معرفی معروف ترین کپسول ها برای درمان پروستات

در برخی بیماران که علائم شدید دیده نمی شود، درمان داروئی خوراکی پروستات با احتمال 40 درصد بهبودی توصیه می شود. در ادامه چندین کپسول رایج برای درمان پروستات معرفی شده است.

درمان داروئی پروستات خوش خیم به دو فرم صورت می گیرد. دسته اول داروهایی که از گذشته برای درمان پروستات خوش خیم مصرف می شدند، که شامل موارد زیر هستند:

1- ترازوسین

2- پرازوسین

3- آلفازوسین

این داروها به طور اختصاصی روی پروستات اثر نمی کردند و در نتیجه با مصرف آن ها پروستات باز نمی شد که ادرار بدون مانع از مثانه خارج شود . از عوارض خطرناک این داروها کاهش فشار خون می باشد. مدت های مدیدی از این داروها برای کسانی که بزرگی پروستات داشتند استفاده می شد و درصدی از بیماران از عمل جراحی نجات پیدا می کردند، تا اینکه داروی تامسولوسین که به صورت کپسول می باشد به بازار عرضه شد و تحولی بزرگ در درمان 30 تا 40 درصد بیماران مبتلا به بزرگی پروستات در دنیا به وجود آمد.

تامسولوسین

تحولی بزرگ با آمدن تامسولوسین

تامسولوسین هم مثل قرص ها عارضه افت فشار خون را به همراه دارد ولی به بیمار توصیه می شود کپسول را موقع خواب میل کند. اثر و مکانیسم این دارو کاملاً اختصاصی می باشد، یعنی دارو پس از جذب و وارد شدن در گردش خون، عضلات صاف پروستات و گردن مثانه را شل کرده و راه خروجی مجرا که با بزرگی پروستات بسته شده است را باز می کند و مثانه ادرار را تخلیه می کند. این داروها در گروهی از بیماران که از آنها شرح حال گرفته می شود و علائم ادراری شدید ندارند استفاده می شود و در حدود 30 تا 40 درصد موفقیت درمانی دارد.

مطلب مرتبط: همه چیز درباره کپسول تامسولوسین

قرص پروترال 0.4 چیست؟

این قرص باعث بهبود کار پروستات را به همراه دارد. به این صورت که عضلات اطراف گردن مثانه و پروستات را شل می کند و سبب بهبود جریان ادرار در فرد می شود. مصرف بیش از حد آن باعث کاهش فشار خون می گردد.

امنیک ۴ درصد

این قرص هم اثری همانند پروترال 0.4 را به همراه دارد. کپسول امنیک 0.4 دارای تامسولوسین می باشد که باعث تسهیل ادرار در فرد می شود و از انقباضات عضلات مثانه و پروستات می کاهد.

کپسول برای درمان پروستات

کپسول های موجود در ایران شامل موارد زیر است:

1- کپسول پروترال

2- کپسول تامسور

3- کپسول ورالوسین

4- کپسول آمنیک

از 4 نوع کپسول فوق، کپسول امنیک از سایر کپسول ها بهتر و ارجح تر می باشد و اثر درمانی آن 40 درصد و به طور اختصاصی عمل کرده و باعث کاهش فشار خون نمی شود و این بیماران تا آخر عمر باید از این گپسول یا سایر کپسول ها استفاده کنند، چون قطع دارو باعث عود می شود.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۲۲ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 198 مشاهده پرسش
    با سلام وقتتتون بخیر آقای دکتر
    پدر من 57 سالشه و چندین ساله که به علت پروستات ( PSA در حدود 10 بوده است)، قرص تامسولوسین مصرف می کنند. تا دوماه پیش PSA در حدود 10 بود. اخیرا آب ریزش بینی و یکم بیحالی همراه با سوزش در ادرار داشتن، به پزشک عمومی مراجعه کردیم و آزمایش نوشتن و در آزمایش گفتن عفونت هست (CRP+++) بود و در آزمایش خون Lymph % برابر با 19 بود ( رفرنس 20-40) و خلاصه بر اساس این عفونت و وضعیت لنفونیت , ... گفتن احتمالا کرونا گرفتند ( البته دو دوز واکسن سینوفارم تزریق کردند و از دوز دوم دو هفته می گذرد). ما دیروز آزمایش PSA دادیم و آزمایشگاه گفت PSA در حدود 35 است و قرار است تکرار کنند آزمایش را. آقای دکتر این سوال را از خدمتتان داشتم که آیا افزایش PSA در عرض دو ماه از عدد 10 ( حدودا چن ساله PSA پدر من در بازه 9 الی 12 متغییر است) به 35 طبیعی است؟ آیا عفونت و سوزش موجود در ادرار و یا مسایل مرتبط با کرونای احتمالی میتواند عامل این تغییر یهویی PSA (از 10 به 35 ) باشد؟ آزمایش اخیر که عفونت را نشان می دهد را به همراه دو نمونه آزمایش PSA به همراه یک سونوگرافی به پیوست خدمتتان ارسال میکنم. در ضمن آقای دکتر، پدرم الان در رابطه با سوزش ادرار، علاوه بر قرص تامسولوسین، یک عدد سفکسیم 400 در روز به همراه هر هشت ساعت فنازوپیریدین و یک سری داروها هم در رابه با کرونای احتمالی دادنف مصرف می کنند. آیا داروی دیگه ای لازم است مصرف کنند؟
    از لطف و توجه شما متشکرم آقای دکتر عزیز و محترم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۲ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      با سلام دارو ها را مصرف كنند اگر بعد از يك ماه psa طبيعي نشد بايد نمونه برداري پروستات انجام شود

  • تصویر کاربر هامین دوشنبه ۲۲ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    سلام
    پدر من ۵۷ سالشون هست و اسفند ماه عمل رادیکال پروستات انجام دادن. در ازمایش اولشون psa عدد ۰/۰۱ بود ولی در ازمایش دوم یعنی ۶ ماه پس از عمل ۰/۰۴ شده. ایا سرطان عود کرده؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۲ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      با سلام عود نكرده

  • تصویر کاربر پارسا دوشنبه ۲۲ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 180 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    بنده ۳۸ ساله متاهل ، دارای دو فرزند هستم مدتی هست که بعضی از روزها سوزش ادرار دارم و هم چنین احساس می کنم مثانه کامل تخلیه نمیشه و جریان ادرار هم ضعیف شده و دچار تکرر ادرار شده ام و در بعضی مواقع منی همراه ادرار دفع می شود.
    متاسفانه دچار زودانزالی نیز هستم و چند روزیست برای درمان باتوجه جواب شما به سوالات روزی یک عدد کپسول فلوکسیتن ۲۰مصرف می کنم.
    لطفا در خصوص درمان این دو مضوع راهنمایی بفرمایین‌. ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۲ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد كپسول امنيك يك ماه ميل كنيد فلوكستين را سه ماه ميل كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم ده روز نشسته شود

  • تصویر کاربر حسن پنجشنبه ۲۵ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 179 مشاهده پرسش
    سلام دکتر میشه کپسول خارجی امنیک رابه جای قرص ایرانی پروستاتان استفاده کرد.ضمنااین کپسول می توانددرنعوظ بیشترتاثیرگذارترباشد.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۲ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      با سلام پروستاتان را نمي شود به جاي امنيك مصرف كرد و امنيك اثري روي نعوظ ندارد

    2. تصویر کاربر حسن دوشنبه ۲۲ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      دکترقرص خارجی پروستاتان بهتراست یاقرص ایرانی
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۲ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      قرص خارجي

    4. تصویر کاربر حسن دوشنبه ۲۲ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      دکترمنظورم کپسول خارجی امنیک برای پروستات بهتراست یاقرص گیاهی ایرانی پروستاتان
    5. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۲ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      كپسول امنيك

    6. تصویر کاربر حسن دوشنبه ۲۲ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      دکترپروستات میتونه روی توان جنسی ونعوظ تاثیربگذارد
    7. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲۵ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      بله مي تواند

    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر بهزاد جمعه ۱۲ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 185 مشاهده پرسش
    زودانزالی شدید دارم، بیماری خاصی ندارم،لطفا راهنمایی بفرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۲ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد قرص پاروكستين٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد

  • تصویر کاربر محمدصادق چهارشنبه ۱۷ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر بنده ۶۳ سال سن دارم دچار پروستات خوشخیم با مشکلات عدم دفع ادرار و تکرر ادرار به دکتر مراجعه کپسول امنیک به همراه فیناستراید ۵ تجویز کردن که بشدت بعد مصرف دچار گرفتگی بینی ابریرش بینی قرمزی چشم عطسه و تورم لب وعدم کنترل ادرار میشم که در خوردن هر کدام از این داروها رخ میدهد.آیا خوردن فیناستراید با امنیک واجب است؟ و یا جایگزینی دارد؟ و ایا با وجود این عوارض امنیک را مصرف نمایم؟(مدارک سونو و آزمایش پیوست)
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۲ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      كپسول امنيك را قطع كنيد و روزي يك عدد قرص ترازوسين. ٢  ميلي گرم ميل كنيد

    2. تصویر کاربر محمدصادق جمعه ۱۲ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      ممنون اقای دکتر ولی متاسفانه با تمام تامسولوسین ها و فیناستراید و همچنین با ترازوسین هم همین مشکل را دارم. اذیتم راه حل چیست؟
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱۷ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      با سلام عمل جراحي را توصيه مي كنم

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر همدانی پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 180 مشاهده پرسش
    سلام جناب اقای دکتر.. ۹ ماه پیش بدلیل سوزش کم ادرار سونوگرافی کردم وبزرگی پروستاتم ۳۸cc بود و قرص تامسولوسین ۴./مصرف کردم و یکماه پیش بزرگی پروستاتم ۴۹ccبود و از سال گذشته خروج ادرارم بدون مشکل بود ولی الان چند روزه سوزش خیلی کمی دارم لطفا بفرمایید چه کار کنم. ضمنا خروج ادرارم مشکل نداره . در ضمن ۳ سال پیش استنت گذاشتم و قرص متازیرو47/۵ و آ اس آ و چربی ۱۰ میل استفاده میکنم. همچنین در نعوظ مشکل دارم و رابطه جنسی ام دوماه یکبار شده با خروج کم منی .
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميلي ميل كنيد

  • تصویر کاربر ابراهیم چهارشنبه ۱۰ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ممنون از توجه شما به سوالات من حدود ۵ ماه پیش در طول روز آلتم به لباس زیرم میگرفت درد میومد هنگام ادار هم سوزش داشتم با مصرف دارو علائم بهتر شد ولی الان ۴ ماه هستش موقع ادرار اولش سوزش دارم وبه سختی ادرارم میاد باید زور بزنم تو این ۴ ماه ۵ استان رفتم دکتر ولی همه انتی بیوتیک دادن ولی هیچ تاثیری نداره۰الان ۱ سال هستش میخوام برا بچه اقدام کنیم ولی بعداز نزدیکی همسر بنده دچار عفونت میشه۰ کشت ادرار هم دادم سالمه ۰لطفا راهنمایی کنید دکتر جون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد قرص ترازوسين ٢ ميلي گرم ده روز ميل كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي ده روز استعمال كنيد

  • تصویر کاربر نوری پنجشنبه ۴ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    سلام من ۵۰ سال سنم هست.پروستات خوش خیم دارم وازاین کپسول امنیک وآلوپور ینول ۱۰۰ استفاده میکنن میتونن واکسن کرونا بزنن؟چون من فردا نوبت واکسن دارم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۴ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      با سلام مي توانيد واكسن بزنيد

  • تصویر کاربر مجید جمعه ۲۹ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 160 مشاهده پرسش
    آقای دکتر سلام من ۶۷ سال سن دارم و برای بزرگی پروستات دکتر به من پروتورال داده که با خوردن آن با اینکه جریان ادراری خوب میشه اما فشار افت می کنه به گونه ای که نمیتونم سر پا بایستم با اینکه کپسول را هنگام خواب می خورم تمام روز ناراحتم آیا داروی جایگزین وجود داره تا این عوارض جانبی رو نداشته باشه
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۹ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      با سلام قرص ترازوسين ٢ ميلي گرم روزي يك عدد 

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر