معرفی معروف ترین کپسول ها برای درمان پروستات

در برخی بیماران که علائم شدید دیده نمی شود، درمان داروئی خوراکی پروستات با احتمال 40 درصد بهبودی توصیه می شود. در ادامه چندین کپسول رایج برای درمان پروستات معرفی شده است.

درمان داروئی پروستات خوش خیم به دو فرم صورت می گیرد. دسته اول داروهایی که از گذشته برای درمان پروستات خوش خیم مصرف می شدند، که شامل موارد زیر هستند:

1- ترازوسین

2- پرازوسین

3- آلفازوسین

این داروها به طور اختصاصی روی پروستات اثر نمی کردند و در نتیجه با مصرف آن ها پروستات باز نمی شد که ادرار بدون مانع از مثانه خارج شود . از عوارض خطرناک این داروها کاهش فشار خون می باشد. مدت های مدیدی از این داروها برای کسانی که بزرگی پروستات داشتند استفاده می شد و درصدی از بیماران از عمل جراحی نجات پیدا می کردند، تا اینکه داروی تامسولوسین که به صورت کپسول می باشد به بازار عرضه شد و تحولی بزرگ در درمان 30 تا 40 درصد بیماران مبتلا به بزرگی پروستات در دنیا به وجود آمد.

تامسولوسین

تحولی بزرگ با آمدن تامسولوسین

تامسولوسین هم مثل قرص ها عارضه افت فشار خون را به همراه دارد ولی به بیمار توصیه می شود کپسول را موقع خواب میل کند. اثر و مکانیسم این دارو کاملاً اختصاصی می باشد، یعنی دارو پس از جذب و وارد شدن در گردش خون، عضلات صاف پروستات و گردن مثانه را شل کرده و راه خروجی مجرا که با بزرگی پروستات بسته شده است را باز می کند و مثانه ادرار را تخلیه می کند. این داروها در گروهی از بیماران که از آنها شرح حال گرفته می شود و علائم ادراری شدید ندارند استفاده می شود و در حدود 30 تا 40 درصد موفقیت درمانی دارد.

مطلب مرتبط: همه چیز درباره کپسول تامسولوسین

قرص پروترال 0.4 چیست؟

این قرص باعث بهبود کار پروستات را به همراه دارد. به این صورت که عضلات اطراف گردن مثانه و پروستات را شل می کند و سبب بهبود جریان ادرار در فرد می شود. مصرف بیش از حد آن باعث کاهش فشار خون می گردد.

امنیک ۴ درصد

این قرص هم اثری همانند پروترال 0.4 را به همراه دارد. کپسول امنیک 0.4 دارای تامسولوسین می باشد که باعث تسهیل ادرار در فرد می شود و از انقباضات عضلات مثانه و پروستات می کاهد.

کپسول برای درمان پروستات

کپسول های موجود در ایران شامل موارد زیر است:

1- کپسول پروترال

2- کپسول تامسور

3- کپسول ورالوسین

4- کپسول آمنیک

از 4 نوع کپسول فوق، کپسول امنیک از سایر کپسول ها بهتر و ارجح تر می باشد و اثر درمانی آن 40 درصد و به طور اختصاصی عمل کرده و باعث کاهش فشار خون نمی شود و این بیماران تا آخر عمر باید از این گپسول یا سایر کپسول ها استفاده کنند، چون قطع دارو باعث عود می شود.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۲۵ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 303 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت استاد عزیز 39 ساله هستم حدود 20 سال هست به گفته اساتید التهاب پروستات دارم که این مشکل بعد از خوردن انواع آنتی بیوتیک ها توی این 20 سال برطرف میشد و سالی ی بار دوباره برم ی گشت. تحریکات جنسی زیاد دارم با ی صحنه کوچیک تحریک میشم سونوگرافی از پروستات این چند سال هم دارم بهم میگن ی مقدر دیواره پروستات ضخیم شده. نمیدونم منظورچی هست. الان هم چند روزی هست دارم روزی ی قرص تاوانکس برای 20 روز میخورم شبها هم ی قرص ترازاسین. درصورت تحریک شدن بالای بیضه ام متورم میشه گاهی اوقات درد ناک ولی بیشتر اوقات درد از ناحیه زیر بیضه تا داخل مقعد دارم نمیدونم چه راحتی باید پیش بگیرم عصبیم میکنه. لطفا راهکار های لازم رو بفرمایید تا بلکه ی مقدار از مشکل حل بشه. باسپاس فروان
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۵ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      به جاي ترازوسين كپسول امنيك شبي يك عددميل كنيد
  • تصویر کاربر عباس پنجشنبه ۲۱ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 218 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید ممنون ازلطف شما
    بنده 62سال سن دارم سال95ابانماه ازمایش دادم کهpsa بنده ۴/۳ بود البته اطلاعی درمورد پروستات نداشتم دکترعمومی گفت psaمقداری بالااست کپسول پروستاباریج استفاده کردم زیادمشکل ادراری مخصوصا درشب نداشتم سپس درتاریخ 4/96 ازمایشpsa دادم جواب ۱/۵ بود اکنون دردلنگنی کم دارم قرص فینیاد5 روزی نصف مصرف میکنم بعضی ازایام تکررادار هرساعت یکبار دارم بجز شبها باقی مانده ادار دارم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۰ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      شبي يك عدد كپسول آمنيك ميل كنيد
    2. تصویر کاربر عباس چهارشنبه ۲۰ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام وقت بخیر اقای دکتر ازاینکه وقت گرانبها خودتان رادراختیار ماقراردادید ممنون هستیم خداخیربه شمابدهد
      کپسول امنیک مشکلات جنسی بوجود میاورد؟
      ,من همین الان مشکل عدم تمایل جنسی بعداز مصرف فنیاد برایم بوجود امده وانزال خشک دارم,
      اداروهای گیاهی موجود درداروخانه هارامیتوان استفاده کرد
      باتشکرفراوان
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۲۱ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      قرص پرازوسين هر ١٢ ساعت يك ميلي گرم ميل كنيد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حجت پنجشنبه ۳۰ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 275 مشاهده پرسش
    53ساله هستم تکررادرار دارم همراه باسوزش ودرددرناحیه کمر کپسول پروترال 4 میخورم ولی بی تاثیراست خواهشا راهنمائی بفرمائید.متکرم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۳۰ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      عمل نزديكي داشته باشيد و در أب گرم بنشينيد و به جاي پروترال كپسول آمنيك ميل كنيد
  • تصویر کاربر فرزین دوشنبه ۶ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    باسلام
    هیچگونه مشکل خاص ندارم ولی free psa معادل۰.۶ استوpsa ratio برابر۰.۱۰ وآنتی ژن ۶ است
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۶ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      Psa توتال شما چند است
  • تصویر کاربر سحر یکشنبه ۲۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 235 مشاهده پرسش
    با سلام پدر من دو ماه است كه عمل پروستات انجام دادند ولي بعد از عمل بي اختياري ادرار گرفته اند عمل ايشون با ليزر انجام شده است به خاطر مشكل پيش آمده پزشكشان قرص سوليفناسين ٥ را تجويز كردند براي ده روز ولي يك ماه است اين قرص مصرف ميشود ولي درماني حاصل نشده است پدر من الان ايران نيستند خواستم سئوال كنم شما راه درماني را پيشنهاد ميكنيد ؟پيشاپيش از راهنمايي شما ممنون هستم .
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۲۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      بايد مراجعه كنند تا نوار مثانه گرفته شود و سپس سيستوسكوپي شوند
  • تصویر کاربر رضا چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 280 مشاهده پرسش
    با سلام و تشکر
    من 33 ساله هستم و به دلیل کم فشار بودن ادرار به اورولوژ مراجعه کردم در سونو اندازه پروستات 29 بود. شاخص پی اس آ هم 1.3 بود وبعد از دفع ادرار 55 سی سی هم ادرار در مثانه ام باقی میماند.دکتر سه قرص مدالوسین، باکلوفن 10 و سیپروکینول 500 برای یک ماه تجویز کرد. بعداز اتمام دوره مصرف هیچ تغییری ایجاد نشد. توصیه شما چیست؟ آیا من پروستاتیت دارم یا مشکل دیگری است؟
    ضمنا من بواسیر هم دارم گرید3 که در همین هفته عود کرده و درد مقعد دارم. آیا بواسیر و پروستات ارتباطی به هم دارند؟
    ممنون از لطف شما
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      عمل نزديكي داشته باشيد ، در آب گرم بنشينيد و فقط كپسول أمنيك شبي يك عدد به مدت يك ماه
  • تصویر کاربر سعید شنبه ۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 769 مشاهده پرسش
    سلام من مشکل تکرر ادرار دارم..و در ناحیه کشاله ران گاهی اوقات احساس سوزش میکنم و سمت راست کیسه بیضه من حساسه..سنوگرافی دادم اما کلیه و مثانه و اندازه پروستات نرمال بوده..دارو سیفیکسم..پرازوسین...یوریناسین مصرف کردم اما اثری نداره..یه سال پیش همین مشکل رو داشتم پیش دکتر داخلی رفتم ازمایش کشت ادرار دادم..مشخص شد عفونت ادراری ندارم اما دکتر داخلی برام سیپرو فلوکساسین تجویز کرد ..خیلی تکرر ادرارم کم شد اما کامل خوب نشدم گفت برم پیش دکتر الوروژی...رفتم یه سری قرص برام نوشت خوردم خوب شدم الان بعد یک سال دوباره همین مشکل رو دارم.. در ضمن وقتی سیر میخورم تکرر ادرار و سوزش کشاله رانم تا حد زیادی خوب میشه..سوزش در اداراروانزال وخون در ادرار یا هر چیز دیگری ندارم فقط تکرر ادرار و سوزش در ناحیه کشاله ران ..تکرر ادرارم به این صورت هستش که بعد از هر بار دستشویی کردن احساس ادرار دارم تا یه ربع نیم ساعت بعد این احساس از بین میره تا وقتی که من دوباره مثانم پر بشه و برم دستشویی...خواهش میکنم برام دارو تجویز کنید از سنندج مزاحم میشم...با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      چون بيماري شما مزمن شده بايد براي انجام سيستوسكوپي به مطب مراجعه كنيد تا پس از تشخيص درمان صورت گيرد
  • تصویر کاربر عبدالرضاخليفي شنبه ۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    بنده 62سال سن دارم طبق ازمايشات PSA--٧٢٩مي باشد احتياج به علاج دارم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      شرح حال بيماري شما ومعاينه باليني جنابعالي مهم مي باشد چون psa غير طبيعياست بايد مراجعه كنيد
  • تصویر کاربر محمدکرمی شنبه ۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتروقت بخیر پدرم 3ماه پیش عمل پروستات انجام دادن 66سال دارند والان بعدازگذشت 3ماه بی اختیاری دارند آیا طبیعیه ؟ چیکاربایدکرد ؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      بي اختياري ادرار بعد از عمل بطور قطع غير طبيعي و نبايد اتفاق بيافتد به مطب مراجعه شود تا با تشخيص محل آسيب ديده درمان ارزيابي شود
  • تصویر کاربر سینا جمعه ۵ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 288 مشاهده پرسش
    سلام. اقای دکتر. من یک سری علایم داشتم چند ماه قبل و به پزشک مراجعه کردمو گفت پروستاتیت هست. قرص پروستاتان و فنازو پریدین داد و طی سه ماه بعد تقریبا خوب بودم ولی تو این 20 روز اخیر دوباره علایمی مثل تب و درد کمر و ناحیه زیر شکم دارم. به پزشک دیگری مراجعه کردم و ایشون انتی بیوتیک سیپرو فلوکساسین و امپول جنتامایسین دادن. الان دو روزه مصرف میکنم ولی فعلا زیاد بهبودی حاصل نشده. میخواستم نظر شما رو در این باره جویا شم. ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      من در مور تجويز پزشك ديگري نمي توانم اضهار نظر كنم
    2. تصویر کاربر سینا سه شنبه ۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      اقای دکتر من نظر شما رو راجع به علایم خودم میخواستم نه تجویز پزشکای دیگه. میخواستم بدونم نظر شما درباره این علایم که دارم چیه. ممنون میشم اگر پاسخ بدید.
    3. تصویر کاربر سینا سه شنبه ۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      اقای دکتر من نظر شما رو راجع به علایم خودم میخواستم نه تجویز پزشکای دیگه. میخواستم بدونم نظر شما درباره این علایم که دارم چیه. ممنون میشم اگر پاسخ بدید.
    4. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۵ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      شما پروستاتيت مزمن داريد چون درمان طولاني است به مطب مراجعه كنيد
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر