آیا التهاب پروستات مزمن خطرناک است؟

پروستاتیت، التهاب پروستات است. می‌تواند ناگهانی و حاد باشد و یا طولانی مدت یا مزمن. ضمنا می‌تواند به علت میکروب و عفونی باشد.

پروستاتیت چیست؟

التهاب پروستات که همان پروستاتیت خوانده می شود،می تواند به صورت حاد و مزمن ظاهر شود که نوع مزمن آن به دو فرم دیده می‌شود. یکی پروستاتیت عفونی مزمن که به علت عفونت میکروبی مداوم و پایدار ایجاد می‌شود. نوع دوم سندروم مزمن درد لگنی یا به عبارتی به نام CPPS می‌باشد.

علت نوع دوم التهاب پروستات مزمن هنوز کاملا مشخص نشده است. التهاب پروستات مزمن معمولا باعث درد در ناحیه تحتانی لگن ایجاد می‌کند. درمان می‌تواند سخت باشد و با آنتی بیوتیک و سایر داروها صورت گیرد.

 غده پروستات فقط در مردان دیده می‌شود و زیر گردن مثانه قرار گرفته است. این غده چنانچه بزرگ شود مجرای خلفی را مسدود می‌کند و باعث علائم ادراری می‌شود. غده پروستات ترشحات انزال را افزایش می‌دهد و 20 تا 30 درصد حجم منی از ترشحات پروستات است و ترشحات آن در سرعت و فعال کردن نطفه‌ها دخالت دارد.

تشخیص التهاب پروستات

تشخیص التهاب پروستات مزمن

تشخیص پروستاتیت مزمن بر اساس علائم است که بیمار حداقل سه ماه باید این علائم را داشته باشد. در التهاب پروستات حاد علائم معمولا ظاهر می‌شود و سریعا ناپدید می‌گردد.

انواع التهاب پروستات مزمن

1.پروستاتیت عفونی مزمن

2.پروستاتیت مزمن/ سندرم درد لگنی مزمن (CPPS)

التهاب پروستات مزمن در بین مردان بسیار شایع است. تقریبا دو مرد از ده مرد در طول عمر و زندگی خود مبتلا به پروستاتیت مزمن دارای سندرم مزمن درد لگنی (CPPS) هستند. از هر 10 نفر، 1 نفر به پروستاتیت مزمن مبتلا می‌باشند که دارای پروستاتیت عفونی است.

ناحیه درد پروستات کجاست؟

التهاب پروستات علت میکروبی پروستاتیت مزمن، شبیه میکروب عفونت ادراری است. علائم پروستاتیت ممکن است زیاد شود یا از بین رود. وقتی بیماری تظاهر کند، به صورت درد و ناراحتی در فرد مبتلا ایجاد می‌شود و این درد را در ناحیه آلت، اطراف مقعد، در ناحیه پشت و بالاخره بالای استخوان پوبیس در فرد بیمار احساس می‌شود. دفع مدفوع ممکن است همراه با درد باشد و درد در بیضه‌ها منتقل شود.

علائم التهاب پروستات مزمن

علائم ادراری به شکل تکرر ادرار و دفع ادرار همراه با درد از مشکلات این بیماری می‌باشد. علائم ممکن است به مدت طولانی تداوم پیدا کند. اگر چه ممکن است علائم گاهی ظاهر و گاهی از بین رود و از نظر شدت متفاوت است. این علائم به صورت سوزش و تکرر ادرار می‌باشد. این علائم شبیه علائم مربوط به پروستاتیت حاد می‌باشد. به هر حال درد در مردان مبتلا به پروستاتیت مزمن در مقایسه با پروستاتیت حاد در مشاهدات بالینی کمتر است. برای مثال در پروستاتیت مزمن در مقایسه با پروستاتیت حاد، بیمار تب ندارد یا پایین است و احتمال درد عمومی بدن و آلت کمتر است. وقتی پروستاتیت مزمن با دارو درمان شود، علائم عمومی از بین می‌رود. اگر چه دارو کاملا عفونت را از پروستات ریشه‌کن می‌کند ممکن است دوباره عفونت عود نماید.

علت بزرگ شدن پروستات چیست و چگونه درمان می شود؟

التهاب پروستات مزمن/ سندرم مزمن درد لگنی (CPPS)

پروستاتیت مزمن و CPPS عبارت از درد و ناراحتی مداوم در ناحیه پایین لگن است. این درد در آلت و اطراف مقعد است. برای تشخیص، این علائم از سه ماه قبل باید شروع شده باشد. علت این بیماری ناشناخته مانده ولی عللی برای آن پیشنهاد کرده‌اند.

عوامل ایجاد کننده عفونت مزمن پروستات

  • عفونت پروستات با میکروبی که تاکنون مشخص نشده است.
  • مشکلات عصبی که پروستات را گرفتار می‌کند.
  • مشکلات سیستم دفاعی بدن
  • ورود ادرار به داخل پروستات هنگام زور زدن برای تخلیه ادرار

اصطلاح پروستاتیت مزمن به التهاب یا عفونت غده پروستات اطلاق می‌شود. علت واقعی پروستاتیت مزمن ناشناخته مانده است.

به همین علت بعضی پزشکان ترم و اصطلاح سندرم درد مزمن لگنی (CPPS) را به کار می برند.

علائم التهاب پروستات مزمن

— درد در ناحیه مقعد، آلت، پشت و بیضه‌ها، درد از نظر شدت روز به روز فرق می‌کند.

— علائم ادراری، درد موقع ادرار کردن، نیاز فوری به توالت رفتن برای تخلیه ادرار (urgency)

— کاهش فشار ادرار و زور زدن موقع ادرار کردن (hesitancy)

مشکلات جنسی، که به صورت اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی و انزال دردناک می باشد.

— احساس خستگی و درد عمومی آلت

دارو برای التهاب پروستات

درمان التهاب پروستات مزمن

درمان پروستاتیت مزمن بسیار سخت می‌باشد، ولی در بیشتر افراد مبتلا علائم بعد از ماه‌ها فروکش می‌کند.

درمان پیشنهادی شامل دادن آنتی بیوتیک به مدت 4 هفته در صورتی که عفونت ادراری داشته‌اند یا حمله یا برگشت پروستاتیت در سال قبل وجود داشته باشد، ولی باید پزشک مطمئن باشد که عفونتی وجود داشته باشد. سایر داروهای تجویزی مسکن و ملین می‌باشند. پروستاتیت مزمن غیر میکروبی یک نوع دیگر از پروستاتیت است که باعث درد و التهاب در پروستات و قسمت سیستم تحتانی ادراری می‌شود. علائم این بیماری شبیه بیماری قبلی است. علت آن نامشخص است و یک مشکل در  حال پیشرفت می‌باشد. علائم بیماری باید در یک زمان و مدت طولانی تداوم داشته و وجود داشته باشد. هدف از درمان بهبود علائم است ولی استفاده از آنتی بیوتیک در این بیماری مورد بحث می‌باشد.

بسیاری عقیده دارند میکروب قابل شناسایی نمی‌باشد ولی آنتی بیوتیک تجویز می‌کنند. سایر مواردی که به درمان کمک می‌کند، خودداری از خوردن الکل، کافئین و مایعات اسیدی می‌باشد. یبوست باید با استفاده از ملین‌ها بهبود یابد. فعالیت آرام‌بخش نیز مفید است.

در آب گرم نشستن نیز به درمان کمک می‌کند. روی اجسام نرم باید نشست. از ماساژ هم می‌توان کمک گرفت.

بعضی بیماران به علت مصرف داروهای آزاردهنده طولانی مدت، دچار مشکلاتی به صورت اضطراب، افسردگی و ناامیدی می‌شوند. لذا گاهی لازم است از داروهای ضد افسردگی و پزشک روانپزشک استفاده کرد.

درد مزمن لگنی در مردان (Chronic pelvic pain in men)

اصطلاح پروستادی نیا (prostadynia) یا سندرم درد لگنی مزمن (CPPS) به منظور درد مزمن لگن که دلیل روشنی برای آن معلوم و مشخص نیست به کار می‌رود. این درد همراه با علائم تحریکی مثانه (تکرر و سوزش ادرار) می‌باشد. درد ممکن است در ناحیه کشاله ران، ژنیتالیا، پرینه و نشیمنگاه وجود داشته باشد. این علائم بدون وجود میکروب در کشت ادرار به وجود می‌آید.

ممکن است در ترشحات پروستات افزایش سلول‌های سفید (WBC) یا میکروب در کشت ترشحات دیده شود.

اصطلاح پروستادی نیا (Prostadynia) در پزشکی کاربرد دارد و استفاده آن تشویق نمی‌شود.

اگر به دنبال بهترین روش درمان بیماری پروستات هستید، بر روی درمان پروستات کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر اسحاق یکشنبه ۱۲ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    تکرر ادرار دارم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۱۲ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      روزي يك عدد قرص وزيكر ١٠ ميلي گرم ميل كنيد أگر جواب نداد هر ١٢ ساعت يك عدد و سن خود را ذكر كنيد
  • تصویر کاربر علیرضا چهارشنبه ۹ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 281 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید.
    پسری 30 ساله هستم و مجرد. چند ماهی میشه که جریان ادرار ضعیف شده و تکرر ادرار و سوزش دارم و تقریبا نصف ادرار باقی مونده در مثانه رو باید با پمپاژ و عضلات شکم تخلیه کنم. بیشتر جاها نوشتن بزرگی پروستات تو این سن اتفاق نمی افته. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    بیشتر از یکساله مصرف آب زیادی دارم ولی احساس خشکی دهان دارم. یه مقدار ادرار تو مثانه هام جمع میشه احساس مورمور شدن کلیه ها و اطراف شکم دارم. درد ندارم. کلا آدم خیلی حساسی هستم و این مساله استرس و اضطراب زیادی برام ایجاد کرده. از کلیه ها و مثانه سونوگرافی دادم که هیچ مشکلی نداشت. آزمایش خون و ادرار هم عفونت نشون نداد. سونوگرافی پروستات رو دکتر برام ننوشت و انجام ندادم.
    ممنونم.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۸ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      مشكل شما التهاب پروستات است دستورات را انجام دهيد ١- روزي دو بار در أب گرم بنشينيد ٢- شياف ايندومتاسين ١٠٠ ميلي گرم روزي يك عدد ٣- عمل جنسي داشته باشيد ٤- كپسول أمنيك روزي يك عدد ٥ - قرص وزيكر ده ميلي گرم روزي يك عدد
    2. تصویر کاربر علیرضا سه شنبه ۸ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      خیلی متشکر.
      فقط دوتا مطلب اینکه احساس خودم این بود که به خاطر خود ارضایی پروستاتم مشکل پیدا کرده.
      مشکل نداره شما فرمودید عمل جنسی داشته باشم؟
      سوزش هم بیشتر پس از ادراره تا حدود یک ساعت که التهابش آرومتر میشه
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۹ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      ربطي به خود ارضايي ندارد و سوزش ادرار هم بهبود مي يابد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا جمعه ۲۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 240 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر
    ممنون از وقتی که بابت پاسخگویی میذارید
    سوال قبلیم با رهگیری t21ni06113 رو پاسخ دادید و علاوه بر توصیه ها درمان دارویی شیاف ایندومتاسین ۱۰۰ تجویز کردید چند سوال دارم ممنون میشم اگه مشخصا به تک تک شون پاسخ بدید:
    ۱-در توضیحات قبلی گفتم با اولین قرص ترازوسین عالی شدم و بعد ا ز بیست روز علائم برگشت اولا چرا اثر قرص از بین رفت؟ ثانیا اگه اشتباه نکنم ترازوسین برای شل کردن کردن گردن مثانه س یعنی جنبه تسکین داره نباید همراه ترازوسین یه داروی مکمل برای بهبود التهاب پروستات هم تجویز میشد؟
    ۲-با توجه به خارش دستگاه تناسبی که البته الان تبدیل شده به یه حس زجر اور( شبیه باد خوردن روی یه زخم باز) احتمال عفونت در دستگاه تناسلی نمیدید و اگه جواب مثبته نیاز به درمان دارویی نداره؟
    ۳- ایندومتاسین رو چه مدت استفاده کنم و در صورت اثر گذاری اثرات مثبتش کی خودش رو نشون میده؟
    ۴-همراه با پیوست های قبلی سونو بیضه ها رو هم میذارم ببینید مشکلی در بیضه ها نیست ضمن اینکه یه لکه دو سه میلیمتری قهوه ای روی بیضه راست پدید اومده که اورولوژیست دلیلش رو نمیگه در عین حال میگه مهم نیست جسارتا از اون هم عکس میذارم نظرتون رو اعلام بفرمایید ضمنا لکه روی پوست بیضه س
    ۵- مشکلات بقیه رو که مطالعه میکنم در سایت میبینم برای بیماری های مشابه من امنیک تجویز کردید چرا برای من همچین تجویزی نکردید؟
    قبلا از صبر و حوصله جنابعالی کمال تشکر رو دارم
    با سپاس فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      در
      بعظي افراد ترازوسين طولاني مدت اثر ندارد ٢- حتما براي زخو پوست بجه متخصص پوست مراجعه كنيد ٣- به مدت دةه روز و اثرش بعد از يك هفته ظاهر مي شود ٤ - به متخصص پوست كه مراجعه كرديد اين لكه را هم نشان دهيد ٥- بر حسب شدت بيماري أمنيك را تجويز مي كنم
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 554 مشاهده پرسش
    سلام.
    بنده یک جوون ۲۰ ساله هستم که دچار بیماری کیست پروستات هستم و با مراجعه به سونوگرافی یک کیست ۱۰ میلی متری توی پروستات بنده رویت شد.
    من دو تا مشکل دارم که یکیش زیاد جدی نیست و میتونم باهاش کنار بیام ولی اون یکی خیلی آزازم میده
    اولین مشکل من مربوط میشه به خارج نشدن کامل ادرار که کمی اذیتم میکنه ولی در حدی نیست که شب ادراری داشته باشم و نیاز باشه بیدار بشم ولی توی روز شاید ۴یا۵ مرتبه توی ۷ ساعت باید برم تخلیه کنم در ضمن از سونوگرافی که انجام دادم به من گفتن که ادرارم کامل تخلیه نمیشه.
    مشکل اصلی بنده بی میلی شدید میل جنسی هست و نعوظ نشدن آلت تناسلی اصلا به عنوان یک فرد ۲۰ ساله دیگه چیزی حس نمیکنم و تحریک نمیشم
    هر چقد هم زمان میگذره احساس میکنم روند نزولی دارم طی میکنم و وضعیتم وخیم تر میشه.
    حدود ۸ ماه پیش برای بار اول و امتحانی اقدام به خود ارضایی کردم و بعد از ۱۰ دقیقه آلتم به حالت اولیه خود برگشت و حالت نعوظ رو کامل از دست دادم و دفعات بعدی هم که تلاش کردم نتیجه نداد البته بنده خودارضایی نمیکنم این دو سه بارم فقط برای محک زدن میلی جنسی انجام دادم تا به امروز که دیگه کلا بهش فکر نکردم ی مدت ولی واقعا میترسم در اینده مشکل ساز بشه واسم ممنون میشم بنده رو راهنمایی کنید؟ آیا نیازه ازمایش خاصی انجام بدم. ایا قابل درمان هست مشکلات جنسی بنده؟
    آیا کیست پروستات رو میشه جراحی گرد و عوارضی برای پروستات به وجود نیاورد؟
    اصلا مشکلات جنسی مربوط به کیست پروستات هست؟
    تو پرانتز اظافه کنم :( بنده ازمایش تستسترونم دادم نرمال بود و عفونت ادرارم نداشتم. و سایز پزوستات هم نرمال بود)
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۲۲ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      شما مبتلا به پروستاتيت احتقاني پروستات هستيد . كيست پروستات اهميتي ندارد و نگران أن نباشيد . درمان ١- روزي دو بار در أب گرم بنشينيد ، شبي يك عدد كپسول امنيك ميل كنيد ، عمل جنسي داشته باشيد ، ادرار خود را زود تخليه كنيد ، غذا هاي تند والكل خورده نشود ، و شياف ايندومتاسين ١٥٠ ميلي گرم روزي يك عدد به مدت ده روز
    2. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      جناب دکتر بنده اصلا تا به حال دچار سوزش ادرار نشدم .
      اکثر اوقات احساس میکنم ادرار در مثانه من باقی مونده و خارج نشده در صورتی که نمیتونم اون رو تخلیه کنم همونطور که عرض کردم مورد دوم اینکه بنده زمانی که در خواب جنب میشم مایع منی به طور کامل خارج نمیشه و در پایان جنب شدن هم احساس سوزش نسبتا شدیدی میکنم در حد ۲۰ ثانیه.
      چاره چیه همون در مان هایی که عرض کردید رو مد نظر قرار بدم؟
      ببخشید زیاد سوال پرسیدم.
      ممنونم.
    3. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      اظافه میکنم کپسول امنیک یک از عوارضی که به همراه داره کاهش میل جنسی هست فکر نمیکنید با انجام عمل جنسی تناقض داشته باشه؟
    4. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      واقعا معذرت میخوام دوباره سوال میکنم فقط میخواستم بدونم آیا مشکل جنسی بنده جدی نیست؟ چون واقعا حس میکنم مشکل جدی دارم دارویی نیست که مناسب بنده باشه و فعالیت جنسی رو به حالت اول برگردونه؟
    5. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      كيمست پروستات اثري روي ميل جنسي و نعوظ و يا ساير موارد ندار د . مشكل اصلي شما فكري - ذهني مي باشد
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر محيا دوشنبه ۲۵ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 206 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت دکتر کرمی
    پدرم درسال گذشته به علت بالا بودن psa متوجه شدیم سرطان پروستات داره وبا مراجعه به دکتر متخصص حدود یک سال هست تحت کنترل هستن وتازگی دکترشان برای ام ارای وبیوبسی دوباره به بیمارستان پیامبران تهران معرفی کردن وباز مشخص شد که ضایعه عین یکسال پیش در همان اندازه باقی مانده
    واما نظر دکتر ایشون اینه که اگه میخوای عمل کنی یا کنترل هرسه ماه یکبار وهرشش ماه یکبار ام ار ای. تصمیم رو به خودمون وا گذاشته ما هم موندیم چیکار کنیم.
    ودرضمن اقای دکتر در این مورد اول برق بهتره یا عمل جراحی
    نتايج؛prostatic adenocarinoma ,gleason 3+3=6( grade group 1 )involving 30% of two cores (2 our 3 cores)
    Length of concer is 6mm
    Histological findings confirm following diagnosis .
    منتظر نظر شما دراین باره هستیم با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۵ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      پيگيري يكي از روش هايي است كه در دنيا انجام مي شود ولي اگر نگران هستيد عمل هم بلامانع است
  • تصویر کاربر رضا پنجشنبه ۷ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 258 مشاهده پرسش
    سلام وخسته نباشید ببخشید یه چند ماهی میشه مشکل ادرار پیدا کردم که بعد از ادرار کردن و یا حتی قبل از ادرار چند قطره خارج میشود
    علتش چیه و چی کار باید بکنم
    به دکتر مراجعه کردم گفتن عصبیه و قرص دادن که هیچ اثری نداشت
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۷ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      سونوگرافي مثانه پر و خالي انجام شود و نتيجه را گزارش كنيد
  • تصویر کاربر بدون چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    با سلام بنده 5 ماهی است که ازین بیماری رنج میبرم یک ماه پیش در همین سایت با شما مشورت کردم 10 روز شیاف ایندومتاسین نزدیکی منظم و نشستن در آب گرم را تجویز کردید درحال حاضر نسبت به قبل بهترم درد بیضه و مقعدم تقریبا ازبین رفته ولی خشکی پایین کمرم و درد لگنم هنوز پا برجاست و بیشتر از همه درد هایی که دارم اذیتم میکنه خواستم ببینم راهی برای از بین بردن دردلگن1892 و خشکی پایین کمر هست در ضمن بابت تمام راهنمایی هایی که تو این مدت کردید و بنده بهبود یافتم صمیمانه سپاسگزارم.با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      درمان به مدت ٤ هفته بايد ادامه داشته باشد
  • تصویر کاربر محسن پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام من حدودا 15روز قبل سوزش ادرار وتکرر ادار وکمی قطعی ادرارگرفتم الانه
    هم گاهی بصورت قطره قطره ادرارمیاد بهتر شدم اما همین قطره ای بودن ادرار وگاهی درد زییر شکم باعث ترس و اضطرابم شده مجردم وقصد ازدواج دارم چکار کنم خیلی میترسم وخوابم هم از ترس کم شده
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      شبي يك عدد كپسول آمنيك ميل كنيد
  • تصویر کاربر Zahra سه شنبه ۲۸ شهریور ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 293 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخير همسرم ٤٨سال سن دَارد كه تقريباً يك ساله كه درد قسمت پايين لگن دارد وهميشه يبوس هست كه اين چندروز اخير خيلي مشكل دفع دارد أيا ممكنه پروستات بيش إز حد بزرگ شده كه جلوي خروج مدفوع را گرفته باشد ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۷ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      بزرگي پروستات باعث عدم دفع مدفوع نمي شود ، روزي يك عدد كپسول أمنيك ميل كنند
    2. تصویر کاربر Zahra دوشنبه ۲۷ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام باتشكر إز پاسخ دادن فقط يك سؤال منظوره شما اين كبسول هست ؟ تا چندو وقت بايد استفاده كرد ؟ اگر پروستات باعث منع مدفوع نميشود ممكنه إز هيمورويئد باشد چون مدام مشكل دفع مدفوع دارد درضمن ما ايران نيستيم أمريكا عيالت كاليفورنيا هستيم با تشكر فراوان إز شما
    3. تصویر کاربر Zahra دوشنبه ۲۷ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام باتشكر إز پاسخ دادن فقط يك سؤال منظوره شما اين كبسول هست ؟ تا چندو وقت بايد استفاده كرد ؟ اگر پروستات باعث منع مدفوع نميشود ممكنه إز هيمورويئد باشد چون مدام مشكل دفع مدفوع دارد درضمن ما ايران نيستيم أمريكا عيالت كاليفورنيا هستيم با تشكر فراوان إز شما
    4. تصویر کاربر Zahra دوشنبه ۲۷ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام باتشكر إز پاسخ دادن فقط يك سؤال منظوره شما اين كبسول هست ؟ تا چندو وقت بايد استفاده كرد ؟ اگر پروستات باعث منع مدفوع نميشود ممكنه إز هيمورويئد باشد چون مدام مشكل دفع مدفوع دارد درضمن ما ايران نيستيم أمريكا عيالت كاليفورنيا هستيم با تشكر فراوان إز شما
    5. تصویر کاربر Zahra دوشنبه ۲۷ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام باتشكر إز پاسخ دادن فقط يك سؤال منظوره شما اين كبسول هست ؟ تا چندو وقت بايد استفاده كرد ؟ اگر پروستات باعث منع مدفوع نميشود ممكنه إز هيمورويئد باشد چون مدام مشكل دفع مدفوع دارد درضمن ما ايران نيستيم أمريكا عيالت كاليفورنيا هستيم با تشكر فراوان إز شما
    6. تصویر کاربر Zahra دوشنبه ۲۷ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام باتشكر إز پاسخ دادن فقط يك سؤال منظوره شما اين كبسول هست ؟ تا چندو وقت بايد استفاده كرد ؟ اگر پروستات باعث منع مدفوع نميشود ممكنه إز هيمورويئد باشد چون مدام مشكل دفع مدفوع دارد درضمن ما ايران نيستيم أمريكا عيالت كاليفورنيا هستيم با تشكر فراوان إز شما
    7. تصویر کاربر Zahra دوشنبه ۲۷ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام باتشكر إز پاسخ دادن فقط يك سؤال منظوره شما اين كبسول هست ؟ تا چندو وقت بايد استفاده كرد ؟ اگر پروستات باعث منع مدفوع نميشود ممكنه إز هيمورويئد باشد چون مدام مشكل دفع مدفوع دارد درضمن ما ايران نيستيم أمريكا عيالت كاليفورنيا هستيم با تشكر فراوان إز شما
    8. تصویر کاربر Zahra دوشنبه ۲۷ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام باتشكر إز پاسخ دادن فقط يك سؤال منظوره شما اين كبسول هست ؟ تا چندو وقت بايد استفاده كرد ؟ اگر پروستات باعث منع مدفوع نميشود ممكنه إز هيمورويئد باشد چون مدام مشكل دفع مدفوع دارد درضمن ما ايران نيستيم أمريكا عيالت كاليفورنيا هستيم با تشكر فراوان إز شما
    9. تصویر کاربر Zahra دوشنبه ۲۷ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام باتشكر إز پاسخ دادن فقط يك سؤال منظوره شما اين كبسول هست ؟ تا چندو وقت بايد استفاده كرد ؟ اگر پروستات باعث منع مدفوع نميشود ممكنه إز هيمورويئد باشد چون مدام مشكل دفع مدفوع دارد درضمن ما ايران نيستيم أمريكا عيالت كاليفورنيا هستيم با تشكر فراوان إز شما
    10. تصویر کاربر Zahra دوشنبه ۲۷ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام باتشكر إز پاسخ دادن فقط يك سؤال منظوره شما اين كبسول هست ؟ تا چندو وقت بايد استفاده كرد ؟ اگر پروستات باعث منع مدفوع نميشود ممكنه إز هيمورويئد باشد چون مدام مشكل دفع مدفوع دارد درضمن ما ايران نيستيم أمريكا عيالت كاليفورنيا هستيم با تشكر فراوان إز شما
    11. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۸ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      نه بزرگي پروستات نه هموروييد باعث عدم دفع مدفوع نمي شود و كپسول را براي هميشه بايد استفاده كنيد
    12. نمایش سایر 10 پاسخ
  • تصویر کاربر سعید چهارشنبه ۲۲ شهریور ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 421 مشاهده پرسش
    سلام من 38 ساله هستم در سونوگرافی اندازه پروستات 49 سی سی با تو رفتگی 6 میلیمتر در داخل مثانه و psa زیر یک می باشد تشخیص التهاب پروستات و درمان دارویی داده شده توصیه جنابعالی چیست نیازی به عمل جراحی نیست؟ ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۲ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      هرگز عمل پروستات در سن شما انجام نشده است
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر