اختلال نعوظ نشانه چیست؟

اختلال نعوظ ، ناتوانی در گرفتن یا نگه داشتن نعوظ به اندازه کافی مناسب برای مقاربت جنسی است. گاهی از آن به عنوان ناتوانی جنسی یاد می شود، اگرچه این اصطلاح اکنون کمتر استفاده می شود.

اختلال نعوظ گاه به گاه غیر معمول نیست. بسیاری از مردان زمانی که استرس دارند آن را تجربه می کنند. با این وجود اختلال نعوظ مکرر می تواند نشانه ای از مشکلات سلامتی باشد که نیاز به درمان دارد. همچنین می تواند نشانه ای از مشکلات عاطفی یا روابطی باشد که ممکن است لازم باشد توسط یک متخصص حل شود.

در زندگی پر استرس و فشار امروزی، برای بسیاری از مردان ناتوانی در رابطه جنسی یا از دست دادن نعوظ در حین رابطه جنسی ممکن است اتفاق بیفتد. اما عامل اختلال نعوظ چیست و نشانه چه مشکلاتی می تواند باشد؟

اختلال نعوظ چیست؟

اختلال در نعوظ آلت یعنی عدم توانایی در نعوظ یا نگه داشتن نعوظ سفت است که منجر به ناتوانی از رابطه جنسی با شریک جنسی بشود. اختلال نعوظ گاه به گاه نسبتا رایج است و می تواند به دلایل مختلف از جمله خستگی ، استرس، بی علاقگی و بیماری های مختلف جسمی اتفاق بیفتد. اما اگر این اختلال تکرار شود می تواند نشانه بیماری هایی باشد که نیاز به مراجعه به متخصص درمان نعوظ دارند.

اختلال نعوظ نشانه چیست؟

اختلال نعوظ (Erectile Dysfunction) بیماری نیست بلکه علامت یک بیماری در فرد می‌باشد، به عبارتی فردی که سال‌های متمادی مبتلا به دیابت یا بیماری قلبی باشد مبتلا به اختلال نعوظ می‌گردد.

با بهبودی بیماری قلبی یا دیابت بسیاری از این بیماران بدون مصرف دارو بهبود می‌یابند.

48 درصد افراد مبتلا به اختلالات خواب، دچار اختلال نعوظ می‌شوند. در حالیکه افرادی که نعوظ‌ های شبانه در آنها کاهش یافته دارای اختلال خواب هستند، لذا اصلاح سندروم آپنه (اختلال در تنفس شبانه) باعث درمان اختلال نعوظ می‌شود. نقش اختلال نعوظ و بیماری عروق کرونر بر خلاف آنچه تصور می‌شود، با توجه به سن و جنسیت بیشتر از معمول است.

اختلال نعوظ با افزایش سن و چند فاکتور مساعد کننده آترواسکلروز عروق همراه می‌باشد که شامل: استعمال دخانیات و دیابت می‌باشد. هر فردی که هر کدام از این فاکتورها را داشته باشد 4 برابر بیشتر شانس ابتلا به اختلال نعوظ را خواهد داشت.

علل اختلال نعوظ

محققین بسیاری عقیده دارند که اختلال نعوظ از نوع واسکلوژنیک (اختلال عروق) نشانه بیماری ایسکمی قلبی بدون علامت می‌باشد. اختلال نعوظ شدید در افرادی که جهت بررسی عروق کرونر کاندید آنژیوگرافی می‌شوند، بیشتر است. در افراد مبتلا به بیماری قلبی با انسداد یک شریان کرونر اختلال نعوظ خفیف ولی در مواقع گرفتاری چند شریان، اختلال نعوظ شدیدتر است.

عامل اختلال نعوظ با ریسک فاکتورهای ایجاد کننده بیماری قلبی نظیر آترواسکلروز (بسته شدن عروق) ارتباط مستقیم دارد. چاقی و در نتیجه هیپرلیپیدمی (افزایش کلسنرول سرم) با ته نشست روی اندوتلیال عروق بدن، از جمله عروق کرونر قلب و عروق آلت باعث تنگی شریان‌ها شده و در نتیجه خون‌رسانی به اورگان‌های قلب یا آلت را کاهش داده باعث اختلال نعوظ می‌گردد.

اکثریت افراد مبتلا به ناتوانی جنسی که در آن آلت سفتی مناسب را برای عمل دخول و عمل جنسی موفقیت‌آمیز ندارند، گمان می‌کنند بیمار هستند در حالی که اختلال در نعوظ آنها ناشی از بیماری دیگری می‌باشد.

عامل اختلال نعوظ میتواند مشکلات مختلفی مثل فشار خون و بیماری قلبی و پر کاری و کم کاری تیروئید وچاقی و پرولاکتین بالا و کاهش تستوسترون در ارتباط باشد.

  • در نعوظ ضعیف از نوع واسکلوپاتی (عروقی)، علت اختلال ،عدم تولید NO (نیتریک اوکساید) می‌باشد و در نتیجه cGMP مختل گردیده و نعوظ پدید نمی‌آید.
  • بعد از مصرف مهارکننده‌های فسفودی استراز نوع 5، نیتریک اوکساید تولید گردیده و در نتیجه cGMP تولید شده باعث آرکشن می‌شود. در دو سوم مردان بعد از مصرف مهار کننده‌های فسفوی استراز نوع 5 (ویاگرا) با دوز اولیه دارو، پاسخ درمانی دیده می‌شود و بقیه نیز پاسخ درمانی را بعد از 6 تا 8 روز به دست خواهند آورد.

دو داروی سیلدنافیل و وردنافیل تقریبا دارای ساختمان شیمیایی مشابهی هستند ولی تادالافیل با دو ترکیب دیگر متفاوت است.

علائم اختلال نعوظ

علائم و نشانه‌های این مشکل عبارتند از:

  • مشکل در نعوظ آلت
  • مشکل در حفظ آلت در حالت نعوظ
  • کاهش میل جنسی

چه عواملی باعث اختلال در نعوظ می شود؟

اختلال نعوظ می تواند به دلیل مشکلات در هر مرحله از فرآیند نعوظ ایجاد شود. نعوظ نتیجه افزایش جریان خون در آلت تناسلی شما است. جریان خون معمولاً توسط افکار جنسی یا تماس مستقیم با آلت تناسلی شما تحریک می شود.

هنگامی که یک مرد از نظر جنسی هیجان زده می شود، عضلات آلت تناسلی مرد شل می شوند. این موضوع امکان افزایش جریان خون از طریق شریان های آلت تناسلی را فراهم می کند  و دو محفظه داخل آلت تناسلی را پر می کند و در نتیجه آلت تناسلی مرد سفت و محکم می شود. نعوظ زمانی منقبض می شود که عضلات منقبض شده و خون انباشته شده از رگهای آلت تناسلی خارج شود.

دلایل احتمالی زیادی وجود دارد و می تواند شامل شرایط عاطفی و جسمی باشد. علل شایع عبارتند از:

  • بیماری قلب و عروقی
  • دیابت
  • فشار خون بالا
  • کلسترول بالا
  • چاقی
  • سطح پایین تستوسترون یا عدم تعادل هورمون های دیگر
  • بیماری کلیوی
  • افزایش سن
  • فشار
  • اضطراب
  • افسردگی
  • مشکلات رابطه
  • داروهای تجویز شده خاصی مانند داروهای مورد استفاده در درمان فشار خون بالا یا افسردگی
  • اختلالات خواب
  • استفاده مواد مخدر
  • مصرف بیش از حد الکل
  • استفاده از محصولات دخانیات
  • برخی از بیماری ها، مانند بیماری پارکینسون یا بیماری ام اس (MS)
  • آسیب به ناحیه لگن
  • بیماری پیرونی، که باعث ایجاد بافت اسکار در آلت تناسلی می شود

اختلال نعوظ می تواند تنها توسط یکی از این عوامل یا توسط چندین عامل ایجاد شود. به همین دلیل بهتر است که علائم را با پزشک خود در میان بگذارید.

آزمایش های اختلال نعوظ

آزمایش برای اختلال نعوظ می تواند مراحل مختلفی را شامل شود، از جمله معاینه فیزیکی و سابقه جنسی. آزمایشات اضافی نیز ممکن است انجام شود تا مشخص شود که علائم شما به دلیل یک بیماری زمینه ای ایجاد شده است یا خیر.

آزمایش های اختلال نعوظ

معاینه بدنی

شما باید آمادگی لازم برای معاینه فیزیکی قلب و ریه را داشته باشید، پزشک فشار خون شما را بررسی کند و بیضه ها و آلت تناسلی شما را معاینه کند. همچنین برخی از پزشکان ممکن است معاینه مقعدی را برای بررسی پروستات نیز توصیه کنند.

مشاوره روانی – اجتماعی

پزشک از شما سوالاتی را در غالب یک پرسشنامه درباره علائم، سابقه سلامتی و سابقه جنسی می پرسد. پاسخ ها می تواند به پزشکان در تعیین شدت اختلال نعوظ کمک کند.

برخی از سسوالاتی که ممکن است از شما پرسیده شود عبارتند از:

  • اختلال نعوظ شما ناگهان به وجود آمده است یا به تدریج؟
  • آیا در احساس میل جنسی، انزال یا رسیدن به ارگاسم مشکلی دارید؟
  • چند بار رابطه جنسی برقرار می کنید؟ آیا این فرکانس اخیراً تغییر کرده است؟
  • نعوظ شما چقدر محکم است؟ آیا این تحت تأثیر شرایط خاص یا انواع تحریکات متغیر است؟
  • صبح یا نیمه شب با نعوظ از خواب بیدار می شوید؟
  • رابطه فعلی شما چگونه است؟ شما و همسرتان چه انتظاراتی از یکدیگر دارید؟ آیا تغییری ایجاد شده است؟
  • آیا اخیراً استرس زیادی را تجربه کرده اید؟

آزمایشات تکمیلی

پزشک ممکن است آزمایش های اضافی را برای کمک به تشخیص عامل اختلال نعوظ انجام دهد. آزمایشات می تواند شامل موارد زیر باشد:

سونوگرافی: با استفاده از سونوگرافی می توان رگ های خونی آلت تناسلی را بررسی کرد تا مشخص شود آیا از نظر جریان خون آلت تناسلی مشکلی وجود دارد یا خیر.

تست (NPT): برای ارزیابی کیفیت نعوظ های شبانه شما از یک دستگاه قابل حمل و باتری مجهز به ران استفاده می شود. داده ها در دستگاه ذخیره می شوند که بعداً پزشک می تواند به آنها دسترسی پیدا کند.

تست تزریق: در طول این آزمایش، دارویی به آلت تناسلی شما تزریق می شود تا نعوظ را تحریک کند. این آزمایش به پزشک اجازه می دهد تا سفتی نعوظ و مدت زمان آن را ارزیابی کند.

آزمایشات ادرار: از آزمایش ادرار می توان برای بررسی دیابت یا سایر بیماریهای زمینه ای استفاده کرد.

آزمایش خون: از آزمایش خون می توان برای بررسی شرایطی مانند دیابت، بیماری های قلبی، مشکلات تیروئید و سطح پایین تستوسترون استفاده کرد.

این آزمایشات می تواند به پزشک در نحوه درمان اختلال نعوظ کمک کند و همچنین تعیین کند که آیا یک بیماری زمینه ای ممکن است باعث اختلال نعوظ شما شده باشد یا خیر.

درمان اختلال نعوظ

درمان اختلال نعوظ به علت اصلی و عامل اختلال نعوظ بستگی دارد. ممکن است لازم باشد شما از ترکیبی از روش های درمانی، از جمله دارو یا مشاوره درمانی استفاده کنید.

داروهای خوراکی

داروهای خوراکی برای درمان اختلال نعوظ بسیاری از مردان موفقیت‌آمیز هستند. این داروها شامل:

  • سیلدنافیل (Viagra)
  • تادالافیل (Cialis)
  • واردنافیل (Staxyn)
  • آوانافیل(Stendra)

قبل از مصرف هر دارویی برای اختلال نعوظ، از جمله مکمل های بدون نسخه و داروهای گیاهی، پزشک خود را در جریان بگذارید. داروها برای اختلال نعوظ در همه افراد موثر نیستند و ممکن است در شرایط خاص، مانند بعد از جراحی پروستات یا اگر دیابت دارید  اثر کمتری داشته باشند. برخی از داروها همچنین ممکن است خطرناک هم باشند.

درمان دارویی اختلال نعوظ

کدام دارو برای درمان مناسب است؟

در مورد استفاده از 3 داروی زیر دو سئوال مطرح است:

1. کدامیک از سه دارو را برای درمان باید استفاده کرد؟

2. آیا بین دو داروی جدید در مقایسه با سیلدنافیل سیترات از نظر اثر درمانی تفاوتی وجود دارد یا خیر؟

اگر چه پاسخ درمانی با سیلندنافیل سیترات قابل قبول در سطح بالا می‌باشد ولی با توجه به بیماری‌های زمینه‌ای که باعث اختلال نعوظ شده‌اند، در حدود 30 تا 40 درصد در این افراد پاسخ درمانی دیده نمی‌شود.

12 درصد بیماران ممکن است به علت عدم تاثیر دارو در درازمدت (معمولا دو سال) درمان با دارو را قطع ‌کنند. هنوز هم مشخص نشده که قطع دارو به علت فقدان اثر دارو می‌باشد یا علت بیماری زمینه‌ای است. در مطالعات کنترل شده کلینیکی قطع دارو فقط 1/2 درصد پس از سه سال گزارش شده و 1 تا 2 درصد به علت عوارض جانبی دارو بوده است. نوع درمان اختلالات نعوظ را با توجه به عوارض جانبی، پاسخ دارو و فارماکوکنیتیک آن و بررسی خود بیمار باید انتخاب کرد.

انتخاب دارو موضوع بسیار مهمی می‌باشد. به هر حال آنچه در خصوص ریسک فاکتورهای ایجاد کننده ناتوانی جنسی باید مورد بحث قرار گیرد، شناسایی این ریسک فاکتورها توسط پزشک اورولوژیست می‌باشد زیرا درمان بر اساس مشخص کردن ریسک فاکتورها باید صورت گیرد. ریسک فاکتورهای ایجاد کننده اختلال نعوظ شامل: واسکولار، نرولوژیک، اندوکرین، سایکوژنیک و اورگانیک می‌باشند.

جراحی برای درمان اختلال نعوظ

در افرادی که به درمان های قبلی پاسخ نداده اند از اعمال جراحی استفاده می شود مثل پروتزهای آلت.  از جراحی های دیگر جراحی عروق است که بیشتر در افراد جوان غیر سیگاری و فاقد بیماری زمینه ای (دیابت) که بیشتر در اثر ضربه دچار اختلالات عروقی و اختلال در خونرسانی به آلت شده اند، استفاده می شود.

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر مجید دوشنبه ۳۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 170 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر من ۲ هفته هستش در حین رابطه مشکل خوابیدگی الت به صورت ناگهانی پیدا میکنم البته دوروز قبل درست شده بود دوباره این اتفاق امروز افتاد دکتر هم مراجعه کردم تمام ازمایشاتم نرمال بود(مشکل دتیروئید کم کار دارم و هر روز صبح ناشتا لئوتیروکسین ۰/۱ مصرف میکنم) سیگار هم مصرف میکنم و سال ۸۶ مبتلا به سرطان حنجره شدم و الان ۲۸ سالمه کاملا خوب شدم من رابطه فوق العاده طولانی دارم بدون مصرف قرص و اسپری ولی الان چند ۲ هفتس که این مشکلو دارم میتونید کمکم کنید ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۳۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص ويزارسين ميل كنيد

  • تصویر کاربر احمد دوشنبه ۱۷ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 287 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر من دچار انزال زودرس میباشم از قرص سیلیدنافیل هم استفاده میکردم سنم 52هست ائایل خوب بودولی الان جواب نمیده در ضمن مشکل تیروئیددارم کم کاری قرص سلید نافیل روی بینایئ من اثرگذاشته در ضمن کلیه ام سنگ ساز هست که دفع میشودهنگام نزدیکی قبل از دخول سریع ارضا شده ومنی بنده بلافاصله میریزدمعتاد هم هستم چون دسک کمر داشتم معتاد شدممیخواستم راهنمائی کنید چیکار کنم ازداروهای گیاهی هم استفاده کردم که جواب نگرفتم مدتی از فلوکستین استفاده کردم ابتدا خوب بود ولی بعد از مدتی از اون هم جواب نگرفتم ایا داروئی هست خوب شوم از نزدیکی خجالت میکشم چیکار کنم متشکرم از یکی از مناطق محروم هستم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۷ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد قرص پاكسيل ٢٠ به مدت سه ماه ميل كنيد

  • تصویر کاربر افتاب چهارشنبه ۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    سلام من ۳۴ دارم و حدود۵ سال ازدواج کرده ام حدودا نزدیک ۲ سال است حس میکنم تعداد اسپرم هم کم شده و پرتاب نمی شوند لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      أزمايش اسپرم بدهيد

  • تصویر کاربر M شنبه ۱۸ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 240 مشاهده پرسش
    سلام دکتر فردی ۴۰ ساله هستم حدود یکسال هست مشکل نعوذ پیدا کردم و حین رابطه نعوذم کم هست و زورد هم از بین میره و میل جنسیم هم کم شده و مشکلم هم از وقتی شروع شد که محل سکونت و کارم عوض شد و چون کار جدیدم رو دوست ندارم خیلی تو روحیم تاثیر بد داشت دو بار متخصص مجاری ادراری رفتم کپسول سینورکس و قرص تادافیل برام تجویز کرد اوایل خوب بود ولی الان دیگه تاثیری نداره لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۸ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      مشكلات فكري خود را حل كنيد و يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص ويزارسين ميل كنيد

  • تصویر کاربر احمد جمعه ۱۰ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 200 مشاهده پرسش
    سلام.خسته نباشید جناب دکتر من فردی ۳۵ ساله هستم که ده ساله ازدواج کردم که متاسفانه دچار زودانزالی هستم ازنوع شدید و چند هفته میشه که دچار عدم و اختلال نعوظ هستم درضمن چند سال پیش به دکتر مراجعه کردم که قرص سرترالین ۲۰ تجویز کرن ولی هیچ تاثیری نداشت الان هم قرص ولبان ۷۵میلی وتریمیپرامین ۲۵میلی استفاده میکنم لطفا راهنماییم کنید با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۰ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      دارو ها را قطع كنيد و روزي يك عدد قرص پاروكستين ٢٠  ميلي سه ماه ميل كنيد

    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۰ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      دارو ها را قطع كنيد و روزي يك عدد قرص پاروكستين ٢٠  ميلي سه ماه ميل كنيد

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر حمید جمعه ۱۰ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    اقای دکتر سلام من حدود یک سال و نیم است مشکل نعوظ یا همان سفتی الت رو دارم و یک یا دو دفعه بیشتر نتونستم نزدیکی کنم میخواستم برسم مشکل من از چیست و از این موضوع رنج میبرم با اینکه تمایل زیادی به نزدیکی دارم .ممنون.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۰ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      يك ساعت قبل از نزديكي يك عدد قرص تاداگرا ٢٠ ميلي ميل كنيد و مشكل شما جنبه روحي ،، رواني ،، اضطراب ،، استرس دارد

  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 225 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب خدمت جناب دکتر ،

    بنده پس از انجام انواع آزمایش ها متوجه شدم که بی میلی جنسی بنده در سن 35 سالگی بعلت مشکلات روحی و روانی است ،
    تمامی آزمایش های FSH ، LH ، تیروئید ، تستستسرون و غیره نرمال بودند ، اکو و نوار قلب هم کاملا نرمال و ورزشکار هستم !

    به نظر شما در چنین شرایطی چه باید کرد ؟ اگر به روانپزشک مراجعه کنم که دارو های ضد افسردکی ، اظطراب و استرس تماما میل جنسی را کاهش میدهند و اوضاع بدتر خواهد شد ! ممنون میشم راهنمایی کنین
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      يك ساعت قبل از نزديكي يك عدد قرص تاداگرا ٢٠ ميلي گرم ميل شود

  • تصویر کاربر رسول پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 179 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید بنده 4سال پیش واریکوسل عمل کردم الان دوباره عوت کرده با این تفاوت که چند سال پیش سمت چپ بود ولی الان دوطرف واز نوع گرید3 می باشد سوال من این هست که آیا واریکوسل در ایجاد نعوظ تاثیر گذارهست واینکه من هرچند وقت یکبار بی میل ونعوظم رو از دست میدم ممنون میشم اگه کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      روي نعوظ اثري ندارد ،، يك ساعت قبل از نزديكي يك عدد قرص تاداگرا ميل كنيد

  • تصویر کاربر عبدى پنجشنبه ۲ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 288 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت شما آقاى دكترمن هم مشكل نعوظ دارم هم زودانزالى كه زودانزالى من توسط پاروكسيتين رفع شدطى راهنمايى قبلى شما الآن مشكل نعوظ دارم درضمن نوك آلت انحرافى به سمت راست داردخواهشمنداست راهنمايى فرماييدجهت نعوظ كامل الآن نعوظ نيمه ميباشد متشكر سن من ٦٠سال جراحى قاب باز هم انجام داده ام
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل كنيد

  • تصویر کاربر محسن جمعه ۲۷ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من ۳۳ سال سن دارم تقریبا چهار ساله بنا به دلایلی متادون مصرف میکنم و مصرفم همون که از اول استفاده کردم بوده (یه دونه چهل میلی)الآن مدت ده الی پونزده روز هست بنظرم کرونا گرفتم خودمو قرنطینه کردم حالم بهتره ولی الآن یه هفته هست نه میتونم بخوابم و مشکل زود انزالی پیدا کردم دائما هم احساس خستگی میکنم لطفا راهنماییم کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۷ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد قرص پاروكستين٢٠ سه ماه ميل كنيد

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر