آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارند؟

آقایان در هر سنی در معرض التهاب پروستات هستند و به نظر می رسد جوانان به علت تنهایی و ازدواج نکردن و عدم تخلیه پروستات از طریق عمل جنسی بیشتر به این پدیده گرفتار می شوند. آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارد?

التهاب پروستات یا پروستاتیت چیست ؟

التهاب پروستات یا پروستاتیت ( Prostatitis ) بیماری نیست، بلکه علامت می باشد و بنابراین هیچگونه خطری چنانچه در مرحله حاد تشخیص داده شود و درمان شود ندارد. در صورت عدم تشخیص و مزمن شدن بیماری، بیمار دچار مسائل روانی و پرسیدن، اضطراب و نگرانی می شود، چون درمان طولانی مدت می شود و بیمار نیز با پزشک همکاری نمی کند و بهبودی دشوار می گردد.

گذشته از این مراجعه بیمار و پرداخت هزینه ویزیت از مسائل مهم دیگر بیمار می باشد. بیشتر التهاب پروستات در جوانان شکل می گیرد که نیاز به نگرانی و ترس از آن نیست. برای درمان بیماری التهاب پروستات یا پروستاتیت باید متخصص کلیه و مجاری ادرای تناسلی یا متخصص ارولوژی (ارولوژیست) مراجعه کنید.

التهاب پروستات و خودارضایی

بسیاری از جوانان برای ارضاء غریزه طبیعی خود ارضایی می کنند، چنانچه به هنگام استمنا مانع از خروج ترشحات شوند، ممکن است دچار التهاب پروستات شوند.

بسیاری از جوانان به دلیل ناشناخته ای چنین کاری را انجام می دهند. شاید بتوان یکی از عوارض خود ارضایی را  التهاب پروستات نامید. البته این مورد تائید نشده است ولی از آنجا که این عمل می تواند تاثیرات زیادی بر روان جوان ایجاد کند می تواند زندگی جوان را با اختلال روبرو کند.

خودارضايي و سرطان پروستات

یک مطالعه نشان می دهد که خودارضایی مکرر در مردان جوان با خطر ابتلا به سرطان زودرس پروستات مرتبط است. مقادیر زیاد هورمونهای جنسی مردانه یا آندروژن ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات در انسان را افزایش دهد.

با اطلاع رسانی جوانان را باید تشویق کنیم کم کم خودارضائی را ترک کنند زیرا زمانی که این عمل را انجام می دهند دچار مشکلات روحی روانی بسیاری و دچار التهاب پروستات می شود، ترشحات منی آنها هم رنگ خود را تغییر می دهد و گاهی ترشحات منی آبکی و به رنگ زرد تغییر می کند که آنها را مضطرب و نگران می کند.

ویزیت این جوانان توسط یک روانپزشک، حلال مشکلات آنها خواهد بود چون جوانانی که خودارضایی می کنند و سپس ازدواج می کنند، با همسر خود در عمل زناشوئی دچار مشکل می شوند، این جوانان هنوز ارضاء شدن خود را در خودارضائی می دانند و با روش جدید و ازدواج خود را تطبیق نداده اند، که نیاز به روانپزشک خواهند داشت.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران (متخصص ارولوژی)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر Amin چهارشنبه ۱۵ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 174 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر. بنده مجرد هستم 21 سالمه و مذکر هستم. چند سال هست خودارضایی میکنم.
    چند روزی هست ابتدای دفع ادرار مشکل دارم.
    ابتدا ادرار به راحتی از مجرا خارج نمیشه اما بعد از اون مشکلی نداره و بعد از شروع شدنِ دفع، به راحتی دفع میکنم.
    میخواستم بدونم نظر شما در این خصوص چیه؟؟ اگه میشه بدون مراجعه به دکتر حل بشه راه حلش چیه؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱۵ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      التهاب پروستات مي باشد به پزشك مراجعه كنيد

  • تصویر کاربر اشکان چهارشنبه ۱۵ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 268 مشاهده پرسش
    سالا و عرض ادب .جناب اقی دکتر بنده ۳۲سالمه و بعضی اوقات خود ارضایی میکنم دو سال پیش به دلیل سوزش و تیر کشیدن زیر نافم به اورولوژیست مراجعه کردم و با گرفتن سونو فهمیدن که حجم پروستاتم ۳۲ سی سی شدیدا استرس وترس پیدا کردم که دکترم گفتن جا نگرانی نیست و کپسول تامسلوسین و یک چرک خشک کن دفعه بعد ازمصرف داروحجم پروستاتم رسید به ۲۵ سی سی حتی از استرس زیاد ازمایش PSA دادم که همه چی طبیعی بود الان باز بعد از خود ارضایی بعد ۲سال یکم اون دردو دارم خواستم ببینم احتمال سرطان پروستات هست ? چون شدیدا استرسی هستم .اگه دارویی میشه معرفی کنین تشکر.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱۵ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سرطان در اين سن ديده نمي شود

  • تصویر کاربر رضا چهارشنبه ۱۵ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 460 مشاهده پرسش
    عرض سلام و خداقوت خدمت دکتر قوامی
    25 ساله، مجرد
    حدود 8 ساله که به طور مرتب هفته ای 2 بار خود ارضایی انجام میدم
    تا حالا یکبار هم در خواب جنب نشدم
    حس و توان جنسیم بالاست، و هیچ مشکلی از لحاظ تحریک ندارم
    درد هم ندارم
    خیلی نگرانم دکتر، از اینکه یکبار هم جنب نشدم
    علت چیست ؟
    آیا در باروری در آینده به مشکل میخورم ؟

    پیشاپیش ممنون از پاسخگوئیتون 🌹
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱۵ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      نگران نباشيد

  • تصویر کاربر آرمین چهارشنبه ۱۵ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من 26 سالمه و از 17 سالگی خودارضایی داشتم...قبلا تکرر ادرار کمی داشتم اما الان چند روزیه که شدیدتر شده و احساس میکنم که مثانه ام کامل خالی نمیشه و تو ادرار کردن هم مشکل دارم....گاهی اوقات سوزش ادرار هم دارم
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱۵ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول تامسولوزين ميل كنيد

  • تصویر کاربر sohaib جمعه ۱۰ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 163 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    من۱۸سالمه تقریبا میتونم بگم که ۳ساله هرروز خودارضایی دارم ولی خود ارضایی من جوریه که نمیزارم مایعی از الت تناسلیم بیرون بیاد الان یه مدته مثانه و مجرای ادرارم درد میگیره میشه بگید ربطی به پروستات داره یا میتونه چیزه دیگه ای باشه
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۰ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      ربطي ندارد

  • تصویر کاربر عباس جمعه ۱۰ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    عرض سلام و خسته نباشید خدمت دکتر قوامی
    جوانی 28 ساله هستم
    چند وقتیه که پنج دقیقه بعد از ادرار حس میکنم بازم ادرار دارم.کلافه شدم
    در خواب احساس ادرار ( ندارم )
    * اگر پروستاتم بزرگ شده باشه، باید تا آخر عمر قرص بخورم ؟
    خواهش میکنم جواب سوال آخرمو بدید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۰ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول أمنيك ميل كنيد

  • تصویر کاربر سعید جمعه ۱۰ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 537 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من 30 سالمه، حدود 2سال و نیم قبل متوجه ترشح سفید و خارش و سوزش در مجرای ادرارم شدم (نزدیکی داشتم) بعد از تعداد 3 یا 4 بار آزمایش دادن که دفعه های اول چیزی تشخیص داده نمیشد بالاخره دکتر گفت که سوزاک گرفتم و آمپول اسپکتینومایسین هم برای من هم برای همسرم نوشت زدیم سوزش و خارش و سفیدی ترشح از بین رفت (البته همسرم از اول نه هیچ علایمی داشت نه آزمایشش چیزی از عفونت نشون میداد) ولی از فرداش تا همین امروز من مخصوصا صبح ها ترشح بی رنگ دارم به طوری که جای لک تقریبا خاکستری روی لباس زیرم همیشه هست، بعضی اوقات در ناحیه مقعد هم احساس خارش میکنم، سر آلتم هم موقع ادرار بعضی اوقات میسوزه، من و همسرم آزمایش خیلی دادیم از ترشح پروستات هم نمونه گرفتن ولی هیچ عفونتی دیگه تشخیص داده نشد سونوگرافی هم رفتم همه چی نرمال بود پی اس ای بنده هم 0.7 هست، بعضی روزا آرومم بعضی روزا این ترشحا بیشتر میشه طوری که زود زود حس میکنم ادرار دارم، کلافه شدم آخرین دکتر بهم گفت خودش خوب میشه به مرور اما همچنان همونجوریم، صبح ها همیشه لک یکی دو قطره خاکستری رو روی شرتم میبینم ولی نه خارش درون مجرا دارم نه سوزش، آخرین آنتی بیوتیک هایی که دکتر بعد از اون آمپول تجویز کرد یه دوره مترونیدازول و افلوکساسین بود ولی چیزی تغییر نکرد، خواهش میکنم به من بگید چیکار کنم تا یه بار برای همیشه این ترشحات قطع بشه... با تشکر (چند نمونه از جوابهای آزمایش رو براتون فرستادم).
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۰ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      به اورولوژيست مراجعه كنيد

  • تصویر کاربر محمدرضا دوشنبه ۶ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 416 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر چند روز پیش سه بار رفتم سرویس رنگ ادرارم زرد و قرمز پر رنگ مخلوط بود انگار خون توی ادرارم بود ولی به بعد دیگه قرمز نیست زرد پررنگ هست.و لی امروز دوباره رنگش قهوه ای شده میخاستم ببینم از کم آبی بدنه یا دلیل دیگه ای هست؟24 سالمه مجرد
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۶ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      از كم أبي است

  • تصویر کاربر نیما دوشنبه ۶ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 3115 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    دکتر
    25 ساله هستم، عذرمیخوام، 6-7 ساله که هفته ای دوبار خود ارضایی دارم. حدود 4 روز هست بعد از ادرار کردن همون لحظه که بلند میشم دستامو بشورم، احساس میکنم چند قطره هنوز مونده و انگار آب جوش در نوک آلتم هست به طوری که مجبورم کلاهک آلتم رو فشار بدم تا سوزش تسکین پیدا کنه اما خب موقت. بیشتر آخر شب و موقع آخرین ادرار قبل از خواب این مشکلو دارم
    البته در این 4 روز توی طول روز هم سوزش نوک الت دارم اما کم
    شب قبل خواب بیشتر میشه و نمیذاره بخوابم
    شب ادراری ندارم
    تحمل نگه داشتن اداررم مثل قبل زیاد نیست
    روزه هستم، تحرکم خیلی کمه چون کارم به صورت نشسته هست
    لطفا راهنمایی کنید،ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۶ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      التهاب پروستات داريد به اورولوژيست مراجعه كنيد

  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۵ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 160 مشاهده پرسش
    سلام 20 سالم هست از حدود اذر97 اول یا اخر ادرارم چند قطره خون میدیدم..چندبارم بعد از این که ادرارم میکردم فکرمکیدرم چند قطره خارج شده ...من خودارضایی رو هم خیلی کم کرده بودم ماهی یه بار و یا هر دوماه یه بار ..رفتم دکتر سونوپرافی هم گرفته بودم همه چیز اوکی بود و نوشته بود اکوی طبیعی و حجم پروستات 15 سی سی دکتر گفت که التهاب پروستات هست و قرص داد ..بعد از اینکه قرص ها تموم شد دیگه لازم نیس بخورم؟توی بعضی از سایت ها نوشته به خودارضاییی ربطی نداره ..قرص هایی رو هم که به من داده تموم شده حس میکنم خون توی ادرارم کم شده نسبت به قبل ولی بازم هست ..میشه منو راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۵ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      يك دوره ديگر دارها را تكرار كنيد

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر