پیش زیاد خود ارضایی میکردم مثلا روزی یک بار اما حدود یک یا دو سال است که این کار را خیلی کم کرده ام مثلا ماهی یک بار و برخی اوقات هرسه یا دو ماه یک بار، من 32 سال سن دارم و میخواهم مطمئن شوم که مشکلی از بابت پروستات ندارم، البته تمام سعیم در ترک این مشکل اخلاقی می باشد، خواهش میکنم منو راهنمایی کنید، چگونه بفهمم مشکل پروستات دارم یا نه؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      با سونوگرافي

  • تصویر کاربر محمد شنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    اقای دکتر مدتیه درد خفیفی بین مقعد و بیضه دارم.در هنگام ادرار کردن احساس میکنم فشار ان کم شده و در هنگام خروج منی کمی احساس میکنم به سختی خارج میشه و جهش نداره درد همیشه نیست فقط گاهی اوقات اخساس میکنم در مواقعی که یبوست دارم بیشتر میشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید.تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۷ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول تامسولوزين ميل كنيد

    2. تصویر کاربر محمد شنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام مجدد میشه بدونم بیماریم چیه و اینکه روی باروری تاًثیر داره یا نه؟؟
      ممنون
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      التهاب پروستات

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محسن جمعه ۲۷ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 206 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقت بخیر
    من یکساله ک ازدواج کردم بچه دار نشدیم، ازمایش اسپرم دادم دکتر گفت نرم اسپرمتون پایین و حدود 15 میلیون هست، جدیدا احساس میکنم بیضه سمت راستم درد خفیف داره و ول میکنه، بیضه م رگای قرمز داره و اندازه ش جدیدا فرق کرده و کوچیکتر شده سمت راستی، نگرانم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۷ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سونوگرافي از بيضه ها انجام شود

  • تصویر کاربر tr جمعه ۲۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید در اواخر 18 سالگی هستم یکی دو ماهی است سوزش متداوم و ثابت در شروع آلتم دارم مجاری ادرار و بعضی وقت ها ادرار به راحتی دفع نمی شود.(قبلا درد در شکم و پهلو ها داشتم که چند مدتیه ندارم)
    خود ارضایی تقریبا زیاد می کنم
    و قبل سوزش به خاطر بدنسازی از قرص آمینو و پودر گلوتامین استفاده می کردم .
    در چند بار سنوگرافی در کلیه یا مثانه سنگی دیده نشد عادی بود فقط یک بار کلیه چپ تورم داشت دو بار بعد اون سنوگرافی رفتم گفتن اون مشکل حل شده و همه چیز عادیه . دکتر تورم پروستات تشخیص داد .
    دلیل این سوزش چیه ؟
    من باید چیکار کنم یا از چه کاری پرهیز کنم ؟ بخاطر این که سنم کمه از آینده این مسئله خیلی می ترسم .
    لطفا راهنمایی کنید این مسئله دو ماهه منو کلافه کرده خواهش می کنم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      التهاب پروستات داريد به پزشك مراجعه كنيد

    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      التهاب پروستات داريد به پزشك مراجعه كنيد

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر هادی جمعه ۲۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر.من سوزش ادرار دارم از ابتدا الت تا انتها الت هنگام تخلیه ادرار .و بعضی مواقعی در حالت عادی همیجور سوزش دارم بدون تخلیه ادرار.رفتم سونو بهم گفت پرستات یکم بزرگه.و برای تخلیه ادرا باید به خودم فشار بیارم تا ادرار تخلیه بشه.یه لطف میکنید دارو برام تجویز کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول تامسولوزين ميل كنيد

  • تصویر کاربر داود جمعه ۲۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر قبلا خدمتتان عرض کرده حدود 2سال است التهاب پرستات دارم وحدود 3ماه انتی بیوتک استفاده کردم بهتر شد ونا الان هم پروتال مصرف میکنم وشما فرمودید 3ماه دیگر مصرف شود ولی جدیدا درد زیر شکم دارم بیشتر در صبحها وپایین کمرم هم درد می کند گاهی وقت ها بیشر احساس داشتن مدفوع را دارم زیر دلم سفت میشه وهروز یا دوروز درمیان شکم کار می کند ایا درد زیر شکم از پروستات است یا مشکل گوارشی است در آزمایش یک ماه پیش psaنرمال بود وحجم پرستات 28گرم لطفا راهنمایی بفرمایید بابت درمان درد زیر شکم وکمر باید چکار کنم تشک
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      مراجعه كنيد

  • تصویر کاربر رامند سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 164 مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر
    استاد بنده چند وقت پیش دچار تکرر ادرار و احساس فشار برای دفع ادرار شدم وبا مراجعه به پزشک ارولوژیست سونوگرافی برایم تجویز شد ک در جوابش نوشته حجم پروستات ۱۵.۷سانت و یک نقطه کلسیفیه به ابعاد ۱در ۷میلیمتر مشاهده شده است.
    نظر شما چیست ؟ آیا پروستاتیت؟
    درضمن بنده مجرد و۲۴سالم میباشد
    درصورت صلاح دید داروی مربوطه را بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۸( 5 سال پیش)

      التهاب پروستات است

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر