آیا التهاب پروستات مزمن خطرناک است؟

پروستاتیت، التهاب پروستات است. می‌تواند ناگهانی و حاد باشد و یا طولانی مدت یا مزمن. ضمنا می‌تواند به علت میکروب و عفونی باشد.

پروستاتیت چیست؟

التهاب پروستات که همان پروستاتیت خوانده می شود،می تواند به صورت حاد و مزمن ظاهر شود که نوع مزمن آن به دو فرم دیده می‌شود. یکی پروستاتیت عفونی مزمن که به علت عفونت میکروبی مداوم و پایدار ایجاد می‌شود. نوع دوم سندروم مزمن درد لگنی یا به عبارتی به نام CPPS می‌باشد.

علت نوع دوم التهاب پروستات مزمن هنوز کاملا مشخص نشده است. التهاب پروستات مزمن معمولا باعث درد در ناحیه تحتانی لگن ایجاد می‌کند. درمان می‌تواند سخت باشد و با آنتی بیوتیک و سایر داروها صورت گیرد.

 غده پروستات فقط در مردان دیده می‌شود و زیر گردن مثانه قرار گرفته است. این غده چنانچه بزرگ شود مجرای خلفی را مسدود می‌کند و باعث علائم ادراری می‌شود. غده پروستات ترشحات انزال را افزایش می‌دهد و 20 تا 30 درصد حجم منی از ترشحات پروستات است و ترشحات آن در سرعت و فعال کردن نطفه‌ها دخالت دارد.

تشخیص التهاب پروستات

تشخیص التهاب پروستات مزمن

تشخیص پروستاتیت مزمن بر اساس علائم است که بیمار حداقل سه ماه باید این علائم را داشته باشد. در التهاب پروستات حاد علائم معمولا ظاهر می‌شود و سریعا ناپدید می‌گردد.

انواع التهاب پروستات مزمن

1.پروستاتیت عفونی مزمن

2.پروستاتیت مزمن/ سندرم درد لگنی مزمن (CPPS)

التهاب پروستات مزمن در بین مردان بسیار شایع است. تقریبا دو مرد از ده مرد در طول عمر و زندگی خود مبتلا به پروستاتیت مزمن دارای سندرم مزمن درد لگنی (CPPS) هستند. از هر 10 نفر، 1 نفر به پروستاتیت مزمن مبتلا می‌باشند که دارای پروستاتیت عفونی است.

ناحیه درد پروستات کجاست؟

التهاب پروستات علت میکروبی پروستاتیت مزمن، شبیه میکروب عفونت ادراری است. علائم پروستاتیت ممکن است زیاد شود یا از بین رود. وقتی بیماری تظاهر کند، به صورت درد و ناراحتی در فرد مبتلا ایجاد می‌شود و این درد را در ناحیه آلت، اطراف مقعد، در ناحیه پشت و بالاخره بالای استخوان پوبیس در فرد بیمار احساس می‌شود. دفع مدفوع ممکن است همراه با درد باشد و درد در بیضه‌ها منتقل شود.

علائم التهاب پروستات مزمن

علائم ادراری به شکل تکرر ادرار و دفع ادرار همراه با درد از مشکلات این بیماری می‌باشد. علائم ممکن است به مدت طولانی تداوم پیدا کند. اگر چه ممکن است علائم گاهی ظاهر و گاهی از بین رود و از نظر شدت متفاوت است. این علائم به صورت سوزش و تکرر ادرار می‌باشد. این علائم شبیه علائم مربوط به پروستاتیت حاد می‌باشد. به هر حال درد در مردان مبتلا به پروستاتیت مزمن در مقایسه با پروستاتیت حاد در مشاهدات بالینی کمتر است. برای مثال در پروستاتیت مزمن در مقایسه با پروستاتیت حاد، بیمار تب ندارد یا پایین است و احتمال درد عمومی بدن و آلت کمتر است. وقتی پروستاتیت مزمن با دارو درمان شود، علائم عمومی از بین می‌رود. اگر چه دارو کاملا عفونت را از پروستات ریشه‌کن می‌کند ممکن است دوباره عفونت عود نماید.

علت بزرگ شدن پروستات چیست و چگونه درمان می شود؟

التهاب پروستات مزمن/ سندرم مزمن درد لگنی (CPPS)

پروستاتیت مزمن و CPPS عبارت از درد و ناراحتی مداوم در ناحیه پایین لگن است. این درد در آلت و اطراف مقعد است. برای تشخیص، این علائم از سه ماه قبل باید شروع شده باشد. علت این بیماری ناشناخته مانده ولی عللی برای آن پیشنهاد کرده‌اند.

عوامل ایجاد کننده عفونت مزمن پروستات

  • عفونت پروستات با میکروبی که تاکنون مشخص نشده است.
  • مشکلات عصبی که پروستات را گرفتار می‌کند.
  • مشکلات سیستم دفاعی بدن
  • ورود ادرار به داخل پروستات هنگام زور زدن برای تخلیه ادرار

اصطلاح پروستاتیت مزمن به التهاب یا عفونت غده پروستات اطلاق می‌شود. علت واقعی پروستاتیت مزمن ناشناخته مانده است.

به همین علت بعضی پزشکان ترم و اصطلاح سندرم درد مزمن لگنی (CPPS) را به کار می برند.

علائم التهاب پروستات مزمن

— درد در ناحیه مقعد، آلت، پشت و بیضه‌ها، درد از نظر شدت روز به روز فرق می‌کند.

— علائم ادراری، درد موقع ادرار کردن، نیاز فوری به توالت رفتن برای تخلیه ادرار (urgency)

— کاهش فشار ادرار و زور زدن موقع ادرار کردن (hesitancy)

مشکلات جنسی، که به صورت اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی و انزال دردناک می باشد.

— احساس خستگی و درد عمومی آلت

دارو برای التهاب پروستات

درمان التهاب پروستات مزمن

درمان پروستاتیت مزمن بسیار سخت می‌باشد، ولی در بیشتر افراد مبتلا علائم بعد از ماه‌ها فروکش می‌کند.

درمان پیشنهادی شامل دادن آنتی بیوتیک به مدت 4 هفته در صورتی که عفونت ادراری داشته‌اند یا حمله یا برگشت پروستاتیت در سال قبل وجود داشته باشد، ولی باید پزشک مطمئن باشد که عفونتی وجود داشته باشد. سایر داروهای تجویزی مسکن و ملین می‌باشند. پروستاتیت مزمن غیر میکروبی یک نوع دیگر از پروستاتیت است که باعث درد و التهاب در پروستات و قسمت سیستم تحتانی ادراری می‌شود. علائم این بیماری شبیه بیماری قبلی است. علت آن نامشخص است و یک مشکل در  حال پیشرفت می‌باشد. علائم بیماری باید در یک زمان و مدت طولانی تداوم داشته و وجود داشته باشد. هدف از درمان بهبود علائم است ولی استفاده از آنتی بیوتیک در این بیماری مورد بحث می‌باشد.

بسیاری عقیده دارند میکروب قابل شناسایی نمی‌باشد ولی آنتی بیوتیک تجویز می‌کنند. سایر مواردی که به درمان کمک می‌کند، خودداری از خوردن الکل، کافئین و مایعات اسیدی می‌باشد. یبوست باید با استفاده از ملین‌ها بهبود یابد. فعالیت آرام‌بخش نیز مفید است.

در آب گرم نشستن نیز به درمان کمک می‌کند. روی اجسام نرم باید نشست. از ماساژ هم می‌توان کمک گرفت.

بعضی بیماران به علت مصرف داروهای آزاردهنده طولانی مدت، دچار مشکلاتی به صورت اضطراب، افسردگی و ناامیدی می‌شوند. لذا گاهی لازم است از داروهای ضد افسردگی و پزشک روانپزشک استفاده کرد.

درد مزمن لگنی در مردان (Chronic pelvic pain in men)

اصطلاح پروستادی نیا (prostadynia) یا سندرم درد لگنی مزمن (CPPS) به منظور درد مزمن لگن که دلیل روشنی برای آن معلوم و مشخص نیست به کار می‌رود. این درد همراه با علائم تحریکی مثانه (تکرر و سوزش ادرار) می‌باشد. درد ممکن است در ناحیه کشاله ران، ژنیتالیا، پرینه و نشیمنگاه وجود داشته باشد. این علائم بدون وجود میکروب در کشت ادرار به وجود می‌آید.

ممکن است در ترشحات پروستات افزایش سلول‌های سفید (WBC) یا میکروب در کشت ترشحات دیده شود.

اصطلاح پروستادی نیا (Prostadynia) در پزشکی کاربرد دارد و استفاده آن تشویق نمی‌شود.

اگر به دنبال بهترین روش درمان بیماری پروستات هستید، بر روی درمان پروستات کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر عیسی جمعه ۲۲ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    بنده به علت نزول نکردن بیضه چپم در سال 72 جراحی قرار گرفتم متولد49 هستم واز اون تاریخ به بعد به صورت دورهای هریک سال یا کمتر وبیشتر خدمت دکتر مربوطه ام میرفتم وبعضی مواقع اگر دردی داشتم دکتر سونو برام مینوشت که بعضی مواقع بخاطر عفونت دردهایی که داشتم باتوجه به نظر پزشکم دارو مصرف میکردم وبرطرف میشد اما تا حدود اواخر بهمن 98 دیدم که در قسمت بالای بیضه چپم به سمت طرف چپ بدنم درد ومیسوزد رفتم پیش دکترم ودکتر محترم تعداد 10 عد سفیلکسیم400 نسخه کرد ومن مصرف کردم وچند روزی خوب شدم. ولی باز الان دوسه هفته است که باز دردم شروع شده بعضی موقع احساس میکنم روی بیضه چپم است بعضی موقع در قسمت زیر ناف قسمت چپم وبعضی موقع هم مسیر رگهای که وصل میشه به بیضه چپ .درد ادراری وسوزش ندارم موقع پله بالا اومدن بیشتر اذیت میشم. مطب دکترم هم بخاطر وضیت کرونا تعطیله وخودم ناچارا رفتم باز یک ورق سفلیکسین400 مصرف کردم اما این دفعه چندان تاثیری نداشت.
    بسیار ممنون میشم که راهنمایی بکنید تا بتونم بعدا که اوضاع عادی شد برم بیمارستان.
    در ضمن 3تا بچه هم دارم مشکلی هم در انزال ندارم.
    بیضه چپم چون دیر برای جراحی اقدام کردم به دلیل نبود امکانات در روستایمان. هم کمی کوچک است وهم کاملا در جای خودش قرار ندارد بالاتر ،که دکتر فرمودن دیگر رگهای متصله اجازه نمیداد. درضمن رگهای متصل به بیضه چپم هم از روزی که جراحی کردم کم کلفت تر وکشیده تر به نظر میرسد.
    بی نهایت تشکر وقدر دانی که وقت گرامتان را برا گذاشتید.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۲ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      بايد معاينه شويد

  • تصویر کاربر فرزاد دوشنبه ۱۸ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 248 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت جناب دکتر
    آقای دکتر من ۳۰ سالمه و تقریبا دو سال پیش با مراجعه به پزشک ارولوژی متوجه شدم دچار التهاب پروستات یا پروستاتیت هستم.اینکه مزمن هست یا حاد رو نمیدونم.
    به تجویز پزشک یه دوره انتی بیوتیک مصرف کردم و چند وقت از آبگرم استفاده می کردم.
    بهبود پیدا کرد ولی از بین نرفت.
    سال گذشته برای چکاپ مراجعه کردم که سونوگرافی رفتم پروستاتم ۲۴ سی سی بود اگه اشتباه نگم.
    تو چند روز اخیر بعد یه انزال دوباره برام اون اتفاق دو سال قبل افتاده که حالت بدی در الت تناسلی احساس می کنم که نمیشه اسمشو گذاشت درد که بعد از ادرار کردن این قضیه شدید تر میشه و با گرفتن آب گرم رو آلت یه مقدار التیام پیدا می کنه.
    قبلا هم می شدم اینجوری ولی چند دقیقه بعد ادرار احساس بدم به کل از بین می رفت ولی الان کم میشه ولی از بین نمیره.
    احساس سوزش خیلی کم دارم وقتی مایعات کم استفاده می کنم بیشتر سوزش دارم.
    می خواستم بدونم این وضعیت نگران کنندست و شما چی صلاح می دونید انجام بدم این موضوع حل بشه.
    ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۸ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز  و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين استعمال كنيد ده روز

  • تصویر کاربر قاسم جمعه ۲۹ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    با سلام و تبریک سال نو خدمت شما دکتر قوامی عزیز.من ۴۰ سال دارم.سیزده ساله ازدواج کردم همیشه مشکل زودانزالی داشته اند چند ماه پیش برای رفع این مشکل روشی یاد گرفتم که به کمک تمرینات کگل و خودارضایی بتوانم با انقباض عضلات پی سی جلوی انزال را بگیرم و باید هفته ای چهار یاپنج بار به روشی که گفتم خود ارضای می کردم.شاید در این تمرینات کگل و انقباض عضلات زیاده روی کردم متاسفانه بعد از چند مدت مشکل نعوظ پیدا کردم و میل جنسی ام به شدت کاهش یافته و الان یک ماه است که احساس درد زیر شکم سمت راست روی استخوانی که بالای آلت دارم که این درد موقع تحریک و نعوظ شروع می شود و نمی توانم نعوظم را حفظ کنم و در حالت عادی درد نیست یا کم است .به مشکل با همسرم برخورده ام و از نظر روحی و عصبی خیلی اذیت می شوم چند بار سیلدنافیل مصرف کردم.برای نعوظ خوب است اما باز مشکل بی میلی هست . و مدتی که انزال نداشته باشم زیر فشارم و مجبوری خودارضایی می کنم و کمی راحت می شوم ممنون می شوم کمک کنید چون در روستا هستم و در این روزهای قرنطینه به پزشک دسترسی ندارم.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۸ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      قرص سيلدنافيل يك ساعت قبل از  رابطه جنسي ميل كنيد و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين ده روز استعمال كنيد

    2. تصویر کاربر قاسم دوشنبه ۱۸ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      سلام ممنونم دکتر جان.مصرف سیلدنافیل تا کی ادامه داده شود من قبل سلدنافیل پنجاه را نصف می کردم یه مدت هم نخوردم . و دوز شیاف چند باشد.
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۲ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      شياف ١٠٠ميلية گرم و سيلدنافيل ٥٠ 

      ميلي گرم

    4. تصویر کاربر قاسم جمعه ۲۲ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      سلام
      ممنونم دکتر جان، داروخانه اینجا شیاف ایندومتاسین نداشت گفت دیکلوفناک بجاش استفاده کنم.اشکال نداره؟
      و اگر بعد از ده روز بهبود نیافت باز هم استفاده کنم.
      سپاسگزارم
    5. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۲ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      شياف را تكرار نكنيد 

    6. تصویر کاربر قاسم یکشنبه ۲۴ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      سلام
      ممنونم دکتر جان
      اگر عفونت ادراری داشته باشم چه آنتی بیوتیکی مصرف کنم؟
      چون دو روز پیش انگار خون توی ادرارم بود و تیره بود.و با مصرف زیاد مایعات رفع شد.اما درد در مقعد و کمی زیر شکم دارم ولی با مصرف شیاف دیکلوفناک تسکین پیدا می کنه.
      سپاسگزارم
    7. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۹ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      شياف ديكلوفناك ١٠٠ ميلي گرم

    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر ع پنجشنبه ۱۴ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 211 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    بنده ۲۸ ساله و متاهلم
    چند هفته پیش تحریک داشتم اما انزال نداشتم. شب درد شدیدی در بیضه ها و پشت مثانه و مقعد حس کردم که دفع مدفوعم را هم مشکل کرده بود. چند روزی طول کشید و بعد از چند بار رابطه با همسرم درد فروکش کرد و کامل خوب شد.
    دوباره چند روز پیش تحریکی خفیف داشتم بدون انزال اما از فردایش دوباره همان درد شروع شد، الان چند روزه دردم شدید شده و فشاری دائمی پشت مثانه حس می کنم و موقع مدفوع هم با دشواری زیادی مواجهم حتی انگشت کردم و حس کردم روده ام کمی مجرای خروجش تنگ تر شده. دردی هم بعضا پایین بین مقعد و بیضه ها حس می کنم.
    البته مشکل ادرار و سوزش و خون ندارم فقط گاهی به خاطر فشار به مثانه مجبورم زودتر برم دستشویی، بیشتر مشکلم در مدفوعه.
    با مطالعه مطالب شما به نظرم رسید التهاب پروستات دارم.
    الانم با توجه به شیوع کرونا ترجیح می دم نرم حضوری دکتر.
    ممنون میشم راهنمایی ام بفرمایید که چه داروهایی مصرف کنم؟ بدون تجویز باشه داروها لطفا که بشه از داروخانه تهیه کرد.
    چه پرهیزها (غذایی و فعالیتی) و همچنین چه اقداماتی لازمه؟
    آیا با رابطه و انزال زودتر خوب میشم مثل دفعه قبلی؟
    احتمال سرطان پروستات هم هست؟
    خیلی ممنونم
    موفق و پیروز باشید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۱۴ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      سرطان نيست انزال داشته باشيد مشكل حل مي شود

  • تصویر کاربر رحمتی چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید رحمتی۳۶سال هستم از ارومیه مزاحم شدم اقای دکتر من دوماه پیش در مقعدم احساس سوزن سوزن شدن کردم و همون موقع احساس میکردم فشار ادرارم کم شده و رنگ ادرارم زرد کدر شده بعد مقعدم شروع ب سوزش کرد دکترهای زیادی رفتم سونو انجام دادم هیچی نبود گفتن التهاب بعد همین التهاب سمت چپ مقعدم زیاد بود به طوری ک نمیتونستم بشینم زد ه بیضه م و بیضه م درد گرفت بیضه م هم احساس کردم کیسه اش شل شده دکتر رفتم معاینه فیزکی کردن گفتن چیز خاصی نیس و سونو هم انجام دادم فقط بزرگی خفیف پروستات نشون میداد ک اونم گفتن مهم نیس بیضه چپم خوب شد ولی مقعدم گاه عجیب درد میکرد طوری ک انگار میخ میکوبند مقعدم وکل سیستم اعصاب پاهام بهم میریزه گاه کم میشد متخصص مقعد هم رفتم معاینه کردن گفتن مقعدت سالمه تو ازمایش ادرارم کمی خون نشون میداد و تو ادرارم بعضی موقع ها رسوبات بسیار ریز ی چند تا وجود داره اندازه سر سوزن الان اقای دکتر احساس درد تو جفت بیضه هام میکنم در لگن گاهی اوقات و باسن و‌زانو هاو و پاهام احساس درد و‌کشیدگی میکنم بعضی وقتا حالم بد میشه ادرارم صبح ها ضعیف ولی بعد خوردن آل رنگش روشن وجریانش فشارش بهتر میشه اقای دکتر بیزحمت راهنمایی کنین من پر استرسم همش به بیماری های بد فکر میکنم داغونم کرده انقدر استرس دارم ک حس میکنم کل بدنم حتی دستام درد میکنه اقای دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      اتهاب،

    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      التهاب پروستات است

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۳ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر حالتون خوبه من ۲۳ساله هستم
    من زیر آلت تناسلیم نمی‌دونم پروستات هست یا نه انگار تحریک عصبی میشه و خود به خود بدون تحریک شدن فشرده میشه یا بزرگ میشه و گاهی بدون تحریک شدن بزرگ میشه و آلت تناسلی کوچیک باقی میمونه علت چیه از اون جا که مشکل اضطراب شدید دارم آیا ربط داره ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۳ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      پروستات نيست بايد معاينه شويد

  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۳ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 498 مشاهده پرسش
    با سلام .محمد هستم ۳۸ ساله چند ماهی هست ورزش فوتسال میکنم .ابتدا درد در کشاله هر دو ران ایجاد شد و گفتند که کشاله ران کش آمده و تمرینات را قطع نکردم‌ بعد از دوهفته بهترم شدم و قبل از تمرین که گرم میکردم دیگه دردی نبود اما بعد از آن درد در زیر شکم و اطراف مثانه و خود مثانه شروع شد حدود یک ماهی هست که هنوز ادامه داره در حالت عادی دردی احساس نمی شه اما موقعی که از پشت دراز کشیده ام و میخواهم بلند بشوم آن‌قسمت درد میگیرد البته نه سوزش ادارا دارم و نه تعدد ادارار .ناگفته نماند که یک سنگ چهار میل در کلیه ام هست .ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۳ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      فعلا ورزش نكنيد  و روزي دو بار دوش أب گرم گرفته شود

  • تصویر کاربر Ali یکشنبه ۳ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 274 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید .
    من ۹ ماه دچار پروستاتیت مزمن شده ام افلاوساسین سیپروفلاکساسین تاواناکس زاکسیم و آمپول آنتی بیوتیک هم زدم . همچنین ویسول و وزیکیر هم استفاده میکنم با کپسول امنیک اما اصلا خوب نمیشم و دگ زندگی نمتونم بکنم ۲۲ ساله هستم . چکار باید بکنم خستم دگ . انواع آزمایشات یوروداینامیک نوار مثانه سونوگرافی و سیستوسکومی هم انجام دادم .اما خوب نمیشم و علائم ادراری بشدت اذیت مکنن هر مرتبه ادرار باید ۳ یا ۴ بار بلند شم و بشینم شب ها به شدت بخاطر ادرار کم مدام دسشویی میروم . درد آلت دارم و برای نزدیکی هم درد آلت دارم آزمایش std هم دادم و همه منفی بودن
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۳ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      بايد مراجعه كنيد

  • تصویر کاربر محمد جمعه ۱۶ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیرچندین سال هست دجار دردی در منطقه پروستات شده ام والان حدود سه ماه هست داروی تامسولوسین و افلوکساسین و سوکسینات ۵ و تیزانیدین ۴ مصرق میکنم ولی اصلن فرقی نمیکند همان شب ادراریهای حدود هر ۱.۵ ساعتی ها و تکرر ادرار و درد ناحیه پروستات پدرم در آورده ، سه تا دکتر هم رفتم به نوعی این داروها را دادن و تو بازه های زمانی خوروم خوب نمیشه .اظطراب داشته باشم بد تر هم میشه ،انشاالله که راهنمائی بکنین خوب شم
    ۴۵ سالمه ، psa سه دهم هست و حجمش 33/.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۶ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)

      روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ميل كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز

  • تصویر کاربر جاوید دوشنبه ۲۶ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    ۴۵سال سن دارم ۳ماه پیش باتشخیص دکتر عفونت پروستات گفت داری با علائم درد مثانه وکشاله ران وسوزش بیضه والت تناسلی ولی البته سنوگرافی وازمایش پروستات دادم نرمال بوده ‌آزمایش ادار همینطور دکتر روز اول قرص افلوکسیر وتاوانکس تجویز کرد فرقی نکرد یک دکتر دیگر رفتم گفت مشکلی نداری ۲روز نخوردم یک دکتر دیگر رفتم سیپرو تجویز کرد ۲۰روز خوردم بهتر شدم ولی پایم خیلی تمخصوصا زانو پای راست درد می‌کرد ۱۰روز نخوردم بازم دکتر گفت یک ماه دیگر باید بخوری ۱۵روز دیگر خوردم پایم بازم اذیت می‌کرد ۳روز نخوردم ۵روزه تاوانکس ۷۵۰میخورم بازم مثانه وکشاله ران هردوپا درد وسوزش خیلی دارد وتکرار ادار دارم شبها هم درخواب برای ادار بیدار میشوم چند مرتبه دکترجان چکار باید بکنم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۶ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول امنيك ميل كنيد و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين استعمال كنيد

    2. تصویر کاربر جاوید جمعه ۱۶ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام دکتر جان ممنونم از پاسختون دکتر برای چند مدت استفاده کنم بعد قرص تاوانکس استفاده کنم باخیر سوال آخر خیلی زانوی راستم درد دارد که بعضی موقع برای نشستن وبلند شدن اذیت می‌شونم آیا داروی دارد یا همین دارو خوب است تشکز
    3. تصویر کاربر جاوید یکشنبه ۲۵ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام
    4. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۶ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)

      به مدت يك ماه استفاده كنيد

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر