آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارند؟

آقایان در هر سنی در معرض التهاب پروستات هستند و به نظر می رسد جوانان به علت تنهایی و ازدواج نکردن و عدم تخلیه پروستات از طریق عمل جنسی بیشتر به این پدیده گرفتار می شوند. آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارد?

التهاب پروستات یا پروستاتیت چیست ؟

التهاب پروستات یا پروستاتیت ( Prostatitis ) بیماری نیست، بلکه علامت می باشد و بنابراین هیچگونه خطری چنانچه در مرحله حاد تشخیص داده شود و درمان شود ندارد. در صورت عدم تشخیص و مزمن شدن بیماری، بیمار دچار مسائل روانی و پرسیدن، اضطراب و نگرانی می شود، چون درمان طولانی مدت می شود و بیمار نیز با پزشک همکاری نمی کند و بهبودی دشوار می گردد.

گذشته از این مراجعه بیمار و پرداخت هزینه ویزیت از مسائل مهم دیگر بیمار می باشد. بیشتر التهاب پروستات در جوانان شکل می گیرد که نیاز به نگرانی و ترس از آن نیست. برای درمان بیماری التهاب پروستات یا پروستاتیت باید متخصص کلیه و مجاری ادرای تناسلی یا متخصص ارولوژی (ارولوژیست) مراجعه کنید.

التهاب پروستات و خودارضایی

بسیاری از جوانان برای ارضاء غریزه طبیعی خود ارضایی می کنند، چنانچه به هنگام استمنا مانع از خروج ترشحات شوند، ممکن است دچار التهاب پروستات شوند.

بسیاری از جوانان به دلیل ناشناخته ای چنین کاری را انجام می دهند. شاید بتوان یکی از عوارض خود ارضایی را  التهاب پروستات نامید. البته این مورد تائید نشده است ولی از آنجا که این عمل می تواند تاثیرات زیادی بر روان جوان ایجاد کند می تواند زندگی جوان را با اختلال روبرو کند.

خودارضايي و سرطان پروستات

یک مطالعه نشان می دهد که خودارضایی مکرر در مردان جوان با خطر ابتلا به سرطان زودرس پروستات مرتبط است. مقادیر زیاد هورمونهای جنسی مردانه یا آندروژن ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات در انسان را افزایش دهد.

با اطلاع رسانی جوانان را باید تشویق کنیم کم کم خودارضائی را ترک کنند زیرا زمانی که این عمل را انجام می دهند دچار مشکلات روحی روانی بسیاری و دچار التهاب پروستات می شود، ترشحات منی آنها هم رنگ خود را تغییر می دهد و گاهی ترشحات منی آبکی و به رنگ زرد تغییر می کند که آنها را مضطرب و نگران می کند.

ویزیت این جوانان توسط یک روانپزشک، حلال مشکلات آنها خواهد بود چون جوانانی که خودارضایی می کنند و سپس ازدواج می کنند، با همسر خود در عمل زناشوئی دچار مشکل می شوند، این جوانان هنوز ارضاء شدن خود را در خودارضائی می دانند و با روش جدید و ازدواج خود را تطبیق نداده اند، که نیاز به روانپزشک خواهند داشت.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران (متخصص ارولوژی)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر ارتعاش پنجشنبه ۴ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 102 مشاهده پرسش
    با سلام مدت زیادی است که خود ارضائی میکنم ،بعضی مواقع سوزش ادرار دارم، درد میان مقعد و بیضه ها که گاها دارم بخصوص مواقعی که روی صندلی زیاد میشینم،در مواقعی که سردیم میشه بخصوص شبها نیاز به دفع ادرار زیاد میشه، آخرای ادرار هم ادرار قطره قطره میاد در هنگام نعوظ هم گاها درد ناف و زیر شکم دارم،راهنمائی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۴ اسفند ۱( 1 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد كپسول امنيك يك ماه ميل شود روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل گردد 

  • تصویر کاربر فرشباف پنجشنبه ۶ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 101 مشاهده پرسش
    با سلام وخسته نباشید
    من ۶۵ ساله سالهاست که متاهل هستم ولی در واقع نیستم یعنی رابطه جنسی با زنم وهیچ کس دیگه ندارم
    لطفا از این موضوع خسته شدم ودر عرض این مدت چندین بار خود ارضایی کردم لطفا راه نجات من چیست که من تحریک نشوم ونعوظ پیدا نکنم .چون نه میتونم ازدواج کنم ونه راه دیگری بروم.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۶ بهمن ۱( 1 سال پیش)

      با سلام براي ايجاد نعوظ يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص ويزارسين ٥٠ ميلي ميل كنيد ولي براي عدم نعوظ درماني وجود ندارد

  • تصویر کاربر محسن دوشنبه ۱۰ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    پارسال ادرارم کامل دفع نمیشد و بعد از مدتی بدتر شدم (میزان تخلیه در حد 10 سی سی شد). رفتم دکتر قرص وی سل 5 داد سه ماه خوردم خوب شدم و قرص رو گذاشتم کنار.
    اوایل امسال هم دوباره مشکل عدم تخلیه کامل اومد سراغم. سوختم و ساختم تا سه ماه پیش که تخلیه برام سخت شد، رفتم دکتر امنیک داد سه ماه داشتم میخوردم تاثیرش درحد این بود که فقط یه ذره مثلا در حد 50 سی سی میتونستم تخلیه ادرار انجام بدم ولی کامل نه. دوباره رفتم دکتر گفت اگه با وی سل خوب بودی قبلا، اونم بخور. الان 18 روزه که یوریناسین 5 میخورم ولی خوب نشدم. فشار ادرار کمه. هر بار یه ذره میاد. جریان ادرار باریک هست. هر یک ساعت یبار میرم دستشویی. شبها هر 2 ساعت .
    چهار روز پیش فهمیدم اگر رکتوم پر باشه مشکل ادرارم حادتر میشه. پس یه چهار پنج روزه که غذا یه وعده و کم میخورم حالم بهتر شده فقط تخلیه کامل ندارم و خیلی اذیتم میکنه. موقع ادرار کاملا حس میکنم اطراف مقعدم بزرگتر میشه و ادرار رو بند میاره.

    برادرم آلمان هستش مشکل مشابه من داشت. سونوگرافی ها پروستاتش رو طبیعی نشون میده. دکترش اول
    https://www.arzneiprivat.de/product/pollstimol-hartkapseln.310271.html?language_code=en
    و
    https://www.prosturol.de/
    (که نامهاشون pollstimol و شیاف prosturol هست) رو داد بهش یه ذره خوب شد اما نه کامل. دوباره که رفت Prostagutt که شبیه پروستادین تو ایرانه رو بهش داد که خوب شدش.

    اول اینکه لطفا بفرمایید نظر و درمان شما چی هست؟
    دوم اینکه امنیک احساس میکنم اذیتم میکنه چشمام سنگین میشه و فایده ای نداره دیگه. یه جوری اگه میشد دیگه مصرفش نکنم و پروستادین رو شروع کنم خوب میشد.

    آزمایشات و سونوها پیوست شده. سی تی اسکن مثانه و شکم هم انجام شده بدون مشکل بود. تو سونوگرافی آخر نیست ولی از دکتر پرسیدم پروستات طبیعیه گفتن آره.
    ممنونم.
    1. تصویر کاربر محسن پنجشنبه ۶ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      یبار دیگه مدارک رو آپلود میکنم گویا بیشتر از 5 تا نمیشد آپلود کرد. این 5 تاش
    2. تصویر کاربر محسن پنجشنبه ۶ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      اینم 3 تای دیگش

      آقای دکتر کلیه هامم جدیدا درد گرفته
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۶ بهمن ۱( 1 سال پیش)

      با سلام أزمايشات طبيعي بود سونوگرافي سنگ در كليه گزارش كرده كه بايد سنگ شكن شود روزي يك عدد قرص ترازوسين ٥ ميلي گرم يك ماه ميل كنيد و روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ده روز ميل شود

    4. تصویر کاربر محسن پنجشنبه ۶ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      ممنونم بابت داشتن امتیاز استفاده از طبابت بی نظیرتون

      سنگ کلیه را 5 سال پیش نشون دکتر دادم گفتند: چون جاییه که درد نداره و کاری به کارت نداره، تو هم کارش نداشته باش. آیا درست گفتن؟ یکبار هم سنگ شکن زدن حتی یه میلی هم کوچک نشد.

      من 40 سالمه و نمیخواهم آلفا بلاکر مصرف کنم چون بر باروری اثر سو داره. لطفا در صورت امکان جایگزین فرمایید و مدت زمان مصرفش را هم بفرمایید.
      وزیکر هم عوارض دارد. آیا مصرفش برای دوره کوتاهی توصیه شده یا دائمی؟

      داروهای امنیک و یوریناسین را نفرمودید که قطع کنم یا ادامه بدم؟
    5. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۰ بهمن ۱( 1 سال پیش)

      با سلام كپسول امنيك و يوريناسين را يك ماه ادامه دهيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم ده روز نشسته شود و قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل كنيد و عمل سيستوسكوپي هم انجام شود

    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر امیر سه شنبه ۲۰ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 102 مشاهده پرسش
    سلام ، ۲۸ سال سن دارم . چند روز است که قسمت زیر شکم (اطراف مثانه و از داخل) احساس گرفتگی می کنم .بطوریکه سر پا ایستادن این گرفتگی را تشدید می کند و در حالت درازکش کمتر است .و مقداری حالت درد از این ناحیه به سمت بیضه چپم کشیده می شود .مشکل ادراری ندارم .بیضه ها تعریق زیاد دارند . این حالت به یکباره پیش آمده . پیشتر خود ارضایی زیاد داشته ام . قبلا چنین چیزی را تجربه نکردم و بی سابقه است
    .
    اطلاعات تکمیلی : شش سال سیتالوپرام مصرف می کردم و بعد از قطع آن (زیر نظر پزشک) به تدریج دچار یبوست شدم .(۴ ماه پس از قطع ، ، دو ماه است که یبوست دارم )
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۰ دی ۱( 1 سال پیش)

      با سلام روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل كنيد

  • تصویر کاربر کمال دوشنبه ۲۱ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 100 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر بنده 59 سال دارم قبلا نتیجه سونوگرافی و آزمایش psa را به شما ارسال کردم التهاب پروستات تشخیص دادید. و دو دوره دارو تجویز فرمودید و مصرف کردم بعدا ز آن آخرین باری که سونوگرافی کردم حجم پروستاتم 30سی سی اندازه گیری شده است. و total psa 1.7190و free psa.0.489 و F/T 0.28 است. در حال حاضر درد خفیفی که در بیضه هام احساس می کردم ندارم. آلان مشکلی که پیدا کردم این است که قبلا یعنی حدود یکسال پیش من با نگاه تحریک می شدم. و آلان با لمس و تماس هم خیلی دیر تحریک می شوم و در مقاربت هم خیلی بزور به لذت میرسم . گاها بعلت طولانی شدن کار و عدم احساس لذت کافی خسته می شوم و نعوظ را از دست می دهم. لطفا راهنمایی بفرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۱ آذر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل كنيد

  • تصویر کاربر مجید دوشنبه ۲۱ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 94 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من یک جوانم 21سال سن دارم وحدود6سال خودارضایی میکردم وتا حالا هم ادامه داری آقای دکتر مدت زیادی هست درشبانه روزادرارزیاد میکنم و هنگام ادرارکردن باید به مثانه ام فشاربیاورم تا ادرارم بیادویکمم میسوزد بعضی وقت ها تاادرارم بیاداقای دکتربه نظرتون مال التهاب یا بزرگ شدن پروستات واقای دکتر مثانه هم به نظرم یکم دردمیکنه ومدتی هست همش تو فکر پروستات مثانه و ادرارکردن هستم روانم داغون شده دکتر بی زحمت اگه میشه درمانی پیشنهادبدین ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۱ آذر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام خود ارضايي را ترك كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد كپسول امنيك ده روز ميل كنيد و روزي يك عدد قرص ألفن xl  صد ميلي گرم ده روز ميل شود

  • تصویر کاربر مجید دوشنبه ۲۱ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 87 مشاهده پرسش
    با سلام. بیش از شش ماه است که نعوظ ندارم. دو دکتر رفتم، قرص های تقویتی تجویز شده که هیچ اثری روی افزایش میل جنسی و ایجاد نعوظ نداشتند. فقط قرص تادالافیل باعث نعوظ میشه. اما مشکل اینجاست که پس از هر بار خوردن این قرص (دوز 20 و حتی نصف آن) به شدت دچار سردرد عجیبی می شم و در قفسه سینه ام هم درد بسیار زیادی ایجاد میشه که واقعا غیرقابل تحمل هست.(البته دو قرص سیتالوپرام رو به علت عوارضش و ایکس اید به علت گران بودنش هنوز نخورده ام) به نظرم مشکل اینجاست که خون رسانی به آلت درست انجام نمیشه که نعوظ ندارم و نمی شه که مدام به زور قرص تادالافیل با این عوارض آزاردهنده نعوظ صورت بگیره. لطفا کمکم کنید که مشکل ریشه ای حل و برطرف بشه. (نسخه های دکترها و آزمایشم ضمیمه هست.)
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۱ آذر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام علت هاي اصلي عدم نعوظ ديابت. ،،،، فشار خون ،،، بيماري قلبي و بيماري هاي عصبي مي باشد اگر شما مبتلا به اين بيماري ها نيستيد مشكل شما ذهني ،، فكري و استرس و اضطراب مي باشد توسط روانپزشك بايد ويزيت شويد

  • تصویر کاربر امیر شنبه ۱۹ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 85 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت جناب آقای دکتر
    بنده ۲۵ سال سن دارم تقریبا از دوازده سیزده سالگی به طور مداوم خود ارضایی داشتم به صورتی که گاهی حتی ساعت ها آلت بدون نعوظ(به صورت شل) را مالش میدادم و این باعث احساس ادرار مداوم و سوزش سر الت میشد الان تقریبا ۶ ماهی هست که خود ارضایی رو ترک کردم اما با یه تحریک ریز آلت سوزش سر الت و احساس ادرار پیدا میکنم حتی هنگام ادرار سوزش ریزی در سر آلت دارم و بعد از ادرار هم حس میکنم نزدیک به سر التم ده پانزده قطره در پیشراهم باقی میماند که یا بعد از یکی دوساعت خودش خارج میشود یا باید با فشار زیاد به پیشراهم ادرار را خارج کنم در هنگام رابطه و نعوظ هم سر التم به صورت شدیدی میسوزد به طوری که مجبورم هر دقیقه ادرار کنم یا همان اول رابطه ارضا شوم و خب این باعث زود انزالی بنده شده حتی مایع پیش انزال هم در پیشراهم میماند و باعث سوزش میشود و من مجبورم با فشار به پیش راه مایع پیش انزال را خارج کنم و به طول معمول در هنگام نعوظ پیش راه به صورت بر آمده ای از زیر بیضه تا سر آلت ادامه دارد و مشخص است ولی مال بنده هنگام نعوظ پیش راه اصلا به صورت برآمده و مشخص نیست و فقط از طریق فشار دست و تماس محکم دست با آلت میتوانم راه باریکی را پیدا کنم و و نفخ هم هنگام رابطه پیدا میکنم ودر آخر هم خیلی از اوقات بنده ادراری دوشاخه دارم و خوردن تلفن ایکس ال و نشستن توی آب داغ رو برای ۱۰ روز انجام دادم و کمی بهتر شدم ولی تا هر دورا قطع کردم به حالت قبل برگشت با تشکر از پاسخگویی شما
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۹ آذر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد كپسول امنيك يك ماه ميل كنيد و هر ٨ ساعت يك عدد قرص فنازومكس ده روز ميل كنيد و روزي يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد و در أب گرم هم نشسته شود 

  • تصویر کاربر س شنبه ۵ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 79 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر پدر من ۷۴ساله هستن مشکل احتباس ادرار دارن و بزرگی پروستات ۱۰۰ هست دو دفعه سوند را برداشتن ولی مشکل احتباس حل نشد ایا فقط باید عمل کنن یا راه دیگری وجود دارد چون پدر من فقط ۳۰ درصد قلبشان کار میکنه ممنونم از راهنمایی شما
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۵ آذر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام بايد عمل كنند 

  • تصویر کاربر امیر پنجشنبه ۲۶ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 98 مشاهده پرسش
    سلام. دکتر جان- من ۴۸ سالمه ‌ و فکر میکنم تعداد دفعات ادرارم زیاده. مثلا روزی بین ۹ تا ۱۲ بار. هر دفعه هم که میرم اخرش باید یه کم سعی کنم تا خالی خالی بشه . وقتی میزان ادرار زیاد باشه راحت دفع میشه اما اخرش کمی حس میکنم مانده و باید با فشار خالیش کنم .
    از نظر جنسی - مشکلی ندارم. زود انزالی ندارم و تعدادش در هفته هم زیاده. (شاید باید اینو کم کنم. ). ازمایش psa ندادم و به زودی میدم. شما لطف میکنید تشخیص بدید و دارو تجویز کنید ؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲۶ آبان ۱( 1 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم يك ماه ميل كنيد و بعد از ٥٠ سالگي سالي يك بار أزمايش psa داده شود

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر