درد کشاله ران را جدی بگیرید!

حساسیت به لمس در ناحیه کشاله ران به طور ویژه ای در مردان شایع است. در این مقاله 9 علت احتمالی برای درد کشاله ران بیان شده است.


9 علت درد کشاله ران

کشاله ران محلی است که ناحیه شکمی پایان یافته و ناحیه پا شروع می شود. حتی در صورتی که این درد قسمت داخلی ران به شدت ضربه دیدن ناحیه بین دو پا نباشد، اما می تواند به اندازه کافی بیانگر نیاز به ملاقات با پزشک باشد. در صورتی که فرد در نواحی پایینی بدن خود درد یا تحریک پذیری احساس کند، یکی از عوامل زیر می تواند در وجود آن نقش داشته باشد. با هم علت درد ران پا را بررسی میکنیم:

✅ التهاب اپی دیدیدم (اپی دیدیمیت)

این مورد، اغلب به صورت التهاب در مجرای وازو دفران شروع شده و به قسمت تحتانی بیضه نیز انتشار می یابد. وازو دفران مجرایی است که اسپرم ها را از بیضه به میزراه منتقل می کند. در چنین شرایطی امکان دارد بیضه متورم یا ملتهب شود. شایع ترین علت این عارضه در مردان زیر 35 سال، عفونتی منتقل شونده از راه جنسی به نام سوزاک (گنوره) می باشد.

عکس کشاله ران

عکس کشاله ران

معمولا درد به سرعت بروز داده و بیضه می تواند تنها در ظرف 3 تا 4 ساعت تا 3 برابر اندازه طبیعی خود متورم شود. امکان دارد در اثر این وضعیت تب ایجاد شده و همچنین محتویات بیضه گرم و بسیار حساس به لمس شوند.

در صورتی که فرد علائم بالا را تجربه کند، باید فورا با یک پزشک مشورت کند. علاوه بر سونوگرافی بیضه باید آزمایش های خون نیز انجام شوند.

بیشتر بخوانید:کراتینین در آزمایش خون به چه معنی است؟ creatinine چیست؟

درد کشاله ران

✅ التهاب بیضه (اورکیت)

شایع ترین علت اورکیت، عفونتی ویروسی مانند اوریون است که معمولا ظرف 1 تا 4 هفته به صورت خود به خودی رفع می شود. یک علت کم شیوع تر آن، عفونت باکتریایی است که می تواند فرد را به شدت بیمار و دچار تب کند. درد می تواند به ناحیه کشاله ران منتشر شده و امکان دارد حالت تهوع و استفراغ بروز دهند.

امکان دارد، پوست روی کیسه بیضه گرم، قرمز، متورم و بسیار دردناک شود. در موارد ابتلا به اوریون، درمان اورکیت الزامی نیست اما دارو های ضد التهاب می توانند سبب رهایش علائم شوند. اورکیت شدید ناشی از عفونت باکتریایی باید به وسیله دارو های آنتی بیوتیک درمان شود. در چنین مواردی باید مستقیما با پزشک مشورت شود.

✅ عفونت سطحی پوست

عفونت سطحی پوست می تواند به صورت تورم و قرمزی در یک قسمت از پوست ناحیه کشاله ران به وجود آید. ممکن است این عفونت تنها یک ناحیه کوچک را آلوده کرده و آن را به شکل یک جوش در آورد. آن ناحیه حساس به لمس بوده و در هنگام لمس گرم می باشد.

عامل درد بالای ناحیه تناسلی مردان چیست و چگونه درمان می شود؟

این نوع عفونت می تواند در خانه به وسیله یک پماد آنتی بیوتیک موضعی یا یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن درمان شود. در صورتی که عفونت بیش از 5 روز ادامه داشته و یا بدتر شود باید با پزشک خود مشورت کرد.

پیچش بیضه

✅ پیچ خوردگی بیضه

پیچ خوردگی بیضه هنگامی بروز می دهد که یک بیضه چرخش می کند. این مورد عارضه ای است که با بروز ناگهانی درد در ناحیه کیسه بیضه همراه است. ممکن است درد در قسمت پایینی ناحیه شکمی و کشاله ران، پس از ورزش کردن یا در حین خواب عمیق پدیدار شود.

درد بیضه و کشاله ران

این درد اغلب با حالت تهوع و استفراغ همراه است. در این وضعیت، بیضه احتمالا متورم، سفت و بسیار حساس به لمس شده و می تواند به سمت بالا متمایل شود. هنگام بروز چنین شرایطی باید فورا با پزشک خود مشورت نمود. عارضه ی پیچش بیضه باید جهت حفظ بیضه به وسیله یک عمل جراحی درمان شود. در این جراحی، بیضه درون کیسه بیضه ثابت می شود.

مطلب مرتبط: همه چیز درباره ی پیچش بیضه

✅ کشیدگی عضلانی

شایع ترین علت درد کشاله ران و زیر شکم، کشیدگی تاندون، رباط یا عضله است که معمولا در مردان ورزشکار بروز پیدا می کند. علائم این مورد شامل درد و حساسیت به لمس در ناحیه ران، کشاله ران و همچنین دردی می شود که در هنگام بالا آوردن زانو یا جمع کردن پاها به وجود می آید.

در اغلب موارد کشیدگی های کشاله ران نسبتا به آسانی درمان شده اما روش درمانی باید برای فرد شخصی سازی شود. استراحت اولیه و انجام کشش های آرام پس از مصرف دارو های مسکن می توانند مفید باشند. همچنین، پس از کنترل شدن درد انجام حرکات کششی مناسب به همراه داشتن تحرک مفید است.

✅ تورم گره های لنفی (لنفادنیت)

ضربه دیدن ناحیه کشاله ران، انسداد در تخلیه عادی، تحریک پذیری شیمیایی، هماتوم (تشکیل یک لخته خونی) و وجود مواد خارجی در بدن همگی عواملی هستند که می توانند در متورم شدن گره های لنفاوی نقش داشته باشند.

این فرایند معمولا با سلولیت (عفونت پوست) شروع می شود که به نکروز (مردن بافت پوست)، ایجاد عفونت، تشکیل آبسه و انتشار لنفاوی (لنفادنیت) منجر می شود. ناحیه کشاله ران قرمز، حساس به لمس، گرم و متورم خواهد شد. همچنین، امکان دارد فرد بی قراری یا تبی خفیف را تجربه می کند. در صورت ابتلا باید فورا با پزشک مشورت شود.

فتق

✅ فتق

فتق یک تورم اسفنجی و نرم در ناحیه کشاله ران است که می تواند کیسه بیضه را برآمده کند. این وضعیت معمولا بدون درد است اما پیچش فتق می تواند به درد شدیدی منجر شود که نیاز به مداخله فوری پزشک دارد. فتق به وسیله جراحی ترمیم می شود.

وضعیت بیضه ها بعد از عمل فتق

یکی از عوارض شایع بعد از عمل فتق، ورم کیسه بیضه بعد از عمل فتق است. برای بهبود این ورم توصیه می شود بیمار به هنگام استراحت پاهای خود را بالا بگیرد و از کمپرس سرد استفاده کند. این تورم گذراست و جای نگرانی نیست.

برای کنترل درد و تیر کشیدن ناحیه بیضه بیمار می تواند تحت نظر پزشک از مسکن استفاده کند، معمولا برای بهبود درد بیضه بعد از عمل فتق ، روزی یک عدد شیاف ایندومتاسین 100 توصیه می شود.

✅ تومور بیضه (تومور سلول های لیدیگ)

تومور سلول های بینابینی (لیدیگ) در بیضه ها می تواند به درد کشاله ران منجر شود. این تومور های نادر اغلب تستوسترون یا استروژن ترشح کرده و می توانند در کودکان و بزرگسالان به وجود آیند.

با اینکه اغلب این تومور ها خوش خیم هستند اما باید با دقت پایش و مدیریت شوند زیرا می توانند به زنانه شدن پسران، از دست دادن میل جنسی، اختلالات نعوظ و ناباروری در مردان منجر شوند. امروزه برداشت بیضه به عنوان اولین خط درمانی تومور سلول های لیدیگ به شمار می آید.

✅ سنگ های کلیوی

سنگ های کلیوی، سنگ هایی معدنی هستند که در سیستم کلیوی به وجود می آیند. هنگامی که این سنگ از میزنای عبور می کنند به آن یورترولیتیازیس گفته می شود.

میزنای مجرایی است که ادرار را از کلیه به مثانه هدایت می کند. عمده سنگ های کلیوی اکسالات کلسیم یا فسفات کلسیم هستند. دیگر سنگ ها می توانند از جنس آمونیوم فسفات منیزیم، اوریک اسید یا سنگ های سیستئین باشند.

سنگ های کلیوی با آشکار شدن ناگهانی درد کولیکی شکم بروز می دهند که در پهلو ها شروع شده و به کشاله ران، کیسه بیضه یا لب های واژن انتشار می یابد.

این درد اغلب با حالت تهوع و استفراغ همراه است. سنگ های کلیوی مطمئنا در خانه قابل درمان نبوده و فرد باید فورا با پزشک مشورت کند. انجام یک آزمایش سی تی اسکن از شکم جهت ارزیابی توانایی عبور این سنگ از مجرای ادراری یا تعیین الزام به برداشت جراحی آن ضروری می باشد.

مطلب مرتبط: برای بهتر شناختن انواع سنگ کلیه کلیک کنید.

تشخیص سرطان پروستات

علت درد کشاله ران در زنان چیست ؟

گاهی فشار یا کشیدگی بیش حد ران یا صدمه دیدن آن، علت درد کشاله ران سمت راست در زنان می باشد. گاهی هم  این احساس درد مبهم در کشاله ران زنان میتواند علل دیگری نیز داشته باشد مانند سنگ کلیه، شکستگی استخوان در قسمت ران پا، عفونت ادراری، کیست تخمدان، فتق اینگوینال و … .  البته تشخیص این درد در زنان به عهده پزشک مربوطه می باشد.

تشخیص درد کشاله ران

در بیشتر موارد درد کشاله ران نیازی به درمان پزشکی ندارد. با این حال، در صورت تجربه کردن دردی مداوم و شدید به همراه تب یا تورم باید با یک پزشک مشورت شود.

این علائم می توانند بیانگر یک وضعیت جدی تر باشند. پزشک علائم فرد را ارزیابی کرده و در ارتباط با فعالیت های جسمانی اخیر او سوال خواهد کرد. این اطلاعات در تشخیص مشکل به پزشک کمک خواهند کرد. پس از آن، پزشک در صورت نیاز یک معاینه فیزیکی را علاوه بر آزمایش های دیگر انجام خواهد داد.

☑ آزمایش فتق

در این آزمایش پزشک یک انگشت خود را به درون کیسه بیضه فرو کرده و از بیمار می خواهد تا سرفه کند. سرفه کردن فشار درون شکم را افزایش داده و روده ها را به سمت مجرای فتق فشار می دهد.

☑ آزمایش اشعه ایکس و سونوگرافی

در صورتی که یک شکستگی استخوانی، توده بیضه ای یا کیست تخمدانی سبب درد کشاله ران شده باشد، این آزمایش ها در تشخیص آن به پزشک کمک خواهند کرد.

☑ آزمایش شمارش کامل سلول های خونی (CBC)

این نوع آزمایش خون می تواند به تعیین وجود یا عدم وجود یک عفونت کمک کند.

درمان درد کشاله ران

درمان درد کشاله ران به علت زمینه ای آن بستگی دارد. فرد اغلب می تواند کشیدگی های جزئی را در خانه درمان کند، اما دردهای شدیدتر در ناحیه کشاله ران می توانند به درمان پزشکی نیازمند باشند.

✔ مراقبت خانگی

در صورتی که درد کشاله ران در اثر یک کشیدگی باشد، احنمالا درمان در خانه، بهترین گزینه است. استراحت کردن و دست کشیدن از انجام فعالیت های فیزیکی برای 2 تا 3 هفته به آن کشیدگی اجازه خواهد داد تا به صورت طبیعی التیام یابد.

دارو های مسکن از جمله استامینوفن (تیلنول) می توانند جهت مدیریت درد و ناراحتی مصرف شوند. اعمال بسته های یخ به مدت 20 دقیقه چند بار در روز می تواند مفید باشد.

جراحی پروستات

✔ درمان پزشکی

در صورتی که یک استخوان شکسته یا شکستگی علت درد کشاله ران است، امکان دارد برای ترمیم استخوان به جراحی نیاز باشد. همچنین، در صورتی که علت زمینه ای علائم فرد، وجود یک فتق اینگوئینال (رانی) است، ممکن است فرد به جراحی نیاز داشته باشد.

اگر روش های مراقبت خانگی آسیب ناشی از کشیدگی را درمان نکنند، احتمال دارد پزشک جهت کمک به رفع علائم فرد دارو های کاهنده التهاب را تجویز کند. در صورتی که این مورد نیز موثر نبوده و فرد به آسیب های عود کننده ناشی از کشیدگی دچار شده باشد، احتمال دارد پزشک رفتن به فیزیوتراپی را به فرد توصیه کند.

زمان مراجعه به پزشک

⚛ درد کشاله ران بسیار شدید بوده و با گذشت چند روز بهبود نمی یابد.

⚛ تورم یا توده ای در اطراف یا درون بیضه فرد وجود دارد.

⚛ درد به کشاله ران و بیضه انتقال یافته است.

⚛ در ادرار فرد خون وجود دارد.

در صورتی که فرد به درد روده و یا درد همراه با تب، لرز و حالت تهوع ابتلا یابد، باید به اورژانس مراجعه کند.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه 

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر مسعود جمعه ۲۸ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 285 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر۳۶ساله هستم، مدت ۱۵روزه که کشاله ران درد میکنه و برخی مواقع به زیر بیضه بخصوص سمت راست میزنه. بین کیسه بیضه و معقد هم گاهی درد میگیره. کارمند هستم و زیاد رو صندلی میشینم. سوزش ادرار ندارم. پیش متخصص ارولوژی رفتم. سونو.بیضه. کلیه و پروستات دادم. همه چیزنرمال بود.حجم پروستات ۱۸ میلی بود. ایشان قرص سیپروفلاکسیزین ۰۰ ۵به تعداد ۱۵ عدد و قرص دیکلوفناک نوشتن. بعداز یک هفته هنوز هم برخی مواقع احساس درد میکنم البته دردش قابل تحمل است وشدید نیست. اما نگرانم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۸ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي دو بار هم در أب گرم هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود دو هفته

  • تصویر کاربر علیرضا شنبه ۱۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 362 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشین علی ام32 ساله اقای دکتر من دو هفته میشه درد بیضه دارم بعضی وقتا انگار نافت درد دارع یا پهلوهات قرص چرک خشکن قوی داد دارخونه کمی بهتر شد دردش ولی شبا درد دارم بعضی وقتا راس درد میگیره بعضی وقتا چپم مشکل از چیه با اب گرم ماساژ میدم دردش کم میشه
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد شياف ديكلوفناك صد ميلي استعمال كنيد ده روز

  • تصویر کاربر ابی شنبه ۱۸ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 291 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان خسته نباشید ابی هستم ۲۸ ساله من ۴و۵ ساله که درد کمر و ران و زانو دارم mri هم گرفتم دکتر گفته دیسک خفیف داری ولی بعد از اینکه واریکوسل عمل کردم حدود ۱ ماه هست که عمل کردم دیگه کمر درد ندارم ولی هنوز ران و قسمت پشت زانو و استخوان مقعد هم خیلی درد داره دردشم تو قسمت پاهام جابه جا میشه یه دو سه روز خوب میشه بعد وقتی سکس میکنم دردش شروع میشه و بعدش هم زانو درد میگیرم ورزش پیاده روی هم کردم فایده نداشته دردش بیشتر میشه حتی خیلی قرص و کپسول ویتامین d و کلسیم هم استفاده کردم فایده نداشت حتی دیگه نمیتونم هم نزدیکی کنم از درد پا .راستی بعد از عمل واریکوسل بیضه سمت راستم یکم ورم داره که دکتر گفته اب اورده و تا ۳ ماه دیگه اگه خوب نشد باید عمل کنی ایا اب اوردن بیضه هم تاثیری داره ازمایش روماتیسم هم دادم گفتن نداری ممنون میشم راهنمایی کنین
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۸ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      به متخصص ارتوپد مراجعه كنيد

  • تصویر کاربر خوزستان شنبه ۱۸ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    آقای دکتر پسرم‌۱۸ سالشه و الان مدت زیادیه بخاطر کنکور ساعتهای زیادی پشت میز میشینه
    چند وقتی میگفت باسن سمت راستش بیشتر به سمت مقعد موقع نشستن درد میگیره
    چند روزی استراحت کرده الان اونجا بهتره .چند روز پیش گفت احساس میکنه بیضه ش سفت شده که متخصص اورولوژی معاینه کردن و گفتن‌مشکلی نیست بعد از اون بیضه طبیعی شده ولی موقع راه رفتن احساس گرفتگی تو کشاله ران و زیر بیضه(بین بیضه ومقعد) و گاهی بالای آلت تناسای داره .موقع استراحت و نشستن مشکلی نداره
    در ضمن تو ده سالگی دچار تورشن بیضه شد و چون برخلاف معمول هیچ دردی نداشت بجز درد مختصر پایین شکم تشخیص داده نشده و متاسفانه دیرشدو یه بیضه رو خارج کردن
    الان استرس این مشکل و کنکور خیلی نگرانمون کرده خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۸ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد شياف ديكلوفناك صد استعمال كنند ده روز و كمتر روي باسن بنشينند

  • تصویر کاربر امیر شنبه ۱۸ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 297 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید
    من هنگام ورزش در باشگاه موقع وزنه زدن کمرم درد گرفت در اون لحظه ، پس از چند روز این درد به کشاله ران و بیضه سمت راستم منتقل شد(کمر درد الان ندارم) پیش چند دکتر اورولوژی رفتم و معاینه شدم همچنین سونوگرافی و ازمایش چکاب کامل نیز داده ام که هیچکدوم مشکل خاصی نداشتن داروهایی هم که دکتر تو ویزیت های مختلف بهم دادن جواب ندادن مثل (ژلوفن،امپول کترولاک،قرص افلکساسین،امپول ب کمپلکسو...) و تنها دارویی که دردمو کم میکنه ژلوفن۴۰۰هست که مصرف اون هم باعث خوب شدن نمیشه و الان درد بیضه خیلی کمی دارم و درد بیشتر در کشاله و زیر شکم سمت راستم هست و فعالیت بدنیم هم راحت کار میکنم ولی این درد به صورت مزمن شده و خسته شدم از این درد حدود ۶ماهی میشه این درد باهامه و هیچ درمانی هم براش پیدا نشده اگه میشه یه راه حلی جلوی راهم بزارین ممنونتون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۳ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود بيست روز ،،. روزي يك عدد شياف ديكلوفناك صد ميلي استعمال كنيدده روز ،، عمل جنسي هم داشته باشيد

    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۸ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      عمل جنسي داشته باشيد ،،،، روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود و روزي دو بار هر بار يك عدد شياف ديكلو فناك صد ميلي استعمال كنيد
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۸ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      عمل جنسي داشته باشيد ،،،، روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود و روزي دو بار هر بار يك عدد شياف ديكلو فناك صد ميلي استعمال كنيد
    4. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۸ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      عمل جنسي داشته باشيد ،،،، روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود و روزي دو بار هر بار يك عدد شياف ديكلو فناك صد ميلي استعمال كنيد
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سیامک یکشنبه ۲۹ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 296 مشاهده پرسش
    پس از تلاش شدید برای جابجا کردن موزاییک زیر پایه کولز با بخش داخلی پای چپ مبتلا به درد در کشاله ران چپ شدم چنانکه هنگام بلند کردن پای چپ هنگام پوشیدن شلوار یا راه رفتن سر بالایی و یا ابتدای دوچرخه سوار شدن شدشد درد دارم و در دیگر مواقع درد ندارم 20 کیلومتر افقی راه بروم یا 50 کیلومتر دوچرخه پا بزنم و .... هیچ دردی ندارم ولی هنگام ایستادن دوچرخه و پیاده شدن از آن درد دارم خواهش دارم راهنمایی فرماییدچون ورزشکارم و بسیار از این درد ناراحت میشم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۲۹ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      بايد با متخصص ارتوپد مشاوره كنيد

  • تصویر کاربر مهدی جمعه ۶ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 399 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید
    مدت چند ماه هست گاها حین پیاده روی طولانی در ناحیه کشاله ران سمت چپ احساس درد کمی دارم اما هر چند روز یکبار حین بلند شدن گاها برای لحظه ای درد شدیدی در این ناحیه دارم اما هیچ علامت دیگری ندارم قسمت سمت چپ زیر شکم هم تورم ضعیفی دارم کمی سفت شده
    ممنون میشوم از پاسخ شما
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۶ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ديكلوفناك ١٠٠ استعمال شود ده روز 

  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 256 مشاهده پرسش
    سلام دکترجان
    من دو هفته ای میشه بین کشاله ران و زیرسکم سمت راست درد احساس میکنم رقتم سونوگرافی مشکلی مصاهده نشد اما وقتی فعالیت میکنم یا باز بلند میکنم دردم شدید تر میشه. میشه راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد شياف ديكلوفناك استعمال كنيد

  • تصویر کاربر ص.ع دوشنبه ۵ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    با عرض سلام مدت یک سال است در گودی کشاله ران چپ درد سوزشی و تیر کشنده دارم درسونوگرافی غده لنف ۱۲ میلی معلوم شدسونو تکرار شد تغییری در اندازه ندارد این درد با فعالیت ورزشی تحریک میشود در ابتدا این دردبصورت مقطعی وبسیارشدیدبا تیرکشیدن بود اما الان بطور مداوم اما قابل تحمل ضمنا فتق جراحی کردم و علت آن ورزش سنگین بود(۴۵سال دارم)
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۵ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      به جراح عمومي مراجعه كنيد

  • تصویر کاربر بهرام پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 214 مشاهده پرسش
    سلام،بهرام هستم ۲۶ ساله،الان نزدیک یک ماه هست شب ها که میخوابم ران راستم تیر میکشد به طوری که تا پایین پام حس میکنم،ازمایشات کلی انجام دادم و هیچگونه کمبود ویتامین و عفونتی وجود نداشت،ازمایش ویتانین D انجام نشده،تیر کشیدن پام الان بعد از خواب هم حس میکنم و بعضی مواقع خیلی شدید شده،
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد شياف ديكلوفناك استعمال كنيد

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر