درمان قطعی بی اختیاری ادرار در مردان و زنان جوان

5% درصد جمعیت دنیا مبتلا به بی اختیاری ادرار هستند. معمولا پزشکان درمان قطعی بی اختیاری ادرار را با روش های ساده شروع می کنند. اولین روش درمان بی اختیاری ادرار تغییر و اصلاح روش زندگی روزانه و تقویت عضلات کف لگن می باشد.

بی اختیاری ادراری در هر گروه سنی، از بچه­ تا مرد و زن در سنین بالا دیده می­ شود. با افزایش سن احتمال ابتلا به بی اختیاری ادراری نیز افزایش می یابد.

تخلیه ادرار از مثانه بطور طبیعی در روز و شب تحت کنترل و نظارت مرکز ادرار در مغز، نخاع شوکی، مثانه، حلقه عضلانی در مجرا (اسفنگتر خارجی کنترل ادرار) و عضلات کف لگن می باشد.

وقتی مثانه از ادرار پر می شود و فرد احساس ادرار کردن پیدا می کند، مرکز ادرار در مغز با ارسال پیام که از طریق نخاع شوکی به مثانه منتقل می شود، مثانه منقبض شده، سپس حلقه غضلانی مجرا و عضلات کف لگن شل شده و ادرار کاملا تخلیه می شود. هر گونه ضایعه در هر قسمت از اعضاء فوق باعث بی اختیاری ادرار می شود.

علیرغم اهمیت بیماری بی اختیاری ادرار، کمتر به این بیماری و روش های درمان آن پرداخته شده است. در این مقاله بطور خلاصه ضمن تقسیم بندی انواع بی اختیاری، اشاره کوتاهی به درمان آن خواهد شد.

ضعیف شدن عضله مثانه بدنبال انسداد مجرا، به علت بزرگی پروستات ، بعد از عمل ممکن است باعث بی اختیاری شود. حاملگی و زایمان های متعدد باعث ضعف عضلات کف لگن و بی اختیاری ادرار می شود. بر حسب اینکه ضایعه در کدامیک از قسمت های فوق باشد، نوع بی اختیاری ادرار فرق خواهد داشت.

بی اختیاری ادرار سریع به توالت رفتن

درمان قطعی بی اختیاری ادرار

امروزه بیش از هر زمان دیگری درمان قطعی بی اختیاری ادرار وجود دارد. انتخاب روش درمانی به نوع مشکل کنترل مثانه، جدی بودن آن و سبک زندگی شما بستگی دارد. به عنوان یک قاعده کلی، ابتدا باید ساده ترین و ایمن ترین روش های درمانی را امتحان کرد.

آموزش کنترل مثانه ممکن است به شما در کنترل بهتر مثانه کمک کند. پزشک شما ممکن است به شما پیشنهاد کند موارد زیر را امتحان کنید:

تمرینات عضلات لگن

تمرینات عضلات لگن (که به آن تمرینات کگل نیز گفته می شود) عضلاتی را که برای جلوگیری از ادرار کردن است، تقویت می کند. تقویت این عضلات به شما کمک می کند تا مدت بیشتری ادرار را در مثانه خود نگه دارید.

تخلیه به موقع مثانه

این امر ممکن است به شما در کنترل مثانه کمک کند. در خنثی سازی به موقع، شما طبق یک برنامه مشخص ادرار می کنید، به عنوان مثال هر یک ساعت. هنگامی که خالی شدن به موقع با تمرینات بیوفیدبک و عضلات لگن همراه است، کنترل بی اختیاری در ادرار و سرریز آسان تر است.

تغییر شیوه زندگی

تغییر در شیوه زندگیتان به بی اختیاری کمک می کند. مانند: کاهش وزن، ترک سیگار ، مصرف نکردن الکل، نوشیدن کافئین کمتر (موجود در قهوه، چای و بسیاری از نوشابه ها)، جلوگیری از یبوست و جلوگیری از بلند کردن اجسام سنگین ممکن است به بی اختیاری کمک کند. انتخاب آب به جای سایر نوشیدنی ها و محدود کردن نوشیدنی ها قبل از خواب نیز ممکن است به درمان بی اختیاری ادرار کمک می کند.

اکثر بیماران بعلت خجالت مسائل خود را از بستگان و اطرافیان مخفی می کنند و به پزشک مراجعه نمی کنند، در حالیکه مراجعه به پزشک اولین قدم برای کمک گرفتن می باشد.

دور از خجالت و بی پرده باید مشکل خود را با پزشک در میان گذاشت و بگویید که مشکل مثانه دارید. سوالات پزشک از شما این است که، چه مدتی است که مشکل دارید و به چه صورت می باشد و تا چه اندازه بی اختیاری ادرار باعث اختلال در زندگی شما شده است. در اکثر بیماران با تربیت مثانه، ورزش برای تقویت عضلات کف لگن (KEGEL EXERCISE) و اصلاح روش زندگی، بهبودی و درمان بی اختیاری ادرار ظرف چند هفته بدست می آید.

احساس ادرار کاذب در زنان

درمان بی اختیاری ادرار با اسپند

برای افرادی که مبتلا به تقطیر هستند و کنترلی بر ادرار ندارند مفید است. اما برای افرادی که پروستات دارند و تقطیر بعد از ادرار کردن صورت می‌گیرد مفید نیست چون اصلا اجازه خروج ادرار را نمی‌دهد. برای افرادی مفیدی است که غده پروستات آن ها به هر علتی مانند تصادف یا ام اس، شل شده است.

انواع بی اختیاری ادراری

علائم شما اغلب به پزشک برای تشخیص نوع بی اختیاری کمک می کند و مسیر درمانی را مشخص می کند. انواعی که اغلب پزشکان در مورد بی اختیاری توافق دارند، بی اختیاری فوریتی، بی اختیاری استرسی، بی اختیاری ناشی از سرریز ادرار، بی اختیاری عملکردی و بی اختیاری ترکیبی می‌باشند.

بی اختیاری استرسی sui 

این نوع بی اختیاری ادرار، خروج غیر ارادی ادرار با فعالیت هایی که باعث افزایش فشار روی مثانه و شکم شود و یا با سرفه، خندیدن و عطسه کردن بوجود می آید. این نوع بی اختیاری شایع ترین نوع بی اختیاری می باشد. 15 میلیون نفر در ایالات متحده به این نوع بی اختیاری ادرار مبتلا هستند. این نوع بی اختیاری در هر سنی در زندگی اتفاق می افتد.  در خانم های یائسه به علت قطع ترشح استروژن از تخمدان ها، از علل دیگر آن می باشد. این نوع بی اختیاری در زنان بیشتر از مردان و در جوانان و افراد میانسال بیشتر دیده می شود.

در بسیاری از مردان هم بعد از عمل پروستات دیده می شود که معمولا 1 تا 2 ماه بعد از عمل بهبودی حاصل خواهد شد. درمان بی اختیاری ادرار نوع استرس ، تقویت عضلات کف لگن، گذاشتن یک حلقه ( PE SSARY ) در واژن که باعث می شود مجرا در حالت اولیه خود قرار گیرد، می باشد. تزریق بعضی مواد به داخل گردن مثانه و یا اسفنگتر خارجی تا حدی کمک کننده است. بالا کشیدن مجرا و مثانه از اهداف دیگر درمانی می باشد.

بی اختیاری

 بی اختیاری ادرار سریع به توالت رفتن urgency

قبل از رسیدن به توالت دچار بی‌اختیاری ادرار می‌شوند. در سکته مغزی- آسیب عصب مثانه، دیابت، پارکینسون دیده می‌شود.

شایع‌ترین علت این نوع بی‌ اختیاری انقباضات نامناسب مثانه می‌باشد که علت آن پیام‌های عصبی غیر طبیعی است که باعث اسپاسم مثانه می‌شود.

بی اختیاری ادرار سریع به توالت رفتن

بعضی غذاها و داروها (مثل داروهای مدر) یا حالت‌های عصبی و عاطفی مثل اضطراب باعث بدتر شدن این وضعیت می‌شود.

هیپرتیروئیدیسم (پر کاری تیروئید) و دیابت کنترل نشده، می‌تواند این نوع بی‌ اختیاری را بدتر کند. انقباضات غیر ارادی مثانه می‌تواند به علت آسیب عصب مثانه یا نخاع یا مغز باشد.

بی اختیاری ادرار زودگذر transient

این نوع بی اختیاری ادرار زود گذر بوده و معمولا به علت یبوست های شدید که باعث تحریک یا التهاب مثانه، مجرا و واژن می شود و یا کسانی که از عمل جراحی در حال بهبودی هستند، دیده می شود. بعضی داروهای خواب آور و داروهای زیادکننده ادرار(مدر) باعث آن می شود. در این نوع درمان بی اختیاری ادرار شامل بهبودی یبوست و قطع داروها می باشد.

بی اختیاری ادرار توتال

دائم و بدون کنترل می‌باشد. علل شامل ارتباط بین مثانه و واژن، ضایعات نخاع شوکی، بیماری ام. اس، افسردگی، بیماری قلبی و آرتریت می باشد.

بی اختیاری ادرار جسمی پزشکی

برعکس سایر فرمهای بی اختیاری ادرار، در اینجا هیچگونه بیماری در مغز یا سایر قسمت های سیستم دستگاه ادراری وجود ندارد، بلکه بی اختیاری ادراردر فرد به علت عوامل و مشکلات پزشکی است که در فرد وجود دارد. فردی که دچارآرتریت زانوها بطور شدید یا دچار زوال عقلانی (DEMENTIA ) می باشد، قادر نیست خود را به موقع به توالت برساند و دچار بی اختیاری ادرار می شود. این نوع بی اختیاری ادرار درافراد پیرشایع می باشد و دربیماری هایی نظیرآلزایمر، پارکینسون و آرتریت دیده میشود. درمان بی اختیاری ادرار شامل درمان داروئی و روان درمانی می باشد.

بی اختیاری ادرار مخلوط (MIXED)

بیشتراوقات فردممکن است دچار دو نوع بی اختیاری ادرار استرس و URGE (سریع به دستشوئی رفتن) باشد. عواملی که در بی اختیاری استرس و URGE درگیر هستند، در اینجا نیز دخالت دارند. ضعف عضلات کف لگن فرد را مستعد به این نوع بی اختیاری می کند. در این نوع درمان بی اختیاری ادرار فیزیوتراپی، درمان عفونت ادراری و داروئی ضداسپاسم مثانه می باشد.

بی اختیاری ادرار مخلوط (MUI)

استرس + سریع ادرار کردن. معمولا این نوع بی‌ اختیاری مخلوط در زنان دیده می‌شود.

بی اختیاری ادرار لبریز 

وقتی مثانه بطور کامل تخلیه نشود وگاهی مثانه پر از ادرار شود، بعلت لبریز شدن ( OVERFLOW INCONTINENCE )  مثانه ادرار خارج می گردد. در بیشتر اوقات فرد حس نمی کند مثانه وی پر از ادرار است و بدون آگاهی وی خارچ می شود. این نوع بی اختیاری ادرار در زن و مرد دیده می شود ولی این بی اختیاری در مردان بیشتر است. شایع ترین علت آن در مردان ، بزرگی پروستات می باشد و هرچه انسداد ناشی از بزرگی پروستات طولانی تر شود، مثانه حجیم تر و بزرگتر شده و پر از ادرار می شود، در این حالت چون به مدت طولانی مثانه با انسداد رو به رو بوده و پر از ادرار می باشد، قدرت انقباضی خود را از دست می دهد و بعد از رفع انسداد و خارج کردن پروستات بیمار ممکن است قادر به ادرار کردن نباشد و گاهی دچار بی اختیاری ادرار بعد از عمل می شود.

بی‌ اختیاری ادرار در زنان

 بی‌ اختیاری ادرار بیماری نمی‌باشد، بلکه علامت بیماری است. اولین قدم برای بهبودی و تسکین آن ویزیت توسط متخصص ارولوژی است که در زمینه درمان تجربه دارد و بداند چه نوع بی‌ اختیاری را به آن مبتلا هستید.

علت بی اختیاری ادرار

دلایل زیادی برای بی اختیاری ادرار وجود دارد. مثالها عبارتند از:

  • عضلات مثانه ضعیف ، ناشی از پیری
  • آسیب فیزیکی به عضلات کف لگن شما
  • پروستات بزرگ شده
  • سرطان پروستات یا مثانه

برخی از این شرایط به راحتی قابل درمان هستند و فقط مشکلات ادراری موقت ایجاد می کنند. برخی دیگر جدی و پایدارتر هستند.

علت بی‌ اختیاری ادرار در زنان

یکی از علائم پراضطراب و خجالت آور و پردردسر که بسیاری از خانم‌ها به آن مبتلا هستند، بی‌ اختیاری ادرار در زنان می باشد ، بی‌ اختیاری در خانم‌ها انواع مختلف دارد. یکی از انواع آن بی‌ اختیاری استرس نامیده می‌شود و نام دیگر آن SUI می‌باشد، بر حسب شدت بی‌ اختیاری این نوع را به درجه ۱ تا ۳ یا به گرد ۱ تا ۳ تقسیم‌بندی می‌کنند.

بعضی از خانم‌ها با توصیه متخصصان زنان با ترمیم سیستوسل یا رکتوسل و به طور کلی واژینوپلاستی زیر بار چنین اعمال جراحی برای بهبودی بی‌ اختیاری ادرار می‌روند و متحمل هزینه‌های هنگفت می‌شوند، در حالیکه این اعمال جراحی هیچ گونه نقشی در بهبودی بی‌ اختیاری ادراری در زنان ندارد و گاهی آن را تشدید می‌کند.

علت بی‌ اختیاری ادرار در زنان

معمولا بی‌ اختیاری گرد یا درجه ۱ و ۲ با تغییر روش زندگی (Life style) و ورزش عضلات پرینه (عضلات دستگاه تناسلی) و سایر راهکارهای درمانی بهبودی حاصل می‌شود. انجام تست نوار مثانه (مطالعه یورودینامیک) یکی از اصولی‌ترین روش‌هایی است که باید برای تشخیص انجام شود. در این حال معاینه دقیق و انجام تست BONY از سایر موارد تشخیصی می‌باشد.

افراد مبتلا به این نوع بی‌ اختیاری زنان جوان هستند که معمولا دارای چند فرزند می‌باشند و به دنبال حاملگی‌ های متعد عملکرد زاویه گردن مثانه مختل گردیده است. در بی‌ اختیاری درجه ۳ معمولا عمل جراحی با روش‌های جدید خوشبختانه قابل درمان می‌باشد.

علت بی‌ اختیاری ادرار در مردان

BPH (بزرگی پرستات خوش خیم). پروستات به طور شایع با افزایش سن بزرگ می­ شود، این حالت بزرگی خوش خیم پروستات نامیده می­ شود. وقتی پروستات بزرگ می­ شود ضمن فشار آوردن به مجرا خلفی، مجرای خروجی ادرار را تنگ می کند و در این حالت مانعی در مقابل مثانه برای تخلیه ادرار می ­شود و باعثت عدم کنترل ادرار در مردان خواهد شد این مورد یکی از علتهای اصلی عدم کنترل ادرار در مردان می باشد.

بی اختیاری ادرار در مردان

هیپر پلازی خوش­خیم پروستات و علائم مربوط به آن شامل تکرر ادرار، کاهش فشار ادرار و بی اختیاری ادرار، قبل از ۴۰ سالگی بندرت اتفاق می­افتند، ولی بیش از نیمی از مردان در سن ۶۰ سالگی و ۹۰ درصد در سن ۷۰ – ۸۰ سالگی درجاتی از علائم ادراری ناشی از بزرگی پروستات را تجربه خواهند کرد. این بیماران از قطع و وصل ادرار، ادرار قطره قطره و بی­ اختیاری ادرار قبل از رسیدن به توالت، نیز رنج می برند.

دلیل بروز بی اختیاری ادرار بعد از عمل پروستات

عمل رادیکال پروستاتکتومی برای درمان سرطان پروستات. بعضی از این بیماران بعد از عمل دچار اختلال جنسی و بی­ اختیاری ادراری می­ شوند.

لذا نتیجه‌گیری این است که تشخیص کمتر، درمان کمتر و ادامه بیماری، این بیماری در هر دو جنس مرد و زن اتفاق می‌افتد. هر چه سن بالاتر می‌رود بیشتر می شود. در زنان طبق گزارشات متعدد از ۳ تا ۴۳ درصد می‌باشد.

علائم بی اختیاری ادرار در سالمندان

بدون شک بی اختیاری ادراری در سالمندان اثرات عمیقی بر سلامت جسمی و روانی آنان میگذارد. افزایش شیوع عفونت ادراری، زخم بستر، زمین خوردن  همراه با شکستگی ران و لگن ،افسردگی و محدود شدن روابط اجتماعی از مهمترین عوارض بی اختیاری ادراری در سالمندان است.

پیری به خودی خود باعث ایجاد بی اختیاری ادرار نمی‌شود، اما تغییراتی که با پیری رخ می‌دهد می‌تواند خطر ابتلا به بی اختیاری ادرار را با تاثیر بر توانایی فرد در کنترل ادرار افزایش دهد. به عنوان مثال، حداکثر مقدار ادرار که مثانه می‌تواند در مثانه نگه داشته شود کاهش می‌یابد. توانایی به تعویق انداختن ادرار کاهش می‌یابد.

علائم بی اختیاری ادرار در سالمندان

زمان مراجعه به پزشک

ممکن است برای در میان گذاشتن بی اختیاری با پزشک احساس معذب بودن به شما دست دهد. اما اگر بی اختیاری زندگی روزانه شما را تحت الشعاع قرار داده است، باید به پزشک مراجعه کنید زیرا بی اختیاری ادراری:

  • می‌تواند نشان دهنده‌ی بیماری زمینه‌ای جدی‌ باشد
  • باعث محدود شدن فعالیت‌هایتان در اجتماع می شود
  • خطر زمین خوردن در افراد مسن را بالا می‌برد

پیشگیری از ابتلا به بی اختیاری ادراری

شما نمی توانید مانع از بروز بی اختیاری ادراری شوید اما برای کاهش خطر ابتلا به این وضعیت می‌توانید:

✅ وزن خود را سالم نگه دارید

✅ ورزش کف لگن را تمرین کنید

✅ از مصرف کافئین، الکل و غذاهای اسیدی که باعث تحریک مثانه می‌شود بپرهیزید

✅ فیبر بیشتری مصرف کنید که مانع از یبوست، یکی از دلایل بی اختیاری، می‌شود

✅ سیگار نکشید یا برای ترک سیگار از پزشک خود کمک بگیرید

داروهای کنترل بی اختیاری ادرار

معمولا برای درمان بی اختیاری ادراری از داروهای زیر استفاده می‌شود:

داروی خنثی کننده‌ی اثر استیل کولین

این داروها به تسکین بیش فعالی مثانه کمک می‌کنند و درمورد بی اختیاری مبرم مفید واقع می‌شوند.

میرابگرون (میربتریک)

این دارو که برای درمان بی اختیاری مبرم مورد استفاده قرار می‌گیرد، عضلات مثانه را ریلکس می‌کند و ظرفیت مثانه برای نگهداری ادرار را افزایش می‌دهد.

داروهای مسدودکننده‌ی بتا

این داروها به مردانی که از بی اختیاری مبرم یا سرریز رنج می‌برند کمک می‌کند تا عضلات مثانه ریلکس شوند و عمل تخلیه راحت‌تر صورت پذیرد.

استروژن موضعی

مصرف دوز پایین استروژن موضعی به صورت کرم، حلقه یا برچسب واژن به جوان‌سازی بافت مجرای ادرار و ناحیه‌ی واژن کمک می‌کند.

نکات مهم درمان بی اختیاری ادرار

اگر مثانه شما خالی باشد، هرگز دچار بی اختیاری ادرار نمی شوید. قبل از اینکه احساس سریع به توالت رفتن پیدا کنید، مثانه خود را تخلیه کنید، بنابراین دچار حالت URGE  نمی شوید. اگر فکرمی کنید هر 3 ساعت دچار URGE می شوید، شما هر دو و نیم ساعت یک بار ادرار کنید. سعی کنید دفعات ادرار کردن را زیادتر کنید، که دچار URGE نشوید، به این حالت تربیت مثانه گویند. این هفته هر 2 ساعت ادرار کنید، هفته بعدهر 5/2 ساعت یک بار ادرار کنید.

گذاشتن PESSARY  درواژن، تا حد زیادی از بی اختیاری ادرار در زنان جلوگیری می کند. اغلب برای زنان تامپون توصیه می کنند. روزانه 2 بار تامپون را تعویض کنید تا مانع از سندرم یا بیماری شوک سپتیک(عفونی) نشوید. چاقی درایجاد بی اختیاری استرس موثر است. پس کاهش وزن باید صورت گیرد.

از خوردن مواد کافئین دار، داروهای ضد افسردگی، آرام بخش ها و الکل خودداری کنید. ورزش عضلات کف لگن و تقویت آنها در درمان بسیاری موثر است. یک مثانه بی اختیار چنان مسئله پیچیده ای نمی باشد. روشهای ساده برای خوب شدن وجود دارد. تزریق مواد در گردن مثانه و اسفنکتر خارجی تا حدی در درمان موثر است.

بالا بردن گردن مثانه با روش های جراحی بالا بردن گردن مثانه در زنان موثر می باشد. مردان بیشتر مبتلا به بی اختیاری ادرار و URGE می شوند. هر چه سن بالا می رود، مثانه و حلقه عضلانی مجرا(اسفنکتر خارجی) ضعیف می شود و بی اختیاری ادرار ایجاد می شود، که یک وضعیت از دوران پیری می باشد.

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر ستاره جمعه ۲۵ اسفند ۲( 3 روز پیش) تعداد بازدید: 2 مشاهده پرسش
    سلام خوبیداقای دکتر من ازبچگی مشکل بی اختیاری ادراردارم بعضی وقتا ناخودآگاه بهم فشارمیاد و میریزه خیلی رنج میبرم مادرم مشکل عصبی داشته ممکنه بخاطراین باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۵ اسفند ۲( 3 روز پیش)

      با سلام به علت مشكل عصبي نيست روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ده روز ميل كنيد و نوار مثانه هم گرفته شود

  • تصویر کاربر نقی دوشنبه ۱ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 103 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من ۳۰ سالمه دچار عدم کنترل ادرار هستم
    تا وقتی دستشویی نرم مشکلی ندارم و میتونم حتی یه ساعت خودمو نگه دارم اما بعد از دستشویی قطره قطره ادرار میاد و نمیتونم کنترل کنم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      روزي يك عدد كپسول امنيك يك ماه ميل كنيد روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه ده روز در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد قرص ألفن xl صد ميلي گرم ده روز ميل شود

  • تصویر کاربر نوری جمعه ۱۵ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 71 مشاهده پرسش
    سلام،۳۸سالمه،۱۰ساله بی اختیاری ادرار فوریتی دارم،باعطسه وسرفه نمیریزه فقط هر وقت ادرار میگیره خودش میاد بیرون بدون اینکه من بخوام،نمیتونم کنترل کنم،آزمایشات،ام ارای مغزوکمر،نوارمثانه ،سونو،همه سالم نشون میده،دکترهای زیادی رفتم دارو زیاد خوردم جواب نگرفتم،یکی ازپزشکای زنان به من گفت افتادگی مثانه داری بخاطر زایمان طبیعی،گفت بادارو خوب نمیشی میتونی لیزر بکنی اما خوب نمیشی ،شاید بهتر بشی،شما آیا لیزر رو پیشنهاد میدید؟اصلا خودتون بفرمایید من چه کار کنم؟خسته شدم،از پاییز درگیر بیماری سرطان هم هستم اینقدر که ادرار اذیت میکنه سرطان نمیکنه سرطان پستان،لطفا راهنمایی کنید،اینکه وقتی ادرارتخلیه میشه باید چند بار زور بزنم تا چند قطره باقی مانده خارج بشه اگه زور نزنم میمونه بعدش که فشار بیاد بهم میاد بیرون شورتم کثیف میشه،خواهش میکنم کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۵ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)

      با سلام ليزر اثري ندارد بايد فيزيوتراپي كنيد مراجعه كنيد تا أدرس به شما داده شود و ١٥ دقيقه قبل از كمترين احساس ادرار كردن به توالت برويد

  • تصویر کاربر نوری جمعه ۱۵ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 74 مشاهده پرسش
    سلام،۳۸سالمه،۱۰ساله بی اختیاری ادرار فوریتی دارم،باعطسه وسرفه نمیریزه فقط هر وقت ادرار میگیره خودش میاد بیرون بدون اینکه من بخوام،نمیتونم کنترل کنم،آزمایشات،ام ارای مغزوکمر،نوارمثانه ،سونو،همه سالم نشون میده،دکترهای زیادی رفتم دارو زیاد خوردم جواب نگرفتم،یکی ازپزشکای زنان به من گفت افتادگی مثانه داری بخاطر زایمان طبیعی،گفت بادارو خوب نمیشی میتونی لیزر بکنی اما خوب نمیشی ،شاید بهتر بشی،شما آیا لیزر رو پیشنهاد میدید؟اصلا خودتون بفرمایید من چه کار کنم؟خسته شدم،از پاییز درگیر بیماری سرطان هم هستم اینقدر که ادرار اذیت میکنه سرطان نمیکنه سرطان پستان،لطفا راهنمایی کنید،نوری ازساری
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۵ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)

      با سلام ليزر اثري ندارد بايد فيزيوتراپي كنيد به مطب مراجعه كنيد تا أدرس مركز فيزيوتراپي را به شما داده شود و سعي كنيد ١٥ دقيقه قبل از احساس ادرار كردن به توالت برويد

  • تصویر کاربر A جمعه ۲۳ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 87 مشاهده پرسش
    سلام مادر شوهر من نزدیک یه ماه هست که دچار اسهال و یبوست مداوم شده که با قرص و دارو سعی میکنیم کنترلش کنیم
    همچنین بواسیر داره و هرچی دارو مصرف کردن خوب نشدن طی این چند هفته و از شروع درد بواسیر متاسفانه بی اختیاری ادرار گرفتن حتی تو طول روز
    هفتاد سال سن دارن و فشار خون و چربی خون هم دارن
    برای درمان بواسیر و بی اختیاری ادرار چی توصیه میکنید؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۳ دی ۱( 1 سال پیش)

      روزی یک عدد قرص وزیکر ، ده میلی گرم میل شود و روزی یک بار پماد آنتی هموروئید در محل مالیده شود 

  • تصویر کاربر افروز دوشنبه ۲۸ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 83 مشاهده پرسش
    سلام من حدود ۲سال است که درگیر عفونت مزمن پروستات و مثانه بودم ودرد وسوزش زیادی در زمان ادرار کردن ونزدیکی داشتم که با مصرف قرصهای گیاهی و شیمیایی این عفونت خوب شد اما مشکلی که الان دارم شب ادراری است که به محض اینکه می خوابم خودمو خیس میکنم و خواب راحتی ندارم این موضوع در زمان بیداری اصلا نیست ،اقای دکتر لطفا راهنماییم کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۸ آذر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام هر ٨ ساعت يك عدد قرص ايمي پرامين ١٠ ميلي گرم ده روز ميل كنيد و روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ده روز ميل كنيد

  • تصویر کاربر ترانه سه شنبه ۱۱ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 263 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشین من ۲۴سالمه ادرار بی اختیار ی دارم خیلی دارم اذیت میشم فقط هم موقع خندیدن اینجوری میشم مجبورم تو مراسم شرکت نکنم خیلی اذیت میشم لطفاً راهنمایی کنین
    1. تصویر کاربر ترانه شنبه ۸ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      لطفاً راهنمایی کنید
    2. تصویر کاربر ترانه یکشنبه ۹ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      چرا جواب نمیدین
    3. تصویر کاربر ترانه یکشنبه ۹ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      اگه جواب نمیدین برای چی ۳۰تومان گرفتین
    4. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۱ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      با سلام نوار مثانه گرفته شود و روزي يك عدد قرص وزيكر ده روز ميل كنيد و روزي يك عدد قرص ترازوسين ٢ ميلي گرم يك ماه ميل شود

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر محمدرضا چهارشنبه ۲۵ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 131 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر چندساله هست که زودانزالی شدم وجرات نمی کنم با زنم باشم تا نزدیک میشوم کمرم تخلیه می‌کنه وسا ل98 عمل واریکاسل انجام دادم وبیضه چپ تعویض شد ولی درمان نشدم انزالم به یک دقیقه هم نمی‌رسد ودچار مشکل درزندگی شدم می خواستم ببینم درمان یا دارو بی دارد بفرمایید والان هم چکه ادرار دارم مشکل برام شده ممنون ازشما
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی چهارشنبه ۲۵ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد قرص فلوكستين٢٠ ميلي سه ماه ميل كنيد

  • تصویر کاربر ممد دوشنبه ۲۵ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 135 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر ۲ماه پیش بابت مشکلم مزاحمتون شدم بابت بی اختیاری ادرار که که روزی چندین بار بی اختیار خودم را کمی خیس میگنم یعنی وقتی میگیره فرصت رفتن به دستشوئی یا باز کردن کمر بند ندارم فرمودین قرص وزیکر ۱۰ میلی گرم مصرف کردم روزی یک عدد بمدت ۱ماه تقریبا ۵۰ درصد تاثیر کرده بود ولی از وقتی دارو تمام شد یه هفته بعدش باز مثل قبل شدم
    لطفا راهنمایی کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۵ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه دو هفته در أب گرم نشسته شود 

  • تصویر کاربر مجید شنبه ۹ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 160 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکترمن 13ماه پیش تصادف داشتم ودچارشکستگی لگن پوبیس شدم خونریزی داخلی کردم ورم بسیارشدید دربیضه ودستگاه تناسلی باجمع شدن خون داشتم بعدازعمل شکستگیم وبیضهام وخارج کردن خون ورم خوابید ظمنا مثانه آسيب ندیده بود ازاون زمان تاحالا بی اختیاری ادراروعدم نعوظ دارم فقط چندماهیست تقریبا20درصد نعوظ طبیعی دارم اوایل اصلا هیچی ودکترپاپاورین بهم داده تزریق میکنم ودرمورد هردومشکل هیچ کاردیگه یادارویی نداده وفقط میگه صبر کن یه ماهم تمرینا ت کگل هرروز80بارداشتم چاره چیه ممنون میشم آقای دکتر لازمه بیام مطب من ارومیم آذربایجان غربی ممنون اززحماتتو
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۹ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      با سلام بايد نوار مثانه گرفته شود و روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ده روز ميل كنيد پاپاورين را هم تزريق كنيد

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر