علت سفید شدن پوست بیضه چیست؟

شکل گیری نقطه های سفید رنگ بر روی بیضه ها می تواند علل مختلفی داشته باشد که بعضی از آن ها خطری را برای بیمار ایجاد نمی کنند اما برخی دیگر از جمله مشکلات جدی سلامتی در افراد هستند. در این مقاله به دلیل پدیدار شدن نقطه های سفید بر روی بیضه ها می پردازیم.

معمولا وجود لکه سفید روی بیضه نگران کننده، نیست. اما به هر حال ممکن است به درمان نیاز داشته باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که لکه های سفید رنگ روی بیضه نشانه ای از یک عفونت واگیردار جنسی (STI) باشد که در روابط جنسی منتقل می گردد.

این مقاله علل مختلف و احتمالی شکل گیری لکه های سفید رنگ بر روی بیضه ها را بررسی می کند و همچنین به شما می گوید چگونه از ایجاد این لکه ها پیشگیری کنید و در نهایت چه زمانی باید به ملاقات پزشک و درمان روی بیاورید.

علل پدیدار شدن لکه های سفید روی بیضه

دلایل و علل مختلفی وجود دارد که ممکن است دلیل اصلی برای به وجود آمدن این لکه ها باشند و هر کدام از این موارد نیاز به روش درمانی خاص خود را دارد.

جوش های سر سفید (White heads)

لکه های سر سفید در واقع نوعی جوش هستند که زمانی شکل می گیرند که منافذ زیر پوست از روغن، پوست مرده و یا دیگر مواد بی ارزش پر شوند. این مسدود شدن منافذ پوستی می تواند منجر به ایجاد التهاب و شکل گیری توده های گرد بر روی پوست شود. هر یک از این توده های دایره وار ممکن است رنگی سفید و روشن داشته باشد.

این لکه های سفید معمولا در نواحی خاصی از بدن شکل می گیرند که منافذ پوستی در آن ها بسیار بیشتر از نواحی دیگر باشد. به عنوان مثال صورت و سینه، اما احتمال شکل گیری سر سفیدها بر روی بیضه ها نیز وجود دارد.

جوش های سر سفید در حالت عمومی منجر به بروز علائم و عوارض جانبی دیگری نمی شوند و خطری سلامت بیمار را تهدید نخواهد کرد.

دانه های سرسفید

درمان جوش های سر سفید

این جوش یا توده های سر سفید و روشن معمولا بدون نیاز به درمان با گذر زمان از بین می روند. با این حال امکان درمان سریع تر این نقاط سرسفید به کمک دارو های تجویزی در خانه نظیر بنزویل پروکسید یا اسید سالسیلیک وجود دارد.

⚠ توجه: ناحیه بیضه ها بسیار حساس و خاص است، پس در صورتی که با استفاده از این دارو ها احساس خارش و قرمزی کردید، حتما درمان را متوقف کنید.

 موهای زیر پوستی

این نوع مشکل زمانی رخ می دهد که موی در حال رشد به جای خروج از پوست و حرکت به سمت مخالف، دوباره به سمت پیاز اصلی خود در زیر پوست برگردد. این اتفاق ممکن است در هر ناحیه ای از بدن که مو بر روی آن رشد می کند، رخ دهد که از جمله این نواحی می توان به بیضه ها اشاره کرد.

موهای این چنینی که به خوبی و نرمال رشد نمی کنند می توانند منجر به ایجاد توده های پر خارش شوند که احساس ناراحتی به بیمار خواهند داد. همچنین احتمال عفونی شدن آن ها و در نتیجه ایجاد مشکل فولیکولیت وجود دارد.

موهای مسدود شده

برای درمان موهای زیر پوستی چه باید کرد

اکثر موهایی که مطابق شرایط بالا به عقب رشد می کنند بدون نیاز به درمان از بین  می روند. با این حال استفاده از مواد دارویی اگزالاتی (exfoliant) جهت از بین بردن سلول های پوستی مرده می تواند سرعت بهبود آن ها را افزایش دهد.

⚠توجه: از کشیدن و حرکت دادن موهای به عقب رشد کرده، اجتناب کنید چرا که انجام این کار می تواند سرعت بهبود آنها را کاهش دهد و ریسک عفونت در بدن بیمار را بالا ببرد. استفاده از یک کرم استروید شاید بتواند در از بین بردن مشکل خارش بیمار کارساز باشد.

فولیکولیت چیست

فولیکولیت یک شرایط خاص است که در آن پیاز مو ملتهب می شود. این مشکل معمولا به دلیل یک عفونت خاص به وجود می آید و در نهایت می تواند منجر به شکل گیری لکه های سفید که حاوی چرک هستند بر روی پوست شود. این لکه ها می توانند خارش زا و بسیار آزاردهنده باشند اما خطری برای فرد به وجود نمی آورند.

فولیکولیت

درمان فولیکولیت

اکثر موارد فولیکولیت در بین افراد معمولی هستند و پس از چند روز بدون نیاز به درمان خاصی از بین می روند. عدم شیو کردن و اصلاح ناحیه یا نواحی مربوطه و همچنین اجتناب از پوشیدن لباس های زیر تنگ و چسبان می تواند به شما در پروسه بهبود کمک کنند. داروهای آنتی باکتریایی یا آنتی فونگالی موضعی نیز برای این مشکل در دسترس هستند و می توانند در از بین بردن هر چه سریع تر عفونت کارساز باشند.

زگیل تناسلی

بیماری و عفونت های واگیر دار جنسی مانند ویروس پاپیلومای انسانی و ویروس هرپس سیمپلکس، به ترتیب می توانند باعث ایجاد زگیل های تناسلی و تاول ها شوند.

زگیل های تناسلی معمولا می توانند به رنگ سفید، قهوه ای و یا برآمدگی هایی قرمز رنگ در آیند که در اطراف نواحی بیضه ها پدیدار می شوند. این زگیل ها می توانند خارش به وجود آورند ولی معمولا دردناک نیستند.

تاول های پر از مایعی که بر اثر ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) ایجاد شده باشند ممکن است متلاشی شوند و مایعی که از آن ها خارج می شود منجر به درد و خارش بیشتر شود.

زگیل تناسلی

درمان قطعی زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی که در اثر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد شده باشند، به مرور زمان و بدون نیاز به درمان از بین می روند. اما در برخی موارد که ویروس مقاومت زیادی دارد به درمان پزشکی نیاز خواهید داشت.

برای درمان ویروس پاپیلومای انسانی، ممکن است پزشکان استفاده از کرمی که سیستم ایمنی را در از بین بردن لکه و زگیل ها کمک می کند، پیشنهاد نمایند. از جمله این کرم ها می توان به ایمیکویمود اشاره کرد. در برخی از موارد دیگر، کریوتراپی و یا عمل جراحی برای از بین بردن زگیل و زخم ها نیاز خواهد بود.

درمان استاندارد برای تاول های تناسلی که در اثر ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) پدیدار شده اند، داروهای ضد شیوع یا همان آنتی وایرال ها هستند. آنتی وایرال ها میزان فعالیت ویروس را کم می کنند اما خود ویروس اصلی را در بدن از بین نمی برند.

عفونت HPV اغلب هیچ گونه علائم یا مشکل سلامتی برای فرد به وجود نمی آورد. واکسن گارداسیل در برابر برخی انواع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) مصونیت ایجاد می کنند. این موارد سبب بروز سرطان های مقعد، دهانه رحم، دهان و گلو، آلت تناسلی مردانه، واژن، فرج و همچنین زگیل های تناسلی می شوند.

با این حال هر دو مورد بالا از عفونت های واگیر جنسی بسیار عفونی هستند. فردی که به ویروس اچ پی وی مبتلا است ممکن است پس از مدتی دوباره شاهد شکل گیری آن ها بر روی پوست باشد. ویروس هرپس سیمپلکس نیز ممکن است در بازه های زمانی دیگر دوباره دیده شود.

مطلب مرتبط: زگیل تناسلی در مردان و زنان چگونه درمان میشود؟ علت به وجود آمدن زگیل مقعدی چیست و چگونه درمان می شود؟ برای دانستن بر روی لینک زیر کلیک کنید.

زگیل تناسلی

نقاط فوردیکس

یکی دیگر از علل ایجاد لکه سفید روی بیضه نقاط فوردیکس هستند. نواحی فوردیکس (Fordyce spots) معمولا کوچک و برآمده هستند که رنگ آن ها نیز بین زرد و سفید است. این نواحی زمانی ایجاد می شوند که غده های مسئول ترشح روغن های پوستی بزرگ شوند. این غده های مسئول ترشح روغن که sebaceous نام دارند، از پیازهای مو جدا هستند.

نقاط فوردیکس بیشتر بر روی لب ها و داخل گونه ها پدیدار می شوند اما امکان شکل گیری آن ها در ناحیه تناسلی بدن نیز وجود دارد. این نقاط بی خطر هستند و امکان انتقال آن ها با رابطه جنسی به هیچ وجه وجود ندارد.

فوردیکس

درمان نقاط فوردیکس

نقاط و نواحی فوردیکس نیازی به درمان ندارند، چرا که منجر به ایجاد هیچ گونه علائمی نمی شوند و برای سلامت افراد خطری ندارند. با این حال امکان درمان آن ها به کمک کرم ها و عمل جراحی وجود دارد، آن هم در صورتی که افراد مایل به حذف آن ها از بدن باشند.

سیفلیس چه نوع بیماریست

سیفلیس یک عفونت واگیردار جنسی است که می تواند منجر به پدیدار شدن زخم های سفید بر روی ناحیه بیضه ها شود. این اتفاق در نتیجه عفونت و آلوده شدن به یک باکتری بسیار واگیردار به نام ترپونما پالیدوم رخ می دهد.

در صورتی که درمانی انجام نشود، بیماری سیفلیس می تواند منجر به اتفاقات خطرناک و شدید برای سلامت شود که از جمله آن ها می توان به فلج شدن و زوال عقل اشاره کرد.

سیفلیس

درمان بیماری سیفلیس

افرادی که با مشکل سیفلیس دست و پنجه نرم می کنند باید از آنتی بیوتیک ها برای درمان خود استفاده کنند. این دسته از افراد باید درمان را هر چه سریع تر آغاز کنند چرا که خطرات و آسیب هایی که سیفلیس وارد می کند معمولا قابل برگشت نیستند. حتی پس از درمان موفق نیز ممکن است فرد در آینده دوباره با آن روبرو شود.

استفاده از کاندوم

پیشگیری از ایجاد لکه سفید روی بیضه

اثر بخش ترین روش برای پیشگیری از شکل گیری نقاط سفید بر روی بیضه ها، اجتناب از روابط جنسی بدون اقدامات احتیاطی و محافظه کارانه است. با این کار احتمال ابتلای شما به عفونت های واگیردار جنسی کاهش می یابد. همین عفونت های واگیر یا STI هستند که موجب می شوند نقاط و لکه های سفید به همراه علائم خاص پدیدار شوند.

از جمله دیگر پیشنهادات و روش های منطقی که می توانند احتمال شکل گیری لکه های سفید بر روی بیضه ها و ناحیه تناسلی را کاهش دهند، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • اجتناب از پوشیدن لباس های زیر تنگ و چسبان
  • تمیز کردن بیضه ها به صورت مرتب
  • کاهش زمان حضور در نواحی گرم با دمای بالا
  • شست و شوی ناحیه تناسلی و بیضه ها پس از ورزش و فعالیت های بدنی که منجر به تعریق می شوند.

امکان اجتناب و پیشگیری از برخی دلایل ایجاد لکه های سفید نظیر نقاط فوردیکس وجود ندارد.

عمل واریکوسل

زمان مراجعه به پزشک برای لکه های سفید

اگر پس از گذشتن چند هفته و علی رغم استفاده از داروهای غیر تجویزی در خانه، این لکه های سفید ناپدید نشدند، بهتر است حتما با پزشک خود مشورت کنید.

پزشکان عمومی و متخصص می توانند بفهمند که آیا این لکه ها در اثر شرایط و بیماری های شدید و خطرناک ایجاد شده اند یا خیر و همچنین در مورد بهترین روش برای درمان آنها به شما مشورت دهند.

اگر در کنار این لکه های سفید علائم دیگری نیز پدیدار شدند، رفتن به ملاقات پزشک ضروری است. از جمله این علائم می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • زخم و قرمزی پوست
  • تخلیه غیر طبیعی
  • درد
  • ورم
  • حس سوزش در حین ادرار کردن
  • درد در ناحیه تناسلی پس از رابطه جنسی

برای ایجاد لکه های سفید بر روی بیضه ها دلایل مختلفی وجود دارد. در بیشتر موارد این نقاط سفید آسیبی به فرد وارد نمی کنند اما برخی از افراد ممکن است تمایل داشته باشند که آن ها را درمان کنند. هر فردی که علائم اضافی و جانبی در کنار این لکه های سفید دارد بهتر است به ملاقات پزشک برود و از وی راهنمایی بخواهد.

 

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی متخصص درمان بیماری های جنسی مردان

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)

  • تصویر کاربر saber جمعه ۱۶ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 257 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشد
    من حدود چند سالی میشه که لکه های روی آلتم وجود داره و هیچ درد خارش یا هر چیز دیگری ندارد
    خواستم بپرسم این مشکل من چیه ؟ و اینکه واگیر داره؟
    من تا کنون هیچ رابطه جنسی نداشتم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۶ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)

      بايد توسط متخصص پوست ويزيت شوند

  • تصویر کاربر علیرضا دوشنبه ۲۶ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 1263 مشاهده پرسش
    با سلام خسته نباشید ۱۷ سال سن دارم و چند سالی هست زیاد خود ارضایی میکنم
    بیضه راستم بزرگ شد و کشاله رانم تیر میکشید
    جواب سونوگرافی رو به دکتر اورولوژیست نشون دادم و مشخص شد کمی رسوب کلیه راست دارم و بیضه چپ هم واریس خفیف داره قرص سلکوسیب ۲۰۰ دادن و بعد از خوردن تا ۲۰ روزی باز درد و داشتم الان ۲ ۳ هفته ای هست اصلا دردی ندارم ولی متوجه شدم رگ های متصل به بیضه چپم گشاد شدن و با لمس کردن متوجه شدم
    میخواستم ببینم خطری داره و ممکنه من و نابارور کنه و نیاز به عمل داره؟
    و ایا با ترک خود ارضایی بهبود پیدا میکنه و دکتر من تاحالا جنب نشدم ممکنه به دلیل خود ارضایی زیاد باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۶ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)

      عمل كنيد

    2. تصویر کاربر علیرضا شنبه ۱۷ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      خب میتونم چند سال دیگه عمل کنم؟
    3. تصویر کاربر علیرضا چهارشنبه ۲۱ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      لطفا جواب بدید دکتر رنگ اسپرمم هم رفته به سمت شفافی البته خود ارضایی زیاد میکنم اگه ترک کنم درست میشه؟
    4. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۶ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)

      خود ارضايي را ترك كنيد عمل هم به تاخير بيافتد اشكال ندارد

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر وحید سه شنبه ۲۹ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    سلام
    خسته نباشید، بعد از ۲ ماه رابطه جنسی داشتم و بعد از ارضا شدن رنگ مایع منی ب رنگ صورتی کم رنگ و ی لکه ریز خونی در منی دیده شده،میخواستم بدونم دلیلش چی میتونه باشه،آیا باید ب دکتر مراجعه کنم یا خیر؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۹ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      علت پروستات است به پزشك مراجعه كنيد

  • تصویر کاربر رضا جمعه ۲۰ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 204 مشاهده پرسش
    سلام .آقای دکتر من ی دفعه متوجه شدم که یه لکه روی بیضه هام افتاده دقیق وسط بیضه ها تا پایین بیضه ها ب شکل خط .بعد سوال دیگه ای هم ک دارم یه بیست روزی هس که دوبار پیش اومد برام اول این که بعد از ارضا شدن .ی مایع سفید بی رنگ تا ی دوروز همراه ادرار میومد درد هم تو بیضه هام داشتم و ی کم سوزش تکرر ادرار هم داشتم بعد قطع شد تا دوباره بهم دست داد چه کاری باید انجام بدم تکرر و دارم معمولا .۲۴ سالمه
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۱۵ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      براي جوش ها به متخصص پوست مراجعه كنيد و روزي يك عدد قرص وزيكر براي تكرر ادرار ميل كنيد دو هفته

    2. تصویر کاربر رضا یکشنبه ۱۵ دی ۹۸( 4 سال پیش)
      جوش نیست یه لکه ی سفید رنگه .سوزش ادرار هم دارم.اوایل ک پیش اومد برام اردارم یه بویی شبیه به اسپرم داشت ولی الان نداره و سوزش هم بعضی مواقع هست و بعضی مواقع هم نه.
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۶ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      همان خط سفيد بايد توسط متخصص پوست ديده شود

    4. تصویر کاربر رضا سه شنبه ۱۷ دی ۹۸( 4 سال پیش)
      خط سفیده مهم نیست واسم .این تکرر و درد کشاله ران سمت چپم اذیتم میکنه ی درد پخشتو سمت چپم.تکرر هم شبا بیشتر اذیتم میکنه
    5. تصویر کاربر رضا سه شنبه ۱۷ دی ۹۸( 4 سال پیش)
      اون رنگ بیضه اصلا مهم نیست واسم .تکررو درد تو بیضه چپم ک درد تو ی نقطه نیست پخشه سمت چپم تا کشاله رانم .تکرر هم اذیتم میکنه طوری ک حس میکنم ادرار دارم ولی خالی نمیشه ادرارم
    6. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۲۰ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      روزي دو بار هر بار هر بار ١٥دقيقه در أب گرم نشسته شود و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين استعمال كنيد ذه روز ،،،،.  قرص فنازوپيريدين هر ٨ يك عدد ميل شود دكه روز

    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین دوشنبه ۱۶ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    با سلام
    حدود 4 ماه پیش با مشکل درد در سر آلت به دکتر مراجعه کرده آزمایش کلی نوشتن و سونوگرافی جواب سونو گرافی سیستیت مثانه بود قرص های سیپرو فلوکساسیسن ، انتری کوتد 100 و حمی فلوکساسین طی 3 ماه گذشته تجویز شده به همراه دو سرس سرم
    ولی کماکان حس درد و سوزش سر آلت احساس میکنم بعد از رابطه نیز حدود 3 روز درد دارم

    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۶ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      أنتي بيوتيك قطع شود روزي دو بار هر بار ١٥ دقيه در أب گرم نشسته شود و روزي يك شياف ايندومتاسين استعمال كنيد و عمل جنسي داشته باشيد

  • تصویر کاربر فرزاد جمعه ۱۳ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    با سلامآقای دکتر
    مطابق عکس ارسالی، لکه هایی روی آلت بوجود اومده علت این کله ها چی میتونه باشه؟ سرایت هم میکنه؟ و درمانش چیه. با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۳ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      به متخصص پوست مراجعه كنيد

  • تصویر کاربر ح.د98 یکشنبه ۱۵ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 214 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من به دلیل زود انزالی 3ساعت قبل از رابطه قرص پاروکستین20 مصرف میکنم و نتیجه هم میگیرم
    ولی حالت تهوع و یه حالت بدی بهم دست میده از موقع خوردن تا 5 . 6 ساعت بعدش
    شما گفته بودین 3 ماه هرروز این قرص رو بخوریم درمان میشیم ولی با این عوارضش چیکار کنم؟خیلی اذیت کنندس در حدی که فکر نکنم بتونم دو سه هفته این عوارضو تحمل کنم
    قرص دیگه ای هم هست مثل این درمان کنه
    لطفا کامل توضیح بدین که درمان قطعی پیدا کنم
    در ضمن من 20 سالمه و زیر یک دقیقه از موقعی که آلتم مستقیما تحریک بشه به انزال میرسم
    سپاس
    1. تصویر کاربر ح.د98 پنجشنبه ۵ دی ۹۸( 4 سال پیش)
      لطفا جواب بدین
    2. تصویر کاربر ح.د98 دوشنبه ۹ دی ۹۸( 4 سال پیش)
      دکتر لطفا زودتر جواب بدین
    3. تصویر کاربر ح.د98 یکشنبه ۱۵ دی ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام خسته نباسید
      پس چرا دکتر جواب سوال من رو نمیدن؟
    4. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۱۵ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سه ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص داپوكستين ميل كنيد

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر Hossein شنبه ۳۰ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 241 مشاهده پرسش
    سه سال است که به تجویز پزشک اورولوژ کپسول تامسولوسین وکلسیترول استفاده میکنم پس از مدت کوتاهی از زمان مضرف آنها بعد از نزدیکی ویا خود ارضایی منی از من خارج نمی‌شود و مشکل واریکوسل هم ندارم سن من 70 است لطفا علت وراه درمان راعنایت فرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۳۰ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      از تامسولوزین است قطع شود

  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۱۷ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    سلام
    من 28 سالمه و بیضه چپم تقریبا 5 سانت و 6 میل و بیضه راستم 5 سانت طول دارن و قطرشونم حدودا 4 میل با هم اختلاف داره...
    اندازه طبیعی هست؟
    و اینکه تو 5 سال گذشته یه مقدار بیضه چپ در حد همون 5 ..6 میل بزرگتر از راست شده
    طبیعب هست؟
    باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۱۷ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      مشكلي نداريد

  • تصویر کاربر بیژن دوشنبه ۱۳ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 292 مشاهده پرسش
    اینجانب 39 ساله می باشم ومدت حدودا 3ماه است که دچار اختلال نعوذ شده و الت تناسلی مو قع تحریک مانند قبل صد درصد سفت نمی شودو مدت 1ماه است که موقع نزدیکی شل وسفت شده و بعد از چندبار سرکوب شل میشود وممکن است در حالت شلی به ارگانسم برسد لطفا مرا راهنمایی فرمایید ممنون از سایت مفید و کارامدتان
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۰ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      يك ساعت قبل از رابطه يك عدد قرص تادالافيل ده ميلي ميل كنيد به مدت ده روز

    2. تصویر کاربر بیژن جمعه ۱۰ آبان ۹۸( 4 سال پیش)
      با سلام
      اقای دکتر چیزی که ذهن مرا درگیر کرده اینست که ایا راهی هست که بتوان طول و قطر الت تناسلی را زیاد کرد ممنون میشوم راهنمایی کنید
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۳ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      خير راهي نيست

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر