آیا التهاب پروستات مزمن خطرناک است؟

پروستاتیت، التهاب پروستات است. می‌تواند ناگهانی و حاد باشد و یا طولانی مدت یا مزمن. ضمنا می‌تواند به علت میکروب و عفونی باشد.

پروستاتیت چیست؟

التهاب پروستات که همان پروستاتیت خوانده می شود،می تواند به صورت حاد و مزمن ظاهر شود که نوع مزمن آن به دو فرم دیده می‌شود. یکی پروستاتیت عفونی مزمن که به علت عفونت میکروبی مداوم و پایدار ایجاد می‌شود. نوع دوم سندروم مزمن درد لگنی یا به عبارتی به نام CPPS می‌باشد.

علت نوع دوم التهاب پروستات مزمن هنوز کاملا مشخص نشده است. التهاب پروستات مزمن معمولا باعث درد در ناحیه تحتانی لگن ایجاد می‌کند. درمان می‌تواند سخت باشد و با آنتی بیوتیک و سایر داروها صورت گیرد.

 غده پروستات فقط در مردان دیده می‌شود و زیر گردن مثانه قرار گرفته است. این غده چنانچه بزرگ شود مجرای خلفی را مسدود می‌کند و باعث علائم ادراری می‌شود. غده پروستات ترشحات انزال را افزایش می‌دهد و 20 تا 30 درصد حجم منی از ترشحات پروستات است و ترشحات آن در سرعت و فعال کردن نطفه‌ها دخالت دارد.

تشخیص التهاب پروستات

تشخیص التهاب پروستات مزمن

تشخیص پروستاتیت مزمن بر اساس علائم است که بیمار حداقل سه ماه باید این علائم را داشته باشد. در التهاب پروستات حاد علائم معمولا ظاهر می‌شود و سریعا ناپدید می‌گردد.

انواع التهاب پروستات مزمن

1.پروستاتیت عفونی مزمن

2.پروستاتیت مزمن/ سندرم درد لگنی مزمن (CPPS)

التهاب پروستات مزمن در بین مردان بسیار شایع است. تقریبا دو مرد از ده مرد در طول عمر و زندگی خود مبتلا به پروستاتیت مزمن دارای سندرم مزمن درد لگنی (CPPS) هستند. از هر 10 نفر، 1 نفر به پروستاتیت مزمن مبتلا می‌باشند که دارای پروستاتیت عفونی است.

ناحیه درد پروستات کجاست؟

التهاب پروستات علت میکروبی پروستاتیت مزمن، شبیه میکروب عفونت ادراری است. علائم پروستاتیت ممکن است زیاد شود یا از بین رود. وقتی بیماری تظاهر کند، به صورت درد و ناراحتی در فرد مبتلا ایجاد می‌شود و این درد را در ناحیه آلت، اطراف مقعد، در ناحیه پشت و بالاخره بالای استخوان پوبیس در فرد بیمار احساس می‌شود. دفع مدفوع ممکن است همراه با درد باشد و درد در بیضه‌ها منتقل شود.

علائم التهاب پروستات مزمن

علائم ادراری به شکل تکرر ادرار و دفع ادرار همراه با درد از مشکلات این بیماری می‌باشد. علائم ممکن است به مدت طولانی تداوم پیدا کند. اگر چه ممکن است علائم گاهی ظاهر و گاهی از بین رود و از نظر شدت متفاوت است. این علائم به صورت سوزش و تکرر ادرار می‌باشد. این علائم شبیه علائم مربوط به پروستاتیت حاد می‌باشد. به هر حال درد در مردان مبتلا به پروستاتیت مزمن در مقایسه با پروستاتیت حاد در مشاهدات بالینی کمتر است. برای مثال در پروستاتیت مزمن در مقایسه با پروستاتیت حاد، بیمار تب ندارد یا پایین است و احتمال درد عمومی بدن و آلت کمتر است. وقتی پروستاتیت مزمن با دارو درمان شود، علائم عمومی از بین می‌رود. اگر چه دارو کاملا عفونت را از پروستات ریشه‌کن می‌کند ممکن است دوباره عفونت عود نماید.

علت بزرگ شدن پروستات چیست و چگونه درمان می شود؟

التهاب پروستات مزمن/ سندرم مزمن درد لگنی (CPPS)

پروستاتیت مزمن و CPPS عبارت از درد و ناراحتی مداوم در ناحیه پایین لگن است. این درد در آلت و اطراف مقعد است. برای تشخیص، این علائم از سه ماه قبل باید شروع شده باشد. علت این بیماری ناشناخته مانده ولی عللی برای آن پیشنهاد کرده‌اند.

عوامل ایجاد کننده عفونت مزمن پروستات

  • عفونت پروستات با میکروبی که تاکنون مشخص نشده است.
  • مشکلات عصبی که پروستات را گرفتار می‌کند.
  • مشکلات سیستم دفاعی بدن
  • ورود ادرار به داخل پروستات هنگام زور زدن برای تخلیه ادرار

اصطلاح پروستاتیت مزمن به التهاب یا عفونت غده پروستات اطلاق می‌شود. علت واقعی پروستاتیت مزمن ناشناخته مانده است.

به همین علت بعضی پزشکان ترم و اصطلاح سندرم درد مزمن لگنی (CPPS) را به کار می برند.

علائم التهاب پروستات مزمن

— درد در ناحیه مقعد، آلت، پشت و بیضه‌ها، درد از نظر شدت روز به روز فرق می‌کند.

— علائم ادراری، درد موقع ادرار کردن، نیاز فوری به توالت رفتن برای تخلیه ادرار (urgency)

— کاهش فشار ادرار و زور زدن موقع ادرار کردن (hesitancy)

مشکلات جنسی، که به صورت اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی و انزال دردناک می باشد.

— احساس خستگی و درد عمومی آلت

دارو برای التهاب پروستات

درمان التهاب پروستات مزمن

درمان پروستاتیت مزمن بسیار سخت می‌باشد، ولی در بیشتر افراد مبتلا علائم بعد از ماه‌ها فروکش می‌کند.

درمان پیشنهادی شامل دادن آنتی بیوتیک به مدت 4 هفته در صورتی که عفونت ادراری داشته‌اند یا حمله یا برگشت پروستاتیت در سال قبل وجود داشته باشد، ولی باید پزشک مطمئن باشد که عفونتی وجود داشته باشد. سایر داروهای تجویزی مسکن و ملین می‌باشند. پروستاتیت مزمن غیر میکروبی یک نوع دیگر از پروستاتیت است که باعث درد و التهاب در پروستات و قسمت سیستم تحتانی ادراری می‌شود. علائم این بیماری شبیه بیماری قبلی است. علت آن نامشخص است و یک مشکل در  حال پیشرفت می‌باشد. علائم بیماری باید در یک زمان و مدت طولانی تداوم داشته و وجود داشته باشد. هدف از درمان بهبود علائم است ولی استفاده از آنتی بیوتیک در این بیماری مورد بحث می‌باشد.

بسیاری عقیده دارند میکروب قابل شناسایی نمی‌باشد ولی آنتی بیوتیک تجویز می‌کنند. سایر مواردی که به درمان کمک می‌کند، خودداری از خوردن الکل، کافئین و مایعات اسیدی می‌باشد. یبوست باید با استفاده از ملین‌ها بهبود یابد. فعالیت آرام‌بخش نیز مفید است.

در آب گرم نشستن نیز به درمان کمک می‌کند. روی اجسام نرم باید نشست. از ماساژ هم می‌توان کمک گرفت.

بعضی بیماران به علت مصرف داروهای آزاردهنده طولانی مدت، دچار مشکلاتی به صورت اضطراب، افسردگی و ناامیدی می‌شوند. لذا گاهی لازم است از داروهای ضد افسردگی و پزشک روانپزشک استفاده کرد.

درد مزمن لگنی در مردان (Chronic pelvic pain in men)

اصطلاح پروستادی نیا (prostadynia) یا سندرم درد لگنی مزمن (CPPS) به منظور درد مزمن لگن که دلیل روشنی برای آن معلوم و مشخص نیست به کار می‌رود. این درد همراه با علائم تحریکی مثانه (تکرر و سوزش ادرار) می‌باشد. درد ممکن است در ناحیه کشاله ران، ژنیتالیا، پرینه و نشیمنگاه وجود داشته باشد. این علائم بدون وجود میکروب در کشت ادرار به وجود می‌آید.

ممکن است در ترشحات پروستات افزایش سلول‌های سفید (WBC) یا میکروب در کشت ترشحات دیده شود.

اصطلاح پروستادی نیا (Prostadynia) در پزشکی کاربرد دارد و استفاده آن تشویق نمی‌شود.

اگر به دنبال بهترین روش درمان بیماری پروستات هستید، بر روی درمان پروستات کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر Ali جمعه ۱۱ اسفند ۲( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 16 مشاهده پرسش
    با سلام
    ۴۰ ساله هستم از حدود یک سال پیش بعد از فوتبال زیاد درد زیر شکم داشتم به خصوص مو قع دویدن یا عطسه کردن . پیش دکتر ممبینی اهواز رفتم گفت التهاب پروستاته آنتی بیوتیک داد زیاد تاثیری نداشت سونو و آزمایشات هیچ مشکلی نبود دوباره ۶ ماه پیش همین سونو وآزمایش رو انجام دادم psa 0.4 بود دکتر گفت التهاب پروستات و کمی التهاب مثانه . الان درد متفاوت شده گاهی در بیضه گاهی درد زیر شکم درد پایین کمر گاهی سوزش خیلی کم در ضمن میل جنسی کم شده این اواخر درد کمر به طرف پای راستم تا ساق پا و احساس بی حسی البته میبینی بعد چند روز نیست . در ضمن من هروز حدود ۳ ساعت در اتوبوس میشینم برای رفت و برگشت از کار این درد کمر و پا و زیرشکم از چیست ممنون میشم اگه راهی جلوم بذارید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۱ اسفند ۲( 2 هفته پیش)

      با سلام مبتلا به التهاب مزمن پروستات هستيد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل شود

  • تصویر کاربر وحید چهارشنبه ۱۷ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 86 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    عرض کردم ۴ ماه پیش std گرفتم و درمانهایی شدم، الان قرمزی داخل مجرا، ترشحات شفاف کم داخل مجرا و گاهی درد کمر و داغی زیاد مقعد و خروج منی بعدش شدیدا میسوزه تا چند ساعت، بطور عادی هم قبل از خوردن آنتی بیوتیک و فیناستراید شدیدا سوزس مجرا و مقعد داشتم، الان ۱۵ روز انتی بیوتیک خوردم دکتر گفت کافیه، دوتستراید یا فیناستراید میخورم سوزش مجرا کم شده ولی درد بیضه و کمر درد گرفتم قرمزی مجرا و ترشحات کم نشده
    قبلا آزمایش میانه ادرار و اول ادرار دادم منفی بود، آزمایش کشت اسپرم دادم منفی زده البته معلوم نیست آزمایشگاهها درست انجام میدن یا نه،
    قرص ضد التهاب هم که گفتید خوردم و داخل آب گرم نشستم، ولی این علائم نمیره
    چیزی که نگرانم می کنه خم قرمزی داخل مجرا و ترشحات شفاف هست
    یه دکتر عفونی میگه باید ۲۰ تا در ۱۰ روز منوپروم بزنی، شما توصیه می کنید با این علائم؟
    آقای دکتر این پروستاتیت باکتریایی هست یا غیرباکتریایی
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۸ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      با سلام التهاب غير باكتريال است منوپنم لازم نيست تزريق كنيد درمان در أب گرم نشستن و مصرف قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز بعد از ناهار مي باشد روزي يك عدد قرص بكلوفن ده ميلي گرم ده روز ميل شود

    2. تصویر کاربر وحید دوشنبه ۸ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      ۱- آقای دکتر فیناستراید یا تامسولوسین اصلا نخورم؟ و آنتی بیوتیک که بعضیا در پروستاتیت عیر باکتریایی
      ۲- آقای دکتر یه سوال دیگه هم داشتم آیا مایکوپلاسما میتونه اینجور بشه چون میگن به سختی تشخیص میشه داد، البته سواب مجرا هم دادم منفی بود
      ۳- من سفتریاکسون عضلانی نزدم ولی دکتر چند تا توی سرم گفت بزن، آیا لازم نیست؟
      ۴-اقای دکتر سیلیکوسیب و گاباپنتین مصرف نکنم که درسته؟
      ۵-آقای دکتر چقدر طول می کشه قرمزی و التهاب مجرا بره و ترشحات مجرا
      با تشکر
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱۷ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      با سلام اگر فيناسترايد و تامسولوزين اثر داشته ميل كنيد أنتي بيوتيك نيازي نيست ،،،،، گاهي ممكن است مايكوپلاسما دخالت داشته باشد،،، سفترياكسون لازم نيست ،،،،،، گاباپنتين خورده شود ،،يك تا دو ماه طول مي كشه بهبودي حاصل شود

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر Farasat چهارشنبه ۳۱ خرداد ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 112 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    وقت بخیر
    ۳۹ سالمه و مجردم حدود ۲۰ ساله سوزش ادرار دارم کم و زیاد میشه چندین دکتر و سونوگرافی و کشت ادرار و آزمایش پروستات دادم همه اوکی هست الان چند وقتیه بعد از ادرارم ترشح خون دارم ؛ آخرین دکتر متخصصی که رفتم تشخیص پروستاتیت مزمن داده و میگه درمانش خیلی سخته و طول میکشه ... نگرانم چکار باید بکنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۳۱ خرداد ۲( 8 ماه پیش)

      با سلام التهاب پروستات مي باشد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز بعد از ناهار ميل شود

  • تصویر کاربر میثم جمعه ۱۹ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 91 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر بنده 33 سالمه مرد هستم بنده 8 ماهی میشه وقتی لباس نسبتا تنگ ویا جسم بیشتر از 6 کیلو بلند میکنم اطراف معقدم درد مزمن میگیره. تشکر راهنمایی فرماید 🙏
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۹ خرداد ۲( 9 ماه پیش)

      با سلام در اسكن كيست كليه و سنگ ديده شده كه اهميتي ندارد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز بعد از غذا ميل كنيد

  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۱۳ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 136 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر لطفا بگین بیماریم چیه ودرمان آن چگونه است خیلی ممنونم.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۳ خرداد ۲( 9 ماه پیش)

      با سلام شما مبتلا به التهاب پروستات هستيد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز بعد از ناهار ميل شود

  • تصویر کاربر دانیال جمعه ۵ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 96 مشاهده پرسش
    با سلام آقای دکتر
    من از ۲ سال پیش تا الان درد و احساس سنگینی و انگار که ی چیزی از داخل باد کرده در ناحیه پرینه در سمت چپ داشتم و درد به سمت پشت بیضه چپ هم میزد در قسمت چپ آلت هم احساس گرفتگی و حتا بعضی اوقات لرزش آلت هم دارم درد کشاله ران سمت چپ هم دارم نشستن برام خیلی اوقات سخت است و میشینم پرینه از داخل درد میگیره، اگر نفخ داشته باشم یا مدفوع داشته باشم از سمت معقد هم اذیت میشم مراجعه کردم دکتر و متاسفانه من فقط به دکتر گفتم درد بیضه دارم و دیگر علائمم رو نگفتم و سونوگرافی از همه چی دادم و گفتن همه چی خوبه و هیچ مشکلی ندارم فقط غده لنفاوی سمت چپم التهاب خفیف داره که دکتر گفت چیز خاصی نیست ولی متاسفانه من رو خیلی اذیت میکرد و ۱ ماه بعدش رفتم دوباره دکتر و فقط سونوگرافی بیضه برام نوشت و در سونوگرافی دوم واریس خیلی خفیف تشخیص داده شد و دکتر دوباره معاینه کرد و هیچ دردی در بیضه نداشتم و گفتن هیچ مشکلی نیست
    از ۲ سال پیش تا الان این علائم درد پرینه و پشت بیضه و حتا بعضی اوقات پرینه شروع میکنه به لرزش ۱ ماه پیش برای جوش های صورتم آزیترومایسین ۵۰۰ خوردم و علائمم خیلی کم شد و بنظر خودم از پروستات است.
    این هم عرض کنم من از ۲ سال پیش تا الان تمرینات هوازی سنگین انجام میدم بصورت پی در پی و هیچ دردی در بیضه هام ندارم دنبل های سنگین هم میزنم و باز هیچ دردی ندارم.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۵ خرداد ۲( 9 ماه پیش)

      با سلام شما مبتلا به التهاب مزمن پروستات هستيد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه دو هفته در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل شود و هر ١٢ ساعت يك عدد قرص بكلوفن ده روز ميل شود 

  • تصویر کاربر عباس سه شنبه ۸ فروردین ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 102 مشاهده پرسش
    سلام دکتر بنده 42ساله هستم درسن28سالگی وسط آلتم چروک و باریک شده بود که به اورولوژی مراجعه کردم وبعدازازمایشات متعدد پروستاتیت مزمن داشتم انتی بیوتیک زیادی مصرف کردم نتیجه‌ای ندیدم ومعده ام خراب شدوچند سالی هست که طرف چپ شکم ودورورالت ولگنم درد میکند برای سمت چپ شکم کولونوسکوپی وسی تی انجام دادم مشکلی نبود دکتر گفت درد عضلای است من چکار کنم ممنون میشوم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۸ فروردین ۲( 11 ماه پیش)

      با سلام مبتلا به پروستاتيت مزمن هستيد هر ١٢ ساعت يك عدد قرص بكلوفن يك ماه ميل شود و روزي يك عدد قرص ألفن XL صد ميلي گرم ده روز ميل شود 

  • تصویر کاربر پدرام سه شنبه ۸ فروردین ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 107 مشاهده پرسش
    عرض ادب.مرد و ۴۱ ساله هستم و متاهل و بصورت مداوم حدود بیست ساله ورزش می‌کنم. رزمی و پرورش اندام (البته بدون مصرف هیچگونه مکمل ورزشی)حدود یکماه پیش درد زیر شکم شروع شد و تشخیص دکتر عفونت ادراری بود ولی بعد از مصرف آنتی بیوتیک‌ ، درد کاهش پیدا نکرد و از سمت راست به کلیه و کمر و از زیر شکم به بیضه ها منتهی شد. سوزش ادرار و علائم عفونتی ندارم ولی درد کمر و زیر شکم در هنگام ورزش ، حدود دوساعت کاهش پیدا می‌کنه ولی بعد دوباره برمی‌گرده. بعد از سکس (یک روز درمیان یا دوروز درمیان) هم گاهی درد کمر و زیرشکم خیلی خیلی زیاد میشه.(جهش و فشار مایع منی خیلی کمه) لازم به ذکره مایعات کافی و آبمیوه بصورت مداوم مصرف میکنم و روزی یک فنجان قهوه قبل از ورزش و برنامه غذایی مناسبی دارم. و حتا ویتامین‌ها را به دستور متخصص تغذیه مصرف می‌کنم. سونوگرافی هم انجام دادم و در سونو ، هم پروستات و هم کلیه‌ها نرمال بودند و مشکلی نداشتند و سابقه سنگ کلیه هم در خانواده نداریم. تشخیص شما چیه و به چه داروهایی نیاز دارم؟ با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۸ فروردین ۲( 11 ماه پیش)

      با سلام التهاب پروستات مي باشد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل شود قرص بعد از غذا ميل شود

  • تصویر کاربر احسان پنجشنبه ۴ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 126 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر دکتر
    24 ساله و مجردم. حدود 4 ماهی هست بصورت مداوم درس میخونم و اضطراب هم دارم شبا هم هر شب تو این 4 ماه از نوشیدن انرژی زا برای بیدار بودن استفاده کردم و صبحانه هم کلان نمیخورم صبح 8 تا... حدود 10 تا 11 ساعت مداوم درس میخونم
    توی این چند مدت تحریک داشتم ولی ارضای کامل ن(یعنی خودم نمی خواستم به انزال بکشه) مگه شب ک بصورت طبیعی و توی خواب باشه
    حدود دو ماه ک موقعه شروع ادرار تاخیر بین 3 تا 10 ثانیه دارم و شدت کم شده
    3 هفته اخیر بشدت نگران شودم و درد در بیضه راست(فقط یک بار در چپ هم بوده) (همیشگی نیست خیلی کم 3 روز ندارم) و درد آلت تناسلی خیلی ضعیف (احساس میکنم مقداری ادرار داخلش منده ولی فقط ی حسه(دائم نیست مثله در روز چند ساعت یا بعد دسشویی ) درد شکمی ضعیف دارم بالا تر از مثانه بعضی وقتا هم کنار کلیه وقتی میشینم درد ضعیف بالا تر از معقد
    بعد مدفوع یکم مشکلات بدتر میشه
    سوزش اداری دائمی ندارم ممکن 1روز نباشه و یک روز باشه ولی ضعیف (همیشگی نیست)
    روزی 4 الی 6 بار دسشویی میرم
    بعضی از روزا همیشگی ولی ن بعد رفتن به دسشویی بعد یک ساعت احساس میکنم دسشویی دارم ولی وقتی میرم مقدارش کمه
    ولی تا حالا نشوده شب بخاطر دسشویی رفتن بیدار بشم
    دکتر این موضوع بشدت نگرانم کرده و این یک ماه برای من بشدت مهمه هم اضطراب درسو دارم هم حالا اضطراب این موضوع
    مشکل ممکنه جدی باشه؟
    امکان رفع کامل این مشکل هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۴ اسفند ۱( 1 سال پیش)

      با سلام التهاب پروستات است روزي يك كپسول امنيك يك ماه ميل كنيد و روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ده روز ميل كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود

  • تصویر کاربر رضا یکشنبه ۲۳ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 99 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر. آقایی 52 ساله و متاهل هستم که از 7-8 سال پیش ام اس دارم. 2 سال قبل هم عمل قلب کردم برای گرفتگی رگها. الان خیلی زیاد دچار عفونت اداری میشم که بعضی دکتر ها گفتن به خاطر ام اس مثانه تخلیه نمیشه و عفونت میکنه و راهش فقط استفاده از سوند یکبار مصرف و روزی حداقل دوباره. الان اینکار میکنم ولی بازم عفونت اداری هر چند وقت یکبار میاد. همیشه هم شروعش با مشاهده ترشح زردرنگ شبیه مایع منی هست. منظورم مانعی هست که قبل از انزال خارج میشه. با توجه به کارم و مسایل دیگه رابطه زناشویی مرتب نمیتونم داشته باشم و بیشتر این عفونت‌ها موقعی پیش میاد که به عللی تحریک میشم ولی خروج منی ندارم. برای نعوظ هم مشکل دارم که گفتن شاید بخاطر ام اس باشه. نمی دونم عفونت پروستات باعث عفونت ادراری میشه یا برعکس. لطفا راهنمایی بفرمایید راهی هست عفونت‌ها کمتر بشه
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۲۳ بهمن ۱( 1 سال پیش)

      با سلام براي جلوگيري از عفونت روزي ٤ بار سوند بايد زده شود و يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميلي ميل كنيد و هر ٨ ساعت يك عدد قرص ايمي پرامين ١٠ ميلي گرم ده روز ميل شود

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر