آیا ورزش سبب بهبود پروستات مردان می شود؟

سوالی که برای بسیاری از جوانان و بزرگسالان پیش می آید این است که آیا ورزش بر روی کاهش ریسک ابتلا به بیماری های پروستات تاثیر میگذارد یا نه؟ در این مقاله به بررسی این موضوعات پرداخته شده است.

مطالعات بیشماری نشان داده اند که ورزش می تواند از بزرگ شدن پروستات جلوگیری و به مدیریت علائم بزرگی خوش خیم پروستات یا همان هایپرپلازی خوش خیم کمک کند.

یک آزمایش شامل 43.083 مرد، رابطه بین فعالیت بدنی و التهاب خوش خیم پروستات را مورد بررسی قرار داد.

نتایج حاکی از آن است که مردانی که فعالیت بدنی متوسط یا جدی دارند؛ در مقایسه با افراد کم تحرک برای طولانی مدت، احتمال کمتری برای ابتلا به بزرگی خوش خیم پروستات دارند.

همچنین مشخص شد مردانی که در هفته 5 ساعت یا بیشتر ورزش می کنند، 30٪ تا 50٪ کمتر از مردانی که در هفته کمتر از دو ساعت ورزش و فعالیت بدنی می کنند، احتمال ابتلا به این بیماری را داشتند.

اما مهم تر از همه، مردانی که بالاترین سطح فعالیت بدنی و تفریحی را داشتند ، 60٪ کمتر احتمال ابتلا به این بیماری را داشتند.

پس از این، آگاهی از این نکته ضروری است که بزرگی پروستات با سندرم متابولیک ارتباط قوی دارد. سندرم متابولیک شامل چاقی شکمی، افزایش قند خون و تری گلیسیرید، کاهش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) و فشار خون بالا می باشد.

سندرم متابولیک IGF-1 و التهاب را افزایش می دهد، که ممکن است منجر به رشد پروستات شود.

چاقی عنصر اصلی سندرم متابولیک است و به شدت با التهاب پروستات(خوش خیم) در ارتباط است. ایجاد تغییر در شیوه زندگی، از طریق رژیم غذایی و ورزش، می تواند خطر ابتلا به پروستات بزرگ شده را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به عنوان مثال، در مطالعه ای دیگر، مردان تحت معاینه پروستات و اندازه گیری وزن قرار گرفتند. بین افزایش شاخص توده بدنی و افزایش حجم پروستات همبستگی وجود دارد. سطح قند خون ناشتا و دیابت نیز با بزرگ شدن پروستات مرتبط بود.

با حفظ وزن سالم، مطالعات نشان داده اند كه كاهش وزن می تواند عملکرد ادرار را در مردان چاق بهبود بخشد. آزمایشات بالینی بیشتری برای تعیین اثرات مستقیم ورزش بر اندازه پروستات لازم است. اما مشخص است که ورزش منظم خطر ابتلا به هایپرپلازی خوش خیم پروستات یا همان التهاب را کاهش می دهد.

تشخیص التهاب پروستات

آیا ورزش می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد؟

سرطان پروستات دومین سرطان شایع در مردان است که  از هر 9 مرد ، یکی را در طول زندگی درگیر می کند. در حالی که در مردان مسن بالاتر از 65 سال شایع تر است، مردان جوان نیز می توانند قربانی آن شوند. اما با انجام اقدامات خاص و ایجاد تغییر در سبک زندگی می توانید خطر ابتلا به آن را کاهش دهید.

پیوند بین سبک زندگی و سلامت پروستات تا حدی دست کم گرفته شده است. رفتار مردم جامعه به جای تغییر در شیوه زندگی، مانند رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، استفاده از داروهای تجویزی است.

این داروها ممکن است برای مدتی به مشکل کمک کنند، اما نتایج آن ها پایدار نمی مانند. علائم آن به جای درمان پنهان می شوند و ریشه ی مشکل باقی می ماند.

با این حال، مطالعات نوظهور ارتباط بین ورزش و سلامت پروستات را برجسته کرده اند. مطالعات زیادی نشان داده اند که ورزش و فعالیت بدنی می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.

یک بررسی نشان داد که فعالیت بدنی شدید و فعالیت بدنی در 18 سال اول زندگی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات، ورزش می تواند کیفیت زندگی را برای مردانی که مبتلا به سرطان پروستات هستند بهبود بخشد.

در یک مطالعه که روی بیش از 1400 مرد مبتلا به سرطان پروستات در مراحل اولیه انجام شد. مشخص شد مردانی که حداقل سه ساعت در هفته با سرعت زیاد راه می رفتند، 57٪ کمتر احتمال پیشرفت سرطان را داشتند.

یک مطالعه جدید نشان داده است که مردان مبتلا به سرطان پروستات زودرس ممکن است شانس زنده ماندن بیشتری داشته باشند.

افرادی که ورزش منظم متوسط یا شدید انجام می دادند، 3 تا 37 درصد احتمال کمتری برای مرگ در مقایسه با افراد با فعالیت متوسط داشتند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سرطان پروستات و راه های درمان آن روی گزینه ی زیر کلیک کنید.

ورزش های مقاومتی برای بهبود پروستات

ورزش های مقاومتی یا تمرین های قدرتی، می توانند نقش اساسی در حفظ سلامت پروستات داشته باشند. این تمرین ها به افزایش توده عضلانی و کاهش وزن اضافی بدن کمک می کنند، که به نوبه خود ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات نیز کمک کنند.

انواع تمرینات قدرتی شامل تمرینات وزنه برداری، push-ups و pull-ups می باشد. با این حال، باید توجه داشت که کرانچ  شکمی (sit-ups) ممکن است بی اختیاری ادرار ناشی از استرس را تشدید کند.

مطالعات نشان داده خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردانی كه به طور منظم ورزش می كنند، كمتر است. تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که حدود سه ساعت ورزش شدید در هفته ممکن است طول عمر افراد مبتلا به سرطان پروستات را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

بعلاوه، درمان سرطان پروستات مانند هورمون درمانی می تواند به بدن شما آسیب برساند و منجر به پوکی استخوان و از دست رفتن حجم عضلات شود. ورزش های مقاومتی می توانند به طور موثری با این عوارض جانبی درمان مقابله کنند.

تمرینات هوازی

ورزش های هوازی به تمرین های مداومی که باعث سخت کار کردن قلب و ریه ها، مانند دوچرخه سواری، شنا  یا حتی فقط قدم زدن با سرعت سریع می گویند.

شما باید ضربان قلب خود را به حداقل 85٪ از حداکثر برسانید. حداکثر ضربان قلب با افزایش سن کاهش می یابد، بنابراین در مورد یک مرد 65 ساله ، این تعداد حدود 135 ضربه در دقیقه یا دو برابر ضربان قلب در حالت استراحت می شود.

پزشکان توصیه می کنند که مردان باید دستورالعمل های کلی فعالیت وزارت بهداشت را رعایت کنند. این دستورالعمل ها نشان می دهدن که همه بزرگسالان باید حداقل یکی از موارد زیر را هدف قرار دهند:

  • هر هفته 2 ساعت فعالیت متوسط.
  • 75 دقیقه فعالیت شدید در طول هفته
  • ترکیبی از فعالیت متوسط و فشرده
ورزش و تمارین هوازی برای بهبود پروستات

توصیه می شود هفته ای 150 دقیقه ورزش هوازی انجام دهید که باعث می شود سوخت کالری شما در طول تمرین و چند ساعت بعد از تمرین افزایش یابد. با وارد کردن تمرینات هوازی در برنامه خود، بدن شما کالری های اضافی را می سوزاند. ورزش های هوازی می توانند برای افرادی که خستگی ناشی از سرطان در طول و پس از درمان دارند، مفید باشند.

مطالعات اخیر با بررسی تأثیر ورزش به صورت تمرینات مقاومتی در بیماران مبتلا به سرطان پروستات، پیشرفت چشمگیری در قدرت عضلات را نشان داده اند. علاوه بر این، پیشرفت های قابل توجهی برای بهبود ترکیب بندی بدن مشاهده شده است.

به طور کلی محققان نتیجه گرفتند که به نظر می رسد تمرینات مقاومتی یک روش امیدوار کننده برای مقابله با از دست رفتن توده عضلانی، قدرت عضلانی و عملکرد بدنی در بیمارانی که مبتلا به سرطان پروستات و عوارض جانبی درمانی آن هستند، می باشد.

ورزش کگل برای پروستات

ورزش کگل برای پروستات

تمرینات کگل برای قبل و بعد زایمان خانم ها بسیار محبوب هستند.  با این حال، اگر فکر می کنید تمرینات کگل مخصوص خانم ها است، اشتباه می کنید.

فواید زیادی از این تمرینات برای مردان شناخته شده است. اما قبل از شروع تمرینات کگل، باید در مورد فواید آن بیاموزید و بدانید که چگونه این کار را به روش صحیح انجام دهید.

تمرینات کگل به طور خاص برای تقویت ماهیچه های لگن طراحی شده اند. این عضلات اطمینان حاصل می کنند که مثانه، روده بزرگ و همچنین روده های کوچک در جای خود قرار دارند. هنگامی که این عضلات ضعیف شوند، احتمال بی اختیاری ادرار و مدفوع ممکن است افزایش یابد.

همچنین این تمرینات یک درمان غیر تهاجمی برای مردان دارای ناتوانی جنسی یا نعوظ می باشد. تمرینات کگل آسان هستند، و شما می توانید آن ها را در هر زمان و هر مکان انجام دهید.

 

مطالب بیشتر در رابطه اختلالات نعوظ و راه های درمان و پیشگیری از آن در مقاله ی زیر آورده شده است. روی آن کلیک کنید.

فواید تمرینات کگل چیست؟

ورزش و تمرینات کگل دارای فواید سلامتی بسیاری برای آقایان، به خصوص در مورد سلامت پروستات آن ها می باشند. غده پروستات را می توان در زیر مثانه، اطراف مجرای ادرار پیدا کرد. مجرای ادرار لوله ای است که ادرار را از طریق آلت تناسلی مردانه از بدن خارج می کند.

در حین درمان پروستات، عضلات اطراف پروستات می توانند ضعیف شوند و در نتیجه نشت ادرار و حتی بی اختیاری ایجاد می شود. با انجام ورزش و تقویت قدرت عضلات پروستات و لگن، از مزایای بسیاری بهره مند می شوید، از جمله:

  • بهبود سلامت پروستات. در طی تمرینات کگل، جریان خون به اندام جنسی مردانه افزایش می یابد. با استفاده از این تمرینات می توانید ضمن ایجاد صحیح عملکرد تمام اندام های جنسی به سلامت پروستات خود نیز کمک کنید.
  • از بی اختیاری ادرار و مدفوع جلوگیری می کند. این امر یکی از مهم ترین مزایای تمرینات کگل برای آقایان است. گذشته از جلوگیری از بی اختیاری ادرار، به جلوگیری از فوریت در ادرار و بی اختیاری مدفوع نیز کمک می کند. این تمرینات معمولاً برای مردانی که تازه تحت عمل جراحی پروستات قرار گرفته اند، توصیه می شود.
  • عملکرد جنسی بهبود یافته. تمرینات کگل باعث طولانی تر شدن نعوظ مردان می شود. این تمرینات برای کسانی که اختلال عملکرد جنسی دارند، مفید است. تمرینات كگل می توانند عملکرد نعوظ را بهبود بخشند، انزال زودرس را کنترل کرده و ارگاسم را در مردان تشدید کنند.

دکتر هوشنگ قوامی متخصص ارولوژی و بیماری های جنسی

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر مسعود دوشنبه ۳۱ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 248 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر قوامی بنده 60 سال سن دارم حدود 3 ماه هست که شدت ادارم کم شده و نیمه شب احساس ادرار میکردم ام چند قطره بیشتر نمی‌آمد تقریبا 10 روز هست که قرص پروستا باریج مصرف میکنم که باعث شده شب راحتر بخوابم اما هنوز تخلیه کامل نمیشه در ضمن هیچگونه سوزش یا درد خواصی ندارم. ممنون از لطف شما
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۳۱ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول امنيك ميل كنيد  

  • تصویر کاربر احمد پنجشنبه ۲۰ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 351 مشاهده پرسش
    جناب دکتر سلام
    آقا هستم و مجرد ، توی ۲۵ سالگی واریکوسل داشتم و عمل کردم
    الان ۳۴ سالم هست و بعد از تحریک شدن ، سمت راست شکمم شروع به درد خفیف میکنه و تا چند روز ادامه داره

    ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲۰ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      التهاب پروستات است روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز

  • تصویر کاربر محمد جمعه ۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 254 مشاهده پرسش
    آقای دکتر سلام
    بنده جوانی ۲۵ ساله هستم هر وقت که مدفوع میکنم نمیتوانم ادرار خوبی کنم و با زور زدن یا تاخیر باید ادرار کنم،در ضمن مشکل شب ادراری یا تکرر ادرار ندارم،درد یا سوزش هم به دنبال ادرار کردن ندارم،به نظر شما ممکنه پروستاتم مشکل داشته باشه ؟ و برای درمانش چه میتونم کنم ؟ ممنونم از شما
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      از پروستات است روزي يك عدد كپسول امنيك ميل كنيد يك ماه

  • تصویر کاربر iman شنبه ۲۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 279 مشاهده پرسش
    من29ساله هستم.رفتم دکتر ازمایش ادرار دادم چند بار هیچ عفونت ادراری ندارم.دکتر گفت شما التهاب پروستات داری،من سوزش دارم اطراف مثتانه و پهلوها تا تو بیضه ها میسوزه مزمن هس خیلی دردناک😢.دکتر برام پرستاباریج داد پارسال استفاده کردم خوب شدم باز دوماه پیش رفتم پیشش همینو داد پرستاباریح یکماهی خوردم اما خوب نشدم ....بخصوص وقتی تحریک میشم بیشتر میشه این سوزش و بعد ارضا هم همینجور سوزش هس و تا تو بیضه ها سوزش و داغ ....
    اقای دکتر شما ده روز پیش بهم گفتین کپسوال امنیک روزی یکی ده روزم تو اب گرم بنشینین و یک شیاف ایندومتاسین استعمال کنید 😢😢😢اقای دکتر من خوب نشدم الانم شیافه گذاشتم این کارا رو هم در روزه استفاده کردم الانم شیاف گذاشتم باز سوزش دارم سوزش از اینجا الت تا میاد بالا به پهلوها تا به بیصه ها مبسوزه زجر اوره مثل الان دراز کشیدم بخوام بخوابم از پهلوها بیشتر میسوزه تا اطرف الت بیصه ها.تو ادرار کردنم هیچ مشکلی ندارم سنگ کلیه هیچیم ندارم شهن کلیه هیجی ندارم سونگرافی گرفتم مثتانه هم هیچی سنگی نیس.😢😢قبلی که تحریک بشم میسوزه بیشتر...بعد ارضا هم این سوزشا میره و دو سه ساعت بعدش بازسوزشه هس بیشتر.موقع کار مشغولم سوزش کم یا نیس سوزش موقع استراحت شب بیشتر... اقای دکتر بهم بگو چکار کنم 😢😢😢😢😢😢😢😢😢
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      ماساژ پروستات بدهيد

  • تصویر کاربر پيمان شنبه ۲۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 310 مشاهده پرسش
    جناب اقاي دكتر قوامي
    با عرض سلام خدمت شما
    سن من 31 سال هست ،چند روز بود سوزش ادرار شديد داشتم ،داروخانه بهم يك قرص سيپروفلوكساسين 500 و فنازومكس 100 بهم دادو دكتر عمومي هم گفت قرص رار استفاده كنيد، بعد از اتمام يك ورق خوب نشدم و سوزش ادرار ادامه داشت ، با دكتر متخصص مجاري ادراري ، علائم من: فقط سوزش ادرار بوده و درد در هيچ كجاي بدنم نداشتم همچنين قبل از شروع سوزش ادرار هم 3 روزقبلش نزديكي باهمسرم داشتم ، دكتر متخصص گفت التهاب پروستات داريد و برام به صورت تلفني تجويز كرد كه تا يك ماه همين دو قرص را استفاده كنم به اندازه 60 عدد و قرص تامسولوسين اوپاس 30 عدد هرشب قبل خواب ، ميخواستم بدونم نيازي به آزمايش و سونوگرافي نيست ؟ و آيا بعد يك ماه خوب ميشم ؟ خيلي از اين موضوع ترسيدم و ايا تو بچه دار شدن تاثيري ميذاره ؟ ممنون ميشم كمكم كنيد دكتر
    با تشكر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      پروستاتيت مزمن داريد درمان طولاني است روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شويد و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين ١٠٠ استعمال كنيد ده روز

  • تصویر کاربر مهرداد دوشنبه ۱۵ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 301 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر قوامی
    با عرض سلام
    اینجانب 48 سال دارم و به صورت مادرزادی فاقد کلیه راست میباشم و در دوران جنینی کلیه راستم در کیسه منی سمت راستم به وجود آمده بود و باعت اختلال در عملکرد کیسه منی سمت راست شده بود و این کیسه بیش از حد بزرگ به گونه ای که داشت روده ها و لوله حالب کلیه چپ و مجرای ادرار را مسدود میکرد و طی یک عمل جراحی بسیار سنگین بدون آسیب به کیسه منی سمت چپم ، کیسه منی سمت راستم برداشته شد و طی این بیست سال به تعداد چهار بار درد خفیف در ناحیه کمر یا بیضه و یا کلیه چپ داشتم که هر بار که دکتر میرفتم پروستاتم معاینه میشد و فشاری توسط دکتر به پروستاتم داده میشد و بدون اختیار چندین قطره از مجرای ادرارم بیرون میریخت و دردم ساکت میشد و یک دوره یک ماهه قرص افلوکسین مصرف میکردم و کاملا خوب میشدم . ازدواج کردم و به صورت طبیعی همسرم باردار شد و یک سال است به دلیل مشکلات با همسرم جدا زندگی میکنیم و رابطه نزدیکی هم طی این یک سال نداشته ام. دو ماه قبل درد بسیار بسیار شدیدی که از مقعد شروع میشد و بیضه ها و مجرای ادرار و الت و درد بسیار شدید لگن را هم درگیر کرده بود به سراغم آمد.
    به پزشک مراجعه کردم و طبق روال ماساژ و فشار پروستات انجام شد و داروی افلوکسین تجویز شد ولی پس از یک ماه مصرف دارو خوب نشدم و درد ادامه داشت و مجدد به پزشک مراجعه کردم و داروی تامسولوسین را برای شش ماه تجویز کردند.
    شرح حالم را برای یکی از اقوام که ایران نیستند و اورولوژ هستند گفتم و نظر ایشان ام ار ای با تزریق گادولینیوم از پروستات و لگن برای بررسی عفونت پروستات و مصرف قرص سیپرو پانصد میلیگرم روزی دو بار و به مدت بیست و یک روز و قرص کوتریماکسازول روزی دو بار به مدت چهارده روز بود .
    در نهایت من چون به مدت یک ماه داروی افلوکسین را مصرف کرده بودم تصمیم گرفتم فقط قرص تامسولوسین را مصرف کنم و کیف و لگن آب گرم استفاده کنم و پنج روز است که قرص را مصرف میکنم ولی کماکان درد متوسط دارم.
    با توجه به شرح حالم ممنون و سپاسگزار میشوم راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر و تجدید احترام
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۵ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شودده روز و روزي يكعدد شياف ايندومتاسين صد ميلي استعمال كنيد ده روز

  • تصویر کاربر حسن دوشنبه ۸ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 314 مشاهده پرسش
    با سلام: من 55 سالمه و مشکل بزرگی پروستات دارم سوال من اینه که آیا نزدیکی کردن باعث تشدید بزرگی پروستات میشود. با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۸ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      خير نمي شود

  • تصویر کاربر محمد جمعه ۲ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 343 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت اقای دکتر و خسته نباشید بنده ۴۱ سال سن دارم سابقه بیماری خاصی هم ندارم جدیدا صبحها احساس می کنم فشار ادرار زیاد نیست و بعد از نوشیدن یک لیوان اب تا حدود نیم ساعت بعد نیاز به سرویس بهداشتی رفتن پیدا می کنم ولی دفعه دوم مشکلی بابت فشار ادرار ندارم. در طی شب بیرون روی ندارم و ازمایش های من هم نرمال بوده البته کراتنین ۱.8 بوده که توی رنج نرماله می خواستم ببینم چه کار باید انجام بدم متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲ آبان ۹۹( 3 سال پیش)

      أزمايش طبيعي نيست گوشت و نمك را محدود كنيد

  • تصویر کاربر مريصا شنبه ۸ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 382 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر وقتتون بخير.
    پدر من ٧٣ ساله هستن و انسولين مصرف ميكنن.ايشون نارسايي كليه دارن. و البته طبق اخرين ازمايش و همينطور از مايش ادرار ٢٤ ساعته در حال حاضر فاكتورهاي كليه شون خوبه. پدر من بعد از يك سكته كه به عصب مغزي چشم زد مشكل سنگين شدن پا و تحرك دارن. به طور متوالي هر دو تا سه هفته دچار عفونت ادراري شديد ميشن جوري كه تمام بدن ايشون سفت و سخت و كرخت شده و سه نفر هم نميتونيم بلندشون كنيم. طبق اخرين سونو و سي تي پروستات ، كبد و مثانه شرايط نرمال داشته اند پدر من تولترودين ٢ يك عدد، تامسوسولين و فينسترايد و روزي دو عدد صبح و شب و همينطور لوزارتان ٥٠ صبح و شب و ديلياتزوم مصرف ميكنند.
    مشكل الان پدرم اين هست كه دفع ادرار از شب تا صبح خيلي دارند . منقطع و يا كم حجم نيست. از دكترشون براي بهترين زمان مصرف دارو سوال ميكنم ميگن شب، ولي پدر من فشارشون كنترل هست. و ورم و ادم در پاها ندارن. با توجه به مشكل تحركيشون ، شب براي هر يكساعت بلند شدن و دفع ادرار خيلي خيلي هم خودشون و هم مادرم اذيت ميشن. با توجه به شرايط نرمال پروستات و فشار ، ميشه منو راهنمايي بفرماييد كه اين داروهاي فشار و پروستات كه همه ادرار اور هم هستن چه زماني مصرف شوند كه ايشون بيشترين دفع رو در روز داشته باشن و شب بتونن راحت تر بخوابن.از وقتي كه ميزارين پيشاپيش سپاس گزارم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۸ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      عصر يك عدد قرص ده ميلي وزيكر ميل كنند

  • تصویر کاربر م چهارشنبه ۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 287 مشاهده پرسش
    سلاام ۴۹ ساله ام پس از سونوگرافی اندازه پروستات ۳۳cc شده علايم كا هش فشار إدرار و كا هش ميزان نعو ظ دارم به پزشک مراجعه کردم ولی داروی خاصی تجویز نکردن لطفا راهنمایی کنید متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول تامسولوزين ميل كنيد و يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا ٢٠  ميل كنيد

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر