آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارند؟

آقایان در هر سنی در معرض التهاب پروستات هستند و به نظر می رسد جوانان به علت تنهایی و ازدواج نکردن و عدم تخلیه پروستات از طریق عمل جنسی بیشتر به این پدیده گرفتار می شوند. آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارد?

التهاب پروستات یا پروستاتیت چیست ؟

التهاب پروستات یا پروستاتیت ( Prostatitis ) بیماری نیست، بلکه علامت می باشد و بنابراین هیچگونه خطری چنانچه در مرحله حاد تشخیص داده شود و درمان شود ندارد. در صورت عدم تشخیص و مزمن شدن بیماری، بیمار دچار مسائل روانی و پرسیدن، اضطراب و نگرانی می شود، چون درمان طولانی مدت می شود و بیمار نیز با پزشک همکاری نمی کند و بهبودی دشوار می گردد.

گذشته از این مراجعه بیمار و پرداخت هزینه ویزیت از مسائل مهم دیگر بیمار می باشد. بیشتر التهاب پروستات در جوانان شکل می گیرد که نیاز به نگرانی و ترس از آن نیست. برای درمان بیماری التهاب پروستات یا پروستاتیت باید متخصص کلیه و مجاری ادرای تناسلی یا متخصص ارولوژی (ارولوژیست) مراجعه کنید.

التهاب پروستات و خودارضایی

بسیاری از جوانان برای ارضاء غریزه طبیعی خود ارضایی می کنند، چنانچه به هنگام استمنا مانع از خروج ترشحات شوند، ممکن است دچار التهاب پروستات شوند.

بسیاری از جوانان به دلیل ناشناخته ای چنین کاری را انجام می دهند. شاید بتوان یکی از عوارض خود ارضایی را  التهاب پروستات نامید. البته این مورد تائید نشده است ولی از آنجا که این عمل می تواند تاثیرات زیادی بر روان جوان ایجاد کند می تواند زندگی جوان را با اختلال روبرو کند.

خودارضايي و سرطان پروستات

یک مطالعه نشان می دهد که خودارضایی مکرر در مردان جوان با خطر ابتلا به سرطان زودرس پروستات مرتبط است. مقادیر زیاد هورمونهای جنسی مردانه یا آندروژن ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات در انسان را افزایش دهد.

با اطلاع رسانی جوانان را باید تشویق کنیم کم کم خودارضائی را ترک کنند زیرا زمانی که این عمل را انجام می دهند دچار مشکلات روحی روانی بسیاری و دچار التهاب پروستات می شود، ترشحات منی آنها هم رنگ خود را تغییر می دهد و گاهی ترشحات منی آبکی و به رنگ زرد تغییر می کند که آنها را مضطرب و نگران می کند.

ویزیت این جوانان توسط یک روانپزشک، حلال مشکلات آنها خواهد بود چون جوانانی که خودارضایی می کنند و سپس ازدواج می کنند، با همسر خود در عمل زناشوئی دچار مشکل می شوند، این جوانان هنوز ارضاء شدن خود را در خودارضائی می دانند و با روش جدید و ازدواج خود را تطبیق نداده اند، که نیاز به روانپزشک خواهند داشت.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران (متخصص ارولوژی)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر رضا یکشنبه ۹ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 171 مشاهده پرسش
    سلام بیست ساله هستم چندی پیش بعد از خوارضایی زیاد دچار تکرر ادرار شدم که بعد از سه روز خوب شد بعد تا یک هفته خودارضایی انجام ندادم و خوب بودم بعد از آن دوباره بعد از خودارضایی دو روز سوزش ادرار داشتم میخواستم بدونم مشکل پروستات هست به دکتر باید مراجعه کنم یا با ترک خودارضایی مشکل حل میشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۹ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      خود ارضايي ترك شود

  • تصویر کاربر یاشار یکشنبه ۹ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید و سپاس از زحماتِ شما.بنده از کودکی هفته ای سه الی چهار بار خودارضایی میکنن مدتی هست ک تکرر ادرار دارم بدین صورت که میتوانم نگهش دارم اما پس از ادرار احساس میکنم مقدارخیلی کمی هنوز ادرار دارم از طرفی ورزش کشتی هم کار میکنم و مدتی هستش ک نزدیک کشاله و بیضه سمت راست زیر شکمم کمی درد و ورم دارد پزشک عمومی گفت فتخ و سنو نوشت و گرفتم در آزمایش علامتی از فتخ نبود گفت چیزی نیست ولی هنوز کمی زیر شکم سمت راستم کمی ورم دارد و خیلی کم هم گاهادرد،که در موقع پس از ارضا شدن احساس میکنم ورم بیشتز میشه و بیضه همون سمت اون لوله ای که به سر بیضه وصل میشه حالت تورم داره نمیدونم چکارکنم سپاس از شما استاددانا
    1. تصویر کاربر یاشار شنبه ۸ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      آقای دکتر درضمن بنده۲۴سالم هستش
    2. تصویر کاربر یاشار شنبه ۸ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      پوزش آقای دکتر درضمن جدیدا کمی ادرارم دوشاخه هم میشود ممنونم
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۹ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      به اورولوژيست مراجعه كنيد

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر امیر یکشنبه ۹ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 403 مشاهده پرسش
    سلام من قرص والساکوراستفاده میکنم ایاخوردن قرص ویاگرا برای من مشکل ایجادنمیکند
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۹ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      نمي دانم

  • تصویر کاربر چهارشنبه ۵ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقتتون بخیر
    داخل خیلی از سایت ها گفته شده که خودارضایی مکرر باعث تشکیل سرطان پروستات شده.
    آیا این مطلب درست هستش یا خیر و اگر درست هست راهی برای جلوگیری از سرطان وجود داره؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۵ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      خير درست نيست

  • تصویر کاربر Omid سه شنبه ۴ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من ۳۶ سالمه و مدت شیش ساله خودارضایی دارم و خیلی وقتاهم مانع از خروج منی شدم و انزالمو به تاخیر انداختم ادرارم کامل تخلیه نمیشه و در قسمت سمت راست شکمم نزدیک به پهلو دچار التهاب و گاهی اوقات درد خفیف میشم ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۴ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      روزي عدد كپسول تامسولوزين ميل كنيد

  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۴ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 275 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من بعضی موقع ها خود ارضایی میکنم اواخر بعد از چند روز روزه متوجه شدم اخر ادرار چند قصره خون هست ممکن است برای چی باشه ؟ ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۴ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      مربوط به پروستات است

  • تصویر کاربر tr سه شنبه ۴ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید از خدمتتون دو سوال داشتم که منو کلافه کردن لطفا راهنمایی کنید منو.
    من 19 سال دارم حدودا سه ماه پیش من سوزش در شروع آلت تناسلی داشتم به دکتر مراجعه کردیم و بعد از سنوگرافی و... التهاب پروستات تشخیص داده شد. مدتی بود که کلا سوزش رفع شده بود (البته از قرص سیترزن برا حساسیت فصلی که دارم استفاده می کردم) من دو روز پیش خود ارضایی داشتم از اون موقع باز سوزش پیدا کردم همچنان دلیل این چی می تونه باشه که خیلی نگرانم کرده ؟ سوال دوم آقای دکتر من بدلیل این که سنم کمه و مجردم این التهاب باعث نا باروری نمیشه ؟ مشکلی از این نظر نداره ؟ لطفا منو راهنمایی کنید که کلافه کرده منو . ممنون از لطفتون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۴ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سوزش ادرار مربوط به پروستات است و باعث ناباروي نمي شود

  • تصویر کاربر رحمان سه شنبه ۴ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 164 مشاهده پرسش
    چند وقتی درگیر خودارضایی شدم متاسفانه و حدود چند ماهی هست ک ک موقع ارضا الت خودمو میگیرم و‌مانع خروج منی میشم جدیدا متوجه شدم که توی بیضه‌ی راستم ی چیزی مثل ی غده کوچیک ایجاد شده ک وقتی دست میزنم مشخصه ولی اصلا اون دردی نداره یعنی اگه اونو فشارش بدم دردی رو احساس نمیکنم میخواستم بدونم دلیلش چیه و خطری واسم داره و نیاز هست ب دکتر مراجعه کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۴ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      خطري ندارد

  • تصویر کاربر Babak پنجشنبه ۳۰ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    سلام , من ۵ ساله خودارضایی دارم و ۱۶ سالمه یبار متوجه شدم که بعد از خودارضایی مایع منیم یکم زرد رنگ یا یکم قرمز بود , میخواستم بدونم سرطان پرستات هست یا ممکنه که سرطان پرستات بگیرم ??
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۳۰ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سرطان نيست و نمي گيريد

  • تصویر کاربر مهبد جمعه ۳۱ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر ببخشید خود ارضایی میتونه بینایی چشم رو کم کنه یا کور کنه
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۳۱ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      خير

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر