اختلال نعوظ در بیماری­های سیستمیک

اختلالات عصبی موجب اختلال جنسی شده که شامل سکته مغزی، اختلالات دژنراتیو عصبی (الزایمر، پارکینسون) و مولتیپل اسکلروز (MS) می­باشد. 85% افراد مبتلا به عوارض عروق مغزی و 75% افراد مبتلا به مالتیپل اسکلروز و بیماران مبتلا به اختلال ایمنی بدن دچار اختلال جنسی می­شوند. بیماری COPD (بیماری ریوی انسدادی مزمن)، بیماری کبد، اختلالات خواب ناشی از توقف تنفسی موجب اختلال جنسی می­گردد.

 آسیب (TRUMA)

 آسیب­های پرینه، آلت، و 50% کسانی که دچار شکستگی لگن شده­اند مبتلا به اختلال جنسی می­شوند که آسیب شریان آلت علت اصلی آن می­باشد. با ترمیم تنگی­های خلفی مجرا نیز اختلال جنسی ایجاد می­شود که علت آن قطع فیبرهای عصبی اتونوم مجاور مجرای خلفی می­باشد.  یک مطالعه بین 77 مرد که مبتلا به شکستگی لگن بودند، نشان داد که کاهش نعوظ در افرادی که جابجایی استخوان پوبیس داشتند در مقایسه با افرادی که فقط شکستگی لگن داشتند بیشتر است.

این مطالعه نشان داد که ضایعه­ی عصب کاورنوز(آلت) هنگام جابجایی استخوان باعث افزایش بیش از حد اختلال جنسی می­شود. مطالعه اخیر در یکی از کشورهای اروپایی در 36 فرد مبتلا به تنگی خلفی مجرا ثانوی به شکستگی لگن، مشخص نمود که 18 مورد (72%) دچار اختلال جنسی شده­اند در حالی که ترمیم تنگی مجرا در آنها انجام نشده است.

راههای طبیعی درمان اختلال نعوظ

در 13 مورد اختلال جنسی از نوع نروژنیک(عصبی) بوده که با تزریق دارو به داخل آلت و سونوگرافی داپلر سالم بودن عروق را نشان داد و در 5 مورد اختلال جنسی از نوع عروقی با جراحی عروق درمان صورت گرفت.

در یورتروپلاستی (ترمیم مجرا) تنگی خلفی مجرا در مقایسه با ترمیم تنگی مجرای قدامی درصد بیشتری از اختلال جنسی را دربرمی­گیرد، به طوری که در 168 بیمار که تحت عمل جراحی ترمیم تنگی مجرای قدامی قرار گرفتند، فقط یک بیمار به اختلال جنسی دچار شد. جراحی رادیکال پروستاتکتومی با اختلال جنسی همراه بوده که احتمال می­رود علت آن اختلال نروژنیک یا بیمای عروقی کورپورا باشد، و نیز جراحی لگن که برای کانسر مثانه و رکتوم انجام می­گیرد موجب اختلال جنسی می­شود. شبکه عصبی ساکرال که عصب کاورنوز از آن منشعب می­شود ممکن است در انجام دو جراحی فوق آسیب ببیند.  طبق یک مطالعه در کشورهای اسکاندیناوی 60 مرد که در مسابقه 450 کیلومتر دوچرخه سواری شرکت کرده بودند بعد از پایان مسابقه در 22% اختلال جنسی و بی حسی آلت مشاهده شده که علت آن فشار روی اعصاب پودندال و کاورنوز بود.

 داروها

بیمارانی که درمان با داروهای ضد فشار خون بالا در آنها انجام می­گیرد دچار اختلال جنسی می­شوند. مطالعات نشان می­دهد پاتوفیزیولوژی(علت) فشار خون روی عروق نیز در ایجاد این اختلال موثر است. داروهایی که برای درمان فشار خون استفاده می­شوند شامل، دیورتیک­ها، بتابلوکرها و بلوکرهای کانال کلسیم می­باشند. طبق یک گزارش شیوع اختلال جنسی در بیماران مبتلا به فشار خون بالا بعد از 24 ماه درمان یا دارو 17% و در یک گروه دیگر بعد از 48 ماه در حدود 11 الی 18% بوده است. محققین عقیده دارند که اختلال جنسی ناگهانی در بیماران مبتلا به فشار خون بالا ارتباطی به دارو نداشته و ممکن است به علت عدم کنترل فشار خون بالا باشد. سایمتیدین و استروژن­ها با اثر آنتی اندروژنیک، باعث اختلال جنسی می­شوند. دیگوکسین با اثر روی ممبران سلولی مانع از شل شدن عضله صاف کاورنوز گردیده و در نتیجه اختلال جنسی به وجود می­آید. (با اثر انقباضی روی عضله صاف) علت عدم شلی عضله صاف، نفوذ زیاد کلسیم به داخل سلول به وسیله دیگوکسین است.

در ادامه شما را به دیدن ویدیو 👇 درمان ناتوانی جنسی یا اختلال نعوظ  👇 دعوت می کنم.

 

 

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر علی جمعه ۷ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 257 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خوب هستید ۵۲ ساله هستم فشارخون ودیابتی ناشتا ۱۶۰ هستم مدتی است که تمایلات جنسی ام کلا ازبین رفته وحدود یکماه است که هیچگونه منی هم درحین رابطه خارج نمیشود واصلا لذتی برام نداره ممکنه راهنمایی بفرمایید وبعضی ازقسمتهای بدنم بی حس وگزگز میشه
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۷ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      با سلام مشكل از ديابت مي باشد يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل كنيد 

  • تصویر کاربر لایق سه شنبه ۴ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 198 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکترمن چند ماهی ازدواج کردم وقتی به همسرم نزدیک میشم که رابطه جنسی برقرارکنیم نعوض خود را از دست میدم والتم شل میشه لطفن کمک کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۴ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      سلام يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل كنيد

  • تصویر کاربر آرام یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    آقای دکتر سلام...برادرم تا حدودی مشکل ناتوانی جنسی داره و داره از همسرش جدا میشه...دادگاه هم برای این مشکل نامه زده بیمارستان خاتم الانبیای تهران برای تست...دکتر اونجام گفته دو هفته فرصت داری .تو این دو هفته داروهای تقویتی استفاده کن...حالا چه داروی قوی و فشرده میتونه استفاده کنه که تو این تست موفق بشه
    1. تصویر کاربر آرام شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      آقای دکتر جواب منو پس کِی میدید؟؟؟من خیلی عجله دارم...چه داروی تقویتی بخوره که جریان خون تو رگ آلت بیشتر بشه که دستگاه خوب نشون بده
    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل كنند

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر بهتاش جمعه ۱۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر
    ۳۴ سال دارم و مدتی هست که دچار مشکل نعوظ شدم،یعنی به سختی نعوظ صورت میگیره و در حد یک دقیقه شل میشه،از قرص ویزارسین استفاده کردم،گاهی جواب میده گاهی اصلا..در ضمن بخاطر مشکل زودانزالی از قرص داپوکسیتین قبلا استفاده کردم چندبار..
    نعوظ صورت نمیگیره و تحریک نمیشم و سریع دچار شل شدگی و زودارضایی شدم

    بنظر شما به دکتر مراجعه کنم مشکلم حل میشه ؟ممنون میشم درمان این مشکل رو برایم تجویز کنید
    هیچ بیماری زمینه ای هم ندارم،اهل دخانیات هم نیستم

    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل كنيد و روزي يك عدد قرص پاروكستين٢٠ سه ماه  ميل كنيد

  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    شانزده ماه پبش به دلیل سرطان بروستات ، پروستات م را دکتر در اورد وبعد از عمل مشخص شد دو رگ از سرطان مانده است ودکترم گفت عمدا انها را گذاشتم تا عصب جنسی تان حفظ بشود وازمایشات خون وmriلگن ومثانه گویای ازبین رفتن سرطان در طول این شانزده ماه بعد از عمل است واز ان زمان تاکنون هیچ حس جنسی ندارم ۵۶ سال سن دارم و سه عدد سنگ داخل مثانه دارم که بعد از عمل بوجود امده است وهیچگونه بیماری دیگری غیر از چربی خون ندارم خواهشمند است باتوجه به اینکه در شهرستان هستم وبا وجود کرونا امکان مراجعه حضوری نیست راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل كنيد

  • تصویر کاربر ارسلان یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب خدمت شما و تشکر از زحماتتون ، آقای دکتر آلت تناسلی فرد سی ساله که در حالت نعوظ ده سانتیمتر هست قابل درمان هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      با سلام درماني ندارد

  • تصویر کاربر سحر پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید .آقای دکتر نامزد من 1سالی میشه دچار اختلال نعوظ شده یعنی هنگام تحریک آلت تناسلیش نیمه سفت می باشد قبلا این مشکل رو نداشت. و به پزشک هم مراجعه کرده و گفتن مشکل جسمی نداره و بیشتر مشکل روحی و روانی می باشد.و ایشون یکم افسردگی دارن و آدم وسواسی هم هستن. میشه درمانشو بهمون بگید؟ آیا با این شرایط ما نمی توانیم بعد ازدواج رابطه جنسی داشته باشیم؟ و مشکل حادی هست؟ یا قابل درمانه؟ خواهش میکنم کمک کنید چون واقعا افسرده شدیم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      علت مشكلات روحي رواني،، استرس و اضطراب مي باشد يك ساعت قبل از عمل جنسي يك عدد قرص تاداگر٢٠ ميل كنند

  • تصویر کاربر جواد یکشنبه ۲۹ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 161 مشاهده پرسش
    با سلام احترام من چند روزی هست که آلت تناسلیم بی حس شده مجرد هستم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۲۹ فروردین ۰( 3 سال پیش)

      طبيعي است خود به خود خوب مي شويد

  • تصویر کاربر سیاوش دوشنبه ۲۳ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما .
    ببخشید آقای دکتر من نزدیک ۱۵ سال تریاک مصرف میکنم ،نزدیک دو سال هست قوای جنسیم و نعوذم ضعیف شده ولی الان یه ماهی هست که نعوذ ندارم و قوای جنسی.
    خیلی وقته نعوذ صبحگاهی هم ندارم،قرص تا بحال مصرف نکردم فقط یک بار سیدنافیل خوردم اصلا تاثیری نداشت.
    ممنون میشم کمکم کنید ،با تشکر از شما که وقتتون رو واسه ما میزارید.
    ممنون میشم کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۳ فروردین ۰( 3 سال پیش)

      با سلام بايد از أمپول پاپاورين تزريق در ألت استفاده كنيد

  • تصویر کاربر عباس سه شنبه ۱۰ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 171 مشاهده پرسش
    با سلام اقای دکتر من حدود 50 سال سن دارم اسفند 97 انژیو کردم تا آن زمان فرد شر و شوری از نظر جنسی بودم لکن قرص هایی که بابت آنژیو مصرف میکنم باعث تحلیل حنسی ام شده است اوایل امسال به متخصص قلب که برای تمدید داروهایم رفته بودم یکی از قرص ها را عوض کرد و بجاش اپلرنون نسخه نمود و اجازه داد که از سیدنافیل استفاده کنم ولی متاسفانه دچار انزال زود رس هستم یعنی کمتر از یک دقیقه در رابطه حالا باعنایت به اینکه من در طبس خراسان جنوبی ساکن هستم و امکان مراجعه حضوری خدمت شما کم هست خواستم راهنمایی فرمایید که من چکار کنم هم برای تقویت میل جنسی و هم زود انزالی
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۰ فروردین ۰( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد قرص پاروكستين٢٠ سه ماه ميل شود و يك ساعت قبل از رابطه جنسي يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل كنيد

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر