معرفی معروف ترین کپسول ها برای درمان پروستات

در برخی بیماران که علائم شدید دیده نمی شود، درمان داروئی خوراکی پروستات با احتمال 40 درصد بهبودی توصیه می شود. در ادامه چندین کپسول رایج برای درمان پروستات معرفی شده است.

درمان داروئی پروستات خوش خیم به دو فرم صورت می گیرد. دسته اول داروهایی که از گذشته برای درمان پروستات خوش خیم مصرف می شدند، که شامل موارد زیر هستند:

1- ترازوسین

2- پرازوسین

3- آلفازوسین

این داروها به طور اختصاصی روی پروستات اثر نمی کردند و در نتیجه با مصرف آن ها پروستات باز نمی شد که ادرار بدون مانع از مثانه خارج شود . از عوارض خطرناک این داروها کاهش فشار خون می باشد. مدت های مدیدی از این داروها برای کسانی که بزرگی پروستات داشتند استفاده می شد و درصدی از بیماران از عمل جراحی نجات پیدا می کردند، تا اینکه داروی تامسولوسین که به صورت کپسول می باشد به بازار عرضه شد و تحولی بزرگ در درمان 30 تا 40 درصد بیماران مبتلا به بزرگی پروستات در دنیا به وجود آمد.

تامسولوسین

تحولی بزرگ با آمدن تامسولوسین

تامسولوسین هم مثل قرص ها عارضه افت فشار خون را به همراه دارد ولی به بیمار توصیه می شود کپسول را موقع خواب میل کند. اثر و مکانیسم این دارو کاملاً اختصاصی می باشد، یعنی دارو پس از جذب و وارد شدن در گردش خون، عضلات صاف پروستات و گردن مثانه را شل کرده و راه خروجی مجرا که با بزرگی پروستات بسته شده است را باز می کند و مثانه ادرار را تخلیه می کند. این داروها در گروهی از بیماران که از آنها شرح حال گرفته می شود و علائم ادراری شدید ندارند استفاده می شود و در حدود 30 تا 40 درصد موفقیت درمانی دارد.

مطلب مرتبط: همه چیز درباره کپسول تامسولوسین

قرص پروترال 0.4 چیست؟

این قرص باعث بهبود کار پروستات را به همراه دارد. به این صورت که عضلات اطراف گردن مثانه و پروستات را شل می کند و سبب بهبود جریان ادرار در فرد می شود. مصرف بیش از حد آن باعث کاهش فشار خون می گردد.

امنیک ۴ درصد

این قرص هم اثری همانند پروترال 0.4 را به همراه دارد. کپسول امنیک 0.4 دارای تامسولوسین می باشد که باعث تسهیل ادرار در فرد می شود و از انقباضات عضلات مثانه و پروستات می کاهد.

کپسول برای درمان پروستات

کپسول های موجود در ایران شامل موارد زیر است:

1- کپسول پروترال

2- کپسول تامسور

3- کپسول ورالوسین

4- کپسول آمنیک

از 4 نوع کپسول فوق، کپسول امنیک از سایر کپسول ها بهتر و ارجح تر می باشد و اثر درمانی آن 40 درصد و به طور اختصاصی عمل کرده و باعث کاهش فشار خون نمی شود و این بیماران تا آخر عمر باید از این گپسول یا سایر کپسول ها استفاده کنند، چون قطع دارو باعث عود می شود.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر حسین شنبه ۲۵ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر روزتان بخیر
    62 سال دارم نتایج آزمایش پروستات من بدین شرح است ، psa 0/339 , psafree 0/11
    همچنین نتایج سونو گرافی : سونوگرافی کلیه ها و مثانه : هردو کلیه دارای پوزیشن : اکوژنیستیه : سایز و ضخامت پارانشیمی طبیعی هستند .
    طول کلیه راست 104 mm و طول کلیه چپ 107 mm
    هیدرونفروز در هر دو کلیه مشاهده نمی گردد .
    fullness مختصر در هر دو کلیه مشهود است .
    مثانه با ضخامت جداری 4 mm بیش از حد طبیعی به همراه حد اقل دو دیورنیکول به قطر 13 mm و به ابعاد 53*34 در مثانه مشهود است . سنگ واضحی در کف مثانه دیده نشد .
    مثانه پر 1160 cc و پس از یکبار تخلیه حجم رزیدوی تدرتری 760 ml و پس از سه بار تخلیه ( چهل دقیقه ) 665cc است .
    پروستات دارای ابعاد 49*46*40 و حجم 47 ml اکوی پارانشیمال طبیعی ( با توجه به سن ) دارد .
    سپاسگزار می شم برای بهبود و درمان راهنمایی فرمایید .
    ارادتمندم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۸ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      عمل جراحي الزامي است

    2. تصویر کاربر حسین یکشنبه ۱۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام روزتان بخیر آقای دکتر
      با توجه به بزرگی پروستاتم من حدود ده سال است که از قرص های پروزاسین یک میلی روزی دو عدد و فیناستراید یک میلی نیز روزی یک عدد مصرف می کردم تا اینکه حدود دو ماه پیش تا کنون احساس کردم که با وجود خوردن این قرصها دیگر خروجی ادارا مانند چند سال پیش نیست و شبها دوباربرای تخلیه از خواب بلند می شوم . بهر حال با توجه به وضعیت جدیدم به پزشک مراجعه کردم و پس از دیدن موارد نتایج آزمایشها و سونوگرافی مثانه که خدمت شما ارسال کردم ؛ پزشک روزانه یک عدد قرص های تامسولوسین چهاردهم پیوسته رهش و یک عدد فیناستراید 5 میلی جدید تجویز کردند که اکنون من مدت پنج روز است که از تامسولوسین و فیناستراید یک درصد استفاده می کنم ؛ زیرا پس از خوردن اولین قرص فیناستراید 5 میلی به شدت در ناحیه بیضه هایم درد احساس کردم و به همین دلیل ترسیدم و فعلا همان یک میلی آن را استفاده می کنم ، اما سوالم اینست که با توجه به مصرف این قرصها نه تنها خشکی در انزالم احساس می کنم ، بلکه تغییر آنچنانی در خروج ادرار بوجود نیامده و همچنان هنگام خروج ضخامت ادرار باریک و تا حدودی با سوزش همراه است ؛ ایا با توجه به تصویه جنابعالی بازهم نیاز به عمل جراحی دارم ؟ اگر جوابتان مثبت هست ؛چه روشی جراحی و تراشیدن پروستاتم را جنابعالی پیشنهاد می کنید ؟ آیا پس از جراحی بازهم این مشکلات را خواهم داشت و تغییر آنچنانی در وضعیت ادرار و خشکی انزالم و بهبودی بیشتر حاصل خواهد شد ؟
      البته یاد آوری می کنم که من هم اکنون روزانه از قرصهای وارفارین و آسپیرین برای اینکه تعویًض دو دریچه میترال و ایورت قلبم انجام شده استفاده می کنم و ماهی دوبار برای انجام آزمایش پی تی آی ان آن نیز مراجعه می کنم.
      در ضمن خواهشمندم با توجه به وضعیت و موقعیت بنده اگر نیاز به جراحی هست هزینه آن معمولا تا چه حدود خواهد بود ؟
      از صبر و حوصله ای که برای پاسخگویی متحمل می شوید پیشاپیش سپاسگزارم .
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۵ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      درمان قطعي جراحي است

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سهیلا پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    پدر من ۷۸ سال سن دارند و مشکل پروستات دارند و از روماتیسم و درد مفاصل هم رنج می برند،،،قبلا برای پروستات دارو مصرف می کردند که نمی دونم اسمش چی بو،،الان کمی هم حواس پرتی دارند
    دکتر عزیز ،می تونید قرصی رو معرفی کنید که این قدر دستشویی نرن،واقعا خسته کننده شده.

    خیلی خیلی سپاس از شما 🙏
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول تامسولوزين ميل شود و روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي ميل كنند

  • تصویر کاربر فرزاد پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 237 مشاهده پرسش
    باسلام و خسته نباشید
    دکتر ی چند ماهی هست ب دلیل دوری محل کارم خودارضایی رو شروع کرده بودم دوباره.....ی چند مدت هست تصویری تحریک میشم ولی خودارضایی نمیکنم .تو آخرین خود ارضایی هام بعد خود ارضایی بیضه سمت راستم درد کمی حس میکنم ...حس میکنم مثل اینک جایی از بدن گرفته باشه بر اثر سرد و گرم شدن ...بیضه ی راست من هم حس میکنم همچین حالتی داره ....توروخدا راهنمایی کنین ...دارم از ترس میمیرم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد شياف ديكلوفناك صد ميلي استعمال كنيد ده روز

  • تصویر کاربر مهدی پنجشنبه ۲ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    مدتی کاهش فشار ادرار داشتم.تا چند وقت پیش ادرارم بند اومد.به دکتر مراجعه کردم.نتیجه ی سونو. مشکلی نداشت فقط اندازه ی پروستات 37 بود. طبق دستور پزشک دو ماهی سیپروفلوکساسین 500 و پروزاسین 1 میلی مصرف کردم. بعد از اتمام دوره و قطع دارو باز ادرار کم شده است.پیشنهاد شما چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول تامسولوزين يك ماه ميل كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يكعدد شياف ايندومتاسين ١٠٠ ميلي استعمال كنيد ده روز

  • تصویر کاربر مقدم جمعه ۲۷ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 163 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید
    بنده 37 سال سن دارم.قد 178 وزن 76 کیلو، داروی لورازپام به مقدار نیم میل مصرف میکنم دستور پزشک. ولی چند روز خود خواسته دارو را رها کردم. مدت دو روز هست مقداری سختی در دفع ادرار دارم و البته به صورت کم حجم تر از قبل و انتها قطره قطره . هیچگونه علامت درد یا تب ندارم همچنین ادرار شفاف و بدون درد و سوزش است . اگر لطف بفرمایید راهنمایی کنید. با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۷ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول تامسولوزين ميل كنيد يك ماه

  • تصویر کاربر رضا جمعه ۲۷ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    سلام
    حدود دو هفته پیش دچار درد سنگ کلیه شدم . بعد از سونو گرافی یک سنگ ۴ میلی در کلیه دیده شد ولی سنگی که کلیه را دچار مشکل کرده بود در حالبتشخیص دادند که دیده نشد . عکس رنگی به وجود یک سنگ ۶ میل اشاره داشت که در حالب گیر کرده بود . بعد از دو هفته خوردن داروی تامسولوسین ، قطره سنکل و قرص cysteine و انجام ورزش و ... در حالیکه نوبت سنگ شکنی داشتم ، سنگ دفع شد . دردهای زیر شکم و ... برطرف شده ولی هنگام ادرار سوزش شدید دارم . آیا نیاز به مصرف داروی دیگری مثل آنتی بیوتیک نیست . وآیا سنگی که به اندازه ۴ میل در کلیه دیده شده هم دفع خواهد شد . برای دفع آن داروهای خود را ادامه دهم .
    ضمن اینکه نسبت به تامسولوسین حساسیت پوستی داشتم وپوست بدنم مثل اگزما بیرون زد که بعد قطع مصرف برطرف شد .
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۷ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      دارو ها قطع شود سنگ كليه هم دفع مي شود و دارو لازم نيست

  • تصویر کاربر پیر پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 166 مشاهده پرسش
    بسمه تعالی
    جناب آقای دکتر هوشنگ قوامی
    با سلام و دعای خیر،
    اینجانب دارای 65 سال سن، ساکن یزد در تاریخ 23/8/97 در حالیکه PSA بنده ng/ml 6/7 بود از پروستات نمونه برداری کردند همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید متآسفانه بد خیم است. با مراجعه به پزشک ارولوژیست تو صیه شد که عمل پروستات انجام شود آنهم در تهران زیرا نتایج عمل پروستات پزشکان یزدی چندان رضایتبخش نبوده است. .
    نظر به بعد مسافت و عواقب عمل و سختیهای دوران نقاهت آنهم در بلاد غربت و سایر مشکلات... صداقت ترسیدم. با مراجعه به ارولوژیست دیگری مخیرم نمود به: 1- عمل 2- کنترل psa با دارو
    آمپول diphereline 3.75 و قرص Apo-Bicalutamide
    لذا بنده روش دوم را انتخاب نموده و هر سه ماه یکبار PSA را آزمایش می کنم که نتایج آن تا کنون به شرح زیر می باشد:
    1- ng/ml 1.5 2- ng/ml 0.2 3- ng/ml 0.6 4- یکصدم ng/ml 5- 10/1 ng/ml
    .
    فلذا از جنابعالی استدعا دارم راهنمایی بفرمایید چنانچه بدین نحو PSA را کنترل نمایم
    آیا عواقب دیگری ندارد؟ و سرطان به سایر جاها سرایت نمی کند؟
    ضمناً سه ماه است که آمپول مذکور بعلت عدم نوع خارجی، نوع داخلی را تزریق نموده ام . Microrelin 3.75
    مضافاً اینکه اخیراً درد بیضه ها و سوزش مجرای ادرار ظاهر شده است. علیرغم اینکه خروجی ادرار کم فشار و باریک است.
    ناگفته نماند که بطور منظم در هر 30 یا 40 دقیقه بدنم بلاخص سر و سینه ام به شدت عرق می کند. که ظاهراً از عوارض جانبی آمپول است. آیا کاهش عرق امکان پذیر هست یاخیر؟
    قبلاً از توصیه ها و عنایات جنابعالی کمال تشکر و قدردانی را دارم .
    " و من الله التوفیق"
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      درمان قطعي عمل جراحي مي باشد

  • تصویر کاربر همتی دوشنبه ۱۶ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    باسلام واحترام . اینجانب با43سال سن اوایل سال 94پس ازچندسال مصرف دارو وانتی بیوتیک وازمایشات مختلف به تجویز دکترعمل تراش پروستات TURPانجام شد ونمونه برداری ورم پروستات خوش خیم بود ازان زمان تاکنون میزان PSAهمیشه زیر5بوده پروستات ابعاد37*45*37 م م وحجم پروستات 33سی سی بوده وعلائم قطع ووصل وادرارضعیف ودوشاخه –مانده انتهای ادرار-تب وضعف ودردهای زیر شکمی وهمچنین مشکل نازایی هم دارم .دراخرین سونوگرافی ورم کلیه راست واتساع خفیف پیلوکالیسیل راست نشان داده .خواهشمندم نظرجنابعالی درمورداینکه بطورمرتب چه داروها یی مصرف کرده وچه ازمایشهاواقدامی بایدانجام دهم .باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۶ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول امنيك ميل كنيد براي نازايي بايد أزمايش اسپرم بدهيد

  • تصویر کاربر اکبر جمعه ۱۳ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    دوماه ادرار کم شده باوجود مصرف مایعات زیادبازادرام کم
    وبا زور زیاد کم میاد اندازه پروستات ۳۲-۳۷-۴۵هست برام کپسول پروترال وفیناسترایددادنند ولی خوب نشدم لطفا بفرمائید چه کنم . اگه مایعات زیادتر بخورم
    مشکلی ایجاد نمی شد داخل مجرای ادرار احساس درددارم
    سپاس فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۳ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      كپسول امنيك ميل كنيد و پروترال را قطع كنيد ده روز

  • تصویر کاربر سید چهارشنبه ۱۱ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    دکترجان سلام من پروستات دارم به دکتر مراجعه کردم فقط قرص افلوکساسین مصرف میکنم مدتی است سوزش ادار دارم ادارم بصورت دوشاخه در میاد برایم چه قرصی توصیه میکنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱۱ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول امنيك

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر