آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارند؟

آقایان در هر سنی در معرض التهاب پروستات هستند و به نظر می رسد جوانان به علت تنهایی و ازدواج نکردن و عدم تخلیه پروستات از طریق عمل جنسی بیشتر به این پدیده گرفتار می شوند. آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارد?

التهاب پروستات یا پروستاتیت چیست ؟

التهاب پروستات یا پروستاتیت ( Prostatitis ) بیماری نیست، بلکه علامت می باشد و بنابراین هیچگونه خطری چنانچه در مرحله حاد تشخیص داده شود و درمان شود ندارد. در صورت عدم تشخیص و مزمن شدن بیماری، بیمار دچار مسائل روانی و پرسیدن، اضطراب و نگرانی می شود، چون درمان طولانی مدت می شود و بیمار نیز با پزشک همکاری نمی کند و بهبودی دشوار می گردد.

گذشته از این مراجعه بیمار و پرداخت هزینه ویزیت از مسائل مهم دیگر بیمار می باشد. بیشتر التهاب پروستات در جوانان شکل می گیرد که نیاز به نگرانی و ترس از آن نیست. برای درمان بیماری التهاب پروستات یا پروستاتیت باید متخصص کلیه و مجاری ادرای تناسلی یا متخصص ارولوژی (ارولوژیست) مراجعه کنید.

التهاب پروستات و خودارضایی

بسیاری از جوانان برای ارضاء غریزه طبیعی خود ارضایی می کنند، چنانچه به هنگام استمنا مانع از خروج ترشحات شوند، ممکن است دچار التهاب پروستات شوند.

بسیاری از جوانان به دلیل ناشناخته ای چنین کاری را انجام می دهند. شاید بتوان یکی از عوارض خود ارضایی را  التهاب پروستات نامید. البته این مورد تائید نشده است ولی از آنجا که این عمل می تواند تاثیرات زیادی بر روان جوان ایجاد کند می تواند زندگی جوان را با اختلال روبرو کند.

خودارضايي و سرطان پروستات

یک مطالعه نشان می دهد که خودارضایی مکرر در مردان جوان با خطر ابتلا به سرطان زودرس پروستات مرتبط است. مقادیر زیاد هورمونهای جنسی مردانه یا آندروژن ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات در انسان را افزایش دهد.

با اطلاع رسانی جوانان را باید تشویق کنیم کم کم خودارضائی را ترک کنند زیرا زمانی که این عمل را انجام می دهند دچار مشکلات روحی روانی بسیاری و دچار التهاب پروستات می شود، ترشحات منی آنها هم رنگ خود را تغییر می دهد و گاهی ترشحات منی آبکی و به رنگ زرد تغییر می کند که آنها را مضطرب و نگران می کند.

ویزیت این جوانان توسط یک روانپزشک، حلال مشکلات آنها خواهد بود چون جوانانی که خودارضایی می کنند و سپس ازدواج می کنند، با همسر خود در عمل زناشوئی دچار مشکل می شوند، این جوانان هنوز ارضاء شدن خود را در خودارضائی می دانند و با روش جدید و ازدواج خود را تطبیق نداده اند، که نیاز به روانپزشک خواهند داشت.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران (متخصص ارولوژی)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Mmmt دوشنبه ۱۱ شهریور ۹۸( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 6 مشاهده پرسش
    سلام آقا دکتر‌من الان یه مدته وقتی که خودراضایی میکنم اخراش بدنم قرمز میشه کل بدنم شکمم تیکه تیکه قرمز میشه گفتم ببینم مشکل چیه ؟مرسی ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۱ شهریور ۹۸( 1 سال پیش)

      معلوم نيست

  • تصویر کاربر ahmad پنجشنبه ۷ شهریور ۹۸( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 7 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض خسته نباشید
    ببخشید تزریق تستستورون انتات 250 در 2 هفته یک عدد برای فرد 31 ساله در آینده باعث سرطان پرستات خواهد شد؟ چون قبلا بیضه نزول نیافته داشته ام در 7 سالگی درمان شده و با تزریق تستستورون هم باعث لاغر شدن و هم حال خوب میشود. آیا تستستستورن انتات برای کبد و پرستات مضر میباشد هر دفته 1 بار؟
    نهایت تشکر و سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۷ شهریور ۹۸( 1 سال پیش)

      بله مضر است

  • تصویر کاربر ahmad پنجشنبه ۷ شهریور ۹۸( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 7 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض خسته نباشید
    ببخشید تزریق تستستورون انتات 250 در 2 هفته یک عدد برای فرد 31 ساله در آینده باعث سرطان پرستات خواهد شد؟ چون قبلا بیضه نزول نیافته داشته ام در 7 سالگی درمان شده و با تزریق تستستورون هم باعث لاغر شدن و هم حال خوب میشود. آیا تستستستورن انتات برای کبد و پرستات مضر میباشد هر دفته 1 بار؟
    نهایت تشکر و سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۷ شهریور ۹۸( 1 سال پیش)

      بله مضر است

  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۷ شهریور ۹۸( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 5 مشاهده پرسش
    با سلام جدیدا بعد از خود ارضایی یا انزال طبیعی مایع منی ام باعث زرد شدن لباس زیرم می شود می خواستم بدونم چی کار باید انجام بدم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۷ شهریور ۹۸( 1 سال پیش)

      مهم نيست

  • تصویر کاربر رضا یکشنبه ۳ شهریور ۹۸( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 6 مشاهده پرسش
    سام اقای دکتر من 21 سالمه پروستاتیت مزمن داشتم دو هفته افلوکساسین با تامسولوسین دکترم نوشت بهتر شدم علایمش بود هنوز دوباره رفتم دکتر سیپروفوکساسین رو گف دو هفته بخور تامسووسین ی ماه الان دارم میخورم خوبم مجردم دو بار خود ارضایی کردم منی هم کم بود از مصرف قرصاس؟ ب نظرتون قرصارو بخورم چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۳ شهریور ۹۸( 1 سال پیش)

      قرص ها را ادامه دهيد

  • تصویر کاربر ....... یکشنبه ۲۰ مرداد ۹۸( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 7 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من چهارده سالمه 5سال پیش خود ارضايي میکردم اما یک سالی هست کاملا ترک کردم احساس درد کم در ناحیه ی کف لگن میکنم فشار ادرارم نه زیاده نه خیلی کم سوزشم ندارم درد کف لگن بخاطره چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۲۰ مرداد ۹۸( 1 سال پیش)

      مربوط به من نيست

  • تصویر کاربر Ahmaf جمعه ۱۸ مرداد ۹۸( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 8 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید
    من 20 سالمه الان مدت 2 ماه از دیکس انتهای لگن. دچار مشکل شدم و از همون موقه التم راست نمیشه الان که تقریبا حالم بهتره ولی هنوز التم بلند نمیشه یا اگرم با سعی زیاد بتونم بلندش کنم بعد مدتی میخابه بعد بخاطر بیماری یکم مشکن عصبی پیدا کردم. به چند تا از دکترا گفتم .گفتن بخاطر مصرف داروعه ایا درسته ؟ اگه میشه راهنمایی کنید ذهنمو خیلی درگیر کرده و اینکه قبل درد کمر هیچ مشکلی نداشتم.
    1. تصویر کاربر Ahmaf سه شنبه ۱۵ مرداد ۹۸( 1 سال پیش)
      اقای دکتر خسته نباشید
      من 20 سالمه الان مدت 2 ماه از دیکس انتهای لگن. دچار مشکل شدم و از همون موقه التم راست نمیشه الان که تقریبا حالم بهتره ولی هنوز التم بلند نمیشه یا اگرم با سعی زیاد بتونم بلندش کنم بعد مدتی میخابه بعد بخاطر بیماری یکم مشکن عصبی پیدا کردم. به چند تا از دکترا گفتم .گفتن بخاطر مصرف داروعه ایا درسته ؟ اگه میشه راهنمایی کنید ذهنمو خیلی درگیر کرده و اینکه قبل درد کمر هیچ مشکلی نداشتم.
    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۸ مرداد ۹۸( 1 سال پیش)

      يك ساعت قبل از نزديكي يك عدد قرص وياگرا ميل كنيد

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر امیرحسین جمعه ۴ مرداد ۹۸( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 14 مشاهده پرسش
    سلام من ۱۶ سالمه قبلا خودارضایی می کردم اما الان ترک کردم شکر خدا ولی هنگامی که از دستشویی می ایم بیرون انگاری با یک حرکت ناگهانی قطره ادار ازم خارج میشه یا دکتر اینکه در موقع ادرار کردن نمی توانم کامل تخلیه کنم مشکل چیست ؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۴ مرداد ۹۸( 1 سال پیش)

      التهاب پروستات مي باشد

  • تصویر کاربر tr جمعه ۴ مرداد ۹۸( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 4 مشاهده پرسش
    سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما.
    من چند ماهی هست سوزش در دستگاه تناسلی دارم که دکتر التهاب پروستات تشخیص داد . و این مشکل متاسفانه حل نشده بعضا سوزش دارم بعضی وقت ها هم هست که این مشکل حل میشه برا مدت زمان کوتاهیی (موقع که سوزش شدید میشه با مصرف قرص ستیریزین تا حد زیادی سوزش کم میشه ) من به دلیل ورزش فیتنس میخام یک دوره مکملی مصرف کنم که داخل این دوره مکملی آمپول های استروئید هم وجود داره .
    من با این مشکلی که دارم استفاده از این دوره مکملی و استروئید مشکل ساز خواهد بود یا مشکلی نخواهد داشت؟
    خیلی ممنون از لطفتون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۴ مرداد ۹۸( 1 سال پیش)

      مشكلي ندارد

  • تصویر کاربر علی جمعه ۴ مرداد ۹۸( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 6 مشاهده پرسش
    سلام
    من برای مدت ده سال ب طور متوسط هفته ای دو تا سه بار خودارضایی میکردم ولی برای دو سال خودارضاییم زیاد شد و هفته ای هشت بار هم رسید. تو نت سرچ کردم بعضی وبلاگ و وبسایت ها نوشتن باعث سرطان پروستات بیضه و آلت میشه بعضی میگن ارتباطی نداره و گیج و نگران شدم. اگه امکانش هست یه پاسخ کامل بهم بدین
    باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۴ مرداد ۹۸( 1 سال پیش)

      سرطان ندارد

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر