علت بی حسی دستگاه تناسلی مردانه چیست؟

بی حسی ی حسی دستگاه تناسلی مردان در صورت عدم درمان به موقع ممکن است منجر به بروز عوارض جانبی شود. آلت تناسلی به طور طبیعی یک عضو حساس بدن می باشد. گاهی اوقات آلت تناسلی می تواند بی حس شود. این موضوع به این معناست که آلت تناسلی شما به هنگام لمس شدن دیگر حس طبیعی نداشته باشد.

اگر شما نمی خواهید علت بی حسی دستگاه تناسلی مردان را یافته و آن را درمان کنید، این موضوع زندگی زناشویی شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

اگر شما بی حسی دستگاه تناسلی مردان را تجربه می کنید، ممکن است هیچ چیزی احساس نکنید یا ممکن است احساس کنید که آلت شما به نوعی خواب رفته است. بسته به علت آن شما ممکن است علائم و احساسات دیگری را تجربه کنید که عبارتند از:

  • کبودی پوست
  • احساس سوزش
  • احساس سردی
  • احساس سوزن سوزن شدن
  • احساس مور مور
علائم بی حسی آلت تناسلی

علت خواب رفتن دستگاه تناسلی مردان

موارد زیر علل احتمالی بی حسی دستگاه تناسلی مردان هستند:

آسیب به آلت تناسلی

گرچه مشخص نیست چگونه بسیاری از مردان دچار بیحسی آلت ناشی از بیماری یا تستوسترون پایین می شوند، محققان این پدیده را در بین دوچرخه سواران بررسی کرده اند. پژوهشی صورت گرفته در سال 2001 دریافت که 61 درصد از دوچرخه سواران مرد بی حسی در ناحیه تناسلی خود را تجربه کرده بودند.

بی حسی دستگاه تناسلی مردان دوچرخه سوار، به ویژه کسانی که در مسافت های طولانی دوچرخه سواری می کنند، شایع است. این اتفاق زمانی رخ می دهد که صندلی دوچرخه به پرینه فشار وار می کند.

پرینه در مردان ناحیه ای بین  کیسه بیضه مردان و مقعد آنها می باشد. صندلی می تواند بر رگ های خونی و نیز عصب هایی که از  پرینه عبور می کنند و موجب احساس آلت تناسلی می شوند فشار وارد کند.

این فشار مکرر در نهایت می تواند منجر به مشکلاتی در نعوظ شود که اختلالات نعوظ نامیده می شود. اگر شما دوچرخه سواری می کنید و  اختلالات نعوظ را تجربه کرده اید، چندین نکته وجود دارند که می توانید این احتمال خطر را کاهش دهید.

بی حسی دستگاه تناسلی مردان همچنین می تواند یک عارضه جانبی ناشی از استفاده از دستگاه وکیوم به نام پمپ آلت تناسلی باشد. یک پمپ آلت تناسلی برای دستیابی به اختلال نعوظ استفاده می شود.

اختلال نعوظ علت بی حسی دستگاه تناسلی مردان

این دستگاه از ساکشن (مکشن) برای وارد شدن خون به آلت استفاده می کند. این دستگاه همچنین می تواند موجب بی حسی موقتی به همراه علائمی همچون کبودی، درد و بریدگی در پوست شود.

عوارض جانبی بیماری ها و داروها

هر بیماری که به عصب ها آسیب می رساند می تواند احساس آلت تناسلی و دیگر بخشهای بدن را تحت تأثیر قرار دهد. آسیب به عصب به نوروپاتی نیز شناخته می شود.

دیابت و اسکلروزیس چندگانه (ام اس) در بین بیماری هایی هستند که می توانند موجب آسیب عصب شوند و احساس در آلت تناسلی را تحت تأثیر قرار دهند. بیماری پیرونی، شرایطی که در آن بافت اسکاری به نام پلاک در آلت تناسلی تشکیل می شود نیز می تواند احساس بی حسی دستگاه تناسلی مردان را تحت تأثیر قرار دهد.

بیماری پیرونی علت خواب رفتن دستگاه تناسلی مردان

این شرایط همچنین می توانند منجر به اختلالات نعوظ شوند. داروی سلژیلین (آتاپریل، کاربکس، الدپریل، دپرنیل) که مردم برای درمان بیماری پارکینسون استفاده می کنند می تواند موجب از دست دادن احساس در آلت تناسلی به عنوان یکی از عوارض جانبی شود.

تستوسترون پایین

تستوسترون هورمونی است که قدرت جنسی مردان، توده عضلانی و تولید اسپرم را تحت تأثیر قرار می دهد. با بالا رفتن سن، سطوح تستوسترون به تدریج کاهش پیدا می کنند. این شرایط به تستوسترون پایین یا  T کم شناخته شده است.

تستوسترون پایین در کنار تحت تأثیر قرار دادن قدرت جنسی، احساس و سطح انرژی، باعث می شود شما کمتر به تحریک جنسی واکنش نشان دهید. اگر شما دارای تستوسترون پایین باشید، شما هنوز درد و یا دیگر احساس ها را در آلت تناسلی خود تجربه می کنید، اما ممکن است در طول رابطه ی جنسی خود احساس و لذت کمتری را تجربه کنید.

 

عامل درد بالای ناحیه تناسلی مردان چیست و چگونه درمان می شود؟

بیماری پیرونی

بیماری پیرونی یک علت کمتر شایع بی حسی دستگاه تناسلی مردان می باشد. تجمع بافت اسکار، به نام پلاک در آلت تناسلی مشخصه این بیماری است. بافت اسکار نسبت به بافت طبیعی آلت تناسلی حساس تر می باشد و برخی از افراد بیحسی را تجربه می کنند.

سرطان پروستات

پروستات نقش مهمی را در سیستم تولید مثل ایفا می کند. این عضو مایعی را تولید می کند که اسپرم را حمل می کند و در طول انزال مایع را با فشار بیرون می دهد.

سرطان پروستات علت بی حسی دستگاه تناسلی مردان

سرطان پروستات می تواند منجر به بی حسی، مور مور و دیگر تغییرات در آلت تناسلی شود. همچنین، فرد ممکن است نسبت به حالت عادی بیشتر ادرار کند و یا به همراه دیگر علائم در ادرار کردن مشکل داشته باشد.

چه کسانی در معرض خطر بی حسی آلت تناسلی قرار دارند؟

✅ کسانی که دارای بیماری هستند که به عصب ها آسیب می رساند و یا آلت تناسلی را تحت تأثیر قرار می دهد مانند دیابت، ام اس و یا بیماری پیرونی.

✅ کسانی که دارای آسیب مغزی یا آسیب نخاعی به دنبال ضربه یا بیماری  تحلیل برنده می شوند.

✅ دوچرخه سواری در مسافت های طولانی

✅ دارای تستوسترون پایین هستند.

✅ داروی سلژیلین مصرف می کنند.

علت جمع شدن دستگاه تناسلی مردان چیست؟

چه آزمایشاتی را باید برای تعیین بی حسی انجام دهید؟

پزشک شما سابقه پزشکی شما را درخواست خواهد کرد و یک معاینه فیزیکی برای یافتن علت بی حسی دستگاه تناسلی مردان انجام می دهد. آنها ممکن است از شما سؤالاتی از این قبیل بپرسند:

  • چه زمانی بی حسی شما آغاز شده است؟
  • آیا شما هیچ احساسی در آلت تناسلی خود دارید؟ اگر بله، چه احساسی دارید؟
  • آیا به نظر می رسد چه چیزی بی حسی را بدتر یا بهتر می کند؟
  • چگونه این بی حسی زندگی زناشویی شما را تحتت تأثیر قرار می دهد؟

آزمایش هایی که نیاز است انجام دهید بستگی به این دارد که پزشک به چه شرایطی مشکوک است، اما این آزمایشات ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • آزمایش خون برای بررسی سطوح پروتسترون
  • آزمایشات تصویربرداری مانند اسکن های MRI، برای یافتن مشکلاتی در مغز یا ستون فقرات
  • سونوگرافی برای بررسی بافت اسکار و جریان خون به آلت تناسلی
کوچک شدن بیضه به چه دلیل است؟

درمان بی حسی دستگاه تناسلی مردان

درمان شما بستگی به علت بی حسی دستگاه تناسلی مردان دارد.

درمان آسیب به دستگاه تناسلی

اگر بیحسی آلت تناسلی شما به علت دوچرخه سواری باشد، شما ممکن است نیاز باشد که مدتی در دوچرخه سواری وقفه ایجاد کنید یا به مدت چند هفته از دوچرخه سواری خودداری کنید. اگر شما نمی خواهید دوچرخه سواری را ترک کنید، شما می توانید یکی از این توصیه ها را برای کمک کردن فشار روی ناحیه تناسلی خود انجام دهید:

  • استفاده از یک صندلی پهن تر که پد بزرگتری دارد.
  • پوشیدن شورت مخصوص دوچرخه سواری همراه با پد
  • بالاآوردن صندلی یا زاویه دادن به آن به سمت پایین که فشار به پرینه را کاهش دهد.
  • تغییر وضعیت یا استراحت کردن به هنگام دوچرخه سواری

اگر دستگاه ساکشن شما موحب بی حسی شده، زمانی که استفاده از این پمپ را متوقف می کنید، بیحسی باید از بین برود. از پزشک خود برای روش های دیگر برای کمک به نعوظ سؤال کنید.

درمان بی حسی دستگاه تناسلی مردان

درمان بیماری ها

پزشک شما بیماری را که موجب بی حس شدن آلت تناسلی شما شده درمان خواهد کرد:

✅ اگر شما دیابت دارید، شما نیاز است که با رژیم، ورزش و داروهایی برای پیشگیری و کنترل آسیب به عصب قند خون خود را کنترل کنید.

✅ اگر شما بیماری MS دارید، پزشک شما ممکن است آن را با استروئیدها و یا داروهای دیگری را که بیماری را کند می کنند و علائم را کنترل می کنند، درمان کند.

✅ اگر شما دچار بیماری پیرونی هستید، پزشک شما ممکن است آن را با کلاژناز کلستریدیوم هیستولیتیکوم درمان کند. این دارو کلاژن را که موجب تشکیل بافت اسکار روی آلت تناسلی می شود، می شکند.

 

درمان قطعی میکروپنیس در کودکان

درمان دارویی

یک پزشک معمولاً دارویی را برای درمان شرایط پزشکی طولانی مدت مانند دیابت،  MS و بیماری پیرونی تجویز خواهد کرد.

نظارت و کنترل سطوح قند خون می تواند علائم را در افراد مبتلا به دیابت که ممکن است به مصرف داروی اضافی برای جلوگیری از آسیب به عصب نیاز داشته باشند. در موارد پیشرفته، دیابت می تواند منجر به آسیب عصب جدی به نام نوروپاتی دیابتی شود.

افراد مبتلا به بیماری پیرونی می توان دارویی مصرف کند که بافت اسکار و کلاژن تشکیل شونده روی آلت تناسلی را بشکند. این دارو باید علائم را کنترل کند.

درمان تستوسترون پایین

فرد مبتلا به تستوسترون پایین ممکن است نیاز به درمان هورمونی داشته باشد که می تواند به صورت قرص، تزریق و یا پچ پوستی باشد. هورمون ها را فقط با راهنمایی پزشک مصرف کنید.

درمان تستوسترون پایین

پزشک شما می تواند تستوسترون پایین را با جایگزینی تستوسترون از دست رفته ی بدن شما درمان می کند.

تستوسترون به چند شکل وجود دارد:

  • پچ پوستی
  • قرص
  • ژل هایی که بر روی پوست استعمال می کنید.
  • شات لیزر

درمان تستوسترون باید قدرت جنسی شما را همراه با لذت جنسی بهبود بخشند.

انواع روش های درمان سرطان پروستات

آیا احساس در آلت تناسلی قابل بازگشت است؟

بازگشتن احساس به آلت تناسلی بستگی به علت این شرایط دارد. اگر دوچرخه سواری علت آن باشد، زمانی که به استراحت می روید یا تنظیمات دوچرخه خود را درست می کنید، بی حسی از بین خواهد رفت.

برای شرایطی مانند بیماری پیرونی یا ام اس، درمان ممکن است کمک کند. اگر دلیل بی حسی تستوسترون پایین باشد، افزایش سطح تستوسترون می تواند احساس را بازگرداند.

اگر آلت تناسلی شما بی حس شده، به ویژه اگر زندگی زناشویی شما را تحت تأثیر قرار داده است، به پزشک مراجعه کنید. شما ممکن است سعی در امتحان کردن چندین روش درمانی داشته باشید.

درمان معمولاً نسبتاً ساده می باشد. استراحت دادن آلت تناسلی می تواند بی حسی های ناشی از آسیب را تسکین دهد. اگر بی حسی ناشی از یک شرایط مزمن یا اختلالات عصبی باشد، چشم انداز آن فرق خواهد کرد، اما معمولاً قابل درمان است.

اگر علائم پس از درمان ادامه داشته باشند، به پزشک مراجعه کنید. فرد ممکن است سعی در امتحان کردن چندین تکنیک یا درمان داشته باشد تا بتواند از میان آنها عملی ترین روش را انتخاب کند.

آیا واکسن گارداسیل باعث نازایی می شود؟

دکتر هوشنگ قوامی متخصص کلیه و مجاری ادراری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر امیر جمعه ۱۰ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر الت من چند وقتیه درد کوچکی همراه داره به پا و کمرم سرایت میکنه در هوای سرد و گاهی جمع میشه وقتی ادرار میکنم باز میشه و هنگام ارضا شدن بیضه ها جمع میشن کنار هم و به سختی اب منی خارج‌نشین فقط اینم بگم یه ماه پیش آنتی بیوتیک تزریق کردم چهار نوبت می خواستم ببینم مشکلم چیه و نگرانم به شدت بیست سالم که این در زندگی مشکل ساز نشه ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۰ دی ۰( 2 سال پیش)

      با سلام مشكل خاصي نداريد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي ده روز استعمال كنيد

  • تصویر کاربر م.ر جمعه ۳ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 200 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت دکتر محترم یک ماهی میشه که احساس گز گز ومور مور از بیخ ران راست به بین مقعد وبیضه وداخل آلت تناسلی دارم.وتاسیر روی نعوظ وخواب رفتن آلتم گذاشته .43سال دارم دیابت دارم چربی خونم بالاست.85کیلو وزن.تو تسادف عمل جراحی لگن و ای راستم 7سال پیش داشتم خواهشن برای درمان راهنمای کنید شهرستانم موقعیت سفر کردن ندارم.خطر جدی تهدید می‌کند منو پیشا پیش تشکر میکنم از جواب دهیتون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۳ دی ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم ده روز نشسته شود و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي ده روز استعمال كنيد و هر ١٢ ساعت يك عدد قرص بكلوفن ده روز ميل كنيد و يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميلي ميل كنيد

  • تصویر کاربر آرمین دوشنبه ۲۲ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 271 مشاهده پرسش
    باسلام من ۳۰ ساله هستم وسالهاست که مشکل نعوظ دارم به دکترمراجعه کردم از آلتم باتزریق مواد سونوگرافی انجام شد که نشتی نداشته باشد که سالم بودم مدتهاست که از قرص سیلدنافل و تادافیل استفاده کردم و درمان نشدم و الان حتی بااین قرص ها هم اریکشن رخ نمیدهد و اصلا حسی در آلتم وجود نداره هم مشکل نعوظ دارم هم زود انزالی هم بی حسی در آلتم واقعا زندگیم داره نابودمیشه
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۲ آذر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام براي نعوظ بايد از أمپول تزريقي پاپاورين بداخل ألت استفاده كنيد به متخصص اورولوژيست مراجعه كنيد تا دارو را نسخه كنند و روزي يك عدد قرص فلو كستين٢٠ سه ماه ميل كنيد

  • تصویر کاربر فاروجی شنبه ۱۳ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من سنم ۵۸ ساله الان نزدیک یک سال بود الان کم کار میکرد یعنی دیر است میشد و زود ارضا میشدم و الان یک ماهه الان بی حس و هیچ راست نمیشه باید چکار کنم ممنون از راهنمایتان
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۳ آذر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد و يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل كنيد

  • تصویر کاربر روح چهارشنبه ۳ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من ۲۸ ساله متهلم یه دوسه ماهی میشه اقای دکترخیلی زودانزال یعنی زیر ۳۰ثانیه وخیلی بیحسی الت وشلی الت انگاربعضی موقع احساس میکنم التم وجود نداره ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۳ آذر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد و يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميلي ميل كنيد

  • تصویر کاربر محمد جمعه ۲۱ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 268 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من چند وقتی هست که مشکل خواب رفتن آلت تناسلی ونعوظ دارم.بعضی اوقات هم سوزش نواحی بالای آلت منظورم زیر شکم هستش میخواستم اگه میشه یه راهنمایی بفرمایید واینکه من تیروئیدم هم کم کاره آیا اینها به هم ربط داره؟اگه لازم هستش بیام خدمتتون.ممنون.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۱ آبان ۰( 2 سال پیش)

      با سلام بله كم كاري تيروييد ربط دارد يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميلي ميل كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي ده روز استعمال كنيد

  • تصویر کاربر مرتضی جمعه ۲۱ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 164 مشاهده پرسش
    لیموترش خوردم با معده خالی یک هفته حالا آلت تناسلی حس ندارد
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۱ آبان ۰( 2 سال پیش)

      با سلام يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل كنيد

  • تصویر کاربر رشیدی شنبه ۱۵ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 420 مشاهده پرسش
    سلام ازاستان ایلام هستم،براثربرق گرفتگی کشاله ی پای چپ دچار برق گرفتگی شدم،شش ماهه حالت نعوظ ندارم،دکترمراجعه کردم،نوارعصب وعضله گرفتم،میگن عصب پودندال اسیب دیده است،متاهلم برای رفع این مشکل چکارکنم.سپاس فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۵ آبان ۰( 2 سال پیش)

      با سلام يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميل كنيد

  • تصویر کاربر رضا جمعه ۱۴ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    سلام
    ببخشید مزاحم شدم من پای راستم معامله و چون رانندگی میکنم و با پای چپ فعالیت گاز و ترمز رو انجام میدم .
    امروز از صبح کلاهک سر آلت بی حس شده یعنی همون ختنه گاه .
    چکار باید کنم
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۴ آبان ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم ده روز نشسته شود و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ده روز استعمال كنيد

  • تصویر کاربر حمید دوشنبه ۱۰ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 172 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من ۲۲ سن دارم مجردم زود انزال هستم ولی بعضی مو قع ها زود انزالی رفع میشه ودر اول رابطه الت خوبه بلند میشه ولی در وسط رابط یهو دیگه انگار میلی به رابطه ندارم و می خوابه دیگه انگار بهش شک وارد شده واقعا خیلی ناراحتم کرده کمکم کنید لطفا دارم دیوانه میشم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۰ آبان ۰( 2 سال پیش)

      با سلاك روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد و يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا ٢٠ ميلي ميل كنيد

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر