ارگاسم پروستات چیست؟

ارگاسم پروستات

ارگاسم پروستات زمانی اتفاق می‌افتد که غده پروستات مردانه (که به آن نقطه جی مردانه نیز می‌گویند) تحریک ‌شود.

پروستات غده کوچکی در پایین شکم مردان (در جلوی راست روده، بین مثانه و آلت تناسلی) است که زیر مثانه و مجرای ادرار را احاطه کرده است.

پروستات توسط هورمون تستوسترون تنظیم می‌شود و مایع منی را تولید می کند. منی ماده‌ای حاوی اسپرم است که در هنگام انزال از مجرای ادرار خارج می‌گردد.

هنگامی که غده پروستات تحریک یا ماساژ داده می‌شود، ممکن است فرد نوعی ارگاسم به نام ارگاسم پروستات را تجربه کند.

ماساژ پروستات به عنوان درمان

ماساژ پروستات تا حد ارگاسم گاهی به عنوان یک درمان جایگزین برای پروستاتیت (وضعیت التهاب پروستات) توصیه می‌شود و بهتر است با پزشک خود در این مورد مشورت نمایید، چرا که تخلیه مایع از مجاری پروستات می‌تواند به کاهش فشار آن کمک کند.

حتی برخی تحقیقات در راستای ماساژ پروستات (به ویژه در مورد هایپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) که باعث درد یا اختلال در ادرار می‌شود)، صورت گرفته است.

ماساژ پروستات همچنین می‌تواند یک فعالیت جنسی باشد؛ قرار دادن انگشت، آلت تناسلی یا ابزارهای محرک جنسی در مقعد و تحریک پروستات از این طریق می‌تواند برای برخی افراد منجر به ارگاسم شود.

همچنین می‌توانید با ماساژ پروستات از طریق پرینه (میان‌دوراه یا پِرینیوم  /Perineumناحیه بین مقعد و کیسه بیضه)، این غده را از بیرون تحریک کنید. ارگاسمی که تنها از طریق ماساژ پرینه به دست می‌آید، گاهی اوقات به عنوان ارگاسم پرینه شناخته می‌شود.

پروستات توسط پایانه‌های عصبی احاطه شده است و طبق تحقیقات ماساژ این ناحیه می‌تواند احساس خوبی رقم بزند، حتی اگر ارگاسم نداشته باشد.

ارگاسم مردان همان انزال نیست؛ و از نظر فیزیولوژیکی دو مقوله‌ی کاملاً متفاوت‌اند. ارگاسم در مردان شامل انقباضات لگن و تجربه‌ی اوج لذت جنسي است؛ درصورتی‌که انزال به معنای خروج مایع منی از آلت تناسلی مرد است.

 

منبع: webmd.com

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر مجید جمعه ۲۵ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب و احترام.بنده ۴۵ سالمه از مشهد.از ابتدای بلوغ هیچگاه بجز یکبار به ارگاسم نرسیدم اما زمان رسیدن به انزال در اختیار خودمه که ازحدود ۴ ساله پیش آنهم از اختیارم خارج شده و دچار زود انزالی شدم،همزمان اندازه الت نیز تقریبا در حالت برانگیخته ۷ سانت کوتاه‌تر شده و نیز چربی زیر شکم ندارم و اکثر موارد دراین ۴ سال بیضه ها از کیسه خارج میشن و در قسمت پایین‌تر بسمت مقعد قرار دارند که اینحالت راقبل از این مدت نداشتم.در ضمن در جوانی دو بار جراحی فتق و نیز یکبار واریکوسل انجام داده ام.با سپاس از لطف جنابتان...
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۵ اسفند ۲( 1 ماه پیش)

      با سلام مورد بيضه ها اهميتي نداره و طبيعي است براي زود انزالي روز يك عدد قرص پاروكستين ٢٠ ميلي يك ماه ميل كنيد

  • تصویر کاربر نورمحمدعالمی شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 32 مشاهده پرسش
    سلام 59ساله هستم سونو انجام در مثانه دبری های ریز اکوژن مشاهده شد کشت ادرار توصیه شده حجم اولیه 298سی سی بود پس از تخلیه 53سی سی است پروستات به حجم 70واکوی پارانشیمال هتروژن مشهود است کپسول پرترال وقرص پروستات مصرف میکنم اگرمصرف نکنم سوزش ادرار قطره قطره شدن آن می شوددرد م زیاد میشودتوصیه شما برای پروستات بنده چیست متشکرمنتظر جواب هستم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش)

      با سلام پروترال را قطع كنيد روزي يك عدد كپسول امنيك ميل كنيد دارو براي هميشه ميل شود

  • تصویر کاربر ح جمعه ۵ خرداد ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 115 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خدا قوت
    58 سالمه (ساکن اردبیل همیشه زمستان و سرد) 8 ماه قبل بعلت شب ادراری مکرر(روز ها مشکلی ندارم) و التهاب پروستات به ارولوژیست مراجعه کردم در ازمایش psa 7.65 و حجم 48cc بود نسخه شامل قرص پروستاتان و فیناید صبح و شبا تامسولوسین و ویسول 5 و کلیدنیوم سی و پروستاتان تجویز نمودن که تاثیری بر شب ادراری نداشت
    بعد شش ماه مصرف این دارو ها دوباره ازمایش و سونو گرفتن که psa 3.638 و پروستات 54cc بود و بصورت لب مدیان بداخل مثانه برامده شده است
    مایع آزاد شکم و لگن دیده نشده.پس از تخلیه مثانه ریزیدوری ادرار 380 cc اعلام شده است. در حال حاضر پزشکم جراحی و برداشت کامل پروستات رو مطرح نموده اند.
    نظریه سونوگرافیست کبد چرب گرید 2 و بزرگی پروستات با رزیدوری ادرار و کنترل با درمان میباشد
    از دارو خوردن دیگه خسته شدم از جراحی هم میترسم لطفا راهنمایی بفرمایید .
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۵ خرداد ۲( 10 ماه پیش)

      با سلام درمان مناسب جراحي است

  • تصویر کاربر آرین پنجشنبه ۴ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 161 مشاهده پرسش
    سلام. خسته نباشید . اقای دکتر من ۳۸ سالمه‌ . یه مدتی هست هم خیلی شدید زودانزال شدم و بعضی موقع احساس میکنم زیر بیضه هام دقیقا نقطه بیرونی پرستات یک مقدار ورم کرده . میخاستم بپرسم امکان داره پرستات بزرگ شده باشه و آیا ماساژ پرستات کمک به زودانزالی میکنه؟ ممنون میشم پاسخ بدین
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی پنجشنبه ۴ اسفند ۱( 1 سال پیش)

      با سلام مشكل شما بزرگي پروستات نيست روزي يك عدد قرص فلوكستين ٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر