معرفی معروف ترین کپسول ها برای درمان پروستات

در برخی بیماران که علائم شدید دیده نمی شود، درمان داروئی خوراکی پروستات با احتمال 40 درصد بهبودی توصیه می شود. در ادامه چندین کپسول رایج برای درمان پروستات معرفی شده است.

درمان داروئی پروستات خوش خیم به دو فرم صورت می گیرد. دسته اول داروهایی که از گذشته برای درمان پروستات خوش خیم مصرف می شدند، که شامل موارد زیر هستند:

1- ترازوسین

2- پرازوسین

3- آلفازوسین

این داروها به طور اختصاصی روی پروستات اثر نمی کردند و در نتیجه با مصرف آن ها پروستات باز نمی شد که ادرار بدون مانع از مثانه خارج شود . از عوارض خطرناک این داروها کاهش فشار خون می باشد. مدت های مدیدی از این داروها برای کسانی که بزرگی پروستات داشتند استفاده می شد و درصدی از بیماران از عمل جراحی نجات پیدا می کردند، تا اینکه داروی تامسولوسین که به صورت کپسول می باشد به بازار عرضه شد و تحولی بزرگ در درمان 30 تا 40 درصد بیماران مبتلا به بزرگی پروستات در دنیا به وجود آمد.

تامسولوسین

تحولی بزرگ با آمدن تامسولوسین

تامسولوسین هم مثل قرص ها عارضه افت فشار خون را به همراه دارد ولی به بیمار توصیه می شود کپسول را موقع خواب میل کند. اثر و مکانیسم این دارو کاملاً اختصاصی می باشد، یعنی دارو پس از جذب و وارد شدن در گردش خون، عضلات صاف پروستات و گردن مثانه را شل کرده و راه خروجی مجرا که با بزرگی پروستات بسته شده است را باز می کند و مثانه ادرار را تخلیه می کند. این داروها در گروهی از بیماران که از آنها شرح حال گرفته می شود و علائم ادراری شدید ندارند استفاده می شود و در حدود 30 تا 40 درصد موفقیت درمانی دارد.

مطلب مرتبط: همه چیز درباره کپسول تامسولوسین

قرص پروترال 0.4 چیست؟

این قرص باعث بهبود کار پروستات را به همراه دارد. به این صورت که عضلات اطراف گردن مثانه و پروستات را شل می کند و سبب بهبود جریان ادرار در فرد می شود. مصرف بیش از حد آن باعث کاهش فشار خون می گردد.

امنیک ۴ درصد

این قرص هم اثری همانند پروترال 0.4 را به همراه دارد. کپسول امنیک 0.4 دارای تامسولوسین می باشد که باعث تسهیل ادرار در فرد می شود و از انقباضات عضلات مثانه و پروستات می کاهد.

کپسول برای درمان پروستات

کپسول های موجود در ایران شامل موارد زیر است:

1- کپسول پروترال

2- کپسول تامسور

3- کپسول ورالوسین

4- کپسول آمنیک

از 4 نوع کپسول فوق، کپسول امنیک از سایر کپسول ها بهتر و ارجح تر می باشد و اثر درمانی آن 40 درصد و به طور اختصاصی عمل کرده و باعث کاهش فشار خون نمی شود و این بیماران تا آخر عمر باید از این گپسول یا سایر کپسول ها استفاده کنند، چون قطع دارو باعث عود می شود.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر رسول شنبه ۱۳ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 293 مشاهده پرسش
    دلیل آمدن ادرار چیست و درمان داروی چیست
    و در حال حاضر داروی های دیلوفناک ۲۵ - پرازوسین ۱ میلی و پروستاباریج هر شب یکی استفاده می شود
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۳ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام از كپسول امنيك (omnic) روزي يك عدد به مدت ٢٠روز استفاده شود
  • تصویر کاربر نوید یکشنبه ۳ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 318 مشاهده پرسش
    با سلام من پسری 17 ساله ام و خارج از ایران هستم برای همین اگر میشود از طریق ایمیل در ارتباط باشید. متاسفانه به مدت 3 سال خودارضایی داشتم هفته ای ۳ یا ۴ بار ،ولی به مدت یک ماه است که ترک را شروع کردم ولی تعداد دفعات توالت رفتمم زیاد شده است و در هر بار تخلیه حجم کمی ادرار خارج می شود.
    می خواستم ببینم که ایا این خودارضایی ها میتواند تاثیری در التهاب پروستات داشته باشد و چه قدر زمان می برد تا این بیماری پیشرفت کند؟
    علاوه بر این من تقریبا دوهفته پیش رفتم دکتر ولی دکتر تشخیص داد که عفونت ادراریه و یک انتی بیوتیک به من دادن ولی با این که انتی بیوتیک ها تمام شدن حال من هیچ فرقی نکرده و همچنان تکرر ادرار را دارم حتی بعضی اوقات فکر میکنم داخل مقعدم نیز درد میگیرد ایا باید دوباره به دکتر برم؟ اخه هر دکتری سنم را ببیند احتمال التهاب پروستات را رد میکند ولی خودم فکر میکنم موضوع همین است. لطفا کمکم کمید
    1. تصویر کاربر نوید جمعه ۱ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      ..
    2. تصویر کاربر نوید جمعه ۱ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      ..
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      شما مبتلا به پروستاتیت مزمن هستید دستورات زیر را انجام دهید 1- روزی دو بار هر 15 دقیقه در آب گرم به دو هفته بنشینید
      2- شیاف ایندومتاسین 100 میلی گرم دو بار در روز به مدت یک هفته
      3- تخلیه ادرار زودتر انجام شود
      4- از خوردن تندی ها خوداری کنید
      نیازی به انتی بیوتیک نیست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر همایون سه شنبه ۲۹ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 262 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر .
    من چند روز پیش نزد شما سیستوسکوپی انجام دادم و فرمودید که التهاب شدید پروستات وجود دارد به نحوی پروستاتم خونیه . بعد فرمودید که باید رابطه جنسی داشته باشید . آقای دکتر من انزال خشک دارم ، بعد از ارضا منی بیرون نمی آید تا همراه با اون عفونت بیرون بیاد . این موضوع خیلی ناراحتم کرده .
    ضمناً داروهایی که برام نوشتین مال دو سه هفته است ، آیا بعد از اتمام اون داروها آزمایش خاصی نیاز هست و آیا باید دوباره اون قرص ها رو خریداری و مصرف کنم ؟
    ممنون از رفتار خوبتون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۹ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
      مورد شما را فراموش نكرده ام چرا انقدر عجله ميكنيد و در اب گرم مرتب بشينيد وشياف ايندو متاسين دو هفته ادامه دهيد و قرص ليمى پرامين ١٠ ميلى گرم هر ٨ ساعت يك عدد ميل كنيد و اين ازمايش را هم انجام دهيد عمل جنسى انجام دهيد و سپس ادرار خود را جهت بررسى وجود اسپرم در ادرار به ازمايشگاه تحويل دهيد
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۲۹ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 927 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و روز خوش خدمت شما
    راستش اقای دکتر من سالهاست خود ارضایی می کنم نمی دونم مشکلم از اینه یا نه
    همچنین اقای دکتر من به سندروم روده تحریک پذیر مبتلا هستم که بصورت متناوب یبوست در من ظاهر میشه
    مشکل بر میگرده به شاید شش سال پیش دوره دبیرستان ( زمان استرس کنکور ) من با احساس سرما در سر الت و احساس در جریان بودن ادرار بر خوردم که با مراجعه با پزشک با استفاده هشت روزه انتی بیوتیک و قرص ترازوسین مشکلم حل شد
    سه سال بعدش دوباره همون مشکل ( استرس اغاز ابتلای مادرم به سرطان )در من ظاهر شد که بازم همون هشت روز دو نوع قرص رفع شد

    اما این بار یعنی بعد سه سال برای سومین بار مشکل( اغاز استرس سربازی و بیکاری ) این بار همراه با سوزش خارش قسمت تهتانی الت سر ان همراه با احساس تکرر ادرار و در جریان بودن ادرار در طول مجرا ادرار ( البته هیچ مایع ایی در جریان نبود ) به پزشک مراجه کردم که دارو برای هشت روز داد که بعد بیست روز مشکلم کمی حل شد اما بعد یه هفته مشکل من برگشت که بعد مراجعه به پزشک و رفتن به سنوگرافی نتیجه حاصل (( بزرگی پرستات در اندازه 20.4cc پوشش خفیف مخاطی در مسانه )) که دوباره برای بیست روز دارو افلوکساسین ۲۰۰ روزی دوبار و قرص ترازوسین ۲ نصف صبح نصف شب تجویز کردن که یه هفته بعد از اتمام دوباره همون مشکلات (( خارش سوزش سر الت احساس سرما در سر الت همراه با احساس تکرر ادرار و احساس مجازی جاری بودن مایع در طول مجرای ادراری برگشت و این بار درد کمر احساس سرما در پهلو ها به صورت متناوب احساس درد در ناهیه پروستات احساس درد در بیضه ها و کشاله ران نیز همراه با تعریق شدید در اطراف کیسه بیضه ها اضافه شد )) که با مراجعه به پزشک متخصص عفونی ایشان عفونت حاد پروستات و التهاب ان تشخیص دادن برای مدت سه روز هر دوازده ساعت امپول اموکاسین تجویز کردن و در کنار ان برای مدت سه ماه قرص افلوکساسین تجویز کردن و برای التهاب روده من که ناشی از سندروم بوده قرص بیسموت دادن
    اما امروز که حدود یک ماه سه روز از اغاز درمان گذشته تقریبا شصت درصد مشکلاتم رفع شده اما چهل درصد هست
    سوال من از حضرت عالی این است که
    ۱- اقای دکتر کی این احساس ها از سر من دست بر میداره
    ۲-ایا تشخیص درسته و ایا دارو ها درست تجویز شده
    ۳-اقای دکتر اگه تشخیص درسته چقدر طول میکشه که این درمان نتیجه بده من خلاص بشم الان دو ماه است که از خونه بیرون نمیتونم برم
    ۴-ایا دارویی هست که برای من تسکین بده
    ۵-اصلا من خوب شدنی هستم
    ٦-این بزرگ شدن پرستات به خودارضایی ربطی داره
    ۷-این بیماری به مشکل اعصاب و استرس من هم داره باتوجه به تقارن بروز مشکل با دوره های اغاز استرس سنگین
    ۸-الان من چیکار کنم اقای دکتر داغون شدم خدایی
    ببخشید که طولانی شد با تشکرات فراوان از جناب عالی و عرض قدردانی از این که وقتتون رو به من اختصاص دادین
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۹ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
      لطفا سوال را كوتاه كنيد تا جواب بدهم
  • تصویر کاربر Aminrezayi سه شنبه ۱۵ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 492 مشاهده پرسش
    سلام علیکم آقای دکتر،ممنون از کمکتان.من 20سال سن دارم و یکسال است دچار بزرگی پروستاتیت شدم،با مصرف دارو سیپروفلوکسین خوب بودم، اما الان 2ماه است بطور مداوم دچار درد در ناحیه زیر بیضه و پرینه شدم و مصرف دارو هم اثری نداشته و این درد با استمنا شروع شد،خواهشمندم کمکم کنید با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۵ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
      موارد زیر را برای پروستاتیت انجام دهید. مصرف سیپروفلوکساسین ۲۵۰ میلی به مدت ۴ هفته. نشستن در آب گرم روزی دو بار هر بار ۱۵ دقیقه. ادرار خود را زود به زود تخلیه کنید. غذاهای تند خورده نشود.
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۰ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 312 مشاهده پرسش
    سلام علیکم مدت زیادی پرستاتم ورم کرده و دکتر های زیادی مراجعه کردم اغلب به اتفاق انتیوبتیک دادند اما متاسفانه اثر نکرد و در ان موضع احساس درد و فشار به مثانه می اید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۱۰ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
      پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ ۰۰:۰۸( 3 ثانیه پیش)
      با سلام اولین قدم درمانی پروساتیت مزمن احتقانی صبر و حوصله بیمار میباشد بنابراین آ رامش داشته باشید و دستورات زیر را انجام دهید .
      1- روزی دو بارهر بار 15 دقیقه در آب گرم به مدت دو هفته بنشنید .
      2- کپسول تامسولوزین روزی یک به مدت دو ماه میل کنید .
      3-عمل جنسی داشته باشید .
      4-غذاهای تند و ادویه جات نخورید.
      5-ادرار خود را زود به زود تخلیه کنید.
      6-بهبودی نزدیک است.
  • تصویر کاربر رسائی دوشنبه ۴ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 1187 مشاهده پرسش
    باسلام؛
    آقایی 27ساله و متاهل هستم که حدود یکی دوماه پیش با مراجعه به ارولوژیست و با گرفتن شرح حال و انجام انواع آزمایشات و سونوگرافی برایم تشخیص پروستاتیت باکتریال مزمن(CBP) دادند اما چون مردد بودم به متخصصی دیگر مراجعه کردم که تشخیص ایشان نیز همان بود!
    اکنون یک دوره یک ماهه تاوانکس500 و ترازوسین2 استفاده کرده ام که باید دو ماه دیگر نیز ادامه دهم اما شدیدا بخاطر عارضه ی یبوست تاوانکس اذیت شدم و ناراحتم. حال باتوجه به این که پزشکم مسافرت خارج است، میتوانم از افلوکساسین برای دوماه آینده استفاده کنم؟ افلوکساسین با چه دوزی و چندبار در روز؟
    (ضمنا سیپروفلوکساسین نمیتوانم بخورم چون علاوه بر تداخل با لبنیات در من مشکلات پوستی ایجاد میکند)
    باتشکر.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۴ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      با سلام و تشکر چون این داروها از یک خانواده (generation) هستند می توانید از افلوکساسین 200 میلی گرم استفاده کنید ولی موارد زیر را حتما توجه کنید: 1-روزی دو بار هر بار 15 دقیقه باسن در اب گرم گذاشته شود 2-عمل جنسی حتما انجام شود 3- تخلیه ادرار زود به زود انجام شود 4- از خوردن تندی و ادویه جات و غذاهای تند خودداری نماییید 5- به جای ترازوسین از کپسول omnic شب موقع خواب استفاده کنید یک عدد 6- زیاد به فکر بیماری خود نباشید، بی خیالی بسیار مهم است.
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر