آیا التهاب پروستات مزمن خطرناک است؟

پروستاتیت، التهاب پروستات است. می‌تواند ناگهانی و حاد باشد و یا طولانی مدت یا مزمن. ضمنا می‌تواند به علت میکروب و عفونی باشد.

پروستاتیت چیست؟

التهاب پروستات که همان پروستاتیت خوانده می شود،می تواند به صورت حاد و مزمن ظاهر شود که نوع مزمن آن به دو فرم دیده می‌شود. یکی پروستاتیت عفونی مزمن که به علت عفونت میکروبی مداوم و پایدار ایجاد می‌شود. نوع دوم سندروم مزمن درد لگنی یا به عبارتی به نام CPPS می‌باشد.

علت نوع دوم التهاب پروستات مزمن هنوز کاملا مشخص نشده است. التهاب پروستات مزمن معمولا باعث درد در ناحیه تحتانی لگن ایجاد می‌کند. درمان می‌تواند سخت باشد و با آنتی بیوتیک و سایر داروها صورت گیرد.

 غده پروستات فقط در مردان دیده می‌شود و زیر گردن مثانه قرار گرفته است. این غده چنانچه بزرگ شود مجرای خلفی را مسدود می‌کند و باعث علائم ادراری می‌شود. غده پروستات ترشحات انزال را افزایش می‌دهد و 20 تا 30 درصد حجم منی از ترشحات پروستات است و ترشحات آن در سرعت و فعال کردن نطفه‌ها دخالت دارد.

تشخیص التهاب پروستات

تشخیص التهاب پروستات مزمن

تشخیص پروستاتیت مزمن بر اساس علائم است که بیمار حداقل سه ماه باید این علائم را داشته باشد. در التهاب پروستات حاد علائم معمولا ظاهر می‌شود و سریعا ناپدید می‌گردد.

انواع التهاب پروستات مزمن

1.پروستاتیت عفونی مزمن

2.پروستاتیت مزمن/ سندرم درد لگنی مزمن (CPPS)

التهاب پروستات مزمن در بین مردان بسیار شایع است. تقریبا دو مرد از ده مرد در طول عمر و زندگی خود مبتلا به پروستاتیت مزمن دارای سندرم مزمن درد لگنی (CPPS) هستند. از هر 10 نفر، 1 نفر به پروستاتیت مزمن مبتلا می‌باشند که دارای پروستاتیت عفونی است.

ناحیه درد پروستات کجاست؟

التهاب پروستات علت میکروبی پروستاتیت مزمن، شبیه میکروب عفونت ادراری است. علائم پروستاتیت ممکن است زیاد شود یا از بین رود. وقتی بیماری تظاهر کند، به صورت درد و ناراحتی در فرد مبتلا ایجاد می‌شود و این درد را در ناحیه آلت، اطراف مقعد، در ناحیه پشت و بالاخره بالای استخوان پوبیس در فرد بیمار احساس می‌شود. دفع مدفوع ممکن است همراه با درد باشد و درد در بیضه‌ها منتقل شود.

علائم التهاب پروستات مزمن

علائم ادراری به شکل تکرر ادرار و دفع ادرار همراه با درد از مشکلات این بیماری می‌باشد. علائم ممکن است به مدت طولانی تداوم پیدا کند. اگر چه ممکن است علائم گاهی ظاهر و گاهی از بین رود و از نظر شدت متفاوت است. این علائم به صورت سوزش و تکرر ادرار می‌باشد. این علائم شبیه علائم مربوط به پروستاتیت حاد می‌باشد. به هر حال درد در مردان مبتلا به پروستاتیت مزمن در مقایسه با پروستاتیت حاد در مشاهدات بالینی کمتر است. برای مثال در پروستاتیت مزمن در مقایسه با پروستاتیت حاد، بیمار تب ندارد یا پایین است و احتمال درد عمومی بدن و آلت کمتر است. وقتی پروستاتیت مزمن با دارو درمان شود، علائم عمومی از بین می‌رود. اگر چه دارو کاملا عفونت را از پروستات ریشه‌کن می‌کند ممکن است دوباره عفونت عود نماید.

علت بزرگ شدن پروستات چیست و چگونه درمان می شود؟

التهاب پروستات مزمن/ سندرم مزمن درد لگنی (CPPS)

پروستاتیت مزمن و CPPS عبارت از درد و ناراحتی مداوم در ناحیه پایین لگن است. این درد در آلت و اطراف مقعد است. برای تشخیص، این علائم از سه ماه قبل باید شروع شده باشد. علت این بیماری ناشناخته مانده ولی عللی برای آن پیشنهاد کرده‌اند.

عوامل ایجاد کننده عفونت مزمن پروستات

  • عفونت پروستات با میکروبی که تاکنون مشخص نشده است.
  • مشکلات عصبی که پروستات را گرفتار می‌کند.
  • مشکلات سیستم دفاعی بدن
  • ورود ادرار به داخل پروستات هنگام زور زدن برای تخلیه ادرار

اصطلاح پروستاتیت مزمن به التهاب یا عفونت غده پروستات اطلاق می‌شود. علت واقعی پروستاتیت مزمن ناشناخته مانده است.

به همین علت بعضی پزشکان ترم و اصطلاح سندرم درد مزمن لگنی (CPPS) را به کار می برند.

علائم التهاب پروستات مزمن

— درد در ناحیه مقعد، آلت، پشت و بیضه‌ها، درد از نظر شدت روز به روز فرق می‌کند.

— علائم ادراری، درد موقع ادرار کردن، نیاز فوری به توالت رفتن برای تخلیه ادرار (urgency)

— کاهش فشار ادرار و زور زدن موقع ادرار کردن (hesitancy)

مشکلات جنسی، که به صورت اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی و انزال دردناک می باشد.

— احساس خستگی و درد عمومی آلت

دارو برای التهاب پروستات

درمان التهاب پروستات مزمن

درمان پروستاتیت مزمن بسیار سخت می‌باشد، ولی در بیشتر افراد مبتلا علائم بعد از ماه‌ها فروکش می‌کند.

درمان پیشنهادی شامل دادن آنتی بیوتیک به مدت 4 هفته در صورتی که عفونت ادراری داشته‌اند یا حمله یا برگشت پروستاتیت در سال قبل وجود داشته باشد، ولی باید پزشک مطمئن باشد که عفونتی وجود داشته باشد. سایر داروهای تجویزی مسکن و ملین می‌باشند. پروستاتیت مزمن غیر میکروبی یک نوع دیگر از پروستاتیت است که باعث درد و التهاب در پروستات و قسمت سیستم تحتانی ادراری می‌شود. علائم این بیماری شبیه بیماری قبلی است. علت آن نامشخص است و یک مشکل در  حال پیشرفت می‌باشد. علائم بیماری باید در یک زمان و مدت طولانی تداوم داشته و وجود داشته باشد. هدف از درمان بهبود علائم است ولی استفاده از آنتی بیوتیک در این بیماری مورد بحث می‌باشد.

بسیاری عقیده دارند میکروب قابل شناسایی نمی‌باشد ولی آنتی بیوتیک تجویز می‌کنند. سایر مواردی که به درمان کمک می‌کند، خودداری از خوردن الکل، کافئین و مایعات اسیدی می‌باشد. یبوست باید با استفاده از ملین‌ها بهبود یابد. فعالیت آرام‌بخش نیز مفید است.

در آب گرم نشستن نیز به درمان کمک می‌کند. روی اجسام نرم باید نشست. از ماساژ هم می‌توان کمک گرفت.

بعضی بیماران به علت مصرف داروهای آزاردهنده طولانی مدت، دچار مشکلاتی به صورت اضطراب، افسردگی و ناامیدی می‌شوند. لذا گاهی لازم است از داروهای ضد افسردگی و پزشک روانپزشک استفاده کرد.

درد مزمن لگنی در مردان (Chronic pelvic pain in men)

اصطلاح پروستادی نیا (prostadynia) یا سندرم درد لگنی مزمن (CPPS) به منظور درد مزمن لگن که دلیل روشنی برای آن معلوم و مشخص نیست به کار می‌رود. این درد همراه با علائم تحریکی مثانه (تکرر و سوزش ادرار) می‌باشد. درد ممکن است در ناحیه کشاله ران، ژنیتالیا، پرینه و نشیمنگاه وجود داشته باشد. این علائم بدون وجود میکروب در کشت ادرار به وجود می‌آید.

ممکن است در ترشحات پروستات افزایش سلول‌های سفید (WBC) یا میکروب در کشت ترشحات دیده شود.

اصطلاح پروستادی نیا (Prostadynia) در پزشکی کاربرد دارد و استفاده آن تشویق نمی‌شود.

اگر به دنبال بهترین روش درمان بیماری پروستات هستید، بر روی درمان پروستات کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر اکبر دوشنبه ۱۷ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 121 مشاهده پرسش
    باسلام . بنده جوانی ۲۶ ساله هستم سال ۹۵ واریکوسل سمت چپ عمل داشتم و بهبود پیدا کرد. سابقه خودارضایی داشتم به لطف خدا دیگه چندساله انجام ندادم . یک سالی هست که کشاله ران . بین پاها از مقعدتا بیضه ها. درد درناحیه مثانه و سمت راست شکم بغل ناف . وجدیدا درد درناحیه سمت چپ کمرم که دردش به داخل پام میزنه .درد در مقعدوبیضه هامم هست. داخل الت هم درد دارم گه گداری همیشگی نیست.تقریبا یک سال گذشته دوبار سنوگرافی انجام دارم که اندازه پروستات نرمال بوده مثانه هم بدون مشکل . سوزش ادار یا درد موق ادرار ندارم .دکتر رفتم قرص پروستاتان برام تجویز کردن و همین ولی تغیری نکردم . گاهی اوقات نعوض هم با مشکل انجام میشه .مجرد هستم . تورو خدا کمکم کنید مشکل ودرد من چیه
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۷ بهمن ۱( 1 سال پیش)

      با سلام مبتلا به التهاب پروستات هستيد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل كنيد و اگر رابطه جنسي داريد يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميلي ميل شود

  • تصویر کاربر امیری دوشنبه ۱۷ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 113 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    من ۲۸ سالمه و متاهل هستم،حدود یک ماه پیش احساس ادارا و همراه تکرر ادرار با سوزش داشتم ،آزمایش ادرار دادم WBC حدود ۷ تا ۸ بود و کشت منفی شد.
    سونوگرافی کلیه و مثاته و پروستات گرفتم هیچ مشکلی نداشتم.
    دکتر بهم مترونیدازول ۵۰۰ با آزیترومایسین ۵۰۰ و سیپروفلوکساسین ۵۰۰ تجویز کرد بعد از مصرف دوره بهتر شدم
    تقریبا چند روزه دوباره احساس سوزش بعد از ادرار بین مقعد تا بیضه ها و خوده آلتم دارم و همچنین بعد از ادرار احساس میکنم داخل مجرا ادرار مونده.
    دوباره آزمایش ادرار دادم ولی WBC صفر بود و کشت هم منفی شد.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۷ بهمن ۱( 1 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد كپسول امنيك ده روز ميل كنيد و روزي دو بار هربار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز بعد از ناهار ميل كنيد

  • تصویر کاربر کامران چهارشنبه ۲۸ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 88 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر جناب دکتر
    قربان بنده اقایی 29ساله و متاهل هستم چند ماهی هست که گلاب به روتون موقع دفع ادرار فشاره ادرارم کم بود راستش بخاطره مسائل کاری پشت گوش انداختم تا الان که دو هفته ای هست بعد از هر بار انزال تا چند روز مشکل دفع ادرار دارم جوری که به فاصله ی یک ساعت سه بار میرم سرویس و هر بار فقط مقدار کمی ادرارم میاد و اینکه درد خیلی کم و ملایمی زیره نافم احساس میکنم...البته بعد از انزال باره اول مشکل زیادی ندارم واسه ادرار ولی از دفعات بعدش این مشکل رو پیدا میکنم.. ضمنا ترشح هم دارم زیاد نیس ولی قابل چشم پوشی هم نیس ...خواستم اگه امکانش هست کمکم کنید مشکلم حل بشه
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۸ دی ۱( 1 سال پیش)

      با سلام التهاب پروستات است روزي يك عدد كپسول امنيك يك ماه ميل كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز بعد از غذا ميل كنيد

  • تصویر کاربر میثم پنجشنبه ۲۲ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 81 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر باشه بنده سرباز هستم
    از هفته اول آموزشی که در حال رژه زدن بودم دردی احساس کردم از بیضه سمت چپم تا زیر شکم سمت چپ ، باتوجه ب سابقه سنگ ساز بودن کلیه م فکرکردم بخاطر وجود سنگ هستش ولی بعد از دفع سنگ ها درد باهام موند ، هنگام انزال درد شدیدی در پشت بیضه تا زیر شکم سمت چپم دارم و در دفع مایع منی و ادرارم اذیت میشوم فشار کمی دارد و حس میکنم قسمتی از مایع در داخل مجاری باقی میماند که باعث ایجاد درد میشود ، در مواقعی که احساس یبوست و نفخ دارم درد چند برابر میشود و هم در انزالم درد به شکل فجیعی زیاد میشود برخی دکتر ها گفتن بخاطر واریکوسل هستش وارکوسل عمل کردم دو طرفه ولی حالا غیر از زیر شکم سمت چپم که درد دارم زیر شکم سمت راستم هم درد احساس میکنم که قبل از عمل چنین دردی در سمت راستم نداشتم ، رفتم پیش دکتر دیگری بهم گفتن التهاب مزمن پروستات دارید داروهایی برام تجویز کردن که دکتری که عملم کرده بود هم تجویز کرده بود و بهم گفتن هرروز در تشت آب گرم بنشینم و وقتی در تشت آب گرم میشینم دردم بیشتر میشود احساس فشار بیشتری بر روی ناحیه ای که درد میکند دارم یک ساله درد رو همراه خودم دارم و الان دو ماه است که عمل واریکوسل انجام داده م از شما تقاضای راهنمایی دارم دیروز هم پیش دکتر حسین کرمی بودم گفتن که دردت عصبی هستش و نباید به آن اهمیت بدهید تا کم کم رفع شود لطفا کمکم کنید من سربازم و به غیر از فشار خدمت چنین مشکلی را هم هرثانیه و هر دقیقه با خودم حمل میکنم لطفا از کمک کردن به من دریغ نکنید ، سپاسگزارم. قرص هایی که استفاده میکنم : سلکسیب ۲۰۰ ، ترازوسین ، لوفلوساکسین ۵۰۰ و چند قرص دیگر که حضور ذهن ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۰ دی ۱( 1 سال پیش)

      با سلام مصرف داروها قطع شود روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود. و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل شود هر ١٢ ساعت يك عدد قرص بكلوفن ده روز ميل شود

    2. تصویر کاربر میثم سه شنبه ۲۰ دی ۱( 1 سال پیش)
      دکتر چند جا داروخانه رفتم میگن بکلوفن چند ماهی هستش توزیع نمیشه جایگزین این قرص چه قرصی بگیرم هم سطح این قرص باشه؟
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲۲ دی ۱( 1 سال پیش)

      با سلام متاسفانه اين دارو جايگزيني ندارد كپسول امنيك يك ماه ميل كنيد روزي يك عدد

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر عرفان دوشنبه ۱۴ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 118 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب خدمت دکتر عزیز،
    دکتر جان ۳۸ ساله هستم، من مقعدم متورم شده بود وده روز بعد از خوب نشدن دکتر که رفتم گفتن توی اب گرم بشین. من بعد یک هفته که توب اب گرم میشستم(اینم خدمتتان عرض کنم که متاسفانه اینقدر آب را داغ میکردم که وقتی از توی تشت بلند میشدم بیضه هام و آلتم قرمز میشد). بیضه هام حس سنگینی و درد گرفت. تکرر ادرار گرفتم. دکتر رفتم سونوگرافی نوشتن و با حجم پروستات ۲۵سی سی و کشت ادرار بدون باکتری تشخیص التهاب پروستات دادن. الان دو هفته اس دارم تاوانکس/ سلوکسیب/ تامسولوسین میخورم ولی بهتر نشدم. من بسیار بسیار استرسی هستم، دیشب یه دفعه یه شوک بهم وارد شد و حس کردم بدتر شدم. و هر روز توی اینترنت سرچ میکنم، دایما خودمو چک میکنم. آیا اضطراب و استرس میتونه نقشی در التهاب داشته باشه. اینقدر به این قضیه فکر میکنم و سرچ میکنم که علایمی هم که ندارم بهم اضافه میشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید🙏🏻
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۴ آذر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام دارو ها را براي مدت يك ماه ادامه دهيد و هر ١٢ ساعت يك عدد قرص بكلوفن ده ميلي گرم ده روز ميل كنيد در أب گرم هم روزي دو بار نشسته شود

  • تصویر کاربر Reza دوشنبه ۱۴ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 86 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من 26 ساله یک ماهی هس یک درد مبهم و کم در ناحیه پرینه احساس. میکنم و که بهعصی موقع برطرف میشه وقتی ایستاده ام بیشتر حس میکنم بعدش قبل از این یکم تاخیر در شروع اداره کردن داشتم و جریان اداره قطع و وصل میشد ولی سوزش تکرر ادار اینا ندارم الان این قطع و وصل شدن کمتر شده ولی این درد مبهم هس آلتم هم از موقع که این جور شده سفت نمیشه وی نعوظ سبگاهی دارم و و یک. مدت قبل خود ارضایی داشتم ولی اجازه خروج مایع منی نداشتم یکم هم حس میکنم آلتم و کیسه بیصه اینا بی حس طور شده با توجه به سوالاتی که خوندم به نطرم التهاب پروستات باشه ولی نعوظ دارم ولی فقط اوایلش یکم سفت نیست ولی آخراش نزدیک خروج مایع سفت میشه اگر التهاب باشه به نظرتون با مصرف دارو برطرف میشه یا نه همیشه با آدم هس این مشکل ممنون میشم بتونید جواب بدید چون یکم نگران این وصعیت هستم قبلا مشکلی نداشتم چه مشکل اداری و چه آلتم هیچ مشکلی نبود
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۴ آذر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام مشكل شما التهاب پروستات است روزي يك عدد كپسول امنيك يك ماه ميل كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل كنيد

  • تصویر کاربر ابوالفضل پنجشنبه ۲۶ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 74 مشاهده پرسش
    با سلام و وقت بخیر آقای دکتر؛ 28 ساله هستم و دوسال قبل دچار علائم پروستاتیت شدم و با مراجعه به پزشک، سونوگرافی اوکی بود و تشخیص عفونت پروستات داده شد و با یکی دو دوره آنتی بیوتیک و ترازسین، علائمم تقریبا ظرف مدت یکماه خوب شد، بااینکه علائم دوسال پیشم، سوزش و درد و اینها شدید بود.گذشت تا تقریبا یک ماهو نیم قبل، سحر یکهو دچار همون سوزش و تکرر شدم که یک ساعتی بود و دیگه تموم شد و ازفرداش علایم خاصی نداشتم جز اینکه کمی شدت ادرارم کم بود.من یکماه افلوکساسین 300 و ترازسین مصرف کردم چون دیگه شرایط کاریم طوری بود که نتونستم دوباره برم دکتر. درطول یکماه هم فقط درد کشاله ران چپ بصورت خفیف حس میکردم و یک هفته ی انتهایی هم احساس گرفتگی روی مثانه. علایمم بعد یکماه بهتر شد، فقط وقتی میشینم پشت فرمون گذرا همون درد کشاله ران رو حس میکنم و دیگه اینکه یه تایمایی تو خانه که میشینم، حس میکنم در نوک آلتم قطره ادراری رو، صرفا حسش باهامه وگرنه ترشح ندارم.این دو علامت همرام موند و خب اینکه بیشتر میرفتم برا ادرار،که با مراجعه به سایتتون از 10 روز پیش تامسولوسین رو شروع کردم. الان هم درده کمتر شده و هم همین حس کردن ادرار ولی هنوز حسش میکنم. دستورتون چیه در مورد ادامه مصرف تامسولوسین و این عودی که کرده التهابم آقای دکتر عزیز؟ این مصرف دوباره تامسولوسین در رفع تکررم الان خیلی خوب هست.فقط نمیدونم بازم آنتی بیوتیک بخورم بخاطر اون حسایی که در نوک آلتم از ادرار دارم یانه.ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲۶ آبان ۱( 1 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد كپسول امنيك يك ماه ميل كنيد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل كنيد و هر ١٢ ساعت يك عدد قرص بكلوفن ده روز ميل كنيد

  • تصویر کاربر مهدی یکشنبه ۱۵ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 92 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر ، بنده 39 سال سن دارم و متاهل هستم ، چند ماهی است که درد خفیفی همراه با احساس ناخوشایند در فاصله بین زیر بیضه تا مقعد و متمایل به سمت چپ دارم ، گاهی این حس درد رو تا استخوان لگن هم احساس میکنم ، مشکلی در دفع ادرار یا احساس سوزش در ادرار یا لوله ادرار و تغییر رنگ در ادرار و یا عدم تخلیه کامل ادارار ندارم ، تنها این درد مزمن و ازار دهنده وجود دارد و در هر چند بار برقراری رابطه جنسی گاهی مشکل حفظ حالت نعوظ هم اتفاق می افتد ، ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۱۵ آبان ۱( 1 سال پیش)

      با سلام التهاب پروستات داريد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل شود و يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميلي ميل كنيد

  • تصویر کاربر آرمان چهارشنبه ۱۱ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 75 مشاهده پرسش
    باسلام. مردی حدودا ۳۸ ساله هستم و متاهل. احساس سوزش ادرار دارم که یه حس آزار دهندست آزمایش ادرار و کشت ادرار و سونوگرافی از کلیه و مثانه و پروستات و بیضه انجام دادم و پزشک میگه هیچ مشکلی نداری و این حالت سوزش همیشه نیست مدتی یبار میاد سراغم ۱۲ ساله این مشکلو دارم حتی اون اوایل سیستوسکوپی هم انجام دادم و بازم مشکلی نداشتم بیشتر موارد در فصل سرما این مشکل برام پیش میاد و یه وقتایی که عصبی میشم یا استرس دارم داروهای زیادی مصرف کردم از آنواع آنتی بیوتیک ها تا قرص سیستون و ترازوسین ولی مقطعی بهبود پیدا کردم و همونطور که گفتم بعد یه مدت بازم همونجوری شدم تو آبگرم هم میشینم وقتی این مشکل میاد سراغم که بنظر خودم مفید هست و داروهایی که تا حالا مصرف کردم نسخه ای که قرص سیستون و ترازوسین بوده از بقیه نسخه ها مفیدتر بوده ولی قطعی درمانم نکرده . لطفا راهنمایی بفرمایید چکار کنم آیا راهی دارویی چیزی هست که درمان بشم. توضیح اینکه به راحتی ادرارو تخلیه میکنم و در زمان نزدیکی هم مشکلی ندارم و حتی هنگام ارضا شدن:، ادرارم هم نازک یا بصورت کم کم تخلیه نمیشه خیلی عادی و مث زمانی که سالمم انجام میشه . ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱۱ آبان ۱( 1 سال پیش)

      با سلام سيتولوژي سه بار ادرار صبحگاهي انجام شود و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم ده روز نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl  صد ميلي گرم ده روز ميل شود

  • تصویر کاربر فرشید دوشنبه ۴ مهر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 87 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من توماه رمضان توشب حالت یبوست شدید بهم دست داد وقتی دستشویی رفتم الت تناسلیم هم بلند شده بود واحساس کمی درد درالت داشتم وادرارم کم می امد حالا چند ماه میگذره بعضی اوقات همین حالت رودارم. الان ادرارم بهتر شده یه درد کوچک درلگن سمت چپ هم دارم این چندمدت آب زیاد میخورم برای حرکت روده هام. وشب ها زیاد به دستشویی برای دفع ادرار میرم. البته دکترمعده رفتم عفونت معده هم داشتم قرص استفاده میکنم وخیلی حالم خوب نشد. مدفوع شل هست ولی بازهم یبوست دارم میخواستم بدونم ربطی به پروستات داره.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۴ مهر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام يبوست ارتباطي به پروستات ندارد روزي يك عدد كپسول امنيك ده روز ميل كنيد و روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ده روز ميل شود

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر