معرفی معروف ترین کپسول ها برای درمان پروستات

در برخی بیماران که علائم شدید دیده نمی شود، درمان داروئی خوراکی پروستات با احتمال 40 درصد بهبودی توصیه می شود. در ادامه چندین کپسول رایج برای درمان پروستات معرفی شده است.

درمان داروئی پروستات خوش خیم به دو فرم صورت می گیرد. دسته اول داروهایی که از گذشته برای درمان پروستات خوش خیم مصرف می شدند، که شامل موارد زیر هستند:

1- ترازوسین

2- پرازوسین

3- آلفازوسین

این داروها به طور اختصاصی روی پروستات اثر نمی کردند و در نتیجه با مصرف آن ها پروستات باز نمی شد که ادرار بدون مانع از مثانه خارج شود . از عوارض خطرناک این داروها کاهش فشار خون می باشد. مدت های مدیدی از این داروها برای کسانی که بزرگی پروستات داشتند استفاده می شد و درصدی از بیماران از عمل جراحی نجات پیدا می کردند، تا اینکه داروی تامسولوسین که به صورت کپسول می باشد به بازار عرضه شد و تحولی بزرگ در درمان 30 تا 40 درصد بیماران مبتلا به بزرگی پروستات در دنیا به وجود آمد.

تامسولوسین

تحولی بزرگ با آمدن تامسولوسین

تامسولوسین هم مثل قرص ها عارضه افت فشار خون را به همراه دارد ولی به بیمار توصیه می شود کپسول را موقع خواب میل کند. اثر و مکانیسم این دارو کاملاً اختصاصی می باشد، یعنی دارو پس از جذب و وارد شدن در گردش خون، عضلات صاف پروستات و گردن مثانه را شل کرده و راه خروجی مجرا که با بزرگی پروستات بسته شده است را باز می کند و مثانه ادرار را تخلیه می کند. این داروها در گروهی از بیماران که از آنها شرح حال گرفته می شود و علائم ادراری شدید ندارند استفاده می شود و در حدود 30 تا 40 درصد موفقیت درمانی دارد.

مطلب مرتبط: همه چیز درباره کپسول تامسولوسین

قرص پروترال 0.4 چیست؟

این قرص باعث بهبود کار پروستات را به همراه دارد. به این صورت که عضلات اطراف گردن مثانه و پروستات را شل می کند و سبب بهبود جریان ادرار در فرد می شود. مصرف بیش از حد آن باعث کاهش فشار خون می گردد.

امنیک ۴ درصد

این قرص هم اثری همانند پروترال 0.4 را به همراه دارد. کپسول امنیک 0.4 دارای تامسولوسین می باشد که باعث تسهیل ادرار در فرد می شود و از انقباضات عضلات مثانه و پروستات می کاهد.

کپسول برای درمان پروستات

کپسول های موجود در ایران شامل موارد زیر است:

1- کپسول پروترال

2- کپسول تامسور

3- کپسول ورالوسین

4- کپسول آمنیک

از 4 نوع کپسول فوق، کپسول امنیک از سایر کپسول ها بهتر و ارجح تر می باشد و اثر درمانی آن 40 درصد و به طور اختصاصی عمل کرده و باعث کاهش فشار خون نمی شود و این بیماران تا آخر عمر باید از این گپسول یا سایر کپسول ها استفاده کنند، چون قطع دارو باعث عود می شود.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 328 مشاهده پرسش
    با سلام آیا کپسول تامسولین و تامسولوسین فرقی با هم دارند؟ و اینکه پدر بنده فشار پایینی دارد این کپسول عارضه ای برایش ندارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      فرقي ندارد و عارضه اي هم ندارد

  • تصویر کاربر علیرضا یکشنبه ۲۴ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 162 مشاهده پرسش
    با سلام جناب دکتر
    عدد psa 9 بوده بیوبسی کردم گفتند بزرگی خوش خیم پروستات دارم بعداز سه سال psa 10 شده و حجم مثانه ۲۹ cc میباشد .هیچ مشکلی از نظر ادارار کردن ندارم شب ها هم اصلا بیدار نمی شوم آیا بیوبسی مجدد لازم است؟ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۲۴ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      بله لازم است

  • تصویر کاربر Mohsen سه شنبه ۲۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 174 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من مشکل تکرر ادرار دارم مخصوص درشب و دکتر سنو گرافی وازمایش نوشتن همچیز خوب بود غیر از اندازه پروستات که ۴۵سی سی بود و برای من قرص پرازوسین و افلوکساسین تجویز کردن ایا بااین دارو ها خوب میشه یا برم قرص تامسولوسین بهتره؟سن من۲۹ساله
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      تامسولوزين

  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 185 مشاهده پرسش
    سلام آقاي دكتر. پدرم ٧٥ ساله هست و دو سال پيش آنژيو انجام داد بابت طپش قلب و ورم پا و فشار خونشون ، هفته پيش يكسري آزمايش انجام داد چون ورم پا دور مچ پا و روي انگشتان پايش موجوده و مشخص شد پروستات داره قرص تاموليكس٤/. تجويز شده كه شبها ميخورن و ناراحتيش بابت نفخ حاصله از آن مي باشد كه اذيتش ميكنه ؟چي دستور ميدهيد مشكل چيست ؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      بايد مصرف كند چاره اي نيست

  • تصویر کاربر عباس جمعه ۱۵ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 171 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید اقای دکتر به مدت دو ماه هرشب قرص تامسولوسین استفاده میکنم ولی هنگام بلند شدن سرگیجه شدید دارم ایا قرص جایگزین وجود داره .سن 57 سال
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۵ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      خير نيست

  • تصویر کاربر شیلا جمعه ۱۵ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 169 مشاهده پرسش
    ضمن سلام مجدد و تشکر بابت جواب سریع جنابعالی . آقای دکتر در راستای ادامه سؤال قبل حجم پروستات پدر بنده 49 cc است و prostatic urethra باز میباشد و به داخل مثانه project شده است psa ایشان4 0/7 است نگرانی بنده این است که دکترشون اولین روز مراجعه با مشاهده نتایج سونو گرافی گفتند از کمر بی حس میکنیم اما نمیدونم چرا با دیدن psa در آخرین نظرشون گفتند عمل باز میکنند راستش خیلی خوب به سوال بنده جواب نمیدن آیا ممکنه خدای نکرده پدرم سرطان پروستات داشته باشه ضمنا تا الان ایشون رو اصلا معاینه هم نکردند آیا لازمه پزشکشون رو عوض کنیم لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۵ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سرطان نيست

  • تصویر کاربر پژمان سه شنبه ۵ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 252 مشاهده پرسش
    سلام
    میخواستم بدونم در سونوی پرستات مقدار حجم برحسب سی سی مهمتر است یا اندازه بر حسب cmکدام یک ملاک و نشان دهنده بزرگی پرستات است
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۵ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      بر حسب گرم بهتر است

  • تصویر کاربر حمید پنجشنبه ۷ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 163 مشاهده پرسش
    سلام ،من تامسولوسین میخورم ۵۸ساله،کاهش میل جنسی دارم،آیا دارویی جایگزین آن می شود؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۷ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      جايگزيني ندارد

  • تصویر کاربر پری یکشنبه ۳ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 171 مشاهده پرسش
    سلام.وقت بخیر
    پدرم دو سه روز که دچار مشکل پروستات شدن و هر پنج دقیقه نیاز به دفع ادرار دارند و همین موضوع باعث آزار و ناراحتی شون شده و امکان خارج شدن از خونه برای ملاقات دکتر هم ندارن...چه تجویزی میفرمایید؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۳ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      بايد معاينه شوند

  • تصویر کاربر حسین جمعه ۸ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    سلام‌اقای‌دکتر‌من‌مدتی‌قرص‌پرا زو‌سین1میلی‌میخوردم‌حالا‌میتونم‌قرص‌عوض‌کنم‌؟چه‌کپسول‌جای‌گزین‌کنم‌ممنون میشم‌راهنمایی‌کنی‌اقادکتر‌جان
    یاعـــــــــــلی✋
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۸ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      كپسول امنيك

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر