عدم خروج منی و انزال بعد از رابطه جنسی

“چرا آب من نمیاد؟” امروزه برخی از مردان با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند. عدم خروج منی یا انزال ممکن است با لذت جنسی (orgasm) همراه باشد یا نباشد. این مشکل از علل نادر در ناباروری می‌‌باشد. عدم خروج منی در 1 تا 4 درصد مردان که در امور جنسی فعال هستند، دیده می‌شود.

این بیماری با برگشت منی به  داخل مثانه که علل دیگری در ایجاد آن دخالت دارد، اشتباه گرفته می شود. از علل برگشت منی به داخل مثانه، می‌توان عمل پروستات و گردن مثانه و بعضی داروها که برای درمان دارویی پروستات خوش خیم استفاده می‌شود نام برد. برای تشخیص برگشت منی به داخل مثانه می‌توان از آزمایش ادرار بعد از عمل جنسی و وجود نطفه یا اسپرم در آزمایش کمک گرفت

انواع مختلف عدم خروج منی

عدم خروج منی در 1 تا 4 درصد مردان در امور جنسی فعال هستند، دیده می‌شود. این بیماری مادام‌العمری یا اکتسابی می‌باشد و می‌تواند از علل ناباروری باشد و یک اختلال مهم و قابل توجه می‌باشد.

✔ به طور گسترده و وسیعی حس سلامت عمومی و قوه ادراک و آگاهی از رضایت جنسی زندگی را تحت تاثیر می‌‌گذارد.

✔ انواع مختلف عدم خروج منی ناشی از عوامل سایکولوژیک (روانی)، بیماری‌ها و دارو می‌باشد.

✔ انسان پیوسته با مسائل مربوط به انزال و یا مایع منی درگیر بوده این مسائل شامل رنگ، بو، مقدار، قوام و فشار انزال بوده است. کیفیت کل منی در انسان در دوره و طول زندگی فرض شده، اگر چه این فرضیه یا تئوری مشخص نشده است.

نطفه انسان اولین بار در سال 1674 توسط میکروسکوپ در مایع منی (انزال) دیده شد و به طور علمی این که قادر به حاملگی می‌‌باشد که در سال 1779 ثابت شد.

عدم خروج منی

اختلالات شایع عدم خروج منی و انزال

  • زود انزالی
  • انزال دیررس
  • برگشت منی به داخل مثانه
  • قطع و عدم انزال

عدم خروج منی اگر به علت سایکولوژیک باشد، معمولا همراه با لذت جنسی (اورگاسم) نمی‌باشد. گاهی فرد مبتلا با یک زن بعد از عمل جنسی دچار عدم خروج منی می‌شود ولی با زن دیگر ممکن است این اتفاق پیش نیاید و ممکن است همین فرد بعد از انجام استمناع (خود ارضایی) منی از وی خارج شود.

در مواقعی که فرد تحت تاثیر استرس شدید است، ممکن است این حالت اتفاق افتد. عدم انزال توتال زمانی است که در هیچ وضعیتی بعد از عمل جنسی انزال صورت نمی‌گیرد.

عدم انزال وضعیتی که در بالا به آن اشاره شد، زمانی است که منی از فرد بعد از یک عمل جنسی خارج می‌شود و در هنگامی که تحت شرایط اضطراب و استرس می‌باشد، بعد از عمل جنسی منی خارج نمی‌گردد. در نوع توتال در هیچ شرایطی حتی موقع خواب انزال خارج نمی‌گردد که در اینجا سناریو مربوط به مسائل سایکولوژیکال بوده و ارتباطی به بیماری ام.اس (M.S) یا ضایعه نخاع شوکی ندارد.

علت نیامدن اب مردان

پزشکان عوامل مختلفی را شناسایی کرده اند که ممکن است بر انزال تأثیر بگذارد. این عوامل شامل موارد زیر است:

✅ بالا رفتن سن

ممکن است انزال انسان با افزایش سن از نظر قدرت و حجم کاهش یابد. پزشکان غالباً این را به سطح پایین تری از هورمونهای جنسی مرد نسبت می دهند.

✅ الکل

نوشیدن الکل ممکن است جریان خون داخل آلت تناسلی را کاهش داده و سیستم عصبی مرکزی را تحت فشار قرار دهد. این ضربه ها منجر به کاهش هیجان جنسی می شوند.

✅ آسیب عصبی

آسیب به اعصاب نخاع ، مثانه یا سایر نواحی که بر انزال تأثیر می گذارد می تواند بر جریان مایع منی تأثیر بگذارد.

✅ دیابت

مردان مبتلا به دیابت ممکن است مستعد ابتلا به مشکلات عصبی ناشی از انزال باشند.

✅شرایط پروستات

بزرگ شدن سرطان پروستات یا سرطان پروستات می تواند بر انزال تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، افرادی که جراحی پروستات انجام داده اند ممکن است به دلیل آسیب عصبی ناشی از جراحی دچار تغییر در انزال شوند.

✅ عوامل جنسی

پوزیشنی که فرد هنگام انجام رابطه جنسی اتخاذ می کند و یک دوره کوتاه تحریک جنسی ممکن است بر شدت ارگاسم آنها تأثیر بگذارد.

عوامل مهم روانی عدم خروج منی و انزال

علت نیامدن اب مردان در زمینه روانی بیشتر میتواند موارد زیر باشد:

  • عقاید مذهبی شدید
  • اضطراب
  • استرس
  • عدم جذابیت و عاطفی جنسی به همسر
  • ناآگاهی و رفتار در خصوص رابطه جنسی
  • سطح پایین تمایل جنسی
  • ترس از حاملگی

عدم خروج منی

تامسولوسین و انزال

گاهی یکی از عوارض جانبی تامسولوسین میتواند انزال غیرطبیعی و کاهش میل جنسی باشد.

بیماری‌های زمینه‌ای

  • بیماری ام.اس (S)
  • ضایعه نخاع شوکی
  • انسداد خارج کننده ترشحات منی در مجرا
  • بیماری دیابت نوع 2
  • جراحی شکم- لگن (مثل پروستات- مثانه)
  • پروستاتیت

خروج ترشحات به مجرا

یک جزء اصلی انزال یا خروج منی بعد از عمل جنسی، امیشن (Emission) می‌باشد که بعضی عوامل نظیر بیماری‌های اورگانیک، انسداد، بیماری روانی یا داروها باعث اختلال خروج یا امیشن می‌گردد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که مجاری خارج کننده ترشحات پروستات یا کیسه‌های منی به علت عمل جراحی پروستات با لیزر یا مادرزادی مسدود باشد.

هیچگونه ترشحی وارد مجرا نمی‌گردد که باعث انزال شود. چنانچه فردی دچار مسائل روحی- روانی باشد ممکن است ترشحات پروستات و کیسه‌های منی وارد مجرا نشود که به آن Dry Ejaculation می‌گویند. بعضی داروها که برای درمان پروستات خوش خیم در افراد استفاده می‌شود مانع خروج ترشحات پروستات، کیسه منی به داخل عدم انزال مجرا شده و در نتیجه انزال صورت نمی‌گیرد.

از بیماری‌ها می‌توان به بیماری دیابت نوع 2 اشاره کرد، که باعث پدیده فوق می‌شود. اعمال جراحی لیزر پروستات یا روش عمل دیگر پروستات (رزکسیون پروستات)، عمل جراحی سرطان بیضه و مثانه باعث انسداد داکت‌های خروجی ترشحات به مجرا شوند. بیمارانی که مبتلا به سرطان پروستات هستند و تحت درمان با هورمون می‌باشند، دچار عدم انزال می‌شوند. افراد دچار ضایع نخاعی (SCI) نیز دچار عدم انزال می‌شوند ولی اورگاسم در آن ها وجود دارد. 60 درصد افرادی که دچار ضایعات نخاعی هستند دارای انزال می‌باشند.

10 علت اصلی انزال دردناک در مردان

انزال خشک (Dry Ejaculation)

در این گروه افراد، ناتوانی فرد در ایجاد انزال است که می‌تواند همراه با اورگاسم باشد یا نباشد. علت اصلی آن عدم خروج ترشحات از پروستات، کیسه‌های منی و VAS به داخل مجرا می‌باشد.

این بیماری علاوه بر ناباروری مردان باعث مشکلات و اثرات منفی روحی- روانی در مرد شده و باعث استرس و مسائل عاطفی و اعتماد به نفس شود، به طوری که بعضی مردها کاملا از اعمال جنسی خودداری و جلوگیری می‌کنند.

این بیماری ثانوی بستگی به عوامل زیر دارد:

  • مهار عمل جنسی که رضایت جنسی و انزال به وجود نمی‌آید.
  • مصرف داروهای ضد افسردگی و عصبی
  • پروستاتکتومی که باعث ضایعه عصب می‌شود.
  • آسیب به رکورد- نخاعی که باعث انقباض عضلات برای خروج انزال می‌شود.

درمان عدم خروج منی

عوارض ماندن اسپرم در بیضه

لوله های مختلفی که اسپرم را حمل می کنند ممکن است به دلایل مختلف مسدود شوند، برخی از عوامل شامل: آسیب ناخواسته ناشی از جراحی، عفونت های قبلی، ضربه یا رشد غیرطبیعی مانند فیبروز کیستیک یا شرایط ارثی مشابه. انسداد می تواند در هر سطح از بیضه، در لوله هایی که بیضه را تخلیه می کنند، در اپیدیدیم، در مجاری انزال یا مجرای ادرار رخ دهد.

در بعضی از مردان، اپیدیدیم مسدود می شود و از ورود اسپرم به مجاری دفع و داخل لوله انزال جلوگیری می کند. انسداد می تواند در یک طرف یا در هر دو طرف ایجاد شود. اگر مردی از یک طرف انسداد اپیدیدمی داشته باشد ، ممکن است از تعداد اسپرم کمتری برخوردار باشد. اگر مردی از هر دو طرف انسداد اپیدیدیمی داشته باشد، منجر به آزواسپرمی (تعداد اسپرم صفر) می شود.

عدم تخلیه اسپرم یا آزاد نکردن مایع منی، معمولاً بی ضرر است، اما باز هم خطرات ناشی از آن به علت آزاد نکردن منی  بستگی دارد. برخی از انواع عملکرد جنسی می تواند باعث عدم تخلیه اسپرم  و باعث ناباروری شود.

عوارض ماندن اسپرم در بیضه

علت خالی شدن آب کمر

کاهش سطح تستوسترون یکی از علت های کم بودن مایع منی هنگام انزال است. مردان وقتی با تغییر در مقدار منی خود مواجه می شوند، این موضوع برایشان نگران کننده است. باید توجه داشته باشید ه این موضوع تاثیری در به ارگاسم رسیدن و انزال در مردان ندارد. خالی شدن آب کمر ممکن است به دلیل به دلیل کم بودن تعداد اسپرم، عوامل سبک زندگی و کمبودهای غذایی رخ دهد. البته این مشکل دلیل قطعی ندارد و بهتر است توسط متخصص اورولوژی بررسی شود.

درمان عدم خروج منی و انزال

راهکارهای درمانی متعدد برای عدم خروج منی وجود دارد ولی طبق گزارشات، درصد موفقیت درمانی قابل قبول و امیدوارکننده می‌باشد.

1- تحریک ارتعاشی و لرزشی آلت (PVS) که 60 درصد باعث به وجود آمدن رفلکس انزال می‌شود. آنهایی که ضایع رکورد بالای T10 دارند، شانس بهبود بالایی دارند.

2- روان درمانی

3- درمان مدیکال با استفاده و تجویز داروی ایمی پرامین

4- تحریک انزال از راه مقعد

# بیمارانی که ضایعه نخاعی زیر سطح T10 داشته باشند.

پیش آگهی خوبی ندارند و افراد مبتلا به اتونومیک دیس رفلکسیا، ممکن است با استفاده از قرص نیفیدین 20-10 میلی گرم زیر زبانی پاسخ درمانی بگیرند.

اگر این موارد جواب نداد، تحریک الکتریکی از راه مقعد با گذاشتن پروپ در مقعد و تحریک عصب پری پروستاتیک استفاده می‌شود، با این روش 90 درصد انزال صورت می‌گیرد که یک سوم آنها دچار انزال به داخل مثانه می‌شوند، طول درمان 7-5 دقیقه می‌باشد.

اگر لنف آدنکتومی شده باشند یا نروپاتی وجود داشته باشد، درمان موثر نمی‌باشد.

عوارض جلوگیری از انزال

به یاد داشته باشید که جلوگیری از انزال میتواند برای پروستات ضرر داشته باشد زیرا پروستات در تولید مایع منی نقشی اساسی دارد. هیچ مدرکی نشان نمی دهد که انسداد اسپرم می تواند باعث آسیب یا عوارض جانبی منفی شود. اسپرم اگر تخلیه نشود برای بدن مضر نیست. بدن اسپرم هایی را که از طریق انزال خارج نمی شوند دوباره جذب می کند. این هیچ عارضه جانبی در میل جنسی یا باروری ندارد.

با این حال، ممکن است عوارض جانبی احتمالی در افرادی که هنگام تحریک جنسی، انزال را به تأخیر می اندازند یا از آن اجتناب می کنند، وجود داشته باشد.

عوارض جلوگیری از انزال می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • لذت جنسی شما و همسرتان را کاهش داده است
  • ایجاد استرس یا اضطراب در مورد عملکرد جنسی
  • مشکلات زناشویی یا روابط به دلیل زندگی نامناسب جنسی
  • ناتوانی در باردار شدن شریک زندگی خود (ناباروری مردان)

 

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 115 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    ببخشید من به علت تزریق واکسن کرونا دچار بیماری میلوپاتی شدم و از هفت ماه قبل دچار مشکلات جنسی که تا شش ماه قبل اریکشن نداشتم و در حال حاضر هم منی از بدنم خارج نمیشود آیا درمانی برای من متصور هستین
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲ خرداد ۱( 1 سال پیش)

      با سلام يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل كنيد و هر ٨ ساعت يك عدد قرص ايمي پرامين ١٠ ميلي گرم ده روز ميل كنيد

    2. تصویر کاربر مهدی چهارشنبه ۴ خرداد ۱( 1 سال پیش)
      سلام
      من اینها رو مصرف کردم و دورانی نداشتم
      علاوه بر آن من نمیتونم مثانه ام رو درست تخلیه کنم به همین دلیل تکرر ادرار دارم و روده هام هم درست کار نمیکنند
      مشکلات جنسی هم دارم از جمله خارج نشدن منی از بدنم
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد كپسول امنيك يك ماه ميل كنيد

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مرتضی شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 97 مشاهده پرسش
    سونوگرافی نشان داده کیست۱۰م م‌زیربیضه چپ واریکوسل در نزدیکی آخر ارضا شدم آب منی خارج نشد درد بیضه ده روزه مداوم ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي ده روز ميل كنيد و هر ٨ ساعت يك عدد قرص ايمي پرامين ١٠ ميلي گرم ده روز ميل كنيد

  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 122 مشاهده پرسش
    سلام بنده 14 سال دارم و کمتر از یه سال پیش هم هم درون ادرارم خون مشاهده کردم و هم درد بیضه دارم هم درون مایع منی وقتی خود ارضایی میکنم به جای مایع منی خون خارج میشه و اولش گفتم شاید سنگ کلیه هست رفتم سونو گفت که سنگ کلیه نیست دکتر اگر میشه زودتر بهم بگید که چیه؟خیلی نگرانم
    1. تصویر کاربر علی شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      اگر میشه لطفا زودتر پاسخ بدید.
    2. تصویر کاربر علی دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      دکتر لطفا جواب بدید بسیار استرس دارم.
    3. تصویر کاربر علی دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      دکتر من درد دارم لطفا اگر میشه زودتر جواب بدهید
    4. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)

      روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين ١٠٠ ميلي ده روز استعمال كنيد

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 116 مشاهده پرسش
    سلام من قبلا تو رابطه منی داشتم دیسک کمر داشتم قرص میخوردم دردو کم کنه بعد مدتی کلا منی ازم خارج نشد تا الانم نمیشه لطفا کمکم کنین چیکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)

      با سلام هر ٨ ساعت يك عدد قرص ايمي پرامين ده ميلي گرم ده روز ميل كنيد

    2. تصویر کاربر حسین دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      درست میشه بنظرتون آقای دکتر
    3. تصویر کاربر حسین دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      آقای دکتر درست میشه بنظرتون
    4. تصویر کاربر حسین دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      آقای دکتر من آلت تناسلیم ۲ تا سوراخ داره امکان داره از اونم باشه
    5. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)

      با سلام دو سوراخ باعث نمي شود

    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر ح دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 346 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من مجرای ادرارم وقتی ادویه جات تزشیجات ویا بعضی داروها مانند اموکسی و سیفیکسم می هورم تنگ تر میشه وبه سختی ادرام دفع میشه مدتی هم جدیدا خروج منی ندارم و دو سه روزی که بیضه راستم کمی درد داره البته پروستات هم ۲۵ بوده امنیک هم می خورم شبی کلیه هم سنگ دارم لطفا راهنمایی فرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)

      با سلام روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي ده روز استعمال كنيد

  • تصویر کاربر امیر دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 138 مشاهده پرسش
    سلام دکتر پسر۳۰ ساله هستم و نامزد کردم یهویی دردبیضه گرفتم حدود یک ماه هست اولش جفت بیضه هام بود ولی الان سمت چپ هست سونوگرافی رفتم گفتش واریکوسل داری دوتا دارو مصرف میکنم حدود ۱۰ روزه تامسیلوسین و نورتریپترین درد بیضه ام خوب نشده و از طرفیم به هنگام انزال آب منی خارج نمیشه درد بیضه سمت چپم زیاد شده چکار کنم دکتر
    سونوگرافی اندازه بیضه سمت چپ قبل مانور والسالوا۳ و بعد ۳.۵ میلیمتر که بیانگر واریکوسل استازیس
    1. تصویر کاربر امیر شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      سلام دکتر پسر۳۰ ساله هستم و نامزد کردم یهویی دردبیضه گرفتم حدود یک ماه هست اولش جفت بیضه هام بود ولی الان سمت چپ هست سونوگرافی رفتم گفتش واریکوسل داری دوتا دارو مصرف میکنم حدود ۱۰ روزه تامسیلوسین و نورتریپترین درد بیضه ام خوب نشده و از طرفیم به هنگام انزال آب منی خارج نمیشه درد بیضه سمت چپم زیاد شده چکار کنم دکتر
      سونوگرافی اندازه بیضه سمت چپ قبل مانور والسالوا۳ و بعد ۳.۵ میلیمتر که بیانگر واریکوسل استازیس
    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد قرص سيپروفلوكساسين ٥٠٠ ميلي گرم ده روز ميل شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل شود 

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر بهنام شنبه ۲۷ فروردین ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 127 مشاهده پرسش
    سلام .سال 90جراحی روده داشتم بعد از اون آب منی ندارم سونوگرافی از شکم و مقعد انجامدادم مشکلی ندارم .آزمایش ادرار دادم در هر نقطه آزمایشگاهی گفتند 3تا اسپرم وجود دارد .درمانی ادامه ندادم وحالا که ازدواج کردم مخام درمان کنم برای بچه باید چکارکنم لطفا راهنمایی فرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۷ فروردین ۱( 1 سال پیش)

      با سلام در ضمن عمل جراحي اعصاب قطع شده و در ماني ندارد ولي براي بچه دار شدن درمان وجود دارد

  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۲۵ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    سلام من ۶ سال خودارضایی انجام میدم و این خود ارضایی جوری انجام میدم که با فشار و زور زدن به لذت میرسم یعنی در خود ارضایی دستام زیاد حرمت نمیدم یجا فقط به خودم فشار میارم تا به ارگاسم برسم فقط اینطوری میتونم به ارگاسم برسم و این الان در رابطه جنسی مشکل ایجاد کرده چون برام لدتی نداره فقط باید زور بزنم تا به ارگاسم برسم و باعث میشود در رابطه طبیعی نتوانم ارضا بشم و اینکه من مشکل نعوظ هم دارم دکتر لطفا راهتمایی کنید خیلی میترسم درمان نشه و اصلا نمیتونم در رابطع طبیعی به ارگاسم برسم لطفاً کمک کنید دکتر
    1. تصویر کاربر علی شنبه ۲۱ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      دکتر من 18 ساله هستم و پنج ساله ساله سوزش ادرار هم دارم و برای ادرار کردن هم حتما باید زور بزنم و اگر زور نزنم ادرار نمیتونم بکنم و در هنگام خودارضایی نیز حتما باید زور بزنم تا به ارگاسم برسم دکتر احساس میکنم ادرار کامل از داخل مثانه خالی نمیشه
      لطفا دکتر راهنمایی کنید خیلی نگرانم میترسم برایم در رابطه زناشویی مشکلی پیش بیاد نتونم ارگاسم برسم
    2. تصویر کاربر علی یکشنبه ۲۲ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      لطفاً دکتر جواب بدهید
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۵ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      با سلام يك ساعت قبل از رابطه جنسي يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محند چهارشنبه ۲۵ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 133 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر عزیز. من بطور مادرزاد لوله اسپرم ندارم ولی بیضه هام اسپرم تولید میکنه ایا امکان عمل جراحی لوله اسپرم وجود داره که بتوانم بصورت طبیعی باردار شوم؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۵ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      با سلام عمل جراحي براي لوله اسپرم وجود ندارد

  • تصویر کاربر سینا شنبه ۱۴ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 146 مشاهده پرسش
    تا دو سال پیش ، فشار ادرار و جهش منی بسیار بسیار زیاد بود ولی به صورت یک دفعه ظرف یک ماه فشار ادرار و جهش منی خیلی خیلی کم شد.
    بارادیولوژی انسداد مجرا نداشتم و باسنوگرافی التهاب و تورم پروستات نداشتم و باازمایش عفونت نداشتم.
    نکته اول: مهم اینکه حجم ادرار و منی اصلا کم نشده است.
    نکته دوم: پس از انزال با فشار دادن زیر بیضه ها با انگشت و امتداد آن تا نوک الت منی زیادی خارج میشود
    نکته سوم: پس از اتمام ادرار وقتی زیر بیضه را با انگشت فشار میرهم ، با هر بار فشار مانند تلمبه دستی مقداری ادرار جهش میکند و متوقف میشود.
    لطفا راهنمایی فرمایبد
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۴ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      با سلام  روزي يك عدد قرص ترازوسين دو ميلي گرم  يك ماه ميل كنيد براي مشكل انزال دارويي وجود ندارد

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر