معرفی معروف ترین کپسول ها برای درمان پروستات

در برخی بیماران که علائم شدید دیده نمی شود، درمان داروئی خوراکی پروستات با احتمال 40 درصد بهبودی توصیه می شود. در ادامه چندین کپسول رایج برای درمان پروستات معرفی شده است.

درمان داروئی پروستات خوش خیم به دو فرم صورت می گیرد. دسته اول داروهایی که از گذشته برای درمان پروستات خوش خیم مصرف می شدند، که شامل موارد زیر هستند:

1- ترازوسین

2- پرازوسین

3- آلفازوسین

این داروها به طور اختصاصی روی پروستات اثر نمی کردند و در نتیجه با مصرف آن ها پروستات باز نمی شد که ادرار بدون مانع از مثانه خارج شود . از عوارض خطرناک این داروها کاهش فشار خون می باشد. مدت های مدیدی از این داروها برای کسانی که بزرگی پروستات داشتند استفاده می شد و درصدی از بیماران از عمل جراحی نجات پیدا می کردند، تا اینکه داروی تامسولوسین که به صورت کپسول می باشد به بازار عرضه شد و تحولی بزرگ در درمان 30 تا 40 درصد بیماران مبتلا به بزرگی پروستات در دنیا به وجود آمد.

تامسولوسین

تحولی بزرگ با آمدن تامسولوسین

تامسولوسین هم مثل قرص ها عارضه افت فشار خون را به همراه دارد ولی به بیمار توصیه می شود کپسول را موقع خواب میل کند. اثر و مکانیسم این دارو کاملاً اختصاصی می باشد، یعنی دارو پس از جذب و وارد شدن در گردش خون، عضلات صاف پروستات و گردن مثانه را شل کرده و راه خروجی مجرا که با بزرگی پروستات بسته شده است را باز می کند و مثانه ادرار را تخلیه می کند. این داروها در گروهی از بیماران که از آنها شرح حال گرفته می شود و علائم ادراری شدید ندارند استفاده می شود و در حدود 30 تا 40 درصد موفقیت درمانی دارد.

مطلب مرتبط: همه چیز درباره کپسول تامسولوسین

قرص پروترال 0.4 چیست؟

این قرص باعث بهبود کار پروستات را به همراه دارد. به این صورت که عضلات اطراف گردن مثانه و پروستات را شل می کند و سبب بهبود جریان ادرار در فرد می شود. مصرف بیش از حد آن باعث کاهش فشار خون می گردد.

امنیک ۴ درصد

این قرص هم اثری همانند پروترال 0.4 را به همراه دارد. کپسول امنیک 0.4 دارای تامسولوسین می باشد که باعث تسهیل ادرار در فرد می شود و از انقباضات عضلات مثانه و پروستات می کاهد.

کپسول برای درمان پروستات

کپسول های موجود در ایران شامل موارد زیر است:

1- کپسول پروترال

2- کپسول تامسور

3- کپسول ورالوسین

4- کپسول آمنیک

از 4 نوع کپسول فوق، کپسول امنیک از سایر کپسول ها بهتر و ارجح تر می باشد و اثر درمانی آن 40 درصد و به طور اختصاصی عمل کرده و باعث کاهش فشار خون نمی شود و این بیماران تا آخر عمر باید از این گپسول یا سایر کپسول ها استفاده کنند، چون قطع دارو باعث عود می شود.

 برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر حامد شنبه ۱۲ اسفند ۲( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 10 مشاهده پرسش
    سلام، این نسخه برای پدرم است که چند سال بعد از برداشتن پروستات دوباره علائم رشد و تکثیر سلولزهای سرطانی در pet scan دیده شده، دسترسی به دکترش نداریم سئول اینه اون داروی سوم دقیقا چیست؟ اگر zyban هست چرا باید داروی ضد افسردگی و ترک سیگار داده شود؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۲ اسفند ۲( 2 هفته پیش)

      با سلام نسخه اي ديده نشد

  • تصویر کاربر اشراقی دوشنبه ۳۰ بهمن ۲( 4 هفته پیش) تعداد بازدید: 13 مشاهده پرسش
    با عرض سلام
    پدرم بعد از يك سرما خوردگي شديد الآن پا هايشان به شدت ورم كرده و حجم ادرارشان كم شده از كپسول امنيك هم استفاده مي كنيم روزي يك عدد و همچنين دچار ضعف شديد هم هستند و انسولين هم مصرف مي كنند
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۳۰ بهمن ۲( 4 هفته پیش)

      با سلام سونوگرافي كليه ها و مثانه پر و خالي گرفته شود ،، مقدار ادرار روزانه دفع شده اندازه گيري شود و أزمايش اوره و كراتينين انجام شود

  • تصویر کاربر فرید سه شنبه ۱۰ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 20 مشاهده پرسش
    سلام
    من۵۴ سالمه ۶ ماه هستش که امنیک ۰/۴ مصرف میکنم دکتر برا ۲ دوره سه ماه برام تجویز کرد وگفت که بعد خوب میشی ولی باز هم مشکل ادار دارم.
    ناگفته نماند که حدود ۵ سال قبل همین مشکل رو داشتم وهمین قرص رو مصرف کردم وخوب شدم،ولی این بار نمی دونم چرا خوب نمیشم.
    با تشکر از دکتر گرامی
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۰ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      با سلام امنيك را ادامه دهيد و روزي يك عدد قرص ترازوسين ٢ ميلي گرم را هم ميل كنيد

  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۱۰ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 19 مشاهده پرسش
    درود بر آقای دکتر عزیز-63 سال سن دارم از هفده سال قبل که سونو رفتم تشخیص پروستات داده شد البته خوش خیم به توصیه برخی از دوستان اغلب تخمه کدو و اخیرا دو سه ماهی از قطره پروستاتان استفاده کردم .
    تکرر ادرار دارم شبها چند بار نیاز به دستشویی دارم کنترل ادرار برایم سخت شده و در دفع هم بویژه زمانی که از خواب بیدار میشوم بسختی و قطره قطره انجام میشود که گاهی شاید 7-8 دقیقه طول بکشد...چند روزی است کپسول امنیک 0.4 هر شب یک عدد مصرف می کنم با این کپسول مشکل ام بر طرف میشود.آیا باید همیشه استفاده کنم و یا بعد از مدتی مثلا یکی دوماه مصرف خوب میشوم در ضمن آیا میشود پس از یکماه ، یک شب در میان استفاده کرد و به همین ترتیب تا قطع کامل.........و یا اگر قطع کنیم مشکل پیش میاد؟پیشاپیش بخاطر تصدیع وقت گرانبهایتان پوزش می خوام و تشکر می کنم از پاسخگوییتان. با احترام فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۰ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      با سلام اين كپسول براي هميشه بايد استفاده شود

  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 20 مشاهده پرسش
    سلام. من چند روز پیش ادرار مو زیاد نگه داشتم. الان دستشویی زیاد میرم ولی درد ندارم فقط گاهی قسمت سمت راست شکمم پایین یک گرفتگی داره و روز ها چون کارم سنگینه حجم ادار کمه و بعد که خونه میام حجمش زیاد و رنگ ادرارم زرد نیست زلال.
    1. تصویر کاربر علی یکشنبه ۱ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      روز اسر کار فشار ادارم کمه
    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      با سلام روزي يك عدد كپسول امنيك شب موقع  خواب يك ماه ميل كنيد و روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ده روز ميل كنيد

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر کامیاب شنبه ۲۳ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 28 مشاهده پرسش
    من 54سن دارم تنگی کانال نخاعی هم دارم که بیشتر فقط شب چند مرتبه ادار دارم و احساس سنگینی در بیضه راست و راست روده هم دارم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۲۳ دی ۲( 2 ماه پیش)

      با سلام روزي يك عدد كپسول امنيك شب موقع خواب براي هميشه ميل كنيد كنيد و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل شود

  • تصویر کاربر محسن چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 53 مشاهده پرسش
    با سلام‌ و عرض احترام
    ضمن تشکر، اینجانب ۵۱ سال دارم، احساس میکنم مثانه ام کامل تخلیه نمیشود. ادرارم گاهی دوشاخه میشود و بعد از ادرار اول، طی چندین مرحله قطره قطره ادرار ادامه پیدا میکند.
    پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری بعد از سونو و تست میزان تخلیه و میزان فشار ادرار، برایم قرص ترازوسین ۲ ( شبی یک عدد) و تاداگرا ۱۰( هر ۷۲ ساعت یک عدد) را تجویز کرده ضمنا کپسول Macavit هم ( شبی یک عدد) مصرف میکنم، اما بعد از ۱۲ روز هنوز قطره قطره تخلیه شدن ادرار وجود دارد، ممنون میشوم راهنمایی فرمایید چطور این مشکل برطرف میشود؟
    بسیار سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 3 ماه پیش)

      با سلام شبي يك عدد كپسول امنيك ميل كنيد 

  • تصویر کاربر محمدتقی چهارشنبه ۱۷ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 42 مشاهده پرسش
    با سلام 50سال سن دارم سونوو آزمایش انجام دادم مشکل احساس ادراردرروز که سه ساعت یک بار در روز و نداشتن فشار ادراربعضی وقتا و قطع وصل شدن واحساس چند قطره بعد از دستشویی هنگام خروج مدفوع کمی اختلال در خروج ادرار پیدا می کنم تو سونو انداز ه حجم پروستات رو 53سی سی هست و در آ زمایش هم قسمت لمفوسیت را 3854 و ESRرا 22 نشون داده لطفا راهنمایی اطفا راهنماییم کنید ممنون سپاس فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱۷ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      با سلام روزي يك عدد كپسول امنيك يك ماه ميل كنيد

  • تصویر کاربر هادی چهارشنبه ۱۷ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 37 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من 57 سالم قبلا مزاحم شما شدم مشکل بزرگی پروستات داشتم و تامسولوسین مصرف میکردم و چون جریان ادرار من ضعیف بود و گاها تکرر ادرار داشتم شما فرمودید امنیک مصرف کنم که بهتر شدم و هنوز مصرف میکنم ممنونم ولی گاها پیش میاید که در خواب متوجه نمیشم ادرار دارم و وقتی از خواب بیدار میشم ادارا به سختی میکنم وقطره قطره میاد و بعد از چند نوبیت تخلیه ادرا مجدد طبیعی میشه و از طرفی در نعوظ مشکل پیدا کردم که ضعیف شده است
    احیرا" روی صورت من چند لکه قرمز افتاده و خارش داره میخواستم ببینم این ربطی به امنیک داره یا خیر و یا دستور جدید و یا داروی جدید با بگیرم ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۱۷ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      با سلام لكه هاي قرمز ارتباطي به امنيك ندارد و يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تاداگرا٢٠ ميلي ميل كنيد مشكل ادرار گاهي پيش مياييد

  • تصویر کاربر مجتبی دوشنبه ۱ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 44 مشاهده پرسش
    سلام تکرار ادرا وسوزش موقع ادرار وفشار ادرار دارم موقعی که ادرار می کنم فشار ان کم است وقطع و وصل میشود بعد تمام شدن ادرار احساس میکنم هنور ادرارم کامل نشده ۳۹ سال دارم لطفا راهنمایی میکنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      با سلام روزي يك عدد كپسول امنيك يك ماه ميل كنيد

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر