بیماری سوزاک چیست و چگونه درمان می شود؟

بیماری سوزاک یک بیماری مقاربتی (STD) نسبتا شایع است. بیماری سوزاک معمولا نواحی مرطوب و گرم بدن را درگیر می کند. در این نوشتار به بررسی علائم سوزاک در زنان و مردان، عوارض آن و همچنین درمان بیبماری سوزاک می پردازیم.

اندام هایی که در بیماری سوزاک درگیر می شوند عبارت اند از:

  • مجرای اداری
  • گلو
  • واژن
  • دستگاه تولید مثل خانم ها
  • مقعد
  • چشم ها

بیماری سوزاک چیست؟

بیماری سوزاک یک بیماری شایع و منتقل شونده از راه جنسی است که گاهی اوقات با نام گنوره نیز شناخته می شود. این بیماری هر ساله ده ها هزار زن و مرد را در ایران به خود مبتلا می کند.

به طور جهانی، هر ساله نزدیک به 78 میلیون مورد جدید ابتلا به بیماری سوزاک تشخیص داده می شود. با این حال، تمامی موارد ابتلا تشخیص و گزارش داده نمی شوند.

سوزاک به آسانی درمان شده اما می تواند عوارضی جدی و گاهی دائمی را ایجاد کند. بیماری التهابی لگن هنگامی ایجاد می شود که عفونت سوزاک رحم یا لوله های فالوپ را در زنان آلوده می کند. جدی ترین عارضه مرتبط با بیماری التهابی لگن، ناباروری است. عوارض سوزاک در مردان شامل اپی دیدیمیت و نا باروری هستند. اپی دیدیمیت، التهاب لوله اسپرم بر می باشد.

علائم بیماری سوزاک

امکان دارد در عین فعال بودن عفونت سوزاک، علائمی وجود نداشته باشند. علائم می توانند در هر زمانی از روز اول تا چهاردهم قرار گیری در معرض عفونت بروز دهند. مردان و زنان علائم را با اندکی تفاوت تجربه می کنند. این علائم می توانند شامل موارد زیر شوند:

علائم بیماری سوزاک در مردان

علائم بیماری سوزاک در آقایان

مردان ممکن است تا چند هفته علائم قابل توجهی نداشته باشند. اولین علامت قابل توجه در آقایان اغلب سوزش یا احساس درد در هنگام ادرار کردن می باشد.  برخی از علائم بیماری سوزاک در آقایان شامل موارد زیر است:

✳ ترشحات ادراری سفید، زرد یا سبز که بیانگر عفونت هستند.

✳ التهاب و تورم پوست آلت تناسلی

✳ درد در بیضه یا کیسه آن

تکرر ادرار و دردناک

✳ خارش، درد، خونریزی و ترشحات مقعدی و یا درد در هنگام دفع مدفوع

✳ خارش، بلع دشوار یا تورم گره های لنفاوی گردنی

✳ درد چشم، حساسیت به نور یا ترشحات چشمی که بیانگر عفونت هستند.

✳ قرمزی، تورم، گرمی و درد مفاصل

علائم بیماری سوزاک در زنان

علائم بیماری سوزاک در زنان

بیماری سوزاک در زنان ممکن است علائمی شبیه به قارچ واژن یا عفونت های تناسلی و بیماری های باکتریایی باشد. برخی از علائم بیماری سوزاک در خانم ها شامل موارد زیر است:

✳ درد در هنگام مقاربت جنسی

✳ تب

✳ ترشحات زرد یا سبز رنگ از واژن

✳ تورم در ناحیه فرج

✳ خونریزی در بین عادات ماهیانه

✳ خونریزی های شدید ماهیانه

✳ خونریزی پس از مقاربت

✳ ادرار مکرر یا دردناک

✳ گلو درد، خارش، بلع دشوار یا تورم گره های لنفاوی گردنی

✳ درد چشم، حساسیت به نور یا ترشحات چشمی که بیانگر عفونت هستند.

✳ قرمزی، تورم، گرمی و درد مفاصل

 عامل درد بالای ناحیه تناسلی مردان چیست و چگونه درمان می شود؟

علائم سوزاک مقعدی

علائم سوزاک مقعدی شامل موارد زیر می شوند:

✳خارش، خونریزی یا درد در هنگام دفع مدفوع

✳ترشحات مقعدی

احساس خارش یا سوزن در چشم ها می تواند نشانه ای از ورم ملتحمه یا کنژکتیویت باشد. در صورتی که منی یا دیگر مایعات آلوده با چشم ها تماس پیدا کنند، امکان دارد فرد به کنژکتیویت مبتلا شود.

درمان بیماری سوزاک

درمان بیماری سوزاک 

آنتی بیوتیک ها بخشی از درمان سوزاک را تشکیل می دهند. 

پس از ظاهر شدن علائم، پزشک می تواند علاوه بر انجام آزمایش جهت تشخیص دیگر بیماری ها، انجام آزمایش سوزاک را توصیه کند. آزمایش سوزاک می تواند با استفاده از یک نمونه ادرار یا برداشت یک سواب (مانند گوش پاک کن) از ناحیه عفونی انجام شود. نمونه های سواب معمولا از آلت تناسلی مردانه، دهانه رحم، میزراه، مقعد و گلو گرفته می شوند.

کیت های خانگی نیز برای زنان در دسترس هستند که از جمله آن ها می توان به سواب های واژینال اشاره کرد. این کیت ها به یک آزمایشگاه ارسال شده و نتایج مستقیما به بیمار گزارش داده می شود. در صورتی که جواب این آزمایش برای عفونت سوزاک مثبت باشد، فرد و شریک جنسی او نیاز دارند تا تحت درمان قرار گیرند.

این درمان معمولا شامل موارد زیر می شود:

درمان دارویی با آنتی بیوتیک ها

برای اغلب افراد که درگیر بیماری سوزاک می شوند ممکن است سوال پیش بیاید که چه قرصی برای سوزاک خوبه؟

آیا آزیترومایسین برای سوزاک خوبه؟ یا قویترین انتی بیوتیک برای درمان سوزاک چیست؟ پزشکان اغلب هر دوی داروهای تزریقی (سفتریاکسون) و خوراکی (آزیترومایسین) را برای بیمار تجویز خواهند کرد.

اجتناب از داشتن مقاربت جنسی

تا زمانی که درمان پایان نیافته است خطر ابتلا به علائم و انتشار عفونت وجود دارد.

تکرار آزمایش در برخی موارد

همواره جهت اطمینان از موثر بودن درمان نیازی به انجام دوباره آزمایش نیست. با این حال، مرکز کنترل بیماری ها انجام دوباره آزمایش را به برخی بیماران توصیه می کند. پزشک در ارتباط با الزامی بودن این مورد تصمیم گیری می کند. انجام دوباره آزمایش باید 7 روز پس از درمان صورت گیرد.

در صورتی که یک زن باردار بوده و به سوزاک ابتلا داشته باشد، به نوزاد یک پماد چشمی داده می شود تا از انتقال سوزاک به او جلوگیری شود. با این حال، در صورت ابتلا به عفونت چشمی امکان دارد به مصرف آنتی بیوتیک ها نیاز باشد.

درمان سوزاک چند روز طول میکشد؟

بعد از درمان علائم، عفونت تا چند هفته درون بدن باقی خواهد ماند. در موارد نادر، ادامه یافتن سوزاک میتواند به دیگر اندام های بدن مانند مجرای ادراری و بیضه ها آسیب بزند. همچنین ممکن است درد به رکتوم (انتهای روده) نیز انتشار یابد.

عوامل ایجادکننده بیماری سوزاک در آقایان و خانم ها

عوامل ایجادکننده بیماری سوزاک در آقایان و خانم ها

سوزاک یک عفونت است که به وسیله باکتری نایسریا گونورآ ایجاد می شود. این باکتری تنها مجاری تناسلی را تحت تاثیر قرار نداده و می تواند غشاهای مخاطی دهان، گلو، چشم ها و مقعد را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

این عفونت از طریق ارتباط جنسی با فردی مبتلا منتقل شده و می تواند آلت تناسلی مردانه، واژن، مقعد و دهان را آلوده کند. مردان جهت انتقال یا ابتلا به سوزاک نیازی به انزال منی ندارند. سوزاک می تواند در حین زایمان از یک مادر آلوده به نوزاد او منتقل شود. با اینکه تمامی افراد فعال از نظر جنسی در معرض خطر ابتلا به سوزاک قرار دارند اما بالا ترین میزان ابتلا در نوجوانان، بالغین جوان و آمریکاییان آفریقایی تبار وجود دارد.

استفاده از کاندوم برای جلوگیری از بیماری سوزاک

 

 

تست تشخیص سوزاک

تست سوزاک برای تشخیص این که فرد به عفونت سوزاک مبتلا است یا خیر انجام می گیرد. این تست برخی مواقع به همراه تست کلامیدیا (نوع دیگری از عفونت های مقاربتی) انجام می شود. سوزاک و کلامیدیا علائم مشابهی دارند و هر دو اغلب هم زمان فرد را درگیر می کنند. تمام خانم  و آقایان زیر 25 سال که فعالیت جنسی دارند باید سالانه تست سوزاک را انجام دهند.

بیشتر اوقات می توان از ادرار برای تست تشخیص سوزاک استفاده کرد. با این حال، اگر رابطه جنسی دهانی و یا مقعدی داشته اید ممکن است از سواب برای جمع آوری نمونه از گلو استفاده شود. در برخی موارد، ممکن است از سواب برای جمع آوری نمونه از مجرای ادرار مرد (کانال ادرار) یا دهانه رحم زن (باز شدن به رحم) استفاده شود.

علت بوجود آمدن زگیل مقعدی چیست و چه روش هایی برای درمان قطعی وجود دارد؟

 آزمایش ادرار برای تشخیص سوزاک 

اگر به عفونت واژن یا مجرای ادرار مبتلا باشید، در ادرار نشان داده می شود، اما عفونت در سایر قسمت های بدن ظاهر نمی شود. اگر رابطه جنسی مقعدی یا دهانی داشته اید، آزمایش سواب برای تست و تشخیص سوزاک ضروری است.

بیماری سوزاک چگونه منتقل میشود؟

مهم ترین سوالی که از سوی افراد پرسیده می شود این است که چرا به این مبتلا می شوند. در پاسخ به این سوال می توان گفت، یک باکتری ای وجود دارد به نام نیسریا گونورا. این باکتری خاصیتی که دارد این است که در نواحی مرطوب تکثیر می شود و تمام مناطق اطراف را آلوده می کند.

همانطور که گفته شد این بیماری از طریق تماس با مایعات بدنی دیگری می تواند ما را آلوده کند و زمانی که این باکتری در بدن شخصی ایجاد شود بیماری رو به گسترش است.

❇ سوزاک توسط یک باکتری به نام نایسریا گنورآ ایجاد می شود.

❇ سوزاک می تواند در حین زایمان از مادر به نوزاد منتقل شود.

❇ امکان دارد فرد به صورت همزمان به سوزاک و کلامیدیا دچار شود.

❇ در صورت عدم درمان، سوزاک می تواند خطر ابتلای اکتسابی فرد به ویروس ایدز را افزایش دهد.

اکثر آزمایشات  در طی 5 روز تا 2 هفته پس از مواجهه، عفونت را تشخیص می دهند. اگر زمان کوتاهی از قرار گرفتن در معرض ابتلا به بیماری سوزاک آزمایش داده باشید و جواب آن منفی باشد، پزشک ممکن است 2 هفته بعد آزمایش مجدد را توصیه کند، به خصوص اگر شخصی علائمی هم داشته باشد. علائم سوزاک معمولاً از 1 روز تا 2 هفته پس از مواجهه با بیماری ظاهر می شود و این زمان برای تست تشخیص سوزاک مناسب تر می باشد.

پیشگیری از انتقال سوزاک

راه های بسیاری جهت پیشگیری از ابتلا یا انتقال سوزاک وجود دارد. این راه ها شامل موارد زیر می شوند:

⚜ اجتناب از برقراری رابطه جنسی با فرد آلوده به سوزاک

⚜ استفاده از کاندوم در ارتباط جنسی از راه واژن یا مقعد

⚜ استفاده از کاندوم ها یا پوشش های دهانی در ارتباط جنسی دهانی

⚜ مبتلا نبودن و داشتن تنها یک شریک جنسی و همچنین داشتن یک شریک جنسی که خود شریک جنسی متعدد نداشته و آلوده نمی باشد.

⚜ در صورتی که فرد یا شریک جنسی او در معرض سوزاک قرار گرفته باشند و یا هر گونه علائم سوزاک را تجربه کرده باشند، باید با پزشک خود صحبت کنند.

عوارض بیماری سوزاک

عوارض بیماری سوزاک

عوارض احتمالی جدی و متعددی وجود دارند که نیاز به یک تشخیص و درمان زود هنگام (در صورت بروز علائم) را پر رنگ می کنند.

اگر بیماری سوزاک درمان نشود منجر به عوارض عمده ای از جمله موارد زیر شود:

✅ ناباروری در زنان

سوزاک می تواند به رحم و لوله های رحم گسترش یابد و باعث بیماری التهاب لگن  شود. در صورت زخم شدن لوله های رحم، خطر ناباروری در پی دارد که باید سریعا درمان شود.

✅ ناباروری در مردان

سوزاک می تواند باعث التهاب یک لوله کوچک و پیچ خورده در قسمت عقب بیضه ها شود که مجاری اسپرم در آن قرار دارد (اپیدیدیم). اپیدیدیمیت درمان نشده می تواند منجر به ناباروری شود.

✅ انتقال عفونت به مفاصل

باکتری عامل سوزاک می تواند از طریق جریان خون پخش شده و سایر قسمت های بدن شما از جمله مفاصل را آلوده کند. تب، بثورات پوستی، زخم های پوستی، درد مفاصل، تورم و سفتی از عوارض احتمالی است.

✅ افزایش خطر ابتلا به ایدز (HIV)

در افرادی که مبتلا به بیماری سوزاک هستند به دلیل نقص ایمنی بدنی که منجر به ایدز می شود، ممکن است هم مبتلا به سوزاک و هم اچ آی وی شوند و هر دو بیماری را با سرعت بیشتری به شریک زندگی خود منتقل کنند.

✅ انتقال بیماری به نوزادان

نوزادانی که در هنگام تولد مادرانشان سوزاک دارند، ممکن است در معرض کوری، زخم در پوست سر و عفونت شوند.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

 

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 106 مشاهده پرسش
    با سلام جناب دکتر من ۵روز پس از رابطه جنسی محافظت نشده احساس غلغلک و اینکه مورچه داخل مجرام حرکت میکنه داشتم و بعداز آن پس از هر بار ادرار کردن با فشار آلت مایع سفید رنگ خارج میشد مراجعه کردم به پزشک وآزمایش سوآپ دادم گفتن عفونت باکتریایی هست و دو هفته قرص داکسی سایکلین ۱۰۰ هر ۱۲ ساعت مصرف کردم که باز کم‌وبیش علایم داشتم وپس از آن آمپول سفتریاکسن یک دوز ۵۰۰ میلی تزریق کردم بعداز یک هفته بازهم علایم به سراغم آمد روز ۳۰ بهمن دوباره سفتریاکسن ۵۰۰ تزریق کردم وبعد تزریق دارم داروی داکسی سایکلین ۱۰۰و افلوکساسین۳۰۰ هر دوازده ساعت مصرف میکنم ،البته الان گاهی سوزش پوست آلت ،گاهی خارش مقعد وگاهی درد در بالای بیضه راست دارم وگاهی هم خشکی گلو و مایع سفید رنگ نداشتم تو این ۲ روزه میخواستم ببینم که مشکل چیه و چه باید بکنم.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۵ اسفند ۱( 1 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد قرص سيتريزين ده روز ميل كنيد و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل كنيد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود

    2. تصویر کاربر محمد جمعه ۵ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام وقتتون بخیر الان دوباره گاهی اوقات به اندازه خیلی خیلی کم از قطره کوچکتر مایعی سفید بعداز ادرار صبحگاهی وقتی آلتم رومیدوشم مشاهده میکنم ،چه باید کرد و اینکه الان واگیر دارم یا نه چون میخواهم برای بارداری اقدام کنم
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱( 1 سال پیش)

      با سلام واگير نيست داكسي ساكلين را قطع كنيد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل شوداضطراب و استرس نداشته باشيد

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدی دوشنبه ۲۸ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 131 مشاهده پرسش
    با سلام آقای دکتر، من یک هفته اس که علاعم سوزاک رو دارم ولی نرفتم تست بدم بنظر شما تست بدم یادارو مصرف کنم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۸ آذر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام أزمايش لازم نيست هر ١٢ ساعت يك عدد كپسول داكسي سيكلين ١٠٠ ميلي گرم ده روز بعد ناهار ميل كنيد

  • تصویر کاربر سهیل شنبه ۵ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 108 مشاهده پرسش
    سلام خدمت آقای دکتر من برج ۱۲پارسال به بیماری سوزاک دچار شدم .دو روز بعد رفتم دکتر یک دوز سفتراکسین و دایکی سایکلین ومترونیدازول دریافت کردم احساس کردم خوب شدم .ولی بازم برگشت یک دوز دیگه تزریض کردم و بازم قرص مصرف کردم بازم خوب بود حتی قرص تاوانکس هم مصرف کردم که زد به مقعد و پروستاتم که شبا خواب نداشتم رفتم دکتر بازم قرص کوتریموکسازول.داد خیلی خوب بود و در آب گرم مینشستم ده دقه در روز دوبار.الان بازم درد دارم در مقعد و مجاری ادراری سوزش .آزمایش ادرار دادم چیزی نشون نداد.ازمایش کبد همه نوعش و آزمایش hivهیچی نشون نداد منفی .دکتر میگه دیگه نیا پیشم تو خوب شدی .ولی من بازم درد دارم.رویه نشستنم تأثیر گذاشته.میدونم پروستاتم درد و سوزش داره .من متأهلم همه ی این داروها رو به همسرم هم دادم لطفاً کمکم کنید که من سوزاک دارم یا ن و چکار کنم خوب شما هیچ ترشحی از نوک آلتم ندارم فقط سوزش شدید در آلت و پروستاتم حتی وقتی دراز کشیدم بازم میسوزه
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۵ آذر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام شما مبتلا به ًالتهاب پروستات هستيد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl  صد ميلي گرم ده روز ميل كنيد و هر  ١٢ ساعت يك عدد قرص بكلوفن ده روز ميل كنيد

  • تصویر کاربر محمود دوشنبه ۲۸ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من 55سال سن دارم نزدیک به یک هفته است سوزش ادرار دارم در رابطه جنسی اولم خارش درمقعدوتخلیه همراه درد وخونریزی می باشد امادرمرخله دوم سوزش ادراروتکرارادرار هم اضافه شده بطوریکه دیگه علاقه ای به رابطه جنسی ولذت جویی ندارم شما چه دستور می فرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۸ شهریور ۱( 1 سال پیش)

      با سلام التهاب پروستات داريد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم ده روز نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل كنيدو روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ده روز ميل كنيد

  • تصویر کاربر محمود دوشنبه ۲۸ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 214 مشاهده پرسش
    من نزدیک به یک هفته است سوزش ادرار دارم رابطه جنسی داشتم بعد متوجه شدم عفونت زنانه داشته بارآوری که رابطه برقرار کردم بعدازچندروزاحساس خارش درمقعدوبعدتخلیه بادرود وخونریزی داشتم ودوسه روزبعد سوزش ادرار و شروع شد
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۸ شهریور ۱( 1 سال پیش)

      با سلام اتهاب مثانه داريد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم ده روز نشسته شود و هر ١٢ ساعت يك عدد قرص بكلوفن ده روز ميل كنيد و روزي يك عدد قرص تاوانكس ٥٠٠ ميلي گرم ٥ روز ميل شود 

  • تصویر کاربر امیر جمعه ۲۴ تیر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 262 مشاهده پرسش
    سلام دو روزه مایع سفیدی شبیه به منی از آلتم ترشح میکنه .و تکرر ادرار زیاده تشخیص و راهکارتون چیه
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۷ تیر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل كنيد و روزي يك عدد قرص وزيكر ده روز ميل كنيد

    2. تصویر کاربر امیر جمعه ۱۷ تیر ۱( 1 سال پیش)
      ممنونم
    3. تصویر کاربر امیر جمعه ۱۷ تیر ۱( 1 سال پیش)
      دو سه روز ونو فلوکساسین ۵۰۰؟خوردم الان ترشح ندارم و تکرر ادرارم هم کم شده فقط کمی درد در بیضه ها وجود داره
    4. تصویر کاربر امیر شنبه ۱۸ تیر ۱( 1 سال پیش)
      دکتر رفتم داروخانه قرص وزیکر که فرمایش کردین نمیدونستن چیه
    5. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۴ تیر ۱( 1 سال پیش)

      قرص ده ميلي گرمي وزيكر يا يوريناسين

    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر امیر دوشنبه ۱۳ تیر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 293 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید ،آقایی 23ساله هستم،تغریبا سه ماه پیش رابطه محافظت نشده ای داشتم،دو روز بعد رابطه چندتا جوش زدم رو کتفم و روی دستم و قسمت داخلی ران پام خارش داشت دکتر پوست رفتم گفت آکنه هست ،بعد از دو هفته صبح ها سر آلتم میخوارید و وقتی میدوشیدم یه مایع سفید خارج میشد،آزمایش کشت ادرار دادم نرمال بود و به تازگی باز صبح دیدم یه مقدار ترشح دارم،پیش اورولوژیست رفتم گفت سوزاکه
    قرص آزیترومایسین 250هر 6ساعت مصرف میکنم
    و قرص افلوکساسین200هر 12 ساعت دکتر گفته دو هفته مصرف کن،امروز روز دوازدهم دارم قرص مصرف میکنم بعد تازه متوجه شدم ادرارم یه کم ترشح پیش آب مانند چسب ناک دارم یه زرم لوله ادرارم انگار ملتهبه،و یکمم بعضی موقع سوزش داره،بعد از روز اول مصرف دچار اسهال خفیف شدم میخواستم بدونم سوزاک؟و اگه سوزاکه چرا بعد دوازده روز مصرف قرص هنوز علاعمش هست
    1. تصویر کاربر امیر دوشنبه ۶ تیر ۱( 1 سال پیش)
      البته اینم اضافه کنم که دیروز یعنی روز دوازدهم درمان،درد بیضه هم داشتم،وقبل مراجعه به دکتر یه هفته قرص سفالکسین خود سر هم مصرف کردم روزی یه عدد دکتر خیلی استرس دارم لطفاً راهنمایی کنید هی استرس دارم که نکنه خوب نشم و در این مورد به کسی نگفتم هی فکرم درگیره
    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۷ تیر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام سوزاك نيست التهاب پروستات است روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ميل كنيد

    3. تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۸ تیر ۱( 1 سال پیش)
      خیلی ممنون از لطفتون ،قرص های آنتی بیوتیک را تا کی مصرف کنم دکتر گفته دوهفته آیا نیازه دوباره ادامه بدم؟
    4. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۱ تیر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام نيازي به مصرف قرص نمي باشد

    5. تصویر کاربر امیر شنبه ۱۱ تیر ۱( 1 سال پیش)
      خیلی ممنون دکتر خدا خیرتون بده ،چند روزی هست آب درمانی میکنم و روزی یه عدد قرص آلفن میندازم خیلی جواب داده و بهتر شدم اگه دوباره عود نکنه رو به بهبودی ام،سپاسگزارم ازتون
    6. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۳ تیر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام تشكر

    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۲۵ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر قوامی
    ۲۵روز پیش دو روز بعد رابطه احساس درد در نوک آلات و مجرا ادراری وبعد متوجه ترشح روی لباس زیر شدم دو دوز طی ۴روز سفتراکسن تزریق عضلانی داشتم بعد به پزشک مراجعه کردم که لووفلوکساتین۵۰۰ پنج روز و دکسی ساکلین۱۰۰ ده روز وسیموپروستات که همچنان روز هفدهم هست مصرف دارم ترشح همون اوایل قطع شد ولی هنوز درد بیضه چپ طی روز دارم با استراحت کم میشه داخل مجرا هم حس سوز دارم،دکتر چه کار کنم؟؟ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۵ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي ده روز استعمال كنيد

  • تصویر کاربر الی جمعه ۶ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 144 مشاهده پرسش
    سلام دکتر،من چند وقتی هست ترشحات پنیری سفیدرنگ دارم و دو روزه بعد رابطه جنسی یه جوش کوچک که خیلی درد و سوزش داره در قسمت تناسلی بدنم زدم،چندباری برای ترشحاتم دکتر رفتم هربار بعد تموم شدن دارو دوباره شروع میشه،میشه کمک کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۶ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      با سلام هرح ۱۲ ساعت یک عدد کپسول داکسی سیکلین ۱۰۰ میلی گرم ۵ روز میل کنید و روزی دو بار هر بار ۱۵ دقیقه ده روز نشسته شود                     هر ۱۲ ساعت

  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۱۵ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 237 مشاهده پرسش
    سلام‌دکتر من دو روز دچار سوزش ارار و ترشح عفونت داشتم روز سوم هم درد سوزش قعط شد هم عفونت به پزشک هم مراجع کردم و موضوع ببماری رو هم درجریان گداشت برام میخواستم بدونم قعط عفونت و سوزش ادرار نشانه بهودی هس؟
    1. تصویر کاربر علی سه شنبه ۹ آذر ۰( 2 سال پیش)
      سلام جواب من ندادین
    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۵ آذر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد قرص تاوانكس ٥٠٠ ميلي گرم ٥ روز ميل كنيد

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر