آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارند؟

آقایان در هر سنی در معرض التهاب پروستات هستند و به نظر می رسد جوانان به علت تنهایی و ازدواج نکردن و عدم تخلیه پروستات از طریق عمل جنسی بیشتر به این پدیده گرفتار می شوند. آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارد?

التهاب پروستات یا پروستاتیت چیست ؟

التهاب پروستات یا پروستاتیت ( Prostatitis ) بیماری نیست، بلکه علامت می باشد و بنابراین هیچگونه خطری چنانچه در مرحله حاد تشخیص داده شود و درمان شود ندارد. در صورت عدم تشخیص و مزمن شدن بیماری، بیمار دچار مسائل روانی و پرسیدن، اضطراب و نگرانی می شود، چون درمان طولانی مدت می شود و بیمار نیز با پزشک همکاری نمی کند و بهبودی دشوار می گردد.

گذشته از این مراجعه بیمار و پرداخت هزینه ویزیت از مسائل مهم دیگر بیمار می باشد. بیشتر التهاب پروستات در جوانان شکل می گیرد که نیاز به نگرانی و ترس از آن نیست. برای درمان بیماری التهاب پروستات یا پروستاتیت باید متخصص کلیه و مجاری ادرای تناسلی یا متخصص ارولوژی (ارولوژیست) مراجعه کنید.

التهاب پروستات و خودارضایی

بسیاری از جوانان برای ارضاء غریزه طبیعی خود ارضایی می کنند، چنانچه به هنگام استمنا مانع از خروج ترشحات شوند، ممکن است دچار التهاب پروستات شوند.

بسیاری از جوانان به دلیل ناشناخته ای چنین کاری را انجام می دهند. شاید بتوان یکی از عوارض خود ارضایی را  التهاب پروستات نامید. البته این مورد تائید نشده است ولی از آنجا که این عمل می تواند تاثیرات زیادی بر روان جوان ایجاد کند می تواند زندگی جوان را با اختلال روبرو کند.

خودارضايي و سرطان پروستات

یک مطالعه نشان می دهد که خودارضایی مکرر در مردان جوان با خطر ابتلا به سرطان زودرس پروستات مرتبط است. مقادیر زیاد هورمونهای جنسی مردانه یا آندروژن ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات در انسان را افزایش دهد.

با اطلاع رسانی جوانان را باید تشویق کنیم کم کم خودارضائی را ترک کنند زیرا زمانی که این عمل را انجام می دهند دچار مشکلات روحی روانی بسیاری و دچار التهاب پروستات می شود، ترشحات منی آنها هم رنگ خود را تغییر می دهد و گاهی ترشحات منی آبکی و به رنگ زرد تغییر می کند که آنها را مضطرب و نگران می کند.

ویزیت این جوانان توسط یک روانپزشک، حلال مشکلات آنها خواهد بود چون جوانانی که خودارضایی می کنند و سپس ازدواج می کنند، با همسر خود در عمل زناشوئی دچار مشکل می شوند، این جوانان هنوز ارضاء شدن خود را در خودارضائی می دانند و با روش جدید و ازدواج خود را تطبیق نداده اند، که نیاز به روانپزشک خواهند داشت.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران (متخصص ارولوژی)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر بابایی دوشنبه ۱۶ تیر ۹۹( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 0 مشاهده پرسش
    ضمن عرض سلام وخسته نباشید
    جناب دکتر من 42سال سن دارم متاهل هستم وکبدم دارای گرید II-IIIکه باسونوگرافی که دادم مشخص شده که پروستات سایزبزرگتر
    ازحدنرمال وبا ابعاد39*40*39,وبه حجم32ccمشاهده شده.
    لطفا ما را راهنمایی کنید جناب دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۶ تیر ۹۹( 3 ماه پیش)

      نسبت به سن شما پروستات زياد بزرگ نيست

      برای دریافت خدمات بیشتر نوبت دهی
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۱۳ تیر ۹۹( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 0 مشاهده پرسش
    سلام من متاسفانه 5 سال خود ارضایی میکردم و الآن درد مبهمی تو بیضه و پایین شکم حس میکنم و بعضی اوقات مقعد و کشاله رانم درد میگیره ولی دردش زیاد نیست خیلی ترسیدم و لطفا کمکم کنین آقای دکتر این علائم بده یا نه
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۳ تیر ۹۹( 3 ماه پیش)

      خود ارضايي را ترك كنيد و علاييم خطري ندارد نگران نباشيد

      برای دریافت خدمات بیشتر نوبت دهی
  • تصویر کاربر پارسا جمعه ۶ تیر ۹۹( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 2 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    من 17 سال دارم و از 14 سالگی خود ارضایی را شروع کردم و الان یک هفته است که ترک کرده ام
    مشکل من این است که تاخیر در شروع ادرار دارم و فشار ادرار کم شده می خواستم بدونم که چه گونه می توانم این مشکل را برطرف کنم؟
    و اگر دارویی هست که این مشکل را بر طرف کنه باید با نسخه پزشک از داروخانه تهیه کنم یا بدون نسخه?
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۶ تیر ۹۹( 4 ماه پیش)

      روزي يك عدد كپسول امنيك ميل كنيد ده روز

      برای دریافت خدمات بیشتر نوبت دهی
  • تصویر کاربر ارمان جمعه ۶ تیر ۹۹( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 0 مشاهده پرسش
    دکتر من ۵ساله خودارضایی میکنم ۱۸سالمم هست بعد جدیدا یکم کمر درد دارم میخواستم بدونم ربطی به پروستات داره؟یا کمر درد مشکلش ستون فقراته؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۶ تیر ۹۹( 4 ماه پیش)

      ارتباطي به پروستات ندارد

      برای دریافت خدمات بیشتر نوبت دهی
  • تصویر کاربر hamed جمعه ۶ تیر ۹۹( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 0 مشاهده پرسش
    با سلام
    بنده ۲۸ سال سن دارم و از ۱۵ سالگی خودارصایی داشتم
    دوسال پیش به صورت ناگهانی دچار سختی ادرار شدم و دیدم یک دانه چرکه بزرگ بین مقعد تا التم در محل پروستات زده و تا مدتی بود و خوب شدم و خود ارضایی رو ترک کردم که موفق نبود
    در حال حاضر اگر خودارضایی کنم هنگام خروج منی احساس داغی در ناحیه پروستات دارم و روز بعد احساس میکنم ادرارم کامل تخلیه نمیشود و گاهی اوقات دیر شروع میشود ولی بعد چند روز خوب میشم.
    حتی گاهی اوقات با اینکه چند روز خود ارضایی نداشتم به علت نعوظ صبحگاهی مشکل دفع دارم چند ساعت
    در دفعه اخر خود ارضایی خروج ادرارم خیلی سخت شده و احساس تورم مثانه و درد خفیف در ناحیه زیر شکم دارم
    ایا تورم پروستات است؟ برای راحتی دفع ادرار چی بخورم
    1. تصویر کاربر hamed چهارشنبه ۴ تیر ۹۹( 4 ماه پیش)
      البته لازم به ذکره بنده به واسطه حرفه خودم که برنامه نویسی و موسیقی هست زمان بسیار زیادی از روز رو در حالت نشسته هستم
      برای دریافت خدمات بیشتر نوبت دهی
    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۶ تیر ۹۹( 4 ماه پیش)

      روزي يك عدد كپسول امنيك ميل شود

      برای دریافت خدمات بیشتر نوبت دهی
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا پنجشنبه ۵ تیر ۹۹( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 0 مشاهده پرسش
    سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما بزرگوار
    امروز برای سومین بار در یک سال گذشته دوباره دچار درد شدید در ناحیه زیر شکم بالای بیضه شدم که بعد از اقدام به نزدیکی و عدم ارگاسم ،این درد شروع شد . یک ساعتی این درد ادامه داشت و دائما بیشتر شد که مجبور به نزدیکی و ارگاسم شدم . حدسم درست بود چون دقیقا بعد از ارگاسم و خروج منی درد به یکباره خوابید . چه کنم آقای دکتر عزیز ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۵ تیر ۹۹( 4 ماه پیش)

      روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد شياف ديكلوفناك استعمال كنيد

      برای دریافت خدمات بیشتر نوبت دهی
  • تصویر کاربر mehri1900 جمعه ۲۳ خرداد ۹۹( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 0 مشاهده پرسش
    سلام، خسته نباشین
    من پسر 26 ساله هستم که بنا به دلایل متعدد شخصی تصمیم قطعیم رو گرفتم میل جنسیم رو از بین ببرم اما بدون کاهش تولید تستوسترون. چون ورزشکارم و تو رقابت های ورزشی، این هورمون حتی از تغذیه مهمتره!. همچنین عوارض جانبی نداشته باشه. روشی هست که بدون کاهش تستوسترون این کار رو بکنه؟ پیش چند تا پزشک تحقیق کردم شنیدم قرص فیناستراید5 خوبه. 3ماه هر روز خوردم ولی فقط شدت نعوذ رو کم کرد. برداشتن پروستات چطوره؟ یا هر روشی که میدونین. واقعا خوشحال می شم اگه جوابم رو بدین. ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۳ خرداد ۹۹( 4 ماه پیش)

      هيچ روشي وجود ندارد

      برای دریافت خدمات بیشتر نوبت دهی
  • تصویر کاربر محمدرضا چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 0 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر بیست سالمه
    من به نظر دچار تکرر ادرار شدم طوری که شبا به خاطر حجم ادرار خیلی کم بیدار میشم و با ده ثانیه تاخیر زور میزنم تا ادرارم بیاد تقریبا هر دو سه ساعت میرم دستشویی
    اعتیا د خودارضاییم دارم
    قرصای ضد افسردگی مصرف میکنم که که از دوسه روزه ترک کردم
    ممنون میشم پاسخ بدید ایا مشکل از پروستاتمه تو این وضعیت باید به پزشک مراجعه کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹( 4 ماه پیش)

      روزي يك عدد كپسول امنيك ميل كنيد ده روز مراجعه به پزشك لازم است

      برای دریافت خدمات بیشتر نوبت دهی
  • تصویر کاربر احمدرضا چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 0 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من وقتی خود ارزایی می کنم رنگ مایع منی من زرد رنگ است و خیلی وقته این اتفاق افتاده و همش زرد رنگه و یک ساول دیگ اقای دکتر من وقتی میرم ادراد کنم وقتی ادرارم تموم میشه بعضی اوقات وقتی خم میشم یک کمی از ادرارم میریزه انگاه خوب تخلیه نشده اگر مشکلم جدیه بیام پیش شما برای معاینه ممنون میشم اگ کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹( 4 ماه پیش)

      رنگ مني خود به خود خوب مي شود و براي ادرار روزي يك عدد كپسول امنيك ميل كنيد ده روز

      برای دریافت خدمات بیشتر نوبت دهی
  • تصویر کاربر عبدالله یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 0 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت آقای دکتر،من یک سالی است که خود ارضایی زیادی دارم والان سه روز است که باتیر کشیدن بیضه سمت راست و بزرگ تر شدن ان مواجه ام میخواستم خواهش کنم من رو راهنمایی کنید ممنون از شما.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹( 4 ماه پیش)

      تنها راه درمان ترك خود ارضايي است

      برای دریافت خدمات بیشتر نوبت دهی
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر