نشانه ها و درمان های پروستات

نشانه های سرطان پروستات

سرطان پروستات در مراحل ابتدایی ممکن است بدون علائم و علائم خاصی باشد، به خصوص اگر در بخش‌های عمیق‌تر پروستات شروع شود. اگرچه علائم اولیه معمولاً نامطلوب نیستند و با علائم بیماری‌های دیگر تطابق دارند، اما برخی از نشانه‌ها و علائم معمولی سرطان پروستات عبارتند از:

  1. مشکلات در ادرار رفتن:
    • تعداد زیادی از دفعات ادرار رفتن به دست می‌آورید، به ویژه در شب.
    • ادرار رفتن معمولاً دیر و با سختی شروع می‌شود.
    • ادرار رفتن به طور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی در می‌آید.
  2. ضعیف شدن جریان ادرار: جریان ادرار ضعیفتر و ناهموار می‌شود.
  3. احساس درد یا گرما در زمان ادرار رفتن.
  4. خون در ادرار یا منی: اگر خون در ادرار یا منی تشخیص دهید، باید به پزشک مراجعه کنید.
  5. درد در ناحیه لگنی یا زیر شکم: در برخی موارد، ممکن است در ناحیه پایین لگن یا زیر شکم درد یا تنش احساس کنید.
  6. آنفولیشن (افزایش حجم پروستات): افزایش حجم پروستات (BPH) نیز می‌تواند علائم مشابهی با سرطان پروستات ایجاد کند.
  7. ضعیف شدن عملکرد جنسی: سرطان پروستات ممکن است عملکرد جنسی را تحت تأثیر قرار دهد.
  8. مشکلات رکتوم (راست کولون): در صورتی که سرطان پروستات به بافت‌های اطراف گسترش یابد، ممکن است مشکلاتی مانند درد یا خونریزی از رکتوم (راست کولون) ایجاد کند.

توجه داشته باشید که این نشانه‌ها نمی‌توانند به تنهایی تشخیص سرطان پروستات را تأیید یا رد کنند. اگر هر یک از این علائم را تجربه می‌کنید یا مشکوک به وجود سرطان پروستات هستید، به پزشک متخصص مراجعه کنید. تشخیص نهایی نیاز به انجام آزمون‌های تشخیصی مانند آزمایش پروستات-اسپسیفیک آنتیژن (PSA) و بیوپسی پروستات دارد.

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

نوبت بگیرید

 

روش های متداول درمان پروستات

چندین روش درمانی معمول برای بیماران با مشکلات پروستات وجود دارد. لازم به ذکر است که هر بیماری پروستات نیاز به تشخیص دقیق و تجویز درمان مناسب توسط یک پزشک دارد. در ادامه، چندین روش درمانی رایج برای بیماران با مشکلات پروستات آورده شده است:

  1. داروها: برای درمان بیماری‌های پروستات مانند تعدادی از نقصان‌های پروستات و تضخم پروستات (BPH)، داروهایی مانند آلفا بلاکرها و مهارکننده‌های آنزیم 5-آلفا ردوکتاز معمولاً تجویز می‌شوند. این داروها می‌توانند علائم تنگی ادرار و تبخیر ادرار را کاهش دهند.
  2. جراحی: در مواردی که داروها به تنهایی موثر نباشند یا توسعه مشکلات جدی پروستاتی وجود داشته باشد، جراحی ممکن است لازم باشد. یکی از روش‌های جراحی معمول برای برداشتن بخشی از پروستات یا کل پروستات به عنوان جراحی پروستات (TURP) شناخته می‌شود.
  3. تراپی با تابش: در برخی موارد سرطان پروستات، تراپی با تابش (radiation therapy) ممکن است به عنوان یک روش درمانی استفاده شود. این روش شامل تابش خارجی یا تزریق مواد رادیواکتیو به پروستات است.
  4. داروهای شیمی درمانی: در موارد سرطان پروستات پیشرفته، داروهای شیمی درمانی مانند دوکسوروبیسین، کابازیتاکسل، یا آبیراترون ممکن است مورد استفاده قرار گیرند.
  5. مراقبت‌های جایگزین: برخی از بیماران ممکن است به ترکیب درمان‌های جایگزین مانند تغذیه مناسب، تمرینات فیزیکی، مکمل‌های گیاهی، و تکنیک‌های آرامش‌بخش تکیه کنند تا به بهبود علائم و کیفیت زندگی خود کمک کنند.

 

آیا التهاب پروستات و خودارضایی با هم ارتباطی دارند؟

 

 

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر امیر دوشنبه ۸ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 66 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    اقای دکتر من امروز بعد از اومدن از سرکار رفتم دستشویی و در اخرهای ادرار خود متوجه خون شدم رنگش خیلی تیره نبود و روشن نبود مثل چای سیاه کم رنگ بود و به همین دلیل خیلی نگران شدم خواستم بپرسم این خطرناک هست؟
    ۱۹ سالمه و تقریبا یک سالی هم میشه سیگار مصرف میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۸ آبان ۲( 5 ماه پیش)

      با سلام سونوگرافي از كليه ها و مثانه پر جهت بررسي وجود توده انجام شود نگران نباشيد خون از پروستات بوده

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر