معرفی معروف ترین کپسول ها برای درمان پروستات

در برخی بیماران که علائم شدید دیده نمی شود، درمان داروئی خوراکی پروستات با احتمال 40 درصد بهبودی توصیه می شود. در ادامه چندین کپسول رایج برای درمان پروستات معرفی شده است.

درمان داروئی پروستات خوش خیم به دو فرم صورت می گیرد. دسته اول داروهایی که از گذشته برای درمان پروستات خوش خیم مصرف می شدند، که شامل موارد زیر هستند:

1- ترازوسین

2- پرازوسین

3- آلفازوسین

این داروها به طور اختصاصی روی پروستات اثر نمی کردند و در نتیجه با مصرف آن ها پروستات باز نمی شد که ادرار بدون مانع از مثانه خارج شود . از عوارض خطرناک این داروها کاهش فشار خون می باشد. مدت های مدیدی از این داروها برای کسانی که بزرگی پروستات داشتند استفاده می شد و درصدی از بیماران از عمل جراحی نجات پیدا می کردند، تا اینکه داروی تامسولوسین که به صورت کپسول می باشد به بازار عرضه شد و تحولی بزرگ در درمان 30 تا 40 درصد بیماران مبتلا به بزرگی پروستات در دنیا به وجود آمد.

تامسولوسین

تحولی بزرگ با آمدن تامسولوسین

تامسولوسین هم مثل قرص ها عارضه افت فشار خون را به همراه دارد ولی به بیمار توصیه می شود کپسول را موقع خواب میل کند. اثر و مکانیسم این دارو کاملاً اختصاصی می باشد، یعنی دارو پس از جذب و وارد شدن در گردش خون، عضلات صاف پروستات و گردن مثانه را شل کرده و راه خروجی مجرا که با بزرگی پروستات بسته شده است را باز می کند و مثانه ادرار را تخلیه می کند. این داروها در گروهی از بیماران که از آنها شرح حال گرفته می شود و علائم ادراری شدید ندارند استفاده می شود و در حدود 30 تا 40 درصد موفقیت درمانی دارد.

مطلب مرتبط: همه چیز درباره کپسول تامسولوسین

قرص پروترال 0.4 چیست؟

این قرص باعث بهبود کار پروستات را به همراه دارد. به این صورت که عضلات اطراف گردن مثانه و پروستات را شل می کند و سبب بهبود جریان ادرار در فرد می شود. مصرف بیش از حد آن باعث کاهش فشار خون می گردد.

امنیک ۴ درصد

این قرص هم اثری همانند پروترال 0.4 را به همراه دارد. کپسول امنیک 0.4 دارای تامسولوسین می باشد که باعث تسهیل ادرار در فرد می شود و از انقباضات عضلات مثانه و پروستات می کاهد.

کپسول برای درمان پروستات

کپسول های موجود در ایران شامل موارد زیر است:

1- کپسول پروترال

2- کپسول تامسور

3- کپسول ورالوسین

4- کپسول آمنیک

از 4 نوع کپسول فوق، کپسول امنیک از سایر کپسول ها بهتر و ارجح تر می باشد و اثر درمانی آن 40 درصد و به طور اختصاصی عمل کرده و باعث کاهش فشار خون نمی شود و این بیماران تا آخر عمر باید از این گپسول یا سایر کپسول ها استفاده کنند، چون قطع دارو باعث عود می شود.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر جمال پنجشنبه ۲۳ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    سلام بنده 50 سال دارم بعلت سوزش ادارار و خون در ادرار به یک دکتر عمومی مراجعه کردم و پس از سونوگرافی بزرگی پرستات و آزمایش خون برای پرستات ، وجود کیست در کلیه راست و بزرگی پرستات خوش خیم تشخیص شد و حجم پرستات پس از دو بار تخلیه 75 سی سی بود و امنیک 0/4 و پرازوسین و پروستاباریچ تجویز شد من درمان را تازه شروع کرده ام و قبل از ظهر یک قرض امنیک 0/4 و شبها یک قرص پرازوسین و هر 12 ساعت یک عدد کپسول پرستاباریچ استفاده می کنم و ضمنا تصویر آزمایش سونوگرافی و psa را فرستادم آیا بنظر شما نیاز به تعویض داروها ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲۳ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      قرص پرازوسين را قطع كنيد أزمايشات طبيعي است 

  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲۳ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    با سلام جناب دکتر قوامی باعرض ادب و احترلم حدود ده سال است که از این دارو با تجویز متخصص کلیه استفاده می کنم شرمنده ام ا نداز ه پروستات 46 میلیمتر است و خوش خیم اولا نیر وی جنسی ام خیلی ضعیف شده است ثانیا خروج منی در هنگام نزدیکی درون ریز یعنی بدرون مثانه می ریزد.آیا داروی مشابه تامسولوسین جهار دهم وجود دارد تا این عیوب و نارسایی ها از بین برود؟ نظرتان در مورد آب انار یا عرق گزنه برای جایگزینی تامسولوسین جیست؟ با احترام و تشکر از بذل عنایات حضرت عالی
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲۳ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      از قرص ترازوسين استفاده كنيد

  • تصویر کاربر اشکان یکشنبه ۵ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 2018 مشاهده پرسش
    سلام
    دکتر.خوب هستین؟
    التاب پروستات داشتم، برام ۱۰ عدد شیاف ایندومتاسین تجویز کردید هر روز یک عدد. الان خدا رو شکر خیلی بهترم، ۴ تا ازش مونده. ۳ تا سوال دارم:
    ۱_ اگه، تموم شد شیاف ایندومتاسین و خوب نشدم آیا ادامه بدم یه دوره دیگه ۱۰ تا یا خیر( البته الان خیلی بهترم، و ۴ تا شیاف دیگه دارم)، کلی گفتم اگه مثلا درد کشاله ران و کنار آلت داشتم، دوباره یه دوره ۱۰ روزه ادامه بدم یا خیر،چون واقعا نگرانم. دارو تموم بشه و دوباره برگرده. اگه این ۴ تا شیاف تموم شد و اگه درد کشاله ران و کنار آلت داشتم( قسمت رویش مو)، یه دوره ۱۰ روزه ادامه بدم یا خیر؟؟؟
    ۲_ آیا رابطه ی جنسی، منظم با فرد شناخته شده، میتونه کمک کنه در کاهش التهاب پروستات؟
    ۳_ التهاب پروستات من، التهاب پروستات باکتریال مزمن هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۵ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      دوباره تكرار شود ،، رابطه جنسي كمك مي كند ،،.  باكتريال نيست

  • تصویر کاربر مسلم شنبه ۴ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 265 مشاهده پرسش
    با سلام بنده هنگام خروج منی اححساس سوزش دارم دکتر ازمایش و سونوگرافی نوشت تو ادرارم باکتری mild بود و mucuمقدارش afewو مقدار کم گلبول سفید 1-2 چه دارویی باید استفاده کنم 34 سالمه ایا نیازه سیستوسکوپی بشم؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۴ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      سيستوسكوپي لازم نيست روزي يك عدد شياف ديكلوفناك. ٢٥٠ميلي گرم استعمال كنيد ده روز

  • تصویر کاربر مهدی جمعه ۱۹ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 308 مشاهده پرسش
    با سلام
    بنده دو سال پیش به علت تنگی مجرای اداری و همچنین واریکوسل تحت عمل جراحی واریکوسل و سیستوسکوپی قرار گرفتم
    از چند ماه بعد صبحگاه حتی اگر حداکثر 50 سی سی ادرار هم داشته باشم از خواب خودبخود بیدار میشم و تا تخلیه انجام نشه نمیتونم مجدد بخوابم
    درخواست راهنمایی دارم
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۹ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول تامسولوزين ميل كنيد

  • تصویر کاربر سعيد جمعه ۱۹ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 162 مشاهده پرسش
    با سلام مشكل من تعداد بيرون روي ادرار كه براي تخليه مدت 90 ثانيه زمان ميبرد و فشار ادرار خيلي كم شده است و علايم درد و سوزش ندارم و هيچ دارويي استفاده نميكنم ممنون اگر پاسخ دهيد 53 سال سن دارم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۹ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول تامسولوزين ميل كنيد

  • تصویر کاربر علی جمعه ۱۹ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    اینجانب حدود چهار سال پیش عمل پروستات انجام دادم و پروستاتم را بطور کامل از بدن خارج نمودن تا مدتی نتایج ازماش psaمن نرمال بود و عوارض معمول را داشتم ولی حدودا یک سال بعد دوباره psa من بالا رفت و پزشک جراحم برایم هورمون دیفیرین سه ماه یک بار را تجویز کردند که انجام دادم بعد تزریق چهارم تقریبا دوسال ازمایشات psa من نرمال بود ولی بعداز دوسال دوباره رو به افزایش گذاشت که دکترم دوباره هومون قبلی را تجویز نمودند که به مدت یک سال هرسه ماه یک تزیریق انجام دادم تا دوباره نتیجه ازمایشم نرمال شد ولی دکتر این بار گفتند که تزیریق را باز هم هرسه ماه یک بار ادامه میدیم تا بیماریت کاملا خوب بشه و نیازی به تزریق نباشه خواهش میکنم نظرتون را در اینمورد مرقوم فرمایید با یک دنیا تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۹ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      درمان با تزريق سه ماهه درست است

  • تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۱۰ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید
    من 20 سالمه و موقع بلوغ تا به حال( حدود 6 سال )خودارضایی زیاد داشتم (هر روز یا روزی چند بار)
    ایا این مساله باعث عوارض جسمی مانند سرطان پروستات یا دیگر موارد میشود؟
    چه پیشگیری هایی انجام بدم؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱۰ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      خود ارضايي ارتباطي به سرطان ندارد

  • تصویر کاربر محمدگل سه شنبه ۲۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 165 مشاهده پرسش
    سلام وخسته نباشید خدمت جناب دکتر بنده 36سال سن دارم تقریبا چند مدتی بود که ادرارم زود به زود می آمد بعد از ادرار آلت تناسلی ام درد داره به مدت طولانی بعد مراجعه به دکتر وگرفتن سنو دکتر متخصص گفت که پروستات شما به اندازه افراد 50ساله می‌باشد وداروی تامسولوسین تجویز کرد که تا حالا تغیری نکرده حالا اذیت میشم با همین دردش آیا داروی بهتری داره
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      روزي دو بار در أب گرم نشسته شود دارو ها را هم ارامه دهيد

  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 322 مشاهده پرسش
    با سلام آیا کپسول تامسولین و تامسولوسین فرقی با هم دارند؟ و اینکه پدر بنده فشار پایینی دارد این کپسول عارضه ای برایش ندارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      فرقي ندارد و عارضه اي هم ندارد

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر