درد کشاله ران را جدی بگیرید!

حساسیت به لمس در ناحیه کشاله ران به طور ویژه ای در مردان شایع است. در این مقاله 9 علت احتمالی برای درد کشاله ران بیان شده است.


9 علت درد کشاله ران

کشاله ران محلی است که ناحیه شکمی پایان یافته و ناحیه پا شروع می شود. حتی در صورتی که این درد قسمت داخلی ران به شدت ضربه دیدن ناحیه بین دو پا نباشد، اما می تواند به اندازه کافی بیانگر نیاز به ملاقات با پزشک باشد. در صورتی که فرد در نواحی پایینی بدن خود درد یا تحریک پذیری احساس کند، یکی از عوامل زیر می تواند در وجود آن نقش داشته باشد. با هم علت درد ران پا را بررسی میکنیم:

✅ التهاب اپی دیدیدم (اپی دیدیمیت)

این مورد، اغلب به صورت التهاب در مجرای وازو دفران شروع شده و به قسمت تحتانی بیضه نیز انتشار می یابد. وازو دفران مجرایی است که اسپرم ها را از بیضه به میزراه منتقل می کند. در چنین شرایطی امکان دارد بیضه متورم یا ملتهب شود. شایع ترین علت این عارضه در مردان زیر 35 سال، عفونتی منتقل شونده از راه جنسی به نام سوزاک (گنوره) می باشد.

عکس کشاله ران

عکس کشاله ران

معمولا درد به سرعت بروز داده و بیضه می تواند تنها در ظرف 3 تا 4 ساعت تا 3 برابر اندازه طبیعی خود متورم شود. امکان دارد در اثر این وضعیت تب ایجاد شده و همچنین محتویات بیضه گرم و بسیار حساس به لمس شوند.

در صورتی که فرد علائم بالا را تجربه کند، باید فورا با یک پزشک مشورت کند. علاوه بر سونوگرافی بیضه باید آزمایش های خون نیز انجام شوند.

بیشتر بخوانید:کراتینین در آزمایش خون به چه معنی است؟ creatinine چیست؟

درد کشاله ران

✅ التهاب بیضه (اورکیت)

شایع ترین علت اورکیت، عفونتی ویروسی مانند اوریون است که معمولا ظرف 1 تا 4 هفته به صورت خود به خودی رفع می شود. یک علت کم شیوع تر آن، عفونت باکتریایی است که می تواند فرد را به شدت بیمار و دچار تب کند. درد می تواند به ناحیه کشاله ران منتشر شده و امکان دارد حالت تهوع و استفراغ بروز دهند.

امکان دارد، پوست روی کیسه بیضه گرم، قرمز، متورم و بسیار دردناک شود. در موارد ابتلا به اوریون، درمان اورکیت الزامی نیست اما دارو های ضد التهاب می توانند سبب رهایش علائم شوند. اورکیت شدید ناشی از عفونت باکتریایی باید به وسیله دارو های آنتی بیوتیک درمان شود. در چنین مواردی باید مستقیما با پزشک مشورت شود.

✅ عفونت سطحی پوست

عفونت سطحی پوست می تواند به صورت تورم و قرمزی در یک قسمت از پوست ناحیه کشاله ران به وجود آید. ممکن است این عفونت تنها یک ناحیه کوچک را آلوده کرده و آن را به شکل یک جوش در آورد. آن ناحیه حساس به لمس بوده و در هنگام لمس گرم می باشد.

عامل درد بالای ناحیه تناسلی مردان چیست و چگونه درمان می شود؟

این نوع عفونت می تواند در خانه به وسیله یک پماد آنتی بیوتیک موضعی یا یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن درمان شود. در صورتی که عفونت بیش از 5 روز ادامه داشته و یا بدتر شود باید با پزشک خود مشورت کرد.

پیچش بیضه

✅ پیچ خوردگی بیضه

پیچ خوردگی بیضه هنگامی بروز می دهد که یک بیضه چرخش می کند. این مورد عارضه ای است که با بروز ناگهانی درد در ناحیه کیسه بیضه همراه است. ممکن است درد در قسمت پایینی ناحیه شکمی و کشاله ران، پس از ورزش کردن یا در حین خواب عمیق پدیدار شود.

درد بیضه و کشاله ران

این درد اغلب با حالت تهوع و استفراغ همراه است. در این وضعیت، بیضه احتمالا متورم، سفت و بسیار حساس به لمس شده و می تواند به سمت بالا متمایل شود. هنگام بروز چنین شرایطی باید فورا با پزشک خود مشورت نمود. عارضه ی پیچش بیضه باید جهت حفظ بیضه به وسیله یک عمل جراحی درمان شود. در این جراحی، بیضه درون کیسه بیضه ثابت می شود.

مطلب مرتبط: همه چیز درباره ی پیچش بیضه

✅ کشیدگی عضلانی

شایع ترین علت درد کشاله ران و زیر شکم، کشیدگی تاندون، رباط یا عضله است که معمولا در مردان ورزشکار بروز پیدا می کند. علائم این مورد شامل درد و حساسیت به لمس در ناحیه ران، کشاله ران و همچنین دردی می شود که در هنگام بالا آوردن زانو یا جمع کردن پاها به وجود می آید.

در اغلب موارد کشیدگی های کشاله ران نسبتا به آسانی درمان شده اما روش درمانی باید برای فرد شخصی سازی شود. استراحت اولیه و انجام کشش های آرام پس از مصرف دارو های مسکن می توانند مفید باشند. همچنین، پس از کنترل شدن درد انجام حرکات کششی مناسب به همراه داشتن تحرک مفید است.

✅ تورم گره های لنفی (لنفادنیت)

ضربه دیدن ناحیه کشاله ران، انسداد در تخلیه عادی، تحریک پذیری شیمیایی، هماتوم (تشکیل یک لخته خونی) و وجود مواد خارجی در بدن همگی عواملی هستند که می توانند در متورم شدن گره های لنفاوی نقش داشته باشند.

این فرایند معمولا با سلولیت (عفونت پوست) شروع می شود که به نکروز (مردن بافت پوست)، ایجاد عفونت، تشکیل آبسه و انتشار لنفاوی (لنفادنیت) منجر می شود. ناحیه کشاله ران قرمز، حساس به لمس، گرم و متورم خواهد شد. همچنین، امکان دارد فرد بی قراری یا تبی خفیف را تجربه می کند. در صورت ابتلا باید فورا با پزشک مشورت شود.

فتق

✅ فتق

فتق یک تورم اسفنجی و نرم در ناحیه کشاله ران است که می تواند کیسه بیضه را برآمده کند. این وضعیت معمولا بدون درد است اما پیچش فتق می تواند به درد شدیدی منجر شود که نیاز به مداخله فوری پزشک دارد. فتق به وسیله جراحی ترمیم می شود.

وضعیت بیضه ها بعد از عمل فتق

یکی از عوارض شایع بعد از عمل فتق، ورم کیسه بیضه بعد از عمل فتق است. برای بهبود این ورم توصیه می شود بیمار به هنگام استراحت پاهای خود را بالا بگیرد و از کمپرس سرد استفاده کند. این تورم گذراست و جای نگرانی نیست.

برای کنترل درد و تیر کشیدن ناحیه بیضه بیمار می تواند تحت نظر پزشک از مسکن استفاده کند، معمولا برای بهبود درد بیضه بعد از عمل فتق ، روزی یک عدد شیاف ایندومتاسین 100 توصیه می شود.

✅ تومور بیضه (تومور سلول های لیدیگ)

تومور سلول های بینابینی (لیدیگ) در بیضه ها می تواند به درد کشاله ران منجر شود. این تومور های نادر اغلب تستوسترون یا استروژن ترشح کرده و می توانند در کودکان و بزرگسالان به وجود آیند.

با اینکه اغلب این تومور ها خوش خیم هستند اما باید با دقت پایش و مدیریت شوند زیرا می توانند به زنانه شدن پسران، از دست دادن میل جنسی، اختلالات نعوظ و ناباروری در مردان منجر شوند. امروزه برداشت بیضه به عنوان اولین خط درمانی تومور سلول های لیدیگ به شمار می آید.

✅ سنگ های کلیوی

سنگ های کلیوی، سنگ هایی معدنی هستند که در سیستم کلیوی به وجود می آیند. هنگامی که این سنگ از میزنای عبور می کنند به آن یورترولیتیازیس گفته می شود.

میزنای مجرایی است که ادرار را از کلیه به مثانه هدایت می کند. عمده سنگ های کلیوی اکسالات کلسیم یا فسفات کلسیم هستند. دیگر سنگ ها می توانند از جنس آمونیوم فسفات منیزیم، اوریک اسید یا سنگ های سیستئین باشند.

سنگ های کلیوی با آشکار شدن ناگهانی درد کولیکی شکم بروز می دهند که در پهلو ها شروع شده و به کشاله ران، کیسه بیضه یا لب های واژن انتشار می یابد.

این درد اغلب با حالت تهوع و استفراغ همراه است. سنگ های کلیوی مطمئنا در خانه قابل درمان نبوده و فرد باید فورا با پزشک مشورت کند. انجام یک آزمایش سی تی اسکن از شکم جهت ارزیابی توانایی عبور این سنگ از مجرای ادراری یا تعیین الزام به برداشت جراحی آن ضروری می باشد.

مطلب مرتبط: برای بهتر شناختن انواع سنگ کلیه کلیک کنید.

تشخیص سرطان پروستات

علت درد کشاله ران در زنان چیست ؟

گاهی فشار یا کشیدگی بیش حد ران یا صدمه دیدن آن، علت درد کشاله ران سمت راست در زنان می باشد. گاهی هم  این احساس درد مبهم در کشاله ران زنان میتواند علل دیگری نیز داشته باشد مانند سنگ کلیه، شکستگی استخوان در قسمت ران پا، عفونت ادراری، کیست تخمدان، فتق اینگوینال و … .  البته تشخیص این درد در زنان به عهده پزشک مربوطه می باشد.

تشخیص درد کشاله ران

در بیشتر موارد درد کشاله ران نیازی به درمان پزشکی ندارد. با این حال، در صورت تجربه کردن دردی مداوم و شدید به همراه تب یا تورم باید با یک پزشک مشورت شود.

این علائم می توانند بیانگر یک وضعیت جدی تر باشند. پزشک علائم فرد را ارزیابی کرده و در ارتباط با فعالیت های جسمانی اخیر او سوال خواهد کرد. این اطلاعات در تشخیص مشکل به پزشک کمک خواهند کرد. پس از آن، پزشک در صورت نیاز یک معاینه فیزیکی را علاوه بر آزمایش های دیگر انجام خواهد داد.

☑ آزمایش فتق

در این آزمایش پزشک یک انگشت خود را به درون کیسه بیضه فرو کرده و از بیمار می خواهد تا سرفه کند. سرفه کردن فشار درون شکم را افزایش داده و روده ها را به سمت مجرای فتق فشار می دهد.

☑ آزمایش اشعه ایکس و سونوگرافی

در صورتی که یک شکستگی استخوانی، توده بیضه ای یا کیست تخمدانی سبب درد کشاله ران شده باشد، این آزمایش ها در تشخیص آن به پزشک کمک خواهند کرد.

☑ آزمایش شمارش کامل سلول های خونی (CBC)

این نوع آزمایش خون می تواند به تعیین وجود یا عدم وجود یک عفونت کمک کند.

درمان درد کشاله ران

درمان درد کشاله ران به علت زمینه ای آن بستگی دارد. فرد اغلب می تواند کشیدگی های جزئی را در خانه درمان کند، اما دردهای شدیدتر در ناحیه کشاله ران می توانند به درمان پزشکی نیازمند باشند.

✔ مراقبت خانگی

در صورتی که درد کشاله ران در اثر یک کشیدگی باشد، احنمالا درمان در خانه، بهترین گزینه است. استراحت کردن و دست کشیدن از انجام فعالیت های فیزیکی برای 2 تا 3 هفته به آن کشیدگی اجازه خواهد داد تا به صورت طبیعی التیام یابد.

دارو های مسکن از جمله استامینوفن (تیلنول) می توانند جهت مدیریت درد و ناراحتی مصرف شوند. اعمال بسته های یخ به مدت 20 دقیقه چند بار در روز می تواند مفید باشد.

جراحی پروستات

✔ درمان پزشکی

در صورتی که یک استخوان شکسته یا شکستگی علت درد کشاله ران است، امکان دارد برای ترمیم استخوان به جراحی نیاز باشد. همچنین، در صورتی که علت زمینه ای علائم فرد، وجود یک فتق اینگوئینال (رانی) است، ممکن است فرد به جراحی نیاز داشته باشد.

اگر روش های مراقبت خانگی آسیب ناشی از کشیدگی را درمان نکنند، احتمال دارد پزشک جهت کمک به رفع علائم فرد دارو های کاهنده التهاب را تجویز کند. در صورتی که این مورد نیز موثر نبوده و فرد به آسیب های عود کننده ناشی از کشیدگی دچار شده باشد، احتمال دارد پزشک رفتن به فیزیوتراپی را به فرد توصیه کند.

زمان مراجعه به پزشک

⚛ درد کشاله ران بسیار شدید بوده و با گذشت چند روز بهبود نمی یابد.

⚛ تورم یا توده ای در اطراف یا درون بیضه فرد وجود دارد.

⚛ درد به کشاله ران و بیضه انتقال یافته است.

⚛ در ادرار فرد خون وجود دارد.

در صورتی که فرد به درد روده و یا درد همراه با تب، لرز و حالت تهوع ابتلا یابد، باید به اورژانس مراجعه کند.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه 

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر حسین سه شنبه ۱۱ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 47 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقت بخیر
    درد بالای بیضه ۵سانت پایین ناف وورم بالای بیضه که داداشم ۳ساعت پیش این مشکل براش پیش آمده لطفا راهنماییم کنید وسن ۱۷
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۱ مهر ۲( 5 ماه پیش)

      با سلام روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl  صد ميلي گرم ده روز با شكم پر ميل كنيد

  • تصویر کاربر محسن چهارشنبه ۲۸ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 99 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر چند روز پیش دکتر بهم گفت، فتق بیضه داری سمت راست باید عمل بشی، آیا بجز عمل درمان دیگری هم داره؟ ۳۱ سال سن دارم خیلی از عمل می ترسم چه کار کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۸ دی ۱( 1 سال پیش)

      با سلام بايد عمل كنيد عمل ساده و بي عارضه مي باشد

  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۴ مهر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 106 مشاهده پرسش
    سلام دکتر بنده در سال ۸۹عمل وازکتومی انجام داده ام ایا اگر دوباره عمل کنم امکان بچه دار شدن وحود داره ؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۴ مهر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام شانس بچه دار شدن بعد از عمل وجود ندارد

  • تصویر کاربر H پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 127 مشاهده پرسش
    با سلام دکتر جان
    تکر ادرار .شب تکرر ندارم جریان ضعیف ادرار. قطره ای آمدن. گاهی درد زیر شکم و درد در سمت چپ لگن.گاهی انزال درد ناک. چند سال پیش دکتر رفتم سیپرو و فلوکساسین با داروی ضد التهاب و ترازویی دادن با لگن آب گرم که خوب شدم . اما بلد از یک سال دوباره شروع شد . در حال حاضر تامسولوسین مصرف میکنم. ولی خیلی فرقی نداره . در ماه چند وقتی خوبم چند وقتی اذیت میشم . به قدری که شرت و لباس زیر هم اذیتم میکنه... تصویر شنو رو می فرستم براتون. ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)

      با سلام تامسولوزين را ادامه دهيد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين ١٠٠ ميلي ده روز استعمال كنيد

  • تصویر کاربر میترا دوشنبه ۱۵ فروردین ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 156 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب

    من واااقعا درد دارم و دکترهایی خیییییلی زیادی رفتم اما تشخیصی و درمانی ندادن
    میشه صحبت و مشاوره آنلاین داشته باشم هزینه ویزیت هم بدم .
    چون انقدر زیاد هست دردهای من که زندگی کردن برام سخته .
    چون مسیرم دوره گفتم میشه آنلاین مشاوره داشته باشم .
    من دردهای خیلی زیاد و بدون استپ دارم که حتی با مسکن هم آروم نمیشن .خییلی کم البته . و تمام راه های درمان رو رفتم و ام ار آی . سی تی اسکن . سونوگرافی .
    و درمان فیزیوتراپی . ماساژ . برق تب سوزنی. و حتی آمپول های کورتونی برای درد . زدم و هیج کدوم جواب ندادن .

    درد من این طور شروع شد که برای پاپ اسمیر از رحمم نمونه برداری و یا همون کلموسکپی کردن .
    و درد خیلی مرموز آروم از یک نقطه زیر نافم شروع شد و به صورت نا خود آگاه به بغل و روی و پشت رون پاهام میزد تا اینکه بعد یک سال یهو ککککل زیر شکمم کشاله های رانم کککل رران و پشت ران و پهلوها ساق پاهام انگار اسید میریزن و سیمان که حتییییی لمس یا لباس تنگ هم درد خیییلی بدی داره این درد از زیر شکمم میریزه به ککککل ران و باسن و یعنی من هررررر ثانیه درد دارم و اصلا نمیتونم بشینم و اول یک پام و حالا هر دوپاهام ورم کرده و لای روزهای پاهامم درد میکنه .
    من حتی از این همه درد مدام به فکر خودکشی هستم بخدا هر دکتری رفتم جواب نگرفتم و همه فقط دنبال پول و گرفتن به هر دلیلی
    .
    و تا اینکه گفتم شاید کل لف زیر شکم و لای رانهای و ... در گیری دارن . چون تست عصب هم دادم ۲ سال پیش. گفتن خوبه ‌البته فقط از ران ‌پا . که خیلی دردهای من بیشتر شده . ناحیه کمرم و لگنم . پوست رانها و پاهام . برای زنان هم سونو دادم موردهایی داشت ولی رفتم گفتن اصلا ربطی به این همه درد مزمن و پراکنده و زیاد نداره .
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۵ فروردین ۱( 1 سال پیش)

      با سلام شما ممكن است مبتلا به أندومتريوزيز باشيد كه توسط يك متخصص حاذق زنان بايد درمان شويد به تخصص من ارتباطي ندارد

  • تصویر کاربر زهرا جمعه ۶ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 161 مشاهده پرسش
    مدتی است پهلوی راست وزیر شکمم وکشاله رانم از دو طرف ورم کرده وسونو نشان داده روده هایم گاز دارد واز مایش نشان داده در مدفوع کمی خون می باشد ودکتر گفته کولونوسکپی کنم ولی می ترسم درد هم می کند چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۶ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزی دو بار هر بار ۱۵ دقیقه ده روز در آب گرم نشسته شود و روزی یک عدد شیاف ایندومتاسین ۱۰۰ میلی ده روز استعمال کنید و برای مشکل مدفوع به متخصص گوارش مراجعه کنید

    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۶ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزی دو بار هر بار ۱۵ دقیقه ده روز در آب گرم نشسته شود و روزی یک عدد شیاف ایندومتاسین ۱۰۰ میلی ده روز استعمال کنید و برای مشکل مدفوع به متخصص گوارش مراجعه کنید

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر محمدی دوشنبه ۱۵ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 294 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    من حدود دو هفته ای هست که توی ورزش فوتبال احساس درد کشاله سمت راست بغل شکم میکردم که ۳ روز پیش به حدی شد که نتونستم بازی کنم دوییدن یا ضربه زدن به توپ خیلی اذیت میشم
    ممنون میشم اگر یه راهی بفرمایید که زودتر به بازی برسم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۵ آذر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم يك ماه بعد از غذا ميل كنيد

  • تصویر کاربر اکبر چهارشنبه ۳ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر، پاشنه پای سمت چپم قسمت داخلی سوزش شدید داره مخصوصا زمانی که می نشینم یا دراز میکشم انگار رگ پاشنم داره میسوزه آیا این درد و سوزش ربطی به بیضه ( فتق) داره
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۳ آذر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام سوزش و درد اصلا ارتباطي به بيضه ندارد به ارتوپد مراجعه كنيد

  • تصویر کاربر مسعود شنبه ۱ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 544 مشاهده پرسش
    با سلام
    حدود یکسال است در کشاله ران سمت راست درد مزمن خفیف دارم و تا کنون با مراجعه به پزشک ارولوژی درمان نشدم و ضمنا با عکس برداری رادیولوژی و مصرف داروی دکتر اورتوپد هم شرایطم عوض نشده.
    • سوزش ادرار و درد بیضه و هیچ تورمی ندارم.
    • با مالش همراه پمادهای مسکن عضلانی روی محل درد، درد ساکت میشه .
    • هنگام خواب و پرشدن کیسه ادرار بخصوص در خواب و تحریک جنسی درد شروع و بیشتر شده.
    • درد خفیف و ممتدد نیست.
    • هنگام نشستن طولانی ، خواب به سمت چپ درد بیشتر شده
    دو جواب سونوگرافی را هم خدمتتون ارسال می کنم ، ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱ آبان ۰( 2 سال پیش)

      با سلام سونوگرافي ها طبيعي بود شما مبتلا به التهاب پروستات هستيد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم ده روز نشسته شود و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي استعمال كنيد ده روز

  • تصویر کاربر مجتبی دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 320 مشاهده پرسش
    درود دکتر جان 50 سال سن دارم وهر از گاهی رگ یا عضله در کشاله داخلی ران پا چپ گرفته یا احساس درد در هنگام پا شدن وتکان دادن پا دارم.ودرد حالت ساکن هیچ دردی ندارم .زمانی که تحرک داشته که باعث تحریک کشاله میشود درد آزار دهنده ایی دارم.لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم ده روز نشسته شود و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي ده روز استعمال كنيد

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر