التهاب پروستات در جوانان

التهاب پروستات به معنی یک رویداد یا وضعیت پزشکی است که در آن پروستات متورم و بزرگ می شود. التهاب پروستات بیماری نیست و تنها علامت یک بیماری می باشد. در این مقاله به بررسی التهاب پروستات در جوانان میپردازیم.


پروستات چه زمانی اتفاق می افتد؟

تورم یا ورم پروستات که یک غده ی تناسلی ترشحی می باشد، زمانی اتفاق می افتد که مایع فراوان در آن تجمع پیدا کند و نیز می تواند به علت بیماری پروستات به وجود آید. جوانانی که مبتلا به التهاب پروستات می شوند، اولین علامتی که آنها را رنج می دهد و موجب نگرانی آنها می شود، نیاز فوری و سریع به تخلیه ادرار است.

پزشکان اگر التهاب پروستات را در مرحله ی اولیه که حاد می باشد، تشخیص ندهند، به طرف حالت مزمن رفته و در این حالت، فرد جوان به مسائل روحی روانی مبتلا میشود، علاوه بر آن پروستات مزمن درمان طولانی مدت را  طلب میکند. پزشک در همان ویزیت اول در محیط دوستانه و یک ویزیت ده دقیقه ای قادر خواهد بود بیماری را تشخیص دهد.

التهاب پروستات

علل التهاب پروستات

✅ هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH)

✅ عفونت مزمن پروستات

✅ خوردن الکل زیاد

✅ خوردن غذاهای تند

 سرطان پروستات

✅ کیست های سیستم دستگاه ادراری

التهاب پروستات بسیاری از مردان را گرفتار می کند و درمان نوع مزمن آن یکی از معظلات پزشکی اورولوژی می باشد. همانطور که گفته شد، التهاب پروستات بیماری نمی باشد، بلکه زمینه ای برای ایجاد عفونت حاد پروستات است.

عوامل مهم در ایجاد التهاب پروستات، عبارتند از:

 ✔ عمل جنسی زیاد

✔ نشستن طولانی

✔ مصرف غذاهای چرب و الکل که در پروستات تجمع می یابند و باعث احتقان میشوند.

✔ استمناء و خودارضایی، اگر فرد به طور خواسته مانع از انزال شود، میتواند باعث احتقان پروستات شود.

✔ عمل جنسی برای مدت خیلی طولانی باعث احتقان پروستات میشود. بنابراین جوانان حتماً باید عمل جنسی را به طور منظم و طبیعی انجام دهند.

✔ دوچرخه سواری و اسب سواری با ایجاد ضربه به ناحیه پرینه (ناحیه زیر بیضه) و با اختلال در گردش خون در غده پروستات هم باعث التهاب پروستات شده و هم باعث اختلال در نعوظ میشوند.

راه های بسیار مهم که برای تسکین و بهبودی احتقان پروستات به کار می روند، این روش ها معمولا توسط خود بیمار انجام میشوند و عبارتند از:

☑ ساده ترین راه کم کردن مایع داخل پروستات است که با ماساژ پروستات، میتوان مایع داخل آن را کم کرد، این کار توسط پزشک انجام میشود.

☑ نشستن در آب گرم روزی دو بار، هر بار به مدت 15 دقیقه بسیار کمک کننده است.

☑ استفاده از داروهای ضد التهاب که به صورت استعمال خارجی، ماساژ و ورزش می باشد.

 التهاب پروستات مزمن

هوای سرد باعث تحریک اعصاب شده و در نتیجه فشار مجرا بالا می رود. فشار باعث میشود تا دو سوراخ غده پروستات مسدود شوند. در حالت عادی، بعد از لذت جنسی مایع منی توسط این دو سوراخ  وارد مجرا می گردد و خارج میشود. در احتقان پروستات این ترشحات در پروستات میمانند و خارج نمیشوند.

علائم پروستات در جوانان

نشانه ها و علائم پروستاتیت به علت آن بستگی دارند. این علائم می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • درد یا احساس سوزش هنگام ادرار کردن (دیزوری)
  • اشکال در ادرار کردن، مانند ادرار قطره قطره یا با تاخیر
  • تکرر ادرار، به ویژه شب ها
  • نیاز فوری به ادرار کردن
  • ادرار ابر مانند
  • خون در ادرار
  • درد در شکم، کشاله ران یا کمر
  • درد در ناحیه بین اسکروتوم و رکتوم (پرینه)
  • درد یا ناراحتی در آلت تناسلی یا بیضه ها
  • انزال دردناک
  • نشانه ها و علائم آنفولانزا (همراه با پروستاتیت باکتریایی)

اثرات احتقان پروستات

احتقان اگر در جوانان طولانی شود، باعث عفونت پروستات می شود و در نهایت کیفیت زندگی فرد دچار اخلال میشود. از علائم قابل توجه و مهم این بیماری میتوان به تکرر ادرار و نیاز به تخلیه ی فوری اشاره کرد،که حتی ممکن است موجب خانه نشینی فرد شود. تکرر ادراری به معنای نیاز به تخلیه بین 1 تا 3 بار در یک ساعت است.

از علائم دیگر آن میتوان به درد لگن و ناحیه ژنیتال، و همچنین درد و سوزش موقع ادرار کردن اشاره کرد. شب ادراری از بدترین علائم احتقان پروستات است و گاهی دفعات آن در طول شب آنقدر زیاد میشود که باعث میشود فرد در طی روز کسل و خسته به نظر آید.

بنابراین بسیار مهم است که آقایان جوان تغییراتی در زندگی روزانه خود داشته باشند، تا در روند بهبودی، تسریع حاصل شود. در ضمن خوردن آب در روز باعث تمیز کردن سیستم دستگاه ادراری می شود. کم آبی در بدن، باعث میشود ادرار را غلیظ شده و پروستات تحریک شود و نتیجه ی آن احتقان پروستات خواهد بود.

در مردان، پروستات احتقانی شدید باعث عفونت پروستات میشود که باید مورد درمان داروئی قرار گیرد. عفونت پروستات معمولاً به علت میکروب ایجاد نشده، لذا مصرف آنتی بیوتیک لازم نیست.

التهاب پروستات

درمان احتقان پروستات

شایع ترین بیماری اورولوژی در ایران احتقان پروستات است. که بسیاری از درمان آن ناامید شده اند. احتقان پروستات عفونی، احتقانی با تجمع مایع در پروستات تشخیص داده می شود. بهترین و رایج ترین درمان های احتقان پروستات عبارتند از:

 ✔ استفاده از داروهای ضد التهاب پروستات

 ✔ استفاده از داروهای مدرتیک

 ✔ نشستن در آب گرم روزی دو بار هر بار به مدت 15 دقیقه

✔ دوری از اضطراب، نگرانی و استرس از بهبودی

عوارض احتقان پروستات

  • در صورت درمان صحیح و طولانی شدن بیماری، فرد دچار مشکل روانی نظیر دپرسیون می شود.
  • عدم میل جنسی یا کاهش آن
  • عدم خروج منی هنگام عمل جنسی
  • علائم ادراری به صورت تکرر ادرار، بی اختیاری ادرار و شب ادراری
  • عفونت باکتریایی خون (باکتری)
  • تورم لوله پیچ در پیچ متصل به پشت بیضه (التهاب اپیدیدیم)
  • حفره پر از چرک در پروستات (آبسه پروستات)
  • ناهنجاری و ناباروری مایع منی، که می تواند همراه با پروستاتیت مزمن باشد
  • هیچ مدرک مستقیمی مبنی بر این که وجود پروستاتیت منجر به سرطان پروستات شود، وجود ندارد.

چه درمان های طبیعی یا خانگی باعث تسکین درد پروستات می شود؟

علاوه بر معالجه پزشکی، درمان های خانگی پروستاتیت شامل موارد زیر است:

  • استفاده از حمام های آب گرم (وان)
  • از مصرف الکل، کافئین و غذاهای پرادویه خودداری کنید.
  • ماساژ پروستات:در چند مطالعه نشان داده شده است که ماساژ پروستات علائم را در برخی از بیماران مبتلا به پروستاتیت مزمن غیر باکتریایی کاهش می دهد.
  • تغییر سبک زندگی: گر دوچرخه سواری یا اسب سواری می کنید، بهتر است تا زمان بهبودی، این فعالیت را کنار بگذارید.
  • اگرچه بسیاری از داروهای گیاهی در دسترس می باشند، اما هیچ شواهد و مدارکی در مورد تاثیر داروهای گیاهی بر روی پروستاتیت در دست نیست.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر محسن دوشنبه ۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من 46سال دارم یک شب در موقع نزدیکی انزالم را به تاخیر انداختم و بیضه چپم هم در همان زمان ضربه خورد از فردای آن شب دچار سوزش ادرار و از آن شب تا حال که حدود 21 روز است در ناحیه رویش مو بالای بیضه چپم درد میکند و تا کشاله ران چپ و تا داخل بیضه ام درد میرود به توصیه پزشک 4 عدد سفتریاکسون زدم و 10روز تاوانکس مصرف کردم اما هنوز دچار درد و مخصوصا لرز هستم خواهش میکنم راهنمایی کنید دردم چیست و چه درمانی دارد سونوگرافی حجم پروستات را 37 سی سی و دربیضه چپ وجود هیدروسل نشان می دهد آیا در اثر ضربه بیضه دچار فتق نشده ام
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      فتق نداريد ،،. روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود دو هفته و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين صد ميلي استعمال كنيدده روز

  • تصویر کاربر R شنبه ۲۰ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 405 مشاهده پرسش
    با سلام آقای دکتر ۲۱ سالمه دچار التهاب پروستات شدم نمیتونستم شما اصلا بخوابم بخاطر تکرر ادرار رفتم پیش دکتر ماساژ پرستات دادن آزمایش ادرارشو گرفتن بهم قرص سیپروفلوکساسین ۵۰۰ دادن با یک قرص برای کوچکی پروستات و یک قرص برای درد به مد یک ماه بعد مصرف باز رفتم پیش ایشون د باره ماساژ پروستاتو انجام دادن آزمایششو گرفتن گفتن نیازی به قرص نداری من کامل خوب شدم فقط بعضی وقتا بعد خود ارضایی یا گاهی اوقات دچار سوزش ادرار میشم و کمی نوک التم درد میکنه خیلی نادر شبا کشاله رانم درد میکنه ولی خداروشکر خیلی بهترشدم بهشون اینارو گفتم گفت روزی ۱۰ لیوان آب بخور اینجوری شدی آب بخور الان من ترسیدم ایا اکانش نیست کامل خوب شم آب خوردن نیازی نباشه خیلی نگرانم کمی افسرده شدم قبلا ورزش میکردم ورزشم ول کردم روحیه ندارم دیگه احساس میکنم مشکلم جدیه تروخدا کمک کنید ممنون
    1. تصویر کاربر R پنجشنبه ۱۸ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      معذرت میخوام خواستم بگم وقتی آب نمیخورم کمی اذیت میشم ولی آب میخورم اذیت نمی شم کمی در سر آلت احساس خیسی میکنم لطفا راهنمایی بفرمایید خیلی ممنون
    2. تصویر کاربر R پنجشنبه ۱۸ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      بعضی وقتا هم تو باسن احساس درد میکنم البته این علائم بعد خود ارضایی دچار میشم بیشتر در بیشتر مواقع کمتره مخصوصا وقتی آب زیاد میخورم آیا امکان خوب شدن کامل وجود داره آقای دکتر جونم افسرده شدم امید به زندگی ندارم دیگه
    3. تصویر کاربر R پنجشنبه ۱۸ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      معذر میخوام زمانیم که ادرار میکنم پرفشار و بعدش چند قطره میاد روی پام آب داغ میرزم مقدار دیگه میاد البته معذر میخوام سوالم تکراری شد
    4. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد قرص ترازوسين ٢ ميلي ميل كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين صد ميلي استعمال كنيد

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سعید دوشنبه ۱۵ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    سلام من ۱۷ سال سن دارم ومن به طور مکرر خود ارضایی انجام میدم و برای این کار به طور عمد تا مدت زیادی مانع خروج ماده منی و انزال میشوم اخیرا مقداری حس در ناحیه پروستات و مقعدم در هنگام انزال و مدتی بعد از ان احساس میکنم که نمی دانم بهش می توان درد گفت یا التهاب اما چیز کمی است پس از این اتفاق به مدت چندین روز این کار را انجام ندادم و دفعه بعد اصلا هیچ حسی در ناحیه نداشتم فقط چند ساعت بعد یه ثانیه احساس کردم ولی از روز بعدش که دوباره در انزال وقفه ایجاد کردم دوباره حس میکردم ولی خیلی کمتر از چندین روز قبل بود و اینکه وقتی ادرارم تمام میشود با فشار دادن مثانه احساس میکنم ادرار به مقدار کمی باقی ماند و با فشار دادن مثانه به صورت با اختلال و کم کم خارج میشود ولی به اندازه چندین قطره هست ولی اکثر ادرار قبل ان تخلیه می شود ولی وقتی فشار ندهم دچار تکرر و یا احساس ماندن ادرار نمی کنم این احساس در زمانی که مدفوع سنگین میکنم هم احساس میکنم مقداری ادارار درون مثانه ام مانده . اخیرا به پزشکی مراجعه کردم و به من گفت التهاب و عفونت ناحیه پروستات داری و ۱۰ تا تاوانکس و ۲۰ تا فنازوپیریدین رو مصرف کن من تمام چیزی که گفت رو عمل کردم و بهتر شدش اما از دیروز که مدفوع سنگینی داشتم دوباره مقداری در مثانه ام باقی می ماند ولی بهتر از قبل هستش و کمتر هستش و اینکه بعد از انزال رنگ مایع منی به رنگ زرد هستش. و متوجه شدم که بعد از دستوشو یی یک یا دو قطره ادرار همیشه نشت می دهد و اینکه بعد از انزال دردی حس نمی کنم ولی ۲ یا سه دقیقه بعدش یه ذره حس می کنم و سریع تمام میشود . نکته بعدی هم این است که رنگ ادرارم اول که قرص فنازوپیریدین رو شروع کردم خیلی نارنجی پررنگ بود ولی الان بیشتر زرد پررنگ هست (. ۷ تا تاوانکس و ۱۹ تا فنازوپیریدین خوردم) در واقع وقتی دسشویی میکنم خیلی احساس باقی ماندن ادرار نمی کنم اما وقتی مدفوع میکنم و یا مثانه ام را فشار می دهم احساس میکنم و با زور خارج میشود و دچار تکرر می شوم . ( اما درد ناحیه پروستات بهتر شده ولی نمیدانم بخاطر این است که دیگر مانع خروج نمی شوم یا قرص ها ) اخیرا کیست پیلونیدال داشتم و عمل کردم و اینکه بعد از قطع قرص ها ادرارم الان زرد کمرنگ شده است .چه درمانی توصیه می کنید ؟ ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۵ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      فقط روزي يك عدد كپسول امنيك ميل كنيد يك ماه

  • تصویر کاربر مجتبی شنبه ۶ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من مدتی است فشارخون دارم و با لوزار 25 یک و نصفی کنترل است چندسال است مشکل تکرر ادرار دارم الان قطع و وصل دارد آخرش دوشاخه است و بندرت سوزش یا درد را گاهی حس میکنم باتوجه به موارد فوق چه قرصی برایم مناسب است پزشکی پیشنهاد تروزسین 2 راداد ازنظر شما تامسولوسین یا تروزسین یا..... کدام بهتراست؟ خیلی ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۶ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول امنيك ميل كنيد يك ماه

  • تصویر کاربر امیر. جمعه ۵ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 215 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید من چند ساله که دچار سوزش ادار شدم دکتر رفتم وبعد از مصرف داروبهترشدم اما دوباره بعد از چند مدت سوزش برمیگشت تااین اواخر که بعداز ادرار که تموم میشد قطرهای آخر سوزش خیلی بدی داشتم که یه ربی طول میکشد بهتربشه دکتر که رفتم گفت پروستات ملتهبه داروی تامسولوسین. سفیکسان وسلکوکسیب داد شما هم گفتید داخل آب گرم بشینم انجام دادم چند وقتی بهتر شدم اما الان دوباره درگیر شدم همش فکر میکنم ادرار دارم دستشویی که میرم ادرار زیاد نمیاد رنگ ادرار زرده فشارش زیاد ه در ضمن از معقد احساس سوزش دارم زیر دلم والتمم احساس سوزش دارم لطفا راهنمایی کنید 28 پیام دادم جوابش نیومده 2
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۵ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      شما مبتتلا به بيماري سندرم مزمن درد لگني مبتلا هستيد درمان اين بيماري طولاني است داروهاي تجويز شده را يك ماه ميل كنيد،،، در أب گرم هم نشسته شود روزي يك عدد شياف ايندومتاسين صد ميلي استعمال كنيد ده روز ،،. عمل جنسي داشته باشيد

  • تصویر کاربر نادر پنجشنبه ۲۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر من حدود ۱۰ روز پیش درمورد التهاب پروستات با شمامشاوره داشتم شما نشستن در تشت آب گرم را به مدت ۱۰ روز توصیه کردید من انجام دادن ولی باز هم مشگل دارم جلو شکمم داغ میشه مثل اینکه تب دارم درد کمر هم دارم نظرتان

    چیست. با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      هر ٨ ساعت يك عدد قرص ناپروكسن ٢٥٠ ميلي گرم دو هفته ميل كنيد

    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      هر ٨ ساعت يك عدد قرص ناپروكسن ٢٥٠ ميلي گرم دو هفته ميل كنيد

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر آرش چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر این اطلاعاتی است که من ازوضعیتم دارم
    -در ابتدا سه تا چهار سال پیش دچار سوزش در ادرار می شدم به دکتر چند باری رجوع کردم و قرص هایی که مصرف شد سوزش ادرار را کنترل می کرد
    -دو سال پیش کم کم من دچار تکرار ادرار و تخلیه نشدن کامل ادرار شدم یکبار شاش بند شدم
    _یک سال پیش درد در مقعد آغاز شد و باسنم درد می کرد احساس فوریت در ادرار داشتم ۳ دوره پس از رجوع به دکتر افلوکساسین ۳۰۰ و تولرین مصرف کردم و پروترال بهتر می شدم وقتی دوره تمام می شد دوباره علایم بر می گشت الان من افلوکساسین ۳۰۰ رو روزی ۳ عدد استفاده می کنم و امامنیک روزی ۱ عدد چون درد بسیار شدیدی در مقعد دارم در دفع مدفوع مشکل دارم تکرر ادرار دارم احساس فوریت در ادرار بعد از هر بار انزال که با خود ارضایی انجام می شود علایم من دوباره بر می گردد
    _زندگی من تکرار این چرخه تکراری مصرف دارو و بهتر شدن و عود دوباره شده است من بعضی اوقات به اتاتانازی فکر می کنم من راهی ندارم و در بنبستم
    ممنونم من رو راهنمایی کنید
    موفق باشید
    1. تصویر کاربر آرش جمعه ۲۱ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      من ۲۳ سال سن دارم
    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      كپسول امنيك را ادامه دهيد ،،. روزي يك عدد شياف ايندومتاسين صد ميلي استعمال كنيد ده روز ،،،. روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود دو هفته

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر پویا چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر .بنده ۲۳ دارم و ۶ سال خود ارضایی میکنم .وقتی که خود ارضایی میکنم بیضه هام درد میگیره ولی بعد یک روز خوب میشه ولی دوباره دو روز بعد درد میگیره یه بازه ی زمانی در طول روز تا جایی که مجبورم دوباره خود ارضایی کنم همچنین دچار سرد شدید و منگی و میل جنسی شدید میشم بعد ۵ روز الان مشکل جدی در کار و زندگی روزانه پیدا کردم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درمان ترك خود ارضايي است اراده داشته باشيد

  • تصویر کاربر a.p چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    ۳۱ سال سن دارم چند روزی هست به خاطر تکرر ادرار و خارش در لوله آلتم اذیت میشم تعداد دفعات ادرارم زیاد شده و حجمش کم بعضی وقتا به صورت قطره میاد و یا دو شاخه میشه که کلا شاید ۲۰ سیسی باشه به متخصص رجوع کردم سونو گرافی کلیه و مثانه هر دو سالم بود پروستات ۲۰ سیسی حج داشت و ابعاد۳۹.۲۸.۳۵ برام ۳ قرص اکسی بوتینین .فنازومکس.و تامسولوسین تجویز کرد خارشم بهتر شده ولی باز تکرر ادرار دارم و دیشب بعد از رابطه و انزال منی خارج نشد نگرانم لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر a.p دوشنبه ۲۴ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      همچنان منتظرم لطفا جواب بدین
    2. تصویر کاربر a.p دوشنبه ۲۴ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      همچنان منتظرم لطفا جواب بدین
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      خارج نشدن مني به علت تامسولوزين است ،،. روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين صد ميلي استعمال كنيد ده روز

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر احمد پنجشنبه ۱۳ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    سلام من چندین سال هست خودارضایی میکنم و ۱۷ سال سن دارم و چند ماهه که در هنگام خود ارضایی مانع انزال میشم تا ادامه پیدا کنه و الان موقعی که انزال میشم در ناحیه پروستات دچار التهاب میشم و تعداد کمی هم بعد از انزال . تکرر ادرار و اختلال ادرار هم ندارم فقط بعد از انزال بلافاصله ادرار میکنم و فقط اون شرایط با اختلال می اد که فکر کنم طبیعی است . چیکار کنم برای رفع این موضوع ؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۱۳ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين صد ميلي استعمال كنيد ده روز

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر